6

Szopi.pl pozyskało 3 mln zł – to dobra wiadomość dla wszystkich którzy nie lubią zakupów!

Szopi.pl to serwis dostarczający nam zakupy z wybranych sklepów stacjonarnych (w większości nie obsługujących dostaw do domu). Ten polski startup właśnie pozyskał kolejne źródło finansowania. Wsparcie w wysokości 3 mln zł, zapewni współpraca z funduszem Impera Alfa, inwestującym w innowacyjne polskie projekty.

Jak działa Szopi.pl i jakie mają perspektywy pisaliśmy już na Antyweb kilka razy. Na pytanie co zrobią z pieniędzmi pozyskanymi od inwestora odpowiada Zbigniew Płuciennik:

Pozyskane środki właściciele Szopi.pl zamierzają zainwestować, m.in. w algorytm, dzięki któremu robiący w imieniu klientów zakupy szoperzy będą otrzymywać zadania w czasie rzeczywistym. – Takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych przez firmy logistyczne. Pozwoli ono znacznie usprawnić system obsługi klienta. W naszym przypadku oznacza to szybsze dostawy zakupów do ich domów

Szopi ma przed sobą jeszcze dużo wyzwań do których należy min. poprawienie interfejsu usługi. Każdy kto robił kiedykolwiek online zakupy spożywcze wie, że potrzebne są naprawdę dobre mechanizm wyszukiwań, podpowiadań i list zakupowych tak aby cały proces nie był udręką. Pomijając jednak rzeczy do zrobienia uważam, że przy całej niechęci wielu sklepów do dostaw do domów Szopi może być naprawdę udanym projektem i będę za nich trzymał kciuki – perspektywy są bardzo obiecujące. Wystarczy wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu amerykański start-up Shipt został kupiony przez sieć Target za 550 mln dolarów.

  • Łukasz Sobański

    Gratulacje, wszystko zmierza teraz w kierunku door-to-door

  • Gratulacje. Szczególnie cieszy mnie to, że takie fajne firmy powstają na Saskiej Kępie :)

  • Morski Morświn

    Nie rozumiem jak to mogło się udać. Sklep internetowy z własnymi cenami a „magazynem” są biedronki…

    • Wodnik Szuwarek

      Chodzi o szybki czas dostawy. Ma być natychmiast. Nikt inny tego nie oferuje. Np. Tesco robi dostawę dopiero następnego dnia. Strona internetowa Szopi jest tragiczna oraz nie mają aplikacji mobilnych. Jak wyeliminują te błędy to faktycznie zmiotą rynek.

    • Adam

      Ale po co apka, skoro jest strona mobilna czy PWA? Skrót można łatwo zrobić na home screenie. Czy do wszystkiego musi być pierdylion apek?

    • Wodnik Szuwarek

      Strona nie jest mobilna tylko RWD i niestety najniższych lotów. Mobilnych stron nie robi się od dawna. Spójrz na ich stronę, przecież widać, że robił ją jakiś amator bo z UX nie ma nic wspólnego.