89

Po kolejnej reklamie Apple zastanawiam się: to firma ma problem czy my jesteśmy idiotami?

Powstał najlepszy smartfon świata. A przynajmniej najlepszy smartfon w historii Apple. Wspaniały sprzęt, który można wykorzystać do masy przydatnych rzeczy? Tak. Ale na pierwszy plan wysuwają się animoji oraz selfie. I to w reklamach samego producenta. Albo firma nie ma pomysłu na to, jak pochwalić się taką maszyną, albo... to z nami, klientami jest problem: do zakupu potężnego komputera, który można wsadzić do kieszeni, przekonuje fakt, że z jego pomocą da się zamienić twarz w łeb misia albo jednorożca.

Reklama iPhone X, ta najświeższa, opiera się na… selfie. Tak, smartfon uznawany przez niektórych za doskonały, za powiew świeżości w ofercie amerykańskiego producenta, jest promowany w oparciu o trzaskanie sobie zdjęć. Ktoś stwierdzi oczywiście, że to nic złego, że trzeba pokazać różne funkcje nowego produktu, a selfie to przecież bardzo popularne zjawisko. Zgodziłbym się, gdyby nie jeden fakt: to kolejna reklama iPhone X, w której do odbiorcó próbuje się trafić bardzo prostymi środkami.

Po obejrzeniu tego ostatniego materiału zaintrygowało mnie, jak jeszcze ten sprzęt jest promowany. Okazuje się, że ważną rolę odgrywa Face ID. To zrozumiałe, mowa o nowym rozwiązaniu, które spotkało się z dobrymi recenzjami. Ale obok tego trafiamy na film z animoji – reklama iPhone X prezentuje, że nasza twarz może być misiem, jednorożcem, kupą. Przypominają się najgorsze chwile z premier korporacji z Cupertino. A do tego chwalenie się modułem i funkcjami foto. W kilku filmikach, na selfie temat się nie kończy.

To może intrygować. Bo trudno stwierdzić, czy firma naprawdę nie wie, jak pokazać, że stworzyła świetne urządzenie, że sztab specjalistów odpowiadający za tę działkę się pogubił, czy też… z nami, klientami jest coś nie tak. Bo przykra to chwila, gdy dowiadujemy się, że producent chce do nas trafić ze sprzętem za tysiąc dolarów, pokazując, iż nasza twarz może być uchwycona na różne sposoby. Taki cud techniki w ręce (na co wskazuje nasza recenzja iPhone X), a człowiek będzie zamieniał twarz w łeb małpy, świni albo kurczaka. Korporacja najwyraźniej nie ma najlepszego zdania o odbiorcach (próżni idioci?). Ale to przecież nie jej wina…

  • Bartosz Brzeziński

    Jakich konsumentów się wykreowało, takich się ma ;)

  • Pan Kleks

    Cóż… reklama idealnie skrojona pod target iphona.

  • Dwa pierwsze komentarze typowe głupki, jak zawsze 🙂

    Nowe reklamy – są słabe. Animoji włączyłem raz i zapomiałem, że istnieją. Target? Młodzież. Jak od młodego przyzwyczają do iPhone, wątpliwe, że potem odejdą.

    • Grzmotoruchacz2000

      Kiedy jeszcze chodziłem do szkoły to miałem kilku niezbyt bystrych dresików w klasie, ale to co reklamuje Apple jest nawet poniżej ich poziomu. Młodzież jest teraz aż tak durna? Jednak wolę sugestie kolegów wyżej, są znacznie bardziej optymistyczne.

    • Mateusz Tomczyk

      Chyba że spróbują Androida, wtedy wątpliwe czy zostaną

    • Po kontakcie z tym dziadostwem wrócą jeszcze szybciej 🙂

    • Mateusz Tomczyk

      W sensie że z Androidem czy ios?

