Smartfony

Aż 90% sprzedaży w Singles' Day stanowiły... Smartfony!

Albert Lewandowski
Aż 90% sprzedaży w Singles' Day stanowiły... Smartfony!
15

Ostatnie lata upłynęły pod znakiem wielkiej cyfrowej rewolucji i odmieniły na dobre nasze podejście do zakupów. Coraz więcej dokonujemy ich za pośrednictwem sieci. W dodatku raz w roku odbywa się jedno, niezwykle ważne z uwagi na wielkie przeceny wydarzenie. Chodzi tutaj oczywiście o Czarny Piątek, który zawitał także do Polskie, jednak pod względem skali wygrywa z nim tylko jedno: chińskie Singles' Day. Kto szczególnie zdołał wyjść na plus przez ten dzień?

Honor walczy

Producent postanowił pochwalić się szczególnie sprzedażą swojego najnowszego modelu. Chodzi tu o Honor 7X, który został zaprojektowany w taki sposób, aby stanowić jedną z najciekawszych propozycji ze średniej półki. Niewątpliwie udało się to. Po pierwsze oferuje wyświetlacz 5,93” o rozdzielczości Full HD+ i proporcjach 2:1 (18:9), przy okazji mając zminimalizowane ramki, a po drugie został wyposażony w podwójny aparat. Właśnie te dwie cechy można przypisać jako aktualnie pożądane dodatki.

Reszta specyfikacji wypada po prostu przyzwoicie. W Polsce ma zadebiutować już w połowie grudnia i mam nadzieję, że będę miał okazję sprawdzić jego możliwości i zobaczyć, co tym razem Honor przygotował. Patrząc na ostatnie wyniki jego sprzedaży oraz doświadczenia z poprzednikami, jestem spokojny o to, że będzie to co najmniej porządny telefon.

300 tysięcy w dwie godziny

Właśnie tyle egzemplarzy Honor 7X zostało sprzedanych w zaledwie dwie godziny za pośrednictwem Tmall oraz JD.com. Wartość wszystkich modeli tej marki, zakupionych przez Chińczyków w trakcie Singles' Day, przekroczyła natomiast kwotę 650 milionów dolarów, co robi ogromne wrażenie i pokazuje, że Huawei słusznie postąpił tworzą firmę-córkę. Jednak nie tylko to stanowi powód do dumy.

Honor to producent, który ma walczyć przede wszystkim z Xiaomi. Zresztą oni są celem wielu innych graczy, więc jakikolwiek wygrany pojedynek z twórcami MIUI należy uznać za sukces. Szczególnie że w tym roku na rynek trafiło już ponad 70 milionów telefonów z serii Redmi i Mi. Według danych z platformy sprzedażowej JD.com od 3 do 10 listopada więcej urządzeń sprzedał Honor.

Wzrost znaczenia mobile

Należy jednak pamiętać, że dla Xiaomi nie jest to nic problematycznego, ponieważ odbiją sobie gorsze wyniki w Chinach sprzedażą w Indiach. Moim zdaniem bardzo ciekawie prezentują się statystyki, pokazujące zainteresowanie ludzi nowymi smartfonami oraz tabletami w Singles' Day. Dzięki przeprowadzonym badaniom w sklepach Tmall oraz Taobao możemy zauważyć pewien trend.

W 2013 roku 21% dokonanych transakcji dotyczyło urządzeń mobilnych. Wskaźnik ten jednak rósł z roku na rok i już w 2014 roku uległo podwojeniu, osiągając rezultat 42,6%. Zgadnij tylko, ile wyniósł on w tym roku? Być może Cię nie zaskoczę, podając liczbę 90. Taki udział robi wrażenie, choć w dobie ciągle rosnącej popularności telefonów trudno się temu dziwić.

Poważna walka

Wydarzenia typu Czarny Piątek czy Singles' Day pokazują doskonale, jak ludzie reagują na przeceny, szczególnie te zmniejszające ceny produktów nawet dwukrotnie. W połączeniu ze zbliżającym się okresem świątecznym to dla producentów zdecydowanie dwa najlepsze miesiące roku. W dodatku właśnie w trakcie ich trwania rozstrzygnie się tak naprawdę kolejność w zestawieniu największych producentów na świecie. Z pewnością dla chińskich graczy stanowi to okazję do nadrobienia strat do czołówki.

źródło: informacja prasowa, Statista, MIUI Forum

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu