Apple

Szef Oculusa twierdzi, że Macbooki są za słabe na gogle Oculus Rift

Paweł Winiarski
Szef Oculusa twierdzi, że Macbooki są za słabe na gogle Oculus Rift
22

Najpierw zapowiadano Oculus Rifta tylko na PC. Teraz mówi się również o Xboksie One. Oczywiście wszystko wciąż owiane jest tajemnicą, nie do końca wiemy jak faktycznie będzie wyglądać oferowana przez gogle growa wirtualna rzeczywistość. Nie jest też jasne, czy sprzęt faktycznie znajdzie miejsce w do...

Najpierw zapowiadano Oculus Rifta tylko na PC. Teraz mówi się również o Xboksie One. Oczywiście wszystko wciąż owiane jest tajemnicą, nie do końca wiemy jak faktycznie będzie wyglądać oferowana przez gogle growa wirtualna rzeczywistość. Nie jest też jasne, czy sprzęt faktycznie znajdzie miejsce w domach zwykłych użytkowników. Wiemy natomiast, że nie trafi na Macbooki Ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Przy okazji tegorocznych targów E3, serwisowi IGN udało się porozmawiać z szefem projektu Oculus Rift, Palmerem Luckey. Mimo tego, że na świecie jest wielu użytkowników Maków zainteresowanych wirtualną rzeczywistością, firma nie umożliwi wykorzystania Oculusa na komputerach z logiem nadgryzionego jabłka. Jasno określono też powód.

Sprzęty te „nie są bowiem nawet blisko naszej rekomendowanej specyfikacji”.

To nie zadziała na żadnym istniejącym obecnie Macbooku, ani innym znanym Macbooku mającym ukazać się w przyszłości.

Luckey liczy jednak na to, że Apple zacznie bardziej skupiać się na wydajności swoich komputerów - dopiero wtedy Oculus mógłby zaistnieć na tej platformie.

Jakoś nie jestem przekonany do takiego tłumaczenia. Taką rekomendowaną dla OR specyfikację podawano w maju:

NVIDIA GTX 970 / AMD 290
Intel i5-4590
8GB+ RAM
Wyjście HDMI 1.3
2x USB 3.0

Tak natomiast prezentuje się najmocniejszy rMBP znaleziony przeze mnie w sklepie Apple:

Czterordzeniowy Intel Core i7 2,5 GHz
Turbo Boost do 3,7 GHz
16 GB pamięci 1600 MHz
Intel Iris Pro Graphics
AMD Radeon R9 M370X z 2 GB pamięci GDDR5

Mam dziwne wrażenie, że chodzi jednak o applowski sprzęt VR, o którym plotkuje się od jakiegoś czasu. Znając politykę koncernu z Cupertino, logicznym jest, że nie będzie chciał wspierać zewnętrznych urządzeń jeśli ma w planach swój własny produkt.

grafika: 1, 2

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu