13

Specyfikacja Project Scorpio już oficjalna

Zgodnie z zapowiedzią serwis Eurogamer przedstawił specyfikację nadchodzącego Xboksa, dzisiaj znanego pod nazwą Project Scorpio. Nazwa nie została jeszcze ujawniona, ale kwestie techniczne zostały dość szczegółowo omówione.

Specyfikacja Project Scorpio

Zacznijmy od samej specyfikacji w porównaniu do Xboksa One oraz PlayStation 4 Pro:

Najpierw podstawowe informacje. Project Scorpio będzie należał do „rodziny urządzeń Xbox One”. Co więcej, będzie posiadał dokładnie takie samo rozłożenie portów na obudowie, jak Xbox One S, a to oznacza, że urządzenie będzie niemalże tych samych rozmiarów, co aktualnie najnowsza konsola Microsoftu. Wewnątrz obudowy oczywiście pozostanie zasilacz, jej wygląd zostanie zaprezentowany podczas targów E3.

Liczba 12 GB pamięci nie jest przypadkowa – deweloperzy będą dysponowali dostępem do 8 GB, podczas gdy 4 GB zostaną zarezerwowna dla systemu operacyjnego. Wzrost nastąpił więc o 1 GB w przypadku tej drugiej wartości, wynika to z potrzeby natywnego renderowania interfejsu w 4K. Nie są stosowane rdzenie Ryzen, lecz najprawdopodbniej w użyciu pozostaną rdzenie Jaguar, lecz będą one odpowiednio zmodyfikowane.

Podczas uruchomionego demo opartego na grze Forza GPU został obciążony w 66,19% – mówimy o rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę. Konsola przyspieszy także dzięki nowemu dyskowi twardemu, który będzie oferował przepustowość wyższą o 50% 1 TB pojemności. Sporą rolę odegra też hardware’owa integracja DX12 w procesorze graficznym.

Nie tylko dla telewizorów 4K

Posiadacze telewizorów oferujących tylko 1080p będą mogli skorzystać z wyższej rozdzielczości 4K, która będzie skalowana dół, a to przełoży się na większą dokładność obrazu i poprawionym anti-aliasingiem. Gracze będą dysponować wyborem pomiędzy każdym z trybów – 4K i 30 fps, 4K 60 fps etc.

Gry z Xbox One i Xbox 360

Jako, że Project Scorpio będzie należał do „rodziny Xbox One” nie mogło zabraknąć kompatybilności z tytułami z poprzednich konsol. Nowa specyfikacja ma przynieść wymierne skutki i zagwarantować „wyższą płynność działania gier”, zastosowanie najwyższej rozdzielczości, szybsze ładowanie, choć zastrzeżono, że nie każde usprawnienie będzie aktywne w każdej z gier.

Źródło: Eurogamer.

 

 

  • zakius

    jeśli to faktycznie nadal kiciusie to będzie słabo pod względem wydajności
    ale co za różnica, przecież to konsola,liczą się dostępne gry
    oh wait… to xbox

    • No właśnie nie wiem, czy im wyjdzie na dobre pokazanie parametrów (które na tle segmentu PC są po prostu zwyczajne i przeciętne) bez całej tej otoczki w postaci gier i usług.

    • SmackThat

      Jejq jak ja nie nawidze komentarzy tak oderwanych od rzeczywistości.
      Po pierwsze to konsola…!!!
      Po drugie 6 teraflopów to nie jest przeciętnie :-)
      Po trzecie wątpię że cena tej konsoli przekroczy 5000zł bo tyle kosztuje pc z podobnymi podzespołami.

      Otoczka gier i usług, Ty wiesz w ogóle do czego służy konsola?

  • Www

    Konsola przyspieszy za sprawą dysku 1TB – takie brednie na blogu technologicznym.

    • no akurat tutaj masz w tym samym zdaniu napisane, że przepustowość tego dysku zostanie zwiększona o 50%

    • pawbuk6

      „Konsola przyspieszy także dzięki dyskowi twardemu, który będzie oferował 1 TB pojemności i przepustowość wyższą o 50%.”

      Czytanie ze zrozumieniem się kłania – ostatnia część zdania wskazuje poniekąd przyczynę tego przyspieszenia konsoli. Trochę więcej życzliwości też by się przydało, wszystkim by się lepiej żyło.

    • Www

      Kolego, tutaj nie chodzi o życzliwość tylko o błędnie zbudowane zdanie.

    • Dysk ma mieć wyższą przepustowość. Co w tym takiego dziwnego?

    • Konrad Kozłowski

      Czytamy (zdania) do końca albo wcale.

    • Www

      Uczymy się pisać poprawnie albo nie piszemy wcale.

  • Paweł A.

    Skoro gry i tak będą musiały być wydawane na obie wersje to trochę bez sensu imo. Producenci nie będą w stanie wykorzystać ~90% mocy konsoli bo dalsze ucięcie jej do obsługi przez podstawową wersje mogłoby nie pozwolić na jej dalszą certyfikację. No chyba że będą oprócz grafiki ucinali mechanikę i IA. Poczekamy na cenę, jak będzie taka sama jak PS4 Pro to OK – jak wyższa to Sony lepszy deal zrobiło z „słabszym” upgrade’m,

  • stefan

    Haha, specyfikacja ryje beret, obłędna różnica wydajności, w praktyce będzie 5fps więcej niż PS4 Pro.

    A taki miał być potężny, Scorpio miało zjeść te wszystkie Titany na sniadanie. Jak zwykle okazało się że

    MICROSOFT KŁAMIE.

    • ⏹ SharpFranc ⏹

      Sam kłamiesz! Nikt by takich głupot nie napisał, bo Titan to zupełnie inna klasa wydajności – najnowszy ma mieć 12 TFlops… I będzie kosztował ok. 5000 PLN.

      Stefan kłamie.