Wearables

Smartwatche będą jeszcze popularne? Za Oceanem nadal w to wierzą

Albert Lewandowski
Smartwatche będą jeszcze popularne? Za Oceanem nadal w to wierzą
30

Wearables to jedne z tych produktów, którym przewidywano wielką karierę, jednak ostatecznie niewiele z tego wyszło. Trudno nie zauważyć, że nawet producenci są nieco znudzeni tym segmentem. Mimo to analitycy rynkowi przewidują, że smartwatche staną się popularniejsze i uda im się zyskać grono nowych fanów. Tylko czy jest to realne?

Wielkie marzenia

Początkowo urządzenia ubieralne miały podążyć ścieżką triumfów dokładnie tak, jak zrobiły to smartfony. Po fazie pozytywnego zaskoczenia, bardzo szybko nadeszła fala oziębienia tej fascynacji i po rozpoczęciu sprzedaży pierwszych smartwatchy czy smartbandy zainteresowanie zmalało. Sporo osób zakupiło je z ciekawości. Niestety, z uwagi na ich braki w funkcjonalności nie zdecydowało się kupować ich następców, ale nie da się tu również pominąć grupy osób, którym naprawdę odpowiadały. Cóż, kwestia oczekiwań.

Ostatnie miesiące nie minęły pod znakiem emocjonujących premier czy wydarzeń. Chyba jedyną większą wiadomością była ta dotycząca zmiana nazwy Android Wear na Wear OS – Google uznało, że w ten sposób lepiej zbuduje gamę kolejnych smartwatchy. Szkoda jedynie, że brakuje większych zmian w oprogramowaniu oraz ciekawych premier. Zresztą czy takie urządzenia mają sens, jeżeli często dublują w niektórych sytuacjach smartfony?

Apple na czele

Liderem rynku pozostaje jednak Apple. Amerykanie wyprzedzili wszystkich, nawet renomowanych producentów czasomierzy ze Szwajcarii, ale akurat w kategoriach elektroniki użytkowej działa ich siła marki. Analitycy IDC przewidują, że sprzedaż ich Watcha i pokrewnych mu produktów wzrośnie z 4,1 miliona sztuk w 2018 do 11,6 w 2022. Podobno w skali świata cały segment urośnie prawie dwa razy, z 43,6 do 84,1 miliona, a większą rolę zaczną odgrywać właśnie smartwatche. O dziwo, klasyczne opaski mają stracić na popularności.

Jestem jednak ciekaw, czy i jak poradzi sobie tu Samsung. W końcu dysponuje ofertą zegarków Gear, własną platformą Tizen, ale czy będzie dalej chciał się tym zajmować? Sądzę, że tak, ale z uwagi na rywali, a nie faktyczne korzyści. Na razie najbardziej interesuje mnie to, czy zapowiedzi analityków IDC będą miały pokrycie w rzeczywistości - dotychczas segment malał, ale być może jakimś cudem wróci na ścieżkę wzrostów.

źródło: IDC przez xda-developers

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu