112

Kończy Ci się umowa z operatorem? Rozwiąż ją na piśmie, to się zawsze opłaca

Korzystam z domowego internetu mobilnego od 6 lat, pierwsze dwa sezony wykupywałem tę usługę w Cyfrowym Polsacie, a ostatnie dwa lata w Plusie, zdecydowało udostępnienie w ramach umowy HBO GO.

Teraz postanowiłem rozstać się z Grupą CP i wykupić albo nielimitowany internet domowy w T-Mobile, albo dokupić internet dodatkowy w nju mobile, w ten sposób miałby komplet usług u jednego operatora.

Skłaniałem się głównie w stronę Nju mobile z uwagi na realną korzyść w postaci oszczędności. W Plusie płaciłem 59,99 zł za sam internet bez limitu w zasięgu LTE oraz paczkę danych 40 GB w każdej technologii, a do tego 20 zł za HBO GO. Wybierając T-Mobile wiele więc bym nie zyskał.

Wybierając nju mobile za 19 zł miałbym dodatkowe 60 GB, łącznie z tym, co mam w ofercie nju z rachunkiem miałbym 120 GB transferu danych w miesiącu, myślę, że więcej mi nie schodzi, a dawałoby oszczędność rzędu 40 zł na miesiąc, które mógłbym przeznaczyć na Netfliksa.

Fakt, że rzadziej oglądam teraz HBO GO był też jednym z powodów, dla których postanowiłem zrezygnować z Plusa i poszukać gdzie indziej oszczędności i wykupić już na stałe subskrypcję na Netfliksie.

Jak wyglądał u mnie ten proces rezygnacji? W Plusie zaczynają dzwonić do klientów jakieś dwa miesiące przed końcem umowy. Sami, bez żadnych ruchów z ich strony, tylko po to by zawczasu przedłużyć z nimi umowę, jedynie na trochę lepszych warunkach. Odebrałem takich rozmów kilka, w każdej proponowane warunki nieznacznie odbiegały od mojej obecnej oferty, najwięcej zeszli podczas jednej z ostatnich rozmów do 39,99 zł.

Jednak byłem już na tyle zdeterminowany odejściem, że na niewiele się to zdało. Po miesiącu postanowiłem wysłać pisemną rezygnację. Rezygnację z usług Plusa trzeba wysłać na ten adres:

Polkomtel Sp. z o.o.
Dział Obsługi Klienta
ul. Konstruktorska 4
02-673 Warszawa

Pod swoimi danymi adresowymi trzeba dopisać numer klienta oraz numer telefonu. Jakbyście potrzebowali wzoru takiego rozwiązania umowy, wklejam swój w całości:

Oświadczenie o braku zainteresowania przedłużeniem umowy na czas nieokreślony.

Niniejszym oświadczam, iż z dniem zakończenia obowiązującej umowy na świadczenie usługi internetowej oraz telewizyjnej HBO GO na numerze telefonu (…), tj. dnia (…) rozwiązuję z Państwem umowę. Proszę w związku z tym o zaprzestanie świadczenia usług na moją rzecz w zakresie jak powyżej.

Oczywiście pismo podpisujemy własnoręcznie i wysyłamy listem poleconym.

Pismo wysłałem 5 października, a pierwszy telefon otrzymałem 13 października, już z Działu Rezygnacji Plusa. Poprzednie rozmowy podejrzewam, że były prowadzone z jakąś zewnętrzną firmą.

Po kilku zdaniach, w których poinformowałem, że nie jestem zainteresowany kontynuowaniem tej umowy, padła ostateczna propozycja, która zabrała mi wszystkie argumenty – 19,99 zł za nielimitowany internet LTE (pierwszy raz usłyszałem takie zapewnienie, że jest nielimitowany, że mogę ściągać 300, czy 400 GB, transfer i tak nie będzie zliczany) oraz pakiet 40 GB w każdej technologii.

Grzech było odmówić, 3 razy taniej za praktycznie to samo, wydawało mi się to aż nieprawdopodobne. Przypomniałem sobie przy okazji, że niedługo chciałem też wymienić już swój stary router i tu również zaskoczenie, zaproponowali D-Link DWR-921, który jak sprawdziłem w sieci podczas rozmowy kosztuje około 400 zł. W ramach wycofania wymówienia dali mi go za 5 zł miesięcznie. Jak nie trudno policzyć tu również mam sporą oszczędność.

Na koniec rozmowy poprosiłem o dzień na zastanowienie, pan zadzwonił następnego dnia o umówionej porze, propozycja nie uległa zmianie i przedłużyłem umowę na kolejne dwa lata. Dziś dotarła nowa umowa z routerem, czekałem z tym tekstem, bo jeszcze podejrzewałem, że coś z tym może być nie tak. Ale wszystko gra i jest tak, jak zaproponował konsultant w rozmowie telefonicznej. Przyszedł router (za pobraniem 3 zł dla kuriera, tego nie wychwyciłem podczas rozmowy telefonicznej) i umowa na 24,99 zł, co miesiąc. Oszczędność? 35 zł lub 40 zł nie licząc nowego routera, który przechodzi na własność po skończonej umowie.

Tak więc, nie zastanawiajcie się, gdy kończy Wam się umowa, od razu wypowiadajcie ją na piśmie, to tylko kawałek papieru i jedna wizyta na poczcie, a zaoszczędzić można naprawdę sporo w skali miesiąca.

  • Artur Kwiatkowski

    Ameryki niestety nie odkryłeś. Wypowiedzenie to od dobrych kilku lat jedyna opcja do wynegocjowania dużo lepszych warunków umowy.

    • Ameryki nie odkryłem, ale komu się takie rzeczy chce robić z mglistą perspektywą lepszej oferty. Piszę o tym, by pokazać, że jednak się da

    • 1. Wypowiedzenie to jedyna droga by przedłużyć umowę u operatora komórkowego lub telewizyjnego na korzystniejszych warunkach.
      2. Metoda tak znana że na forach internetowych są specjalne tematy ze szczegółowymi instrukcjami co i za ile można uzyskać
      3. Nie wiem czy dobrze rozumiem ? W nju mobile jest przecież oferta internetu na abonament za 29 zł. Startuje od 40 GB po 6 miesiącach 80 GB po 12 -100 GB po 24 – 120 GB. Chyba że mowa o tej samej ofercie? Ale jaki jest sens brac nju dodatkowy za 19 zl + 29 zl podstawowego abonamentu przy 45 zl t-mobile z no limit ?

    • W nju mam abo za 29 zł do telefonu, internet dodatkowy podpina się tu po numer główny, t-mobile za 45/55 zł to tylko internet

    • Ok znam oferte. Ale to chyba nie do konca tak. Do abonamentu telefonicznego mozna dokupic numer dodatkowy za 9 zl miesiecznie na ktorym wspoldzielone sa wszystkie uslugi z numeru glownego + usluga im dluzej tym lepiej. Jest tez dedykowana oferta do internetu w ktorej polaczenia glosowe sa dodatkowo platne ale za to z wiekszymi limitami. Szczegoly w moim poscie wyzej. Do niej mozna dokupic takze numer dodatkowy na ktorym jest 20 GB internetu i zgodnie z usluga im dluzej tym lepiej wartosc ta rosnie do 60GB . Zasada identyczna jak dla numeru glownego za 29 zl do internetu. Z tego co mi wiadomo to oferty dedykowanej do internetu nie mozna podpiac jako numer dodatkowy do uslugi glosowej. Jest tak jak napisalem wyzej abonament telefoniczny glosowy + 9 zl za numer dodatkowy ktory wspoldzieli wszystkie pakiety.

    • Oprócz numeru dodatkowego za 9 zł, można podpiąć pod ten sam numer internet dodatkowy za 19 zł https://uploads.disquscdn.com/images/b9694ef79cef464bfe05f37c49f0c5112169d973d85c0bb3633aa8d59ee6112b.png

    • Ok zwracam honor. Przeoczylem widocznie ta informacje na stronie nju. Mimo wszystki za 9 zl wiecej jest 120 GB a nie 60 GB w ofercie dedykownej do netu (zamiast 19 zl za dodatkowy 29 zl za oferte internetowa)

      PS: Dodatkowa korzysc – usluga nie korzystasz nie placisz. (3 pierwsze miesiace minimum po 9 zl ) pozniej 0 zl jesli sie nie uzywa. W przypadku numeru dodatkowego jak sie nie korzysta to i tak 19 zl miesiecznie trzeba placic.

    • To też rozważałem, ale to jest całkowicie nowy numer i staż liczyłby mi się od zera

    • Po 6 miesiacac jest juz 80 GB o 20 wiecej niz w ofercie dodatkowej. Ja bym wybral nju internet za 29 zl . Sam mam ta karte lezy w szufladzie jako rezerwowa. raz na pol roku wysle smsa by karta byla aktywna dla uslugi im dluzej tym lepiej.

    • Kalkulowałem to, potrzebowałem od razu ponad 100 GB

    • Ok ja patrze długoterminowo :) Korzystajac z HBO GO czy Netflixa 100 GB miesiecznie moze byc malo….

    • Na HBO GO oglądałem już tylko Pokój 104:), zrezygnuje z tego, wezmę Netfliksa na stałe, a oglądam już tylko w weekendy, niemniej transfer już i tak teraz będzie bez znaczenia

    • Kiedyś testowałem miesięczne użycie na karcie plusa i odpiąłem neostrade. Ponad 300 GB w miesiąc. Trzymam kartę plusa tylko dlatego że przy smartdomie konsultant zaoferowal mi 2 usuluge telefon za 11 zl i trzecia internet za 1 zl (bląd uznany w drodze reklamacyjnej nagrana rozmowa) . Zaoferował mi 2 razy rabat kwotowy 38,90 zl zamiast 50% na druga usluge i rabat kowtowy na trzecia. Takze za 12 zl miesiecznie nie mam powodu do narzekań. Cyfrowy polsat TV i tak bym mial wykupiona i tak.

    • sylwekZolkusza

      Usługa jest w dwóch wersjach, za 29 zł wersja podstawowa, nju internetowy, oraz wersja z abonamentem głosowym za 19 zł , internet dodatkowy, Masz nju z rachunkiem dokup usługę, internet Dodatkowy, włącz ,im dłużej tym lepiej, staż będzie liczony od daty zawarcia umowy na abonament Głosowy.

    • ✓Nose4s

      Dla mnie odkryłeś, eh, żebyś napisał ten artykuł 3 tygodnie temu…

    • Powiem Ci, że to najkorzystniejsza oferta od lat jaką dostałem, wszystko przed Tobą, pamiętaj o tym za 2 lata:)

    • Marcin Czajka

      Nie kop leżącego :)

    • Adi

      A dlaczego podałeś tylko adres Polkomtela? To nie fair w stosunku do innych operatorów. Jeśli jesteś rzetelny, podaj też pozostałe adresy.

    • Feniks06

      A to nie w salonach plusa teraz są wielkie czerwone wyklejki z napisem „2x więcej internetu”, który to rzekomo od dawna jest nie limitowany?

    • Lard Vader

      Nie zawsze to daje cokolwiek. Składałem wypowiedzenia w czasach, gdy abo za 70 zł to było drogo (ale były droższe oczywiście). Od paru lat (roku?) było Nju, inne oferty no limit. Ani Plus ani Play nie dały mi nic sensownego w ofercie. Trzeba było się pożegnać. Wszystko kwestia planów i tego, kto na zmianie siedzi. -)

  • Artur Marciniak

    Stary i jedyny dobry sposób. Ja obecnie w play płacę 19zł za nolimit i 7GB neta (2GB w ramach UE). Analogicznie postępowałem z CP

    • W CP przy ostatniej turze nie trzymali mnie zbyt mocno, jak się wysypałem, że przechodzę do Plusa, ale to już byłem mocno zdecydowany ze względu na HBO GO, w CP wtedy jeszcze tego nie mieli

    • Marx

      nie mozesz miec 2GB roamingu, ta ilosc zalezy od wysokosci abonamentu, przy 19zl na pewno tyle nie ma

  • Andrzej

    „19,99 zł za nielimitowany internet LTE (pierwszy raz usłyszałem takie zapewnienie, że jest nielimitowany, że mogę ściągać 300, czy 400 GB, transfer i tak nie będzie zliczany)”
    Czy regulamin który otrzymałeś potwierdza te zapewnienia?

    • Tak, są ograniczenia prędkości przy no limit LTE do 5 MB/s, ale przy tańszych taryfach, od mojej wzwyż jest bez żadnych ograniczeń

    • Andrzej

      Sprawdziłem i w obecnych ofertach dla nowy abonentów też jest informacja że bez limitu. Wiem że T-Mobile wprowadził bez limit danych, fajnie że kolejni operatorzy też to wprowadzają. Natomiast ja ze swojej ofert pewnie szybko nie zrezygnuje.

