logo spotify
11

Spotify testuje „sponsorowane piosenki” wewnątrz playlist użytkowników

Nie chcę powiedzieć "a nie mówiłem", ale wielokrotnie zaznaczałem w swoich tekstach, że będziemy musieli przełknąć wiele zmian, na które będą decydować się włodarze serwisów streamingowych - czy to wideo czy muzycznych. Na całe szczęście sytuacja ze Spotify nie wypada tak dramatycznie, jak mogłoby się wydawać.

Spotify potwierdziło mediom, że prowadzone są testy nowej funkcji pozwalającej wytwórniom promować poszczególne utwory. Przypomnijmy, że sporo wcześniej wprowadzono sponsorowane playlisty, za które odpowiadały również wytwórnie pragnące zwrócić uwagę słuchaczy na dane tytuły w oferowanym katalogu.

spotify wybór utworu

Źródło: Liam Maloney/Twitter

„Sponsorowane piosenki” w Spotify

Wyszczególnijmy najważniejsze informacje o prowadzonym przez Spotify programie testowym:

  • biorą w nim udział tylko użytkownicy darmowi, nie posiadający wykupionej subskrypcji
  • udział w programie jest opcjonalny, można z niego zrezygnować, lecz nie można się wpisać na listę z własnej inicjatywy
  • utwory sponsorowane pojawiają się wewnątrz subskrybowanych playlist, można je od razu odtworzyć lub zapisać we własnej biblioteczce
  • utwory są dobierane na kontekstowo – tak, by pasowały do pozostałych piosenek na playliście
  • na ten momenty nie wiemy, czy Spotify wprowadzi tę funkcję u wszystkich użytkowników; decyzja zapadnie na podstawie skuteczności testów

Jak wyłączyć sponsorowane piosenki w Spotify

Posiadam wykupioną subskrypcję Spotify, dlatego nie ma możliwości, by na moim koncie pojawiła się ta funkcja, lecz z relacji innch użytkowników wiemy, że jej wyłączenie jest bardzo proste.

Wystarczy skierować się do Preferencji (zakładka Edycja) i zjechać na sam dół do sekcji „Opcje wyświetlacza”. Tam znajdziecie opcję wyświetlania sponsorowanych piosenek – po prostu je wyłączcie.

  • LOOOL

    Reklamy i materiały sponsorowane w wersji płatnej.

    Przypomina mi się wyborcza.pl za paywall w której jest tyle samo reklam co w wersji darmowej

    • Z artykułu wynika, że subskrybenci nie dostają sponsorowanych materiałów.
      To się oczywiście może zmienić, ale byłoby dość ryzykownym posunięciem i na ten moment nie widzę powodów żeby wieszać psy na Spotify.

    • Konrad Kozłowski

      Czytaj uważnie i nie wprowadzaj innych w błąd – jeśli płacisz za Spotify, to żadnych reklam i materiałów sponsorowanych (jeszcze) nie uświadczysz.

  • Neliel

    Posiadam wykupioną subskrypcję Spotify, dlatego nie ma możliwości, by na moim koncie pojawiła się ta funkcja

    I tyle mi wystarczy – w zasadzie nie ma tematu. Darmozjady niech idą na kompromisy.

    • Patryk

      Czy jeśli ktoś nie decyduje się na wersję płatną, wystarczy mu korzystanie z darmowej usługi i słuchanie reklam, to czy zasługuje na miano darmozjada? Nie sądzę. Dzięki reklamom Spotify w jakimś stopniu też zarabia.

    • Wróbel

      Póki co nie zarabia,a mocno traci.

    • Neliel

      Nie sądzę, że zarabia, a przynajmniej nie u nas. 90% reklam to były autoreklamy typu „kup premium”. Poza tym da się słuchać darmowego Spotify bez reklam i to zupełnie legalnie. Pomijam już fakt, że nie chciałem by „darmozjad” zabrzmiał aż tak ostro jak to interpretujesz.

    • SeverianPL

      1) Darmowa wersja ma pozwolić Ci zaznajomić się z usługą.
      2) Jeśli „demo” odpowiada Twoim potrzebom, to wykupujesz abonament, jeśli nie, to przyjmujesz wszystko co twórcy Ci oferują i raczej nie możesz ich krytykować bo (patrz. p.1)

    • Jack Morgan

      W jaki sposon to odpowiada na pytanie:
      „Czy jeśli ktoś nie decyduje się na wersję płatną, wystarczy mu korzystanie z darmowej usługi i słuchanie reklam, to czy zasługuje na miano darmozjada?”

    • Konrad Kozłowski

      Nie używajmy takiego słownictwa, ale prawdą jest, że Spotify musi zacząć zarabiać, a darmowi użytkownicy najbardziej to odczują.

  • Daniel

    Emm. Mam wrażenie, że coś takiego widziałem już z kilka miesięcy temu. I nie, nie mylę tego z sugerowanymi utworami.