steve jobs
25

Apple przegrywa w sądzie z włoską firmą odzieżową Steve Jobs

Luźny temat na piątkowy wieczór? Odzież Steve'a Jobsa! A może raczej odzież, która sygnowana jest jego imieniem i nazwiskiem, a w praktyce nie ma absolutnie nic wspólnego z legendarnym założycielem Apple. Co gorsza — firma nic nie może z tym fantem zrobić.

Co masz na sobie? A takiego tam, Steve’a Jobsa…

Vincenzo Barbato i Giacomo Barbato po wielu latach projektowania ubrań i akcesoriów dla rozmaitych firm postanowili przejść na swoje. Z dość bogatym doświadczeniem postanowili przejść na swoje — i jak zwykle przy zakładaniu firmy, problemem okazała się nazwa. Kiedy projektanci zauważyli że firma nigdy nie zastrzegła marki opartej na nazwisku swojego legendarnego twórcy — bracia Barbato postanowili to wykorzystać. Na działania ze strony Apple długo nie trzeba było czekać — pozew nadszedł w mgnieniu oka. Nie chodziło nawet o samego Steve’a Jobsa, a znak towarowy. Logotyp marki odzieżowej w wielu elementach nawiązuje do charakterystycznego nadgryzionego jabłka. I jeżeli wydaje wam się, że Vincenzo i Giacomo szybko polegną w starciu z technologicznym gigantem, to… niespodzianka! Apple przegrało potyczkę w sądzie.

Niejadalne „J” i przegrana Apple w sądzie

Logo Apple już na dobre wpisało się w krajobraz dzisiejszej kultury popularnej i wierzę, że nikomu nie trzeba go specjalnie przedstawiać. W przypadku firmy odzieżowej Steve Jobs, to właśnie na porównaniu do niego skupili się prawnicy Apple — najwyraźniej chybiając. Według włoskiego sądu, J w logotypie firmy — mimo że jest nadgryzione i okraszone elementem do złudzenia przypominający listek Apple, niewiele ma z nim wspólnego. Powód? No przecież J jest niejadalne, w przeciwieństwie do jabłka. Tym samym włoska firma odzieżowa Steve Jobs może wciąż korzystać ze swojego znaku towarowego.

Bracia Barbato planują rozwijać markę Steve Jobs

Wygrana we włoskim sądzie z pewnością doda sporo wiatru w żagle projektantom. W wywiadzie dla włoskiego Business Insidera dumnie opowiadają o swoich planach związanym z nową linią toreb, jeansów, koszulek czy dodatków. Ale na tym jeszcze nie koniec — ich celem jest w przyszłości wypuszczanie na rynek także elektroniki, która sygnowana będzie imieniem i nazwiskiem legendy.

Niezły pomysł na biznes i efektywny marketing

Patrząc na znak towarowy firmy Steve Jobs naprawdę trudno nie skojarzyć go z logiem Apple. Dodajmy do tego jeszcze imię i nazwisko legendy, pozew który musiał nadejść… i sporo szumu gotowe! Szczerze mówiąc zastanawia mnie tylko jedna sprawa: po co kombinować z torbami, koszulkami czy akcesoriami. Z taką nazwą na miejscu twórców prawdopodobnie skupiłbym się na dwóch-trzech produktach i zadbałbym o to, aby były absolutnie najwyższej jakości. I mam tutaj na myśli, oczywiście, charakterystyczny czarny golf, jasne spodnie dżinsowe oraz okulary w okrągłych oprawkach. W obecnej formie to, delikatnie mówiąc, przerost formy nad treścią…

Źródło, Grafika

  • Adam

    I bardzo dobrze! Sądy we Włoszech, Chinach …. nie boją się i wydają sensowne wyroki.
    A u nas proszę bardzo ktoś miał domenę a.pl i go straszą. Ktoś ma firmę z logo jabłka – nie może mieć.
    Tak trzymać!

    • Smieszek

      Podaj swoje imie i nazwisko, mam pomysl na produkcje papieru toaletowego niskiej jakosci.

    • quirkycod

      Kowalski Janusz. Produkuj sobie.

    • Śmieszek

      nie podszywaj się pod Adama Dupczyckiego.

    • quirkycod

      Ty się pod Smieszka nie podszywaj.

    • ahhhhhhhhhhaha

      wspanialy pomysl
      gowniane fapple zarobi mld…

    • Wally_Bishop

      a ja tamponów :)

    • SmackThat

      Hmm… Cóż za ograniczenie myślenie, według Ciebie każdy wyrok skazujący dużą korporację jest dobry?

      Sąd powinien być sprawiedliwy, a nie stronniczy.

  • Alot

    We Włoszech niesłusznie wygrali. Niesłusznie, bo ewidentne jest, moim zdaniem, nieuprawnione korzystanie z cudzego imienia i nazwiska.
    Jak sądzę, problem może pojawić się z eksportem do innych krajów, gdzie Apple może wygrać.
    I bracia zostaną ciekawostką biznesową. Niesmaczną. Nekrofilną.

    Zresztą, na zdrowy rozsądek, noszenie ciuchów tej marki byłoby tożsame z noszeniem Adadisa czy Pamy lub słuchaniem muzyki z Panasonixa czy Sany.

    • stefan

      Sam fakt bezczelnego żerowania na zmarłym jest obrzydliwy.

    • Haker Bonzo

      nie ze sraj się

    • Nikola Watras

      Jest dno, potem metr mułu, a potem strop piwnicy w której Cię trzymają.
      Nawet nie potrafiłeś tego poprawnie napisać…

    • Haker Bonzo

      Mada faka sraka busz
      Teraz sklejasz akcje człeku ?

    • ahhgg

      to niech ich zdechly rak pozwie

    • Alot

      Dorośnij.
      A do tego czasu nie udzielaj się publicznie.

    • Rademenes

      Mam pytanko? Czy zdarza Ci się jadać w McDonaldzie?

    • Tomasz Gapiński

      nie wszystko co niemoralne jest zakazane.
      Jeśli ktokolwiek mógłby mieć pretensje to rodzina Jobsa a nie firma Apple.

    • Alot

      Nie wszystko co legalne jest etyczne.

      A korzystanie z cudzej renomy jest czynem nieuczciwej konkurencji.

    • Tomasz Gapiński

      Nie ma co do tego wątpliwosci, że podszywanie sie pod Apple byłoby nieuczciwe. Ja nie rozumiem tylko dlaczego fiema Apple rosci sobie prawa do nazwiska Steve’a Jobsa. To zupełnie rózne byty prawne. Oczywiscie, sprawa jest śmierdząca i zagranie delikatnei mówiąc wprowadza w błąd – to jednak nie jest to sprawa firmy Apple a rodziny Steve’a Jobsa.

  • Dawidok

    Podoba mi się, mam nadzieje że będzie można kupić w Polsce

  • ahhhhjha

    Tutaj we Wloszech nie przybedzie dzielny wujek Osrama by cofnac przegrane przez fapple wyroki sadowe…

  • Wiesław Juskowiak

    Wygrana wygraną, ale sam zabieg tani, a logo przepaskudne.

  • Piotr Potulski

    Z jednej strony wiocha, z drugiej jednak cieszy.

  • Marcin

    Zaraz Apple ich wykupi i tak w krótkim czasie zarobią kupę kasy.

  • Anon

    Bracia Barbatolec jak ja ich kurcze nienawidze