    • Pochwal się swoją:) Tak, T-Mobile też to ma, zastanawiałem się nad tym, ale różnica w cenie jaką zaproponowali jest znaczna

    • Andrzej

      RedBull Mobile, warunki są takie że jak masz co najmniej 30zł na koncie możesz aktywować pakiet LTE bez limitu za 0zł (ten brak limitu jest na zasadzie jak przekroczysz 100GB to operator może obniżyć prędkość do 1Mb/s, różnie z tym bywa). Doładowujesz za 50zł na 100 dni, i co miesiąc aktywujesz ten pakiet a kasa zostaje. Teoretycznie wychodzi 15zł miesięcznie, bo doładować musisz ale kasa zostaje.
      Korzystam z tego od ponad roku mam ok 200zł na koncie, pół roku temu dokupiłem drugi starter i jak mi zwalnia net zmieniam sima w między czasie na jednej karcie wygasa ten pakiet i tak na zmianę :D
      Mam prawie 300zł na dwóch kartach i nie wiem co z tym zrobić, pewnie będę wysyłał dla jaj na jakieś konkursy sms :D

    • Marcin Czajka

      RedBull Mobile czyli Play czyli dupa z internetem. Tak w skrócie jeżeli chodzi o wszystkie oferty oparte na tej sieci.

    • Andrzej

      Każdy internet mobilny to dupa jak masz daleko do nadajnika. Mi w Play wychodzi ok 70-100Mbit/s, bo nadajnik mam najbliżej.
      Przenosiłem numer tel z Play do Plusa na telefonie w Playu prędkość 60Mb/s a po przeniesieniu numeru do Plusa na tym samym telefonie prędkość 4Mb/s.

    • Marcin Czajka

      Tu nie chodzi o odległość. W Plusie mam internet w każdej technologii bez lejków roamingowych. W Play internet jest jak jest LTE. Jak nie ma LTE, to lepiej zająć się czymś innym.

    • Patryk7588

      Zapytaj tutaj: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=100&t=7787&start=9330
      Czy Plus planuje jakąś modernizację sieci w twojej okolicy aby poprawić zasięg oraz prędkość internetu.

    • Specjalista_Plus

      Chcielibyśmy pomóc w wyjaśnieniu tej sprawy, jednak potrzebujemy więcej szczegółów. Prosimy, napisz nam:
      – w jakiej lokalizacji znajdujesz się (miasto i ulica),
      – model telefonu,
      – jakie wyniki uzyskujesz po wykonaniu speedtestu,
      – czy takie prędkości utrzymują się stale, czy tylko w określonych godzinach.

    • Andrzej

      A mogę prosić o jakiś mail kontaktowy? Nie da się napisać prywatnej wiadomości a nie chce pisać w komentarzu adresu.

    • Specjalista_Plus

      Prosimy, podaj te dane w formularzu na naszej oficjalnej stronie (z przyczyn od nas niezależnych nie możemy podać linka). Aby zapisać zgłoszenie, wejdź na naszą stronę, następnie przejdź na sam dół, kliknij „Porady – FAQ” i wyszukaj zakładkę „Zadaj pytanie”. Pamiętaj, aby podać też swoje dane, czyli imię, nazwisko i nr telefonu, którego dotyczy sprawa. Gdy tylko otrzymasz potwierdzenie z numerem referencyjnym, podaj nam go tutaj.

    • Andrzej

      Numer referencyjny pytania: 171018-002002

    • Specjalista_Plus

      Dziękujemy za podanie numeru zgłoszenia. Przekażemy go do odpowiedniego działu. Dalszy kontakt w tej sprawie nastąpi drogą mailową na adres, który podałeś w zgłoszeniu.

    • A ostatnio pod wpisem o ofertach bez limitu, ktoś mi wmawiał, że ten LTE jest faktycznie bez limitów:)

    • Marcin Czajka

      Fanatycy a2mobile też wciskają kity o super warunkach. A limit prędkości zaczyna się na bardzo niskim pułapie wykorzystania danych. Oferty z gównianymi lejkami są dla liczykrupów a nie ludzi, którym zależy na dobrym internecie a nie internecie wogóle.

    • Zdzisław Dyrman

      Pierwszy lejek jest po 5 GB. Niektorym to wystarcza.

    • Andrzej

      Wcześniej korzystałem z internetu w Play na abonament i w regulaminie był że operator może obniżyć prędkość, a jak sprawdzałem regulamin Plusa czy Orange było że obniży. I faktycznie przez 2 lata umowy nie patrzyłem na limit a prędkość mi obniżyło 2 razy i to pod koniec miesiąca. Gdzie średni transfer na routrze wychodził ok 190Gb może stąd przeświadczenie że jest faktycznie bez limitu.

    • No właśnie robi się skarbonka z kasą . Karty redbull sa byc moze jeszcze dostepne na portalu aukcyjnym ale musza one byc z taryfa RBM5 lub kombinacja o ile jeszcze dziala z migracja z oferty Fakt Mobile. Niestety router musi byc na sztywno ustawiony na nadajnik LTE jesli bedzie na automat to pobierac bedzie mnostwo kasy z konta glownego.

    • Marx

      kup sobie transfer na chomiku ;)

    • Grzegorz Krycki

      Ja tam doładowuje Skycash za pomocą SMS. Fakt, że tylko mogę wysłać ich pięć na miesiąc na łączną kwotę bodajże 18,45 zł a na konto SC wpada 7,5 zł. Po 3 miechach mam 22,5 zł, doładowuje SC przelewem 27,5 i kupuję następne doładowanie Play w aplikacji. Czyli koszt takiego Internetu spada do około 9 zł/mc. #cebuladeals ;)

    • Andrzej

      Dzięki! :D Szukałem kiedyś jakiegoś serwisu żeby zrobić „przelew smsem na konto”. Na pewno skorzystam, może całej kasy tak nie wydam ale część przeznaczę na kolejne doładowanie. Mam 2 karty i ostatnio prawie zapomniałem o doładowaniu, pomyliłem daty i zdążyłem ostatniego dnia. Prawie kasa przepadła.

    • Arek P

      Ale to przypadkiem bez limitu = lejek zakręcony na 32 kbps?

  • Marcin Czajka

    Do mnie dzwonili już pół roku przed końcem umowy (abo na telefon za 49.99 z 5 GB). Proponowali na początku za te same pieniądze 500 MB więcej. Śmiech na sali, zważywszy, że za miesiąc weszła oferta dwa razy więcej internetu. Powiedziałem, że mnie to nie interesuje i usłyszałem trzask w słuchawce. Telefon za jakiś tydzień. Te same pieniądze, 7 GB neta. Powiedziałem, że nie interesują mnie oferty typu zwiększanie neta, bo w max zjadam 3.5 GB i chcę obniżyć warunki. Powiedziałem, że nawet w ich prepaidzie miałbym lepiej za pół ceny. Gość stwierdził, że niestety nic nie może zrobić. poczekałem dwa tygodnie i po okresie ciszy stwierdziłem, że nic więcej w sensie taniej nie wyduszą, więc złożyłem wypowiedzenie umowy we wrześniu z terminem wypowiedzenia na marzec. Dzień czy dwa od doręczenia telefon, że dlaczego zrywam umowę, bo zapłacę karę. Sprawdzam co napisałem i tłumaczę, że wypowiadam z końcem umowy terminowej a nie z końcem okresu rozliczeniowego. Pani stwierdziła, że zrobi korektę i pyta dlaczego wogóle, bo ona ma świetną ofertę. To ja jej tłumaczę, że nawet ich prepaid oferuje więcej za mniej i nie interesuje mnie przepłacanie. Przedstawiła mi ofertę za 25 zł no limit + 7 GB. Była też opcja za 19 zł, ale bez sms-ów, więc nieopłacalna. I niemożliwe stało się możliwe. Mam abonament za pół ceny i nie muszę mieć prepaida za którym nie przepadam.

    • Też dobrze, choć ja dostałem 3x taniej:)

    • Marcin Czajka

      No tak, ale miałeś wyjściowo wyższy abonament i masz ofertę na internet.

  • Adrian Nyszko

    A co jeśli nie będzie żadnych propozycji tylko od razu ciach i koniec? Bo wywalam dla polsatu podobnie dużo co w tekscie

    • Marcin Czajka

      Zanim rzucisz wypowiedzenie najpierw znajdź konkurencyjną ofertę dopasowaną do potrzeb. A jak znajdziesz i nie zadzwonią, to co Cię trzyma?

    • Niewiele ryzykujesz, jest wiele ofert na rynku, znajdziesz coś lepszego

    • Adrian Nyszko

      Na satelite nic innego nie ma niestety oprócz nc+

    • nc+ na bank zadzwoni

    • Adrian Nyszko

      Ale w polsacie narazie mam i to mam nadzieje, że oni zadzownią. Jak nie to koniec z telewizją

    • Marcin Czajka

      To współczuję tego polsatu. Jak zmieniłem CP na NC+, to dopiero poczułem co to wygoda korzystania z TV. Najgorszy jest układ programów.

    • Adrian Nyszko

      Zmieniałes talerz, konwerter? Nie miałeś w polszmacie prawie wogóle odbioru w deszczu, a w nc+ lepiej?

    • Marcin Czajka

      Talerz zmieniłem dlatego, że miałem 80 cm a dwa, że chciałem pozbyć się darmowej reklamy CP z mojej ściany. Konwerter zmieniłem, bo wziąłem multiroom. Aczkolwiek jak masz 90 cm i konwerter o potrzebnej liczbie wyjść antenowych to zmieniać go nie musisz ani regulować, bo jedno i drugie ciągnie z tych samych satelit. Odbiór w NC+ jest na zdecydowanie wyższym poziomie. EPG bez porównania. Wszystko poukładane w grupy tematyczne, dodatkowo można sobie ustawić własną. A multiroom w CP to wogóle porażka. Co jakiś czas przekładanie karty w dekoderach. Tutaj mam wszystko spięte w sieci i działa bezobsługowo.

    • Marcin Czajka

      Mi umowa kończy się w maju i na pewno rzucę wypowiedzenie. Albo spora obniżka, albo koniec liniowej TV. Argumenty są, bo mając telefon w Plusie mogę ich poszczuć smart domem. A oni nie wiedzą jaki mam abonament za telefon ;) Szczerze mówiąc, to wogóle mi nie zależy na TV, bo mam ze 170 kanałów i gdyby nie kilka programów na TVN Turbo i Teoria Wielkiego Podrywu na Comedy Central, to wogóle nie dotykałbym pilota od dekodera. Najbardziej wkurza to, że płaci się za 170 kanałów a ogląda się jedną setną. Dla mnie to jest warte max 19 zł.

    • Patryk7588

      Aktualne oferty na przedłużenie to pakiety od 40GB + LTE bez limitu za 19,99zł do pakietu 110GB + LTE bez limitu za 44,99zł.

  • Pat Szy

    „Teraz postanowiłem rozstać się z Grupą CP i wykupić, albo nielimitowany internet domowy w T-Mobile albo dokupić internet dodatkowy w nju mobile, w ten sposób miałby komplet usług u jednego operatora.” przecinek powinien być przed drugim albo :)

    • Marcin Czajka

      Jak to fajnie, że korektorzy nie śpią w internetach.

    • Poprawione

  • Realq

    Nie rozumiem, jak to 60/120GB w nju za 19zł?

    Obecnie płacę w plusie 52zł za LTE 50GB + transfer nocny ale jakoś w styczniu kończy mi się już umowa i z racji tego planowałem przesiąść się na nju gdzie płaciłbym 29zł za 40GB (tak jest na stronie i nie wiem o jakich ofertach ty mówisz). Oszczędność i tak prawie dwukrotna. Z jakim wyprzedzeniem polecasz wysłać takie pismo?

    • Marcin Czajka

      Ja wysłałem pół roku wcześniej. Ofertę dostałem od ręki.

    • 60 GB mam po 2 latach w nju z rachunkiem, po dokupieniu internetu dodatkowego automatycznie wskoczyłoby mi drugie 60 GB, tak jak mówi Marcin, potwierdzili mi to w ostatnich rozmowach, pół roku wcześniej i dają nową ofertę od kolejnego okresu rozliczeniowego

  • ✓Nose4s

    Przyznaję, że jeśli chodzi o te wszystkie internety, to ogarem nie jestem. puki mam dostęp, jestem zadowolony, a netia (więcej niż ten transfer 10Mb/sec nie potrzebuje, chociaż szkoda, że to jedyna oferta jaką od nich dostaję) chociaż nie miała awarii od 3lat już.

    Pytanie co znaczy „19,99 zł za nielimitowany internet LTE (pierwszy raz usłyszałem takie zapewnienie, że jest nielimitowany, że mogę ściągać 300, czy 400 GB, transfer i tak nie będzie zliczany) oraz pakiet 40 GB w każdej technologii.” To nielimitowane czy 40Gb? Bo ja już głupieję tutaj, próbując to rozkminić…

    To podobna oferta do tej z T-Mobile z ich routerem? (mnie tylko 20Mb/s mogli zaproponować, więc nie przeszedłem)

    • 40 GB jest na każdą technologię w zasięgu której jesteś 3G i niżej, w LTE jest bez limitów objętościowych i prędkościowych

    • Piotr

      Fajnie na papierze to wygląda. Do momentu w którym okaże się ze miejsce w którym internet ma być głównie korzystany nie jest w zasięgu LTE i oznaczałoby to ze w domu jest tylko 40 GB, a po LTE trzeba do kumpla z wizytą wpaść kilka bloków dalej :P. Ale puki empirycznie nie sprawdził tego znajomy który omal tak nie wpadł na 24 miesięczny cyrograf, to wszyscy konsultanci twierdzili że LTE u niego będzie, podobnie jak oficjalna strona.

      Chociaż przyznaję jestem pod wrażeniem oferty utrzymaniowej. Telekomy zazwyczaj mają w trąbie klientów już na umowie i koncentrują się na nowych aktywacjach.

    • Nie no miałem już ten komfort wiedzy, że jestem w zasięgu LTE, a co do klientów na umowie, mają w trąbie póki chcą ją przedłużać na tych samych warunkach lub nieznacznie lepszych, jak wypowiesz jesteś wyżej niż nowy

    • Piotr

      Nie jesteś. Przynajmniej nie dla mojego pracodawcy, pod względem dostępnej oferty (co innego pod względem oceny doradcy który w rozmowie z Tobą jak dzwoniłeś zapytać jak wypowiedzieć umowę nie namówił Cię na aneks).
      Tak jak pracuję już kilka lat dla tych złych, tak jedną z nielicznych rzeczy, odnośnie której nie mam za bardzo jak dyskutować z klientami jest to że dla klientów nie ważne czy na finiszu pierwszej umowy, czy takich którzy płacą firmie za usługę 10 lat lub więcej oferta rzadko jest atrakcyjniejsza niż dla nowych klientów. Albo doprecyzujmy, jest taka sama, tylko np bez wymiany sprzętu na nowszy, jeśli aneks nie zmienia technologii dostępu, albo klient nie korzysta z naprawdę muzealnego sprzętu który już nie obsługuje parametrów danej usługi, a czasami klient nie chce przedłużyć jak się dowiaduje że nie dostanie nowej zabawki (mniejsza o to ze w 9/10 przypadkach nie ma to absolutnie żadnego uzasadnienia pod względem możliwości technicznych sprzętu już zainstalowanego i nowo wprowadzonego)
      O tak atrakcyjnych ofertach jakie przedstawiasz w artykule ze strony utrzymania to ja zwykle czytam w reklamacjach które mam rozpatrzeć..

      Ale zaznaczmy zajmuję się usługami na kablach, od wrobienia w obsługę mobilną chwilowo udaje mi się bronić.

    • Marcin Czajka

      „(więcej niż ten transfer 10Mb/sec nie potrzebuje ”
      „(mnie tylko 20Mb/s mogli zaproponować, więc nie przeszedłem)”

      I gdzie tu konsekwencja?

    • Piotr

      Netia 10 Mb/s = połączenie kablem
      T-Mobile, prawdopodobnie mobilny internet który ma straszną rozpiętość jeśli chodzi o szybkość transferu a dodatkowo dochodzi jeszcze miesięczny limit transferu, lub dla ofert „no limit” paragrafy w umowie które mówią że jak operator stwierdzi ze przeginasz to Ci dławik założy ograniczający transfer zazwyczaj mocno poniżej 1 Mb/s

    • Marcin Czajka

      Prawdopodobnie. Ale mocny argument.
      Limit miesięczny. Kolejny „argument” bez zapoznania się z ofertą.

      I jak już zmiażdżyłeś tym nędznym miedzianym kablem internet mobilny? Ja akurat teoretykiem nie jestem. Mieszkam w lokalizacji gdzie net kablowy oparty jest na miedzi po której mogą zaoferować max 10 Mb. I wiesz co? To jest dopiero teoria prędkości. Często było tak, że 2 Mb to max i krew zalewała jak chciało się coś zrobić. Więc z łaski swojej nie pisz bzdur nie popartych faktami tylko rachunkiem prawdopodobieństwa z czasów gdy królował internet 3G.

    • Piotr

      Mówią na podstawie doświadczeń z pracy, oraz doświadczeń osobistych jako klienta (z naciskiem na to aby nie być klientem firmy w której pracuję – z jednej strony nie przysługują mi zniżki pracownicze, z drugiej pewnie pokusa aby samodzielnie obsługiwać własną usługę była zbyt duża co wcześniej czy później skutkuje naganą / zwolnieniem),
      Jeśli chodzi o prędkość – oferta do 10 Mb/s oznacza ze to maksimum, ale powinno być też ustalone w umówie minimum. (oraz od początku bieżącego roku, wymogi prawne dotyczące prędkości zwykle dostępnej która dla ADSL jest wymagana na 75%, a przy długim czasie poniżej tego obwarowane jest prawem klienta do zerwania umowy z winy operatora).
      Jeśli chodzi o prędkość LTE tak jak powiedziałem technologicznie możliwy jest transfer gdzieś do pół setki Mb/s, ale w umowie nie jest to gwarantowane. Może być max, może być mniej, zależy od obciążenia nadajnika, odległości, siły sygnału, przeszkód między nadajnikiem a urządzeniem korzystającym z sygnału itp. (przy czym nie chce mi się szukać czy ww. zapisy prawa o prędkości zwykle dostępnej mają zastosowanie dla LTE. Nie moja specjalizacja, więc nie czytałem tego pod kątem LTE)
      Zapisy umowne pozwalające nałożyć Ci kaganiec to natomiast nie relikt epoki 3G, ale jak najbardziej żywe regulacje obecne od dawna w umowach / regulaminach usługi. Kwestia otwarta to czy operator zdecyduje się na takie kroki wobec Ciebie czy nie.

    • Marcin Czajka

      Być może coś się zmieniło w kwestii minimalnej prędkości po kablu ale niesmak z przeszłości pozostaje i jak widzę ofertę w mojej lokalizacji do 10 Mb po kablu to leję na taką ofertę. Tyle to ja mam po radio bez spadku prędkości, bez utrzymania łącza, bez telefonu stacjonarnego itp. I obsługa posprzedażowa na wysokim poziomie. A net mobilny to mam w okolicach 80 Mb, więc tzw „miedź” w domu to nie dla mnie.
      Co do T-Mobile, to założyli limit na prędkość maksymalną uzależnioną od wysokości abonamentu. Lejka ilościowego nie ma.

    • ✓Nose4s

      Bo nie opłacał mi się cały ten maras z przechodzeniem. Celem było, żeby postawić router na oknie w moim pokoju, zamiast modlić się, żeby mój pecet z kolejnym uruchomieniem dobrze dogadał się z dotychczasowym routerem, który był piętro niżej.