    • W sensie, że z Androidem

    • Mateusz Tomczyk

      A to myślę że nie masz racji, android wyprzedził ios i stał się po prostu lepszym systemem pod wieloma względami.

    • Nie zgodze się 🙂 ale jak napisałem niżej, jazdy używa co lubi.

    • ja

      Ale tu nie chodzi o marychę, czy co tam używasz :>

    • kofeina

      Nie chcę zaczynać żadnej wojny, ale reakcje użytkownika iOS na kontakt z Androidem są niemal identyczne jak na kontakt użytkownika Androida z iOS.

    • Mateusz Tomczyk

      Ja tam używam obu i widzę który się rozwija, a w którym rozwój oznacza pojawienie się kupy do nałożenia na twarz xD

    • kofeina

      Czyli używasz na co dzień dwóch telefonów?

    • Mateusz Tomczyk

      Dokładnie, iPhone 8 Plus i Note od Samsunga (a teraz chwilowo jeszcze Xperia XZ PREMIUM)

    • kofeina

      Używasz jako głównych swoich urządzeń? W sumie, to nie należysz w takim razie do żadnej z typowych grup ;)

    • Mateusz Tomczyk

      Jako głównych, prywatnie IP8, a służbowo Androida. Czyli można powiedzieć że pół na pół ;)

    • animaty

      Dokładnie. iOS co kilka miesięcy nowe funkcje, całkiem nowy system każdego roku.
      A android? – od 4 LAT stoi w miejscu.

    • Tez racja. Chociaż osobiście w moim otoczeniu w 80% próba iOS skończyła się przejściem na niego. W druga stronę nikt za bardzo nie chce próbować 😀 a tak to każdy niech używa co mu bardziej pasuje – nie trawie tylko hejtu pajaców, którzy na oczy iOS nie widzieli poza wystawka w media markt, a są znawcami jakie to gówno ;-)

  • Mariner

    Nie posądzaj Apple o bezmyślość czy brak wizji. Oni doskonale zdają sobie sprawę z degradacji intelektualnej potencjalnych klientów. Małpy lubią lusterka, a nabywcy iphonów często robią sobie selfie.

    • Jacor74

      A nabywcy innych telefonów, to prezesi lub inżynierowie, którzy wykorzystują telefony wyłącznie w celach słuzbowych.

    • I do skomplikowanych badań ;)

    • Alot

      Generalnie wszyscy producenci, z pomocą developerów, usiłują przekonać nas, użytkowników, że smartony to nowoczesne komputery, mogące nie tylko zastąpić pc lub laptopa, ale przede wszystkim pozwalające pracować wszędzie, niezależnie od warunków.

      Tymczasem prawda jest inna – smartfon to przede wszystkim narzędzie do rozrywki, z dodanymi funkcjami sms i telefonu.
      I w tym kontekście, reklamy Apple są po prostu trafione i świetnie oddają nie tylko charakter urządzeń, ale też użytkowników.

    • Nie posądzam ;)

    • Mam iPhone’a, nie pamiętam kiedy robiłem selfie, nie czuję się jeszcze zdegradowany intelektualnie, (chociaż zawsze może to być tylko moja iluzja). Co do małp…. według pewnych teorii wszyscy od nich pochodzimy, (choć to tylko teorie, nie zaś prawa, więc pewnie kiedyś padną i dowiemy się, że jednak pochodzimy od żuków, karaluchów lub buraków cukrowych :).

      Przeciętny użytkownik smartfona wykorzystuje tylko kilka-kilkanaście jego funkcji, promowanie urządzenia zaawansowanymi, niszowymi możliwościami jest bez sensu. Do profesjonalnych zastosowań masz zazwyczaj dedykowane urządzenia.

      Telefon, sms, dostęp do neta, aparat, nawigacja, e-mail, latarka i parę innych bajerów. Ot cała potęga smyrfona i głównie tym można to reklamować.

    • Mariner

      Nie chciałem nikogo obrazić. Oceniłem jedynie dominujące zastosowanie smartfonów (nie tylko iphonów) wśród większości użytkowników – robienie sobie zdjęć.

    • Co wynika z ich „degradacji intelektualnej” ;)

    • Mariner

      To już nawet nie problem intelektualny, ale zdrowotny. Przeczytaj artykuł z linku ponizej ;)
      http://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/psychika/news-robienie-selfie-to-choroba,nId,2480131

  • maniek122112

    Apple doskonale wie co robi – idę o zakład, że mają w swoich szeregach więcej psychologów, socjologów i innej maści specjalistów od ludzkich zachowań, niż niejeden kraj.

  • stefan

    Z tą kupą to była żenada i zniesmaczenie roku. Ja rozumiem że Tim ma zamiłowanie do analnych zabaw, ale na Inosa, nie publicznie!

    • DMC0

      myślę, stefan, że po prostu ludzi nie znasz i nic nie wiesz o świecie

    • Przemek

      wiesz ile rzeczy można tą kupą skomentować?

    • Matt

      Innosa* ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • kofeina

    Że akurat selfie, to nic dziwnego – przecież bardzo często iPhone był promowany przez aparat. Teraz selfie jest najpopularniejsze, więc promują w ten sposób.

    • Ale tu wszystko sprowadza się do selfie, zdjęć, zabawy…

    • steveminion

      I gdzie widzisz problem? Selfie to spory procent zdjęć (chyba można bez ryzyka stwierdzić, że są najpopularniejsze) jakie ludzie robią telefonem (nie tylko iPhonem).
      Skoro wszystkie topowe smartfony oferują to samo to trzeba zareklamować coś wyjątkowego (nawet jeśli jest to aparat do selfie czy animowana kupa i jednorożec).
      Przypomnę tylko, że świat nie kończy się na Polsce. Są kraje gdzie takie telefony to normalna rzecz nie tylko pośród dorosłych. To jest jeden z najpopularniejszych telefonów wśród młodzieży.

      Kolejny tekst o ogryzku tylko po to aby nabić wyświetlenia (co widać w komentarzach gdzie przeważa hejt z którego żyjecie i macie w d…, że obrażani są także wasi czytelnicy, nie reagujecie nawet na bezpośrednie wyzwiska).

    • Obrażani jesteśmy wszyscy. Bo na to zasłużyliśmy…

    • steveminion

      Ciekawa teoria…
      Zatem uważasz, że jeśli kupiłem produkt z ogryzkiem to zasłużyłem sobie na bycie obrażanym (także przez redakcję AW)? Możesz to jakoś uzasadnić?

    • steveminion

      I co? Zawsze taki wygadany a teraz nie potrafisz odpowiedzieć na jedno proste pytanie?

    • kofeina

      Ok, to odpowiedz na pytania – z jakich funkcji telefonu korzystasz? Do czego ich używasz? Jaki telefon używasz? Dlaczego ten?

    • kofeina

      Poza tym – reklamy samochodu, które odwołują się wyłącznie do zabawy Ciebie nie denerwują?

    • YY

      bo iPhone to nie sprzęt do pracy, tylko do rozrywki

    • PolishPig

      Jak każdy inne smartphone.

    • YY

      poza BlackBerry

  • kama

    Bo konkuręcja ma eszystkiego więcej i lepiej ? To iest powód chwalenia się pierdołami.

    • A konkretnie czego ma więcej i lepiej? ;)

    • kama

      Wybacz nie chce mi się rozpisywać bo wyszedł by referat jak sam nie wiesz znaczy, że temat jest Ci obcy a nie będę się rozpisywał dla laików polecam,SuperSaf(youtube),Gsm Arena no i zdjęcie klapek z oczów na początek wystarczy, przyda się też zapoznanie z wyświetlaczami super amoled (Samsung),oled (lg) często mylony z super amoled. Aczkolwiek zasasa działania wyświetlaczy jest bardzo podobny warto też dodać zwykły ips czy jak to apple lubi nazywać retina co nie zmienia faktu, że jest to zwykły ips taki jak w myphone za 300 zł tylko z podbitymi barwami,warto też zapoznać się z procesorami Kiryn przy których są montowane jednostki neuronowe.

