13

Specyfikacja Project Scorpio już oficjalna

Zgodnie z zapowiedzią serwis Eurogamer przedstawił specyfikację nadchodzącego Xboksa, dzisiaj znanego pod nazwą Project Scorpio. Nazwa nie została jeszcze ujawniona, ale kwestie techniczne zostały dość szczegółowo omówione.

Specyfikacja Project Scorpio

Zacznijmy od samej specyfikacji w porównaniu do Xboksa One oraz PlayStation 4 Pro:

Najpierw podstawowe informacje. Project Scorpio będzie należał do „rodziny urządzeń Xbox One”. Co więcej, będzie posiadał dokładnie takie samo rozłożenie portów na obudowie, jak Xbox One S, a to oznacza, że urządzenie będzie niemalże tych samych rozmiarów, co aktualnie najnowsza konsola Microsoftu. Wewnątrz obudowy oczywiście pozostanie zasilacz, jej wygląd zostanie zaprezentowany podczas targów E3.

Liczba 12 GB pamięci nie jest przypadkowa – deweloperzy będą dysponowali dostępem do 8 GB, podczas gdy 4 GB zostaną zarezerwowna dla systemu operacyjnego. Wzrost nastąpił więc o 1 GB w przypadku tej drugiej wartości, wynika to z potrzeby natywnego renderowania interfejsu w 4K. Nie są stosowane rdzenie Ryzen, lecz najprawdopodbniej w użyciu pozostaną rdzenie Jaguar, lecz będą one odpowiednio zmodyfikowane.

Podczas uruchomionego demo opartego na grze Forza GPU został obciążony w 66,19% – mówimy o rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Konsola przyspieszy także dzięki nowemu dyskowi twardemu, który będzie oferował przepustowość wyższą o 50% 1 TB pojemności. Sporą rolę odegra też hardware’owa integracja DX12 w procesorze graficznym.

Nie tylko dla telewizorów 4K

Posiadacze telewizorów oferujących tylko 1080p będą mogli skorzystać z wyższej rozdzielczości 4K, która będzie skalowana dół, a to przełoży się na większą dokładność obrazu i poprawionym anti-aliasingiem. Gracze będą dysponować wyborem pomiędzy każdym z trybów – 4K i 30 fps, 4K 60 fps etc.

Gry z Xbox One i Xbox 360

Jako, że Project Scorpio będzie należał do „rodziny Xbox One” nie mogło zabraknąć kompatybilności z tytułami z poprzednich konsol. Nowa specyfikacja ma przynieść wymierne skutki i zagwarantować „wyższą płynność działania gier”, zastosowanie najwyższej rozdzielczości, szybsze ładowanie, choć zastrzeżono, że nie każde usprawnienie będzie aktywne w każdej z gier.

Źródło: Eurogamer.