80

Skończyły się złote czasy dla Xiaomi. Co teraz? [prasówka]

Xiaomi ma problem i przegrywa z konkurencją. Mimo świetnych cen, zróżnicowanych produktów i ekspansji na nowe rynki, chińskiemu producentowi brakuje pazura sprzed kilku lat.

Xiaomi traci

Największym producentem smartfonów w Chinach znowu jest Huawei. Co prawda depcze mu po piętach Oppo, ale trend jest bardziej korzystny dla obecnego lidera. W Q1 2017 dostarczył on 21 mln smartfonów, co zapewniło mu udział na poziomie 18 proc. Konkurencyjne Oppo w tym samym okresie zanotowało dostawy na poziomie 20 mln (17 proc.). Nie to jest jednak najbardziej emocjonujące, a sytuacja Xiaomi, które spadło na piąte miejsce. Niedawny lider radzi sobie na rodzimym rynku obecnie gorzej niż Apple, a w Q1 2017 znowu zanotował stratę. Aktualnie jego dostawy wynoszą 9 mln urządzeń.

W sumie w pierwszym kwartale 2017 dostawy smartfonów w Chinach sięgnęły 114 mln urządzeń, co daje 9-procentowy wzrost w skali roku. Wobec takich wyników sytuacja Xiaomi jest zła. Firma zaprezentowała niedawno swojego nowego flagowca – model Mi6. Smartfon nie jest jednak na żadnym polu rewolucyjny, a jedynie powiela pewne schematy. W dalszym ciągu jego największym atutem jest stosunek cena/parametry.

Spotify pracuje nad wearables

Spotify poszukuje osób na stanowisko Product Managera w dziale Hardware. Sęk w tym, że taki dział nie istnieje. A to oznacza… Cóż, media już spekulują, że szwedzka platforma pracuje nad własnym sprzętem. Mówi się, że mogłoby to być urządzenie z kategorii wearables, ale pojawiają się tez podejrzenia o gadżet w rodzaju inteligentnego głośnika, jakim jest m.in. Amazon Echo czy Google Home.

Sama firma oczywiście milczy. Dotąd jej zaangażowanie w hardware sprowadzało się do udostępniania producentom sprzętu API Spotify Connect, które pozwalało bezprzewodowym głośnikom na szybkie łączenie się z aplikacjami zainstalowanymi na komputerach, tabletach lub smartfonach

Twitter z transmisją live 24/7

Twitter COO i CFO Anthony Noto ogłosił bardzo ambitny plan serwisu, który zakłada uruchomienie transmisji 24/7. Miałyby tutaj pojawiać się newsy, transmisje sportowe, a także materiały stricte rozrywkowe. Prace nad realizacją tego planu już trwają, ale Twitter nie podaje konkretnej daty. Ma to jednak być jeden z wielu angażujących aktualnie serwis projektów. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości poznamy kolejne pomysły.

Skanska zainwestuje do 40 mln zł w Business Link

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE. W ciągu najbliższych lat w Europie Środkowo-Wschodniej powstanie ok. 12 nowych lokalizacji Business Link o łącznej powierzchni od 45 do 50 tysięcy mkw. Inwestycja o wartości do 40 mln zł będzie rozłożona w czasie i uzależniona od wypełnienia wyznaczonych wspólnie celów biznesowych.