    • Marcin Laskowski

      Aby wyjść dobrze musisz podać linki konkretnie. Teraz to amatorszczyzna typu: znajdź sobie.

      Skoro dajesz argument więcej i lepiej to ty masz to udowodnić a nie ten kto pyta się o konkrety.

    • animaty

      Pisząc takie brednie sam pokazujesz, że jesteś laikiem.

  • Nie zapominajcie o tym, że Apple musi sprzedać swój telefon zarówno technologicznemu geekowi jak i piętnastolatce. Ta druga grupa docelowa jest znacznie większa i większe pieniądze ze sobą niesie. To właśnie ją ma przekonać reklama tego, że potrzebuje aparatu z TrueDepth.

    • Alot

      Piętnastolatka nie ma własnych pieniędzy więc nie jest Apple potrzebna.

    • PolishPig

      Albo ma rodziców geniuszu.

    • Alot

      Rodziców trzeba POPROSIĆ o pieniądze
      Dorosły, zarabiający konsument nikogo o zgodę na wydanie dowolnej kwoty nie musi pytać.

      Rozumiesz różnicę, geniuszu?

    • Co za różnica czy ona poprosi o te pieniądze, ukradnie je czy weźmie z oszczędności? Jeśli reklama zadziała to i tak pojdzie i je wyda. Nie ważne czy swoje czy nie, ważne że wydane na telefon…

  • BJ

    Rewelacja, gadająca kupa w wykonaniu Apple. To musi być emejzing…

    • animaty

      spokojnie. za rok pokaże to samsung i nagle zacznie wam się podobać. ;)

    • BJ

      Spokojnie, nie zacznie się podobać…

  • DMC0

    No widzisz, ja mimo wszystko myślę, że tu problem jest w użytkownikach. Lubimy wszyscy (niestety w dużym stopniu słusznie) zwracać uwagę, że ludzie w wielu sytuacjach zachowują się jak idioci. Ale kiedy firma się do tego dostosuje – to jest oburzenie „czy oni mają NAS za idiotów?!”.

    No widocznie tak jest. Jestem pewien, że Apple uderza tam, gdzie najwięcej wody przepływa, na podstawie badań, statystyk itd. My tu sobie wszyscy lubimy poczytać o telefonach, porównać iPhone’a X z ósemką, bądź z Huaweiem. A to tylko kropla w morzu. Zdecydowana większość kupuje telefon za 5 kafli i wykonuje na nim średnio 2-3 czynności. Aparat zapewne częściej włącza się ten przedni, niż do łapania ciekawych kadrów głównym. Aplikacji poza facebookiem i instagramem tyle co nic.

    Z tego wynika po prostu, że to działa i najwięcej osób lubi się pobawić sobą w przedniej kamerce

    • Dlatego nie mam pretensji do Apple – to kiepsko świadczy o nas…

    • YY

      To w takim razie, co by pan zareklamował? Jakie funkcje iPhone X?

    • Grzegorz Nalepa

      Może brak oprogramowania ukrytego?, Moja Moto Zet od 1,5 roku działa bez problemów z wydajnością

  • Piotr Trojan

    Jaki najlepszy smartfon świata? Kogoś nieźle po….. właśnie dla takich ograniczonych ludzi jest ta reklama

    • dfg

      swiata pedalow w rurkach…

  • XXX

    Apple ma fanów jak by nie pokazała telefonu bedą po niego stać kolejki . Bo klientą apple to ślina wisi jak tylko widzą coś nowego :)

  • tojakomornik

    Jesteście idiotami, potwierdzam.

