Biznes

Ćwierć miliona sprzedanych kopii Sniper Ghost Warrior 3. Co na to twórcy?

Marcin Hołowacz
Ćwierć miliona sprzedanych kopii Sniper Ghost Warrior 3. Co na to twórcy?
9

Polskie gry zyskują coraz większą sławę na arenie międzynarodowej, jednak rozpoznawalność marki nie zawsze wiąże się z pochlebnymi recenzjami czy ciepłym przyjęciem przez portfele graczy.

Sprzedaż gry Sniper Ghost Warrior 3

250 tysięcy sprzedanych egzemplarzy gry Sniper Ghost Warrior 3, nie jest wynikiem jakiego oczekiwali jej twórcy. Studio CI Games po prostu miało wyższe oczekiwania. Trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach nie ma wielu symulatorów bycia snajperem, dlatego próba wstrzelenia się w swego rodzaju nisze może być całkiem sensowną strategią. Tak samo jak chęć podarowania graczom otwartego świata, w którym mogą poczuć prawdziwą wolność, a przy tym wszystkie związane z nią niedoróbki techniczne, a nawet powiew nudy spowodowany brakiem dostatecznej ilości ekscytujących rzeczy w takim właśnie otwartym świecie.

Osobiście nie grałem w ten tytuł, jednak sprawdziłem recenzje w sieci i zapoznałem się z ocenami końcowymi gry: Trusted Reviews dało 2/5 gwiazdek; IGN 5,5/10 punktów; 57% w Metacritic. Krótko mówiąc mogło być lepiej. Niestety niepochlebne opinie recenzentów przełożyły się na spadek kursu akcji CI Games. Dotychczasowo niezadowalająca sprzedaż gry w żaden sposób nie polepsza sytuacji, ale nie wszystko stracone. CI Games w pocie czoła pracuje nad poprawkami do ich tytułu i jak ocenia to Zarząd, poprawa stanu technicznego gry może poprawić wyniki dalszej sprzedaży.

Poza wspomnianymi wyżej aktualizacjami natury technicznej, CI Games planuje wydać jeszcze dodatki fabularne, co również może odmienić losy gry Sniper Ghost Warrior 3. Jeżeli w tym momencie zostanie wykonana odpowiednia ilość pracy, to sporo może ulec poprawie. Czy tak faktycznie będzie? Zobaczymy.

W oficjalnym komunikacie ujęto jeszcze następującą informację:

Według szacunków zarządu, dotychczasowy udział sprzedaży cyfrowej wynosi około 37 procent w stosunku do 63 proc udziału sprzedaży fizycznych nośników.

Źródło 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu