6

Szopi.pl pozyskało 3 mln zł – to dobra wiadomość dla wszystkich którzy nie lubią zakupów!

Szopi.pl to serwis dostarczający nam zakupy z wybranych sklepów stacjonarnych (w większości nie obsługujących dostaw do domu). Ten polski startup właśnie pozyskał kolejne źródło finansowania. Wsparcie w wysokości 3 mln zł, zapewni współpraca z funduszem Impera Alfa, inwestującym w innowacyjne polskie projekty.

Jak działa Szopi.pl i jakie mają perspektywy pisaliśmy już na Antyweb kilka razy. Na pytanie co zrobią z pieniędzmi pozyskanymi od inwestora odpowiada Zbigniew Płuciennik:

Pozyskane środki właściciele Szopi.pl zamierzają zainwestować, m.in. w algorytm, dzięki któremu robiący w imieniu klientów zakupy szoperzy będą otrzymywać zadania w czasie rzeczywistym. – Takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych przez firmy logistyczne. Pozwoli ono znacznie usprawnić system obsługi klienta. W naszym przypadku oznacza to szybsze dostawy zakupów do ich domów

Szopi ma przed sobą jeszcze dużo wyzwań do których należy min. poprawienie interfejsu usługi. Każdy kto robił kiedykolwiek online zakupy spożywcze wie, że potrzebne są naprawdę dobre mechanizm wyszukiwań, podpowiadań i list zakupowych tak aby cały proces nie był udręką. Pomijając jednak rzeczy do zrobienia uważam, że przy całej niechęci wielu sklepów do dostaw do domów Szopi może być naprawdę udanym projektem i będę za nich trzymał kciuki – perspektywy są bardzo obiecujące. Wystarczy wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu amerykański start-up Shipt został kupiony przez sieć Target za 550 mln dolarów.