Internet

Sprawdzamy nową wersję sklepu Muve.pl. To będzie pierwsza w Polsce taka platforma!

Tomasz Popielarczyk
Sprawdzamy nową wersję sklepu Muve.pl. To będzie pierwsza w Polsce taka platforma!
7

Sklep Muve.pl to jedno z czołowych miejsc z grami w Polsce - zarówno pudełkowymi jak i cyfrowymi. Od niedawna trwają testy beta jego odmienionej odsłony, a właściwie zupełnie nowej platformy, która będzie stanowiła na wielu polach rewolucję. Przyjrzyjmy się jej bliżej. Rozmawialiśmy dziś rano w r...

Sklep Muve.pl to jedno z czołowych miejsc z grami w Polsce - zarówno pudełkowymi jak i cyfrowymi. Od niedawna trwają testy beta jego odmienionej odsłony, a właściwie zupełnie nowej platformy, która będzie stanowiła na wielu polach rewolucję. Przyjrzyjmy się jej bliżej.

Rozmawialiśmy dziś rano w redakcji na temat tego, dlaczego wybieramy konkretny sklep z grami. Tak naprawdę nie sprowadza się to do cen, bo te różnią się od siebie często minimalnie. Panel zarządzania zakupionymi tytułami również schodzi na drugi plan - w końcu i tak wszystko ląduje na Steam. W czym zatem rzecz? Istotne, naszym zdaniem, jest budowanie relacji z klientem i przyznawanie pewnych gratyfikacji za lojalność. Jako przykład mogę podać Ebookpoint, gdzie prosty system zbierania punktów za zakupy i opinie pozwala uzyskać stałe rabaty na kolejne zakupy. Pewne mechanizmy tego typu działają również w sklepie gry-online.pl i kilku innych miejscach w sieci, zdobywając coraz większą popularność.

Twórcy Muve.pl idą o krok dalej i proponują mocno rozbudowaną platformę z silnie zintegrowanymi mechanizmami grywalizacji. Sami porównują swój projekt z tym, co możemy znaleźć m.in. w grach MMORPG. Profil każdego użytkownika to już nie tylko dane z adresem dostawy/fakturowania. Teraz będziemy zdobywać doświadczenie, wykonywać misje, a także gromadzić złote i srebrne monety (jedno wiąże się z drugim). Gracze będą otrzymywali tym samy odznaki, a ich postępy zostaną zilustrowane w postaci rankingów i estetycznych wykresów. Wszystko to dopełni mechanizm wzajemnego obserwowania swojej aktywności, co pozwoli m.in. wyłonić liderów opinii.

System ten idzie w parze z nagrodami, jakie za zdobyte monety będziemy mogli kupić. Mogą to być zniżki na gry, specjalne prezenty, a także dostęp do usług premium, jak np. Kinoplex. Monety będą również używane do dokonywania zakupów na aukcjach. Nie jest to absolutna nowość w wykonaniu Muve, bo już wcześniej realizowany był program lojalnościowy Kompania Graczy. To, co zobaczymy wraz z nowym Muve.pl jest jego odświeżonym, znacznie bardziej ambitnym wcieleniem.

Asortyment sklepu nie ulegnie zmianie. W dalszym ciągu poza grami kupimy tutaj również gadżety i akcesoria, sprzęt komputerowy i konsolowy, a także ebooki i audiobooki. Póki co interfejs wygląda dość przystępnie, mimo ogromu funkcji, jakie w nim zaszyto. Będziemy mieli tutaj m.in. dostęp do systemu powiadomień, a także spersonalizowanej oferty budowane w oparciu o nasze preferencje, oceny, aktywność i zakupy w przeszłości. Proces zakupowy przebiega szybko i bezproblemowo, a możemy go dodatkowo przyśpieszyć, konfigurując część opcji "na sztywno" już wcześniej. Jestem naprawdę mile zaskoczony.

Nowy Muve.pl jest ciągle na etapie zamkniętych testów beta. Twórcy zapowiadają, że jeszcze sporo może się w nim zmienić. Stale eliminowane są błędy, wprowadzane udoskonalenia i nowości. Nie zmieni się już z pewnością idea, jaka przyświeca temu projektowi. Może się ona wydawać trochę przerostem formy nad treścią. Z drugiej strony jednak to po prostu podążanie z duchem czasu i stosowanie mechanizmów, które nie są obce gigantom growego e-commerce na zachodzie. Wystarczy zresztą spojrzeć na takie platformy, jak GreenManGaming, Gamersgate czy nawet Steama. Nowe rozwiązania pozwolą Muve.pl dołączyć do tej śmietanki, a graczom czerpać większe korzyści (większą przyjemność?) z zakupów.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu