Jeśli zamiast kina wybieracie własne domowe zacisze, słuchawki i głośniki w telewizorze to za mało. Przydadzą się kolumny do kina domowego, które można również śmiało wykorzystać do słuchania muzyki. Postanowiliśmy przetestować zestaw Passion 5.0, znajdujący się w ofercie polskiej firmy Kruger&Matz. Passion 5.0 nie jest najdroższą propozycją zestawów głośnikowych w portfolio Kruger&Matz. Za zestaw Passion 5.0 zapłacicie 1599 złotych, a w jego skład wejdą dwie 3-drożne […]

Jeśli zamiast kina wybieracie własne domowe zacisze, słuchawki i głośniki w telewizorze to za mało. Przydadzą się kolumny do kina domowego, które można również śmiało wykorzystać do słuchania muzyki. Postanowiliśmy przetestować zestaw Passion 5.0, znajdujący się w ofercie polskiej firmy Kruger&Matz.

Passion 5.0 nie jest najdroższą propozycją zestawów głośnikowych w portfolio Kruger&Matz. Za zestaw Passion 5.0 zapłacicie 1599 złotych, a w jego skład wejdą dwie 3-drożne kolumny przednie, dwie kolumny tylne oraz kolumna centralna z dwoma 5-calowymi głośnikami średniotonowymi i tweeterem. Na pierwszy rzut oka widać jednak, że nie jest to budżetowa, plastikowa propozycja.

Kolumny głośnikowe Passion 5.0 Kruger&Matz

Wygląd i wykonanie

Już podczas rozpakowywania zestawu zauważyłem, że o zbyt lekkiej, a co za tym idzie niestabilnej konstrukcji nie może być mowy. Całość waży prawie 57 kilogramów, odchodzą więc problemy ze stabilnością po rozstawieniu głośników. Kolumny mają bardzo starannie wykonaną obudowę z fornirowanym drewnem, przód zdobią natomiast panele w kolorze fortepianowej czerni. Obie przednie kolumny montowane są na dodatkowych cokołach, przy pomocy czterech tulei z metali lekkich – przykręcicie je długimi śrubami. Kolumny z taką konstrukcją stoją solidnie, a dzięki niej dźwięk nie rozchodzi się niepotrzebnie po podłodze. Pamiętajcie jednak, by nie stawiać głośników zbyt blisko ściany, każda ze skrzynek ma bowiem układy rezonansowe oparte na tunelach wyprowadzonych z tyłu – a te wymagają trochę przestrzeni.

Kolumny głośnikowe Passion 5.0 Kruger&Matz

Specyfikacja i brzmienie

Passion 5.0 to zestaw z pasywnymi kolumnami. Przednie o mocy maksymalnej 120 W, z pasmem przenoszenia 36 ~ 20 000 Hz (głośniki 1x 8″, 2x 5″, 1x 1″), tylne 45 W i pasmo 70 ~ 20 000 Hz (1x 5″, 1x 1″) i kolumna centralna o mocy maksymalnej 60 W i paśmie przenoszenia 70 ~ 20 000 Hz (2x 5″, 1x 1″).

Zestaw przetestowałem zarówno na filmach (BD), jak i muzyce oraz zapisach koncertów. Wbrew temu, czego się spodziewałem, sprzęt najlepiej poradził sobie z koncertami, szczególnie selektywnie i przyjemnie słuchało się perkusyjnych stóp i linii basu. Niskie tony nie dudniły, ze wszystkich pasm to właśnie bas wydawał się najbardziej selektywny i różnorodny – dźwięk nie zlewał się. Kolumny dobrze radzą sobie również ze środkiem i górą, choć wydawało mi się, że niektóre talerze perkusyjne były za szybko wygaszane. Góra mogłaby być też trochę bardziej selektywna, a dźwięk jako całość – bardziej dynamiczny.

Kolumny głośnikowe Passion 5.0 Kruger&Matz

Największą zaletą zestawu Passion 5.0 jest jednak przestrzenność brzmienia. Przednie kolumny mają symetryczny układ głośnikowy i jeśli dodacie do tego dobre charakterystyki kolumny centralnej, możecie liczyć na naprawdę obszerną panoramę wielokanałową. Podczas oglądania filmów, wydawało mi się, że centralna kolumna jest nieco wysunięta do przodu – efekt był taki, że w niektórych produkcjach zdecydowanie bardziej czułem obecność aktora na ekranie. Zestaw kapitalnie sprawdził się podczas zabawy w jednej z najlepiej nagłośnionych gier ostatnich lat – Star Wars Battlefront. Wrażenia przy większych walkach były tak duże, że na czas testowania sprzętu całkowicie zrezygnowałem z grania w słuchawkach i karmiłem pozostałych domowników dźwiękami blasterów i wybuchów. Przepraszam i proszę o wybaczenie. Również za głośne słuchanie muzyki – przednie kolumny, podłączone w trybie stereo, nieźle sprawdzały się też jako zwykłe głośniki do odsłuchu płyt. Może i rozmiar sugeruje wykorzystanie drzemiącej w sprzęcie mocy, ale również przy cichszych sesjach, radził sobie dobrze z odtwarzanymi dźwiękami.

Kolumny głośnikowe Passion 5.0 Kruger&Matz

Podsumowanie

Za 1599 złotych trudno spodziewać się zestawu z wysokiej półki, Passion 5.0 pozytywnie zaskakuje. Jak na tę cenę sprzętu, przypadła mi do gustu selektywność niskich tonów, ciepłe, zrównoważone brzmienie i naprawdę dobre oddanie przestrzeni. Pozytywnie zaskakuje też jakość wykonania zestawu, szczególnie jeśli przyzwyczajeni jesteście do plastikowych konstrukcji. I choć dynamika dźwięku mogłaby być większa, testowałem ten sprzęt z przyjemnością. W tej cenie to bez wątpienia zestaw warty uwagi.


Powyższy tekst to test komercyjny. Tekst ten przedstawia niezależną opinię redakcji. Klient nie miał wpływu na kształt i wnioski przedstawione w tym tekście.

  • masi0

    ciekaw jestem czy w ogole ktos pokusil sie tu o zaprojektowanie pudla, doboru glosnikow i zwrotnicy, czy raczej zlecono to panu fu czau?

    • gość

      Nie zlecono, chińska firma przy hurtowym zamówieniu dodaje „polskie logo” do oryginalnego wyrobu.

    • Robek

      Na FB KM widziałem, że jednak jeżdżą do fabryk i działają w temacie, więc nie jest to na tej zasadzie. Poza tym ja ich cenię za to że nie ukrywają tego. Nie miałeś od nich żadnego sprzętu więc nie oceniaj po pozorach

  • Finn

    Czy obudowa (wstawki) na pewnie jest fornirowana? Na zdjęciach nie wygląda na taką.

    • Paweł Winiarski

      Nie jestem specem od drewna, niestety. Na tyle, na ile widziałem fornirowane meble, wygląda na fornirowanie. Pozostaje zaufać producentowi, który mówi o „obudowie z fornirowanym drewnem”.

  • pińsetzłotychpisu55

    Skoro testujecie „no name” to moglibyście wziąść pod uwagę coś z napisem tannoy,wharfedale,klipsch?
    Śmierdzi reklamą produktu sprowadzanych przez lechpol.

    • Paweł Winiarski

      Śmierdzi reklamą?

      Przecież jasno jest na dole napisane

      „Powyższy tekst to test komercyjny. Tekst ten przedstawia niezależną opinię redakcji. Klient nie miał wpływu na kształt i wnioski przedstawione w tym tekście.”

  • Kaktus

    Brakuje informacji takich jak na przykład podstawowy opis toru audio, parę słów na temat środowiska odsłuchowego itp..

  • Rafał

    Taki sam syf jak kody, tagi i inne m-audio z trgo przedziału. Z fornirem ciężko nawet w markowych zestawach za 4 tys. Do marketów w sam raz, w okazyjnych cenach z ampli najlepiej do tysiąca :)

  • smg

    Taki testami ośmieszacie się jak Świat Kobiety testujący tablet: ładny, lekki i zmieści się w torebce.

    Czy naprawdę musicie zniżać się do poziomu – nie znam się, więc się wypowiem.

  • Maciek

    Kolejny raz AW schodzi na psy, widać że za hajs zrobicie wszystko. Nie wiem już, który raz z kolei publikujecie „niezależną opinię redakcji”.

  • aAdasdsad

    Artykul sponsorowany

    • Paweł Winiarski

      No przecież na samy dole jest jak wół napisane.

  • asddds

    jak mozna napisac recenzje glosnikow nie podajac czym byly zasilane? nie podajac materialow referencyjnych…. blazenada autora.

  • Mariox

    A moim zdaniem jak zwykle tłum znawców sią wypowiada na temat… Kupiłem zestaw passion 5.0 i może nie jestem mega znawcą, ale z punktu widzenia kogoł kto lubi dobre kino, dobrą muzyką, głównie klasyczną – zdecydowanie kolumny dają radą i to całkiem dobrze. DĹşwiąk jest super, a warto jednak samemu sią o tym przekonaą

  • Mariox

    A moim zdaniem jak zwykle tłum znawców się wypowiada na temat… Kupiłem zestaw passion 5.0 i może nie jestem mega znawcą, ale z punktu widzenia kogoś kto lubi dobre kino, dobrą muzykę, głównie klasyczną – zdecydowanie kolumny dają radę i to całkiem dobrze. Dźwięk jest super, a warto jednak samemu się o tym przekonać

  • sylwek

    Stoi w salonie i zaskakuje jakością dźwięku! Wygląd też spoko – jak za taką kase jest naprawdę ok. recenzja więc mnie nie dziwi.

  • sylwek

    Stoi w salonie i zaskakuje jakością dźwięku! Wygląd też spoko – jak za taką kase jest naprawdę ok. recenzja więc mnie nie dziwi.

  • sylwek

    Stoi w salonie i zaskakuje jakością dźwięku! Wygląd też spoko – jak za taką kase jest naprawdę ok. recenzja więc mnie nie dziwi.

  • sylwek

    Stoi w salonie i zaskakuje jakością dźwięku! Wygląd też spoko – jak za taką kase jest naprawdę ok. recenzja więc mnie nie dziwi.

  • sylwek

    Stoi w salonie i zaskakuje jakością dźwięku! Wygląd też spoko – jak za taką kase jest naprawdę ok. recenzja więc mnie nie dziwi.

  • TomekWwa

    Jak dla codziennego domowego użytkowania super sprzęt moim zdaniem. Dla mnie nie jest wazne gdzie był sprzęt składany, ale jaki jest tego efekt. Kolumny grają fajnie i dobrze sie prezentują, to jest wazne. Serwis w razie co w Polsce, ale jak mam je ponad miesiąc nic się niepokojącego nie dzieje. Po co wypowiadać się na temat tego czego się nawet nie widziało/nie słyszało – sorry nie rozumiem!

  • olo

    Witam wszystkich, jestem posiadaczem passiona tylko rozbudowanym o 
    subwoofer (też passiona) w sumie jakieś 2500zł pozdłączony do 
    amplitunera pioniera .Jestem pozytywnie zaskoczony masa kolumn wykonanie
    jakość dźwięku jest ok (dużo zależy od amplitunera i ustawień, oraz od
    wielkości pomieszczenia
    Zanim kupiłem pojeździłem po sklepach posłuchałem innych zestawów kin domowych popularnych marek typu sony lg itp
    w
    cenie jaką przeznaczyłem na zestaw ten okazał się godny polecenia ( ps
    nie kupujcie plastiku niby 1200 watt a trzeszczy jak cholera)
    Dla początkujących i średnio zaawansowanych melomanów kina gier i muzy wystarczy
    PS polecam POLSKI PRODUKT!!!!!!