  • Mateusz Tomczyk

    Apple się kończy, a przejęcie firmy z rąk inżynierów przez handlowców i marketing jest jasnym tego sygnałem.

    • YY

      przecież wszystko się dzieje z woli jej założyciela

    • Mateusz Tomczyk

      Jobsa? Wręcz odwrotnie. On mógłby obecne Apple pokazać jako studium upadku firmy /imperium. Zawsze był przeciwny tego typu zarządzaniu.

    • YY

      Jobs sam przekazał władzę Timowi, dobrze wiedząc, kim on jest i jak postąpi (taki dobry psycholog by nie wiedział?)

    • Grzmotoruchacz2000

      Jobs był niespełna rozumu pod koniec życia. Zdrowi ludzie nie popełniają samobójstw, a to co robił ze swoim zdrowiem to było samobójstwo.

    • YY

      wolał umrzeć niż przyznać się do błędu – typowe:)

  • ᗪ ᒍ ᗩ K ᗪ E K I E ᒪ

    Nawet nie chce mi się oglądać

  • ja

    „Korporacja najwyraźniej nie ma najlepszego zdania o odbiorcach (próżni idioci?).”
    A jest inaczej? I jeśli już, to iDioci xD

  • _;

    Nie czepiam się tematu bo to chyba kwestia mentalności narodu ale o ile nas kupa i emoji irytuje o tyle wystarczy wejść na portale pokroju abc News bloomberg i tam jest odpowiedz mamy inne oczekiwania niż Amerykanie dla nich to jest wow i fajna zabawa u nas dla zgorzchnialych ludzi zarabiających często 2500-4000 pln brutto jest to oburzenie ze za tyle kasy wyglądamy jak kupa na ekranie .

    Takze problem nie jest w reklamie lecz w portfelu 1000$ to połowa przeciętnej pensji amerykanina podobnie jak 1000€ po stronie zachodniej.

    • YY

      o to to to!

    • Grzmotoruchacz2000

      Człowiek zgorzkniały – ktoś, kto nie zachwyca się gównem.

  • Iphone 6s

    To nie klijenci sa prostakami to redaktor tego artykulu

    • Grzmotoruchacz2000

      A animowane gówno to głęboki przekaz, który zrozumieć może jedynie jednostka ponadprzeciętną intelektualnie, otwarta na świat i pełna wrażliwości.

    • ja

      Klijenci powiadasz? A ten twój iPhone 6s ma słownik? Czy może korzystanie ze słownika przekracza twoje możliwości intelektualne?

  • YY

    Smartfon ma dostarczać rozrywki, robił ładne zdjęcia i zapewniać komunikację z całym światem.
    Wszystkie inne rzeczy są zbędne :)

  • Matt

    Ahh i ten rasizm w całej okazałości, gdzie okazuje się, że najliczniejszą grupą etniczną w ameryce są murzyni i azjaci. Biali mężczyźni wyginęli!

  • Marek Moś

    Serwis iphona to dno.Trzy razy w naprawie.

  • Alot

    Paradoksalnie, to strategia mądra. Bo, szczerze mówiąc, kto kupuje smartfony Apple? Osoby próżne, zadufane w sobie, przekonane o swojej wyjątkowości… zakochane w sobie.

    A jaki prezent najlepiej sprawić ukochanej osobie (czyli sobie)?
    Najlepiej urządzenie do robienia świetnych selfie.

    • PolishPig

      No tak, bo inny ludzie nie robią sobie zdjęć xD Co za pierdolenie

    • Alot

      A kto Ci każe pierdolić?

      Nie chcesz to przestań.

    • animaty

      A kto pisze takie posty jak twój?
      „Osoby zakompleksione, niepewne, przekonane o swojej beznadziejności… nienawidzące siebie..”

  • Sebastian Florek

    To przykre oglądać antyreklamy.