0

Rusza 4 sezon Orange Fab! Szykujcie projekty

W poniedziałek w Campus Warsaw odbył się oficjalny start IV edycji programu Orange Fab. Już po zaproszonych gościach widać było, że impreza ta zaczyna być coraz ważniejsza dla Orange i co cieszy, staje się jeszcze bardziej międzynarodowa.

Orange Fab to jest program akceleracyjny dla małych i średnich firm i osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Jest to szansa na pozyskanie Orange jako partnera dla waszego biznesu i przy okazji bonusu w wysokości 40 000 zł.

Pieniądze w przypadku takich konkursów nie są jednak najważniejsze. Orange przy współpracy z partnerami i mentorami postara się aby zwycięskie pomysły były pokazane na świecie (demo day w Paryżu) oraz aby nabrały odpowiedniego rozpędu, jeśli chodzi o rozwój.

Dlaczego warto brać udział w Orange Fab?

Uczestnicy Orange Fab wezmą udział w 12-tygodniowym programie, a podczas całej inicjatywy będą mieli okazję wziąć udział w eventach związanych z przedsiębiorczością. Oprócz dostępu do mentorów z wielu branż (sprawdźcie sami bo lista z roku na rok jest coraz dłuższa), uczestnicy będą mogli korzystać z przestrzeni biurowych, zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska.

Udział w programie to też świetna okazja na wymianę doświadczeń z uczestnikami, którzy aplikują do programu z całego świata. Rekrutacja do tegorocznej edycji akceleratora Orange Fab została bowiem rozszerzona na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Program działa aktualnie w dziesięciu państwach Grupy Orange, dlatego też sam udział w programie może przynieść wiele korzyści i szans np. na ewentualną globalizację zgłoszonych pomysłów.

Kto się może zgłosić?

Uczestnikami Programu mogą być startupy, które są małymi i średnimi firmami. Ważne jest też aby rozwiązanie, które jest zgłaszane do programu było już wdrożone lub praktycznie gotowe do wdrożenia. Warto to podkreślić – nie chodzi tutaj o projekty we wczesnej fazie lub takie, które istnieją dopiero na papierze.

Zwycięzcy Orange Fab:

Ważnym elementem jest też aby zgłaszany projekt mógł być uzupełnieniem oferty Orange lub pasował do strategii Orange. Kolejna ważna sprawa to kategorie zgłaszanych projektów – koniecznie zapoznajcie się z nimi przed dokonaniem zgłoszenia.

Co gdzie i kiedy

10 października wystartowała IV edycja Orange Fab. Do 20 grudnia można zgłaszać swoje projekty. Pierwsze Deep Dive Session odbędą się od 15 do 30 stycznia. Program akceleracyjny rozpocznie się natomiast 15 lutego 2017 i potrwa do 30 maja. W czerwcu natomiast wybrane projekty zostaną zaproszone na Demo Day do Paryża.

Zgłoszenia do programu Orang Fab można dokonywać online poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie programu.

Kto wygrał w zeszłorocznym sezonie Orange Fab? – Oto zwycięskie projekty

Deskdoo

Deskdoo – rozwiązanie dostępne w modelu oprogramowania jako usługi lub jako prywatna chmura dla klientów korporacyjnych. Wspiera pracę zespołów rozproszonych oraz pracowników zdalnych.

Używając Deskdoo można pracować zdalnie, podobnie jak w biurze, bez instalacji czegokolwiek na komputerze.
Dostępne są typowe aplikacje biurowe, współdzielenie plików, zarządzanie zadaniami, edytory graficzne oraz narzędzia komunikacyjne do pracy grupowej. System jest dostępny z każdego miejsca w świecie.

Sher.ly

Firma została powołana w 2013 roku i zadebiutowała z Betą Sher.ly na konferencji TechCrunch Battlefield w Berlinie zyskując ciepłe przyjęcie i ponad 600 użytkowników w ciągu 2 dni.W 2014 roku firma przeprowadziła udaną kampanię na Kicstarterze na urządzenie storage z softem Sher.ly: Sherlybox.

sher.ly jest oprogramowaniem, które tworzy na własnym storage użytkownika, chmurę plików na podobieństwo Dropbox’a. Jest to lokalna chmura bez ograniczeń ilości lub wielkości danych zapewniająca poufność dla udostępnianych danych.
Dane pozostają na nośnikach ich właściciela i nie są nigdzie wysyłane, tylko udostępniane bezpośrednio wskazanym osobom.

iWisher

iWisher jest marketplacem B2B2C, który użytkownikom pozwala zrealizować ich marzenia dzięki funkcji wishlisty zintegrowanej z funkcją bankową, natomiast dla sklepów jest kanałem sprzedaży swoich produktów gdzie sprzedaż rozliczana jest w modelu Cost per Sale

iWisher jest Wishlistą – aplikacją konsumencką, dzięki której użytkownicy mogą kolekcjonować rzeczy, które chcieliby mieć. Pojedynczym iWishem użytkownik może podzielić się ze swoimi znajomymi tworząc Wishlistę urodzinową lub np. listę prezentów ślubnych. Do każdego iWisha przypisany jest unikalny numer rachunku bankowego – to umożliwia grupową zbiórkę na prezent o większej wartości. Użytkownicy mogą również samodzielnie oszczędzać na wyznaczony cel.

Tap4Parking

T4P jest innowacyjnym rozwiązaniem, które informuje o dostępności wolnych miejsc postojowych w miastach. Rozwiązanie jest oparte o specjalnie zaprojektowane przez nas kamery IP.
Informacja o wolnych miejscach parkingowych jest dostępna w czasie rzeczywistym w aplikacji T4P lub na elektronicznych tablicach na skrzyżowaniach.

Ponadto te dane mogą być przekazywane do innych systemów za pomocą API

Wise Stories

To Personalizowany gamebook, w którym dziecko staje się bohaterem fabuły i może wpływać na jej przebieg. Bolący brzuszek, pierwsza wizyta w przedszkolu, pojawienie się rodzeństwa? Jest na to bajka. Podstawą merytoryczną Wise Stories jest bajkoterapia oraz bajkoedukacja.