      Problemem było też to, że jeśli 40MB nawet nie miało zasięgu, to z jaką szybkością mogło chodzić 20mb i z jaką stabilnością? bałem się, że skończę z cholernie niestabilnym netem.

      Jak widzisz, konsekwencja jest, po prostu użyłem ogromnego skrótu myślowego.

  • emissary

    Wiem, że dla niektórych oszczędność to być albo nie być, ale takim podejściem doprowadzacie do zaniżania jakości usługi. Chciałbym by można było dopłacać do jakości. Tym sposobem ci, co mają gorsza sytuację materialna mogliby wybrać gorszą jakość/prędkość za niższą cenę usługi, a ci którzy potrzebują lepszej przepustowości/większych limitów/ogólnie lepszej jakości usług-placiliby więcej. Win win

    • Marcin Czajka

      Za obniżenie jakości odpowiada Play. W żadnej innej sieci nie widzę obniżenia jakości.

    • Piotr

      Wada operatorów wirtualnych którzy nie mają własnych anten, lub mają ich tyle co kot napłakał. Sam jako ich klient czuję to w jakości internetu który mam w telefonie (LTE tylko na ichnich nadajnikach, co dla mnie oznacza w zasadzie non stop korzystanie z max 3G w roamingu na innym operatorze)

    • Marcin Czajka

      Play nie jest operatorem wirtualnym. Korzysta z roamingu krajowego, bo swoich ma za mało i póki nie pokryje całego kraju własnym zasięgiem, to ten operator jest dla mnie bardziej niż żałosny. I piszę to na podstawie swoich doświadczeń z 3 lat umowy. Nie czterech, bo rozwiązałem umowę przed czasem. Skończyła mi się cierpliwość. A że dużo podróżuję po kraju, to mam konkretny ogląd na sprawy i nie jestem z tych co piszą u mnie działa dobrze, bo ja sprawdzam codziennie wiele lokalizacji.

    • Endbless Blue 69

      Mam pytanie. Niedługo kończy mi się umowa w Play, a że mam dosyć, chcę zmienić operatora. Jakiego wybrać? Dodam tylko, że najlepszym zasięgiem i siłą sygnału w mojej okolicy wygrywa Orange przed T-Mobile. Myślałem nad Nju Mobile na abonament.

    • Nie bardzo rozumiem, przez 6 lat płaciłem praktycznie równą stawkę, dość wysoką, teraz dostałem można powiedzieć poniżej kosztów, mam mieć wyrzuty sumienia?

    • Marcin Czajka

      A jak. Przez nas Polkomtel nie postawi nowego nadajnika ;p

    • puchatek2

      nie musi – wydzierżawi sam sobie od aero2:)

    • emissary

      Jasne, że nie! Ale widać do czego to zmierza. Wiadomo, że każdy chce taniej, ale taniej nie oznacza lepiej – a często niestety gorzej. Piszesz tu poradnik, jak wypowiedzieć umowę, by mieć coś poniżej kosztów- myślisz, że do czego to prowadzi? Do polepszenia jakości usług? Nie bronie tu telekomów, ale powoli rozumiem dlaczego dzieje się jak dzieje (wystarczy wejść na fb na któregokolwiek operatora, by widzieć hejt dotyczący usługi). Masło kosztuje 7zł, telefony drożeją, zarabiamy więcej, a ludzie się domagają i mają roszczenia o to by usługi taniały. Na czymś się to odbije.

    • Marcin Czajka

      Jakbym słyszał polityka pisuaru. Masło drożeje, bo zarabiamy więcej. A na końcu powinno być *dotyczy wybranej grupy podatników. To tak w kwestii bogatego społeczeństwa. Nie wiem czym się w życiu kierujesz, ale ja nie zamierzam wyższych zarobków przelewać na konta operatorów. Dążę do zmniejszania kosztów, wyrzucania zbędnych usług, bo nie chodzi o to, żeby więcej wydawać w razie wzrostu wynagrodzenia. Wzrost wynagrodzenia ma oznaczać większe oszczędności na koncie lub zwiększanie poziomu życia a nie stanie w miejscu. Chcesz to subsydiuj kogo chcesz. Ja nie zamierzam.
      P.S. telefon komórkowy mam od prawie 20 lat i ja już swoje za jakość zapłaciłem. Pamiętam jeszcze 3.60 zł za minutę rozmowy, brak minut w abonamencie i godziny szczytu.

    • emissary

      Na pewno nie kieruję się roszczeniową postawą. Ceny idą w dół, chcesz by jakość szła w górę i mówisz, że zarabiasz więcej to chcesz płacić mniej. To teraz mi jeszcze powiedz gdzie w tym wszystkim są koszty utrzymania działalności, bo chyba nie myślisz że dadzą Ci coś faktycznie za free i jeszcze dopłacą? Albo lepsze, że zrobią coś swoim kosztem? Jesteśmy bardzo roszczeniowym narodem, często nie dając nic od siebie. Będziesz płacił mniej, jakość usługi pójdzie w dół. Obniżą wynagrodzenia pracowników, albo zredukują zatrudnienie. Wtedy na infolinii zamiast załatwić coś w 5min, będziesz czekał godzinę, bo albo będzie zajęte, albo będą ludzie „z ulicy” którzy wpadli sobie na chwilę dorobić (co już się często dzieje). Tak jak wspomniałem wyżej – szkoda że nie ma możliwości podzielenia abonamentów na te dla osób, które chcą taniej kosztem jakości i na te, które są droższe ale mają zapewnioną usługę „premium”. Tak jak z telefonami, kupujesz budżetowca, bo do tego co potrzebujesz Ci wystarcza, albo flagowca bo albo lubisz sprzęt premium, albo potrzebujesz dobry sprzęt do codziennej pracy. Mi zależy na tym drugim wariancie i taką drogą się kieruję. Nie chcę wszędzie narzekać i żądać, ale chcę być wymagający bo płacę adekwatną kwotę do usługi.

    • demola

      Ale ty pierdo.lisz za przeproszeniem. Poważnie myślisz że usługodawca więcej na tobie zarabiając, zatrudni więcej osób niż to konieczne, zwiększy jakość usług i podniesie wynagrodzenie pracownikom? I to jeszcze taki moloch jak np. Plus? Bardzo naiwne podejście i chyba nigdy nie pracowałeś w dużej firmie/korporacji. W takich firmach liczy się zysk, a dokładniej mówiąc to aby był jak najwyższy, ale jednocześnie okupiony jak najmniejszymi kosztami. O podnoszeniu jakości usług decyduje konkurencja na rynku z którą trzeba ciągle walczyć o klienta. Oczywiście są pakiety usług skierowane tylko do zamożnych klientów, ale to dość wąski rynek i zazwyczaj trzeba dopłacić więcej niż 10 zł do takiej usługi.

    • emissary

      Pracowałem. Ba, poza prowadzeniem działalności, nadal jestem zatrudniony w dużej firmie. Nie mówię, że tak jak ja to widzę jest. Nie mówię, że jak zaczniemy więcej płacić to nagle korporacje zmieni podejście do pracownika i zacznie walczyć jakością usług. Mówie, że jak będziemy roszczeniowi i domagali się cały czas taniej i taniej, zamiast lepiej i lepiej to właśnie nasze działania doprowadza do tych wszystkich negatywnych następstw. Dyrektorzy, prezesi, korpo nie zrobią sobie krzywdy – nigdy. Odbija sobie to na klientach i małych pracownikach- zawsze. Ceny mamy jedne z najniższych w UE (o połączenia chodzi, bo spozywka to tragedia) a jednak dalej walczymy o mniej. Abonamenty po 25-29zl a ludzie domagają się za 9zl bez limitów. Myślisz, że na czym się to odbije? Wiadomo, że nie szybko by upadly wielkie firmy, ale jak zostanie tylko T-Mobile i Orange to jaka będzie konkurencja? Żadna. Komu się wtedy będzie groziło odejściem? Z kim będziesz walczył o niższą cenę? Kwoty pójdą w górę jak z oc i wtedy się nagle zdziwią ludzie.

    • demola

      Trochę racji w tym co mówisz jest, ale takie a nie inne podejście klientów sprawiło że dlatego mamy jedne z najniższych cen za usługi mobilne. Gdyby nie to rzeczywistość byłaby inna. Rozumiem że gdzieś musi być granicą tego ciągłego obniżania cen, ale umiałbyś jeszcze rok temu ją wyznaczyć? Druga sprawa jest taka że technologia sama sobie wraz z jej dostępnością tanieje. Wątpię żeby doszło do sytuacji w której telekomy zaczęły by świadczyć swoje usługi poniżej progu opłacalności. Jaki mieliby w tym interes? W Polsce aktualnie jest 3 dużych graczy z kapitałem zagranicznym i jeden duży rodzimy, nie jest to konkurencja którą da się łatwo wyciąć dampingowymi cenami. Więc wychodzi na to że przynajmniej tym największym takie stawki się opłacają i wychodzą na v swoje, jak nie ma tej usłudze to na kolejnej. Ponadto nawet gdyby nasz rynek nieco zubożał pod względem konkurujących ze sobą firm i w wyniku tego ceny miałyby znów zacząć rosnąć, to pewnie gdy próg opłacalności trochę by się zwiększył w „puste miejsce” wskoczył by inny podmiot chcąc uszczknąć kawałek tego tortu. Zresztą obecnie robią to tzw. Operatorzy wirtualni z całkiem sporym sukcesem. Reasumując, nie przesadzał bym z tymi obawami

    • Grzegorz Krycki

      A jaka kwota przyznanej ulgi?

  • Morski Morświn

    Orientuje się ktoś jak jest z neostradą w orange? Neo + stacjonarny to ponad 70zł, jak wypowiem umowę pisemnie to jest szansa że zostawią tylko neo bez stacjonarki? Ze 40zł mogę płacić jak więcej to spitalam do jakiegoś lte

    • Marcin Czajka

      10 zł za utrzymanie łącza do 80 Mb. Ale kumpel ostatnio pytał to ta cena tylko jak masz abo na telefon komórkowy u nich a normalnie to jakieś 39 zł.
      http://prntscr.com/gypfym

    • Morski Morświn

      Spoko nie będę płacił za łącze… mam 3 sieci z lte za oknem musze tylko potestować która wypada najlepiej :) niech se wsadzą to łącze w… neostradę 10Mbps :) Jakoś w kablówkach nie płaci się za łącze a też jest kabel.

    • Feniks06

      Zadałeś sobie kiedykolwiek trud odwiedzenia się z czego wynika opłata za łączę i dlaczego kablówki jej nie mają odrębnie? Ułatwie sprawę. Opłata za utrzymanie łącza jest wymagana przez UKE i wymóg ten jest nałożony w uproszczeniu tylko na Orange jako na operatora wiodącego? Czemu? By sztucznie zawyżyć ceny by konkurencja mogła być atrakcyjniejsza cenowo. To, że opłata spadła do 10 zł to i tak wielki sukces Orange. Jeszcze jakiś czas temu tylko Orange miał obowiązek płacić odszkodowanie jeśli klient zamówił telefon stacjonarny a operator go nie podłączyl. Ten rynek jest regulowany i to od UKE zależy jak będą kształtować się ceny. Szczególnie w przypadku Orange który na każdą ofertę musi dostać zgodę UKE.

    • Morski Morświn

      Od kiedy 10zł? 30 chcieli u mnie. Wypowiedzonko wysłane :)

    • Feniks06

      W nowych ofertach Love 10 zł. Od kilku miesiecy

    • W Orange nie ma negocjacji. Rozważ Orange LOVE. Przenieś numer komórkowy, zrezygnuj z obecnego dostawcy TV. Za 99zł będzie mieć telefon nolimit z 5GB LTE, Neostradę i dosyć fajnie zbalansowany pakiet TV. Opłata za łącze jest wliczona w cenę.

  • Iks

    A jak pingi przechodzą przez to twoje ustrojstwo? Te, z którymi ja miałem do czynienia to co czwarty ping opóźniały o pół sekundy. Nigdy więcej dlinka, a już na pewno nie ten kulawy model.

  • Piotr Zet

    W T-Mobile nie trzeba nawet wysyłać pisma wystarczy zadzwonić do bok i mówisz żeby przełączyli do Sekcji utrzymania i bez problemu jak znasz rabaty dadzą od razu max

  • pakierhakierxd

    To zalezy od firmy wyslalem wypowiedzenie do Netii tylko potwierdzili ze przyjeli po ponad 10 latach wspolpracy ,przeszedlem do T-Mobile i jestem zadowolony ,lepsza szybkosc ,nie ma ciagle awarii jak kabel ,poki co polecam ale zobaczymy po 2 latach czy nie bede musial swiatlowodu dac :P ,poki co mi sie nie chcialo bo koszty i samemu trzeba kopac :D

  • Tomasz

    Bardzo drogo!
    od 6 lat? Kupa czasu. Aż dziwne że dziennikarz technologiczny, nie usłyszał/przeczytał na tym portalu o tańszych rozwiązaniach. Spróbuje je zebrać. Wspomniany tutaj RMB dalej działa. używałem go przez długi czas. Trolom śpieszę donieść, że taki internet „dla domu” sprawdza sie idealnie, jak antena, modem, albo router wifi-gsm jest poza mieszkaniem, wysoko, tak aby mieć pełny zasięg. Bo jak macie kartę sim w modemie usb w laptopie – każdy internet gsm to będzie padaka.
    Później Play dawał 100 giga za rejestracje. Też było szkoda nie skorzystać. Nie pamiętam jak ale dało sie to przedłużać w nieskończoność. Dalej były takie startery 3+3giga, plus znowu 100 giga, ale odpowiednio aktywowane, same przedłużały się z dzielonego 3 gigowego bonusu. w wakacje orange proponował 1410giga. Teraz ceny. za kartę orange, na minimum rok ( w gorszym przypadku nie da się tego przedłużuyć) zapłaciłem 90zł. czyli mam internet w cenie 9zł/mc. Internet w Playu kosztował 9zł za 100 giga. mnie to wystarcza na niecały rok. więc było 1zł/mc. Internet w play na głownym koncie, lub dowolnej innej karcie sim – był 100% darmowy. nie pamiętam jak go przedłużałem, chyba nakrętkami z fanty. Najdrożej wychodził internet z RMB, gdyż tam trzeba doładowywać niemalże raz na 3mc za 50zł. czyli wychodzi 15zł/mc. wszystkie wspomniane kwoty, są do wygadania lub zużycia jako smsy premium.
    Reasumując. bez konkretnego odbiornika gsm, dobrze ustawionego, stabilnie zasilanego – zapomnijcie o solidnym internecie wifi. kombinacja router+modem – często zawodzi, bo routery mają słabe 5V dla usb. Stary laptop (z rozbitym LCD) + modem jest lepiej, ale zazwyczaj wymaga windowsa – więc różnie ze stabilnością. router gsm-wifi jest chyba najlepszym rozwiązaniem, ale nie mamy internetu w kablu…. TAk czy owak, po rezygnacji z internetu kablowego, wszelkie inwestycje w sprzęt, zwróciły mi sie po pierwszym roku, a później już są tylko oszczędności

  • Adam

    Ja pierdolę. Ludzie. Zeszliśmy z cenami miesięcznego neta do poziomu 2 paczek fajek a wam nadal drogo. Za rok znowu zaczną się utyskiwania że któryś operator muli/ ma fuckupy, dziwne lejki. Zrozumcie wreszcie – MAMY NAJTAŃSZY INTERNET w Europie. Jakościowo tez o wiele lepiej niż u innych operatorów. To jest biznes a nie instytucja charytatywna – kasa na rozbudowę musi się znaleść. Teraz moje kochane Janusze internetów odwracamy sytuację. Wy wykonujecie dla mnie jakieś prace zlecone (obojętnie czy www/social media, programowanie). Łączy nas umowa na 24 mc. Wykonujecie solidnie swoją pracę, ja solidnie płacę ale stwierdzam, że zjadę was bo się kończy umowa i stawiam wam kontrofertę z Hindusem i 2 Ukraincami. Dam sobie rękę obciąć że na 10 z was, 8 opuści cenę o 50% bo ma kredyty/leasingi i musi być przepływ hajsu by się debet spłacał. Z tej 8 przynajmniej jeden oprócz ceny „spuści jeszcze gacie”. W efekcie ten, którego wybiorę będzie pracował na odpierdal, wiecznie narzekał i cała dobra produktywność pójdzie w przysłowiowe pizdu. Walka cenowa to najgorsze co może być – walczcie jakościowo. Koniec końców klient to doceni

    • Adi

      Nie każdy pali fajki, sporo ludzi w Polsce zarabia 1600zł/mies. i jeszcze musi utrzymać rodzinę. I wcale nie mamy najtańszego internetu w Europie – tańszy jest np. na Litwie, w Mołdawii, Ruminii i na Ukrainie: https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_price_rankings?displayCurrency=PLN&itemId=33&region=150

    • Piotr Zet

      A byłeś na Ukrainie? Tam wiesz jaki zasięg i prędkości są? Nawet w play już jest lepiej niż tam

    • Feniks06

      Sorry ale po pierwsze podajesz ceny ADSL a nie int. Mobilnego. po drugie w Ukrainie pracownik telekomunikacji zarabia miesięcznie 600-800 zł. To sporo mówi o kosztach działalności. Po trzecie skoro ktoś nie pali fajek to tym bardziej ma kasę na internet. Po czwarte co z tego że sporo ludzi zarabia 1600 zl – choć pytanie ile to jest sporo – telekomy to nie fundację charytatywne. Jak nie starcza na życie to niech idą do MOPS a nie domagają się od operatorów. A Piotr zet ma rację. Ceny w Polsce za usługi mobilne są na poziomie – pół darmo. A klienci chcą jeszcze Wincyj za mniej. W USA na prepaid ciężko znaleźć jakąś ofertę unlimited z internetem 1 GB w cenie poniżej 40 dolarów. U nas za 20-30 zł na promocjach można wyhaczyć nawet 100 GB.

  • Tomek

    Jak wygląda dokładnie zapis w umowie, bo boję się o FUP – urąbią Ci prędkość wg. uznania po przekroczeniu np. 100 GB.

    • Piotr Zet

      Po 100 GB nie ale po około 400 tak. Chcesz więcej to bierz T-Mobile tam spokojnie 900 GB bez najmniejszego problemu

  • Należy pamiętać, że w piśmie z wypowiedzeniem należy wpisać informację o chęci zachowania numeru (dotyczy abonamentów na telefon) w przeciwnym razie gdy manewr z wypowiedzeniem się nie uda to straci się numer ;)

  • Patryk7588

    Jeśli chodzi o Plusa, to szybciej poprosić o kontakt z DUK na ich forum: http://www.plusforum.pl/viewtopic.php?f=98&t=6901&start=7020
    Zazwyczaj dzwonią tego samego dnia, nie trzeba nigdzie wysyłać czy biegać z wypowiedzeniem. :-)

  • baloun

    Byłem w Plusie 15 lat i zrezygnowałem bo nic nie mogli :( Wypisalem też żonę i córkę. Bral szacunku dla wieloletnich klientów to chyba reguła, przynajmniej u tego operatora. Z internetu u nich zrezygnowałem poprzez innego operatora u którego otrzymałem tańszą ofertę