35

T-Mobile na dużym plusie w przenoszeniu numerów! – raport UKE za IV kwartał 2017

To jednak nie był krótkotrwały trend - T-Mobile odzyskuje utraconą w 2016 bazę klientów. Pierwszym symptomem zmian i odwrócenia trendu był stosunkowo niski ujemny bilans przy przenoszeniu numerów na półmetku zeszłego roku. Według raport UKE za II kwartał 2017 roku, wyniósł on 25 numerów na minusie.

Dla przypomnienia, za cały 2016 rok byli na minusie aż 307 tysięcy, kiedy pozostali z „wielkiej czwórki” byli na plusie bądź mieli stosunkowo niski minus:

Natomiast w II kwartale 2017 roku zaczęło się zmieniać na lepsze i T-Mobile był na minusie już tylko 25 numerów w ogólnym bilansie.

A już w III kwartale 2017 roku na plusie ponad 10 tysięcy numerów. Wtedy po raz pierwszy byli liderem jeśli chodzi o bilans.

Raport UKE przeniesienia numerów w IV kwartale 2017 r.

Jak było w ostatnim kwartale 2017 roku? Zacznijmy od ogólnych danych – w całym kwartale przeniesiono łącznie 590 469 numerów, z tego ponad 217 tysięcy w październiku, w listopadzie – 186 tysięcy, a w grudniu 187 tysięcy.

Najwięcej numerów przeniesiono w drugim tygodniu grudnia (45 977), czwartym tygodniu listopada (45 475) oraz w czwartym tygodniu grudnia (44 947).

Przejdźmy już do najciekawszych danych, czyli bilans operatorów przy przenoszeniu numerów w IV kwartale 2017 roku. Bilans to wynik po odjęciu od bazy przyjętych numerów te, którzy operatorzy oddali konkurencji w ostatnim kwartale 2017 roku.

To kolejny kwartał, w którym tylko dwóch z telekomów z „wielkiej czwórki” było na minusie, a mianowicie Orange, który oddał najwięcej numerów, bo ponad 182 tysięcy, a przyjął ponad 124 tysiące oraz Plus, który przyjął prawie 109 tysięcy numerów, ale jednocześnie oddał prawie 117 tysięcy. Najwięcej numerów przyjął tradycyjnie Play, który skończył ostatni kwartał ponad 180 tysięcy numerów, oddał prawie 158 tysięcy, co dało bilans 22 507.

I tu ciekawostka lepszym bilansem znowu może pochwalić się T-Mobile, które podwoiło przy tym wynik z III kwartału, IV kwartał zamknęli wynikiem 22 706, co składało się na przyjęcie ponad 133 tysięcy numerów i oddanie ponad 110 tysięcy numerów.

A jak z wirtualnymi operatorami? Najlepszym bilansem i największą liczbą przyjętych numerów może pochwalić się Premium Mobile – przyjęli 10 751 numerów, a oddali tylko 1 567., co dało bilans 9 184.

Na drugim miejscu było AERO 2 (czyli a2 mobile) – przyjęli 8 903 numery, oddali 1 098, a więc bilans na poziomie 7 805. Trzecie miejsce przypadło Viking Mobile, który w IV kwartale miał bilans 1 952, co składało się na 2 813 przyjętych numerów i oddanych 861. Bardzo dużo oddał z kolei Virgin Mobile, bo 12 907 numerów, co przy przyjętych 9 097 numerach, dało im bilans na minusie 3 810.

Jako ciekawostkę można wspomnieć jeszcze o pierwszych danych nowego operatora wirtualnego, a mianowicie Folx, który swój debiut w Polsce mieli 1 grudnia 2017 roku, przyjęli 202 numery, oddając 21, ale to pewnie na razie szczątkowy obraz ich bazy. Zobaczymy jak to będzie wyglądało za I Kwartał 2018 roku.

Photo: ifeelstock/Depositphotos