171

Przeniosłem cały ten swój majdan na Zenbox.pl – szybko i bezboleśnie

Zaznaczam od razu na początek, wyprzedzając co poniektóre zapędy, nie jest to żaden artykuł sponsorowany, prawo nas obliguje do oznaczania takich tekstów. Po prostu, znajdą się zapewne wśród Was osoby, które znalazły się bądź znajdą się w takiej sytuacji jak ja, kiedy to kończył mi się okres abonamentowy i stanąłem przed decyzją, czy przedłużać swój hosting czy zdecydować się na coś innego. Zdecydowałem się zrezygnować […]

Zaznaczam od razu na początek, wyprzedzając co poniektóre zapędy, nie jest to żaden artykuł sponsorowany, prawo nas obliguje do oznaczania takich tekstów. Po prostu, znajdą się zapewne wśród Was osoby, które znalazły się bądź znajdą się w takiej sytuacji jak ja, kiedy to kończył mi się okres abonamentowy i stanąłem przed decyzją, czy przedłużać swój hosting czy zdecydować się na coś innego. Zdecydowałem się zrezygnować i wybór mój padł na Zenbox.pl.

Projektem tym zainteresowałem się już na samym początku, podczas rozmowy z Tomkiem Fiedorukiem, już wtedy nie wykluczałem, że skorzystam z ich propozycji. W końcu się zdecydowałem. Odbyło się to wszystko tak, jak mówią i piszą w sieci – szybko i bezboleśnie.

oplaty

Oprócz pozytywnych opinii o samym Zenboksie oraz ich obsłudze klienta, przekonał mnie do tego głównie ich system rozliczeń. Mam trzy serwisy, które nie generują ruchu większego niż te kilka tysięcy, a musiałem rokrocznie płacić za nie 360 zł. Niezależnie, czy miałem w danym miesiącu ruch rzędu 3 tysięcy czy 0. Tutaj mam w kieszeni 180 zł i święty spokój, który obiecał mi sam proceder przejścia ze swoimi serwisami.

Dłużej trwał transfer domen od poprzedniego usługodawcy niż przeniesienie danych, import oraz podpięcie baz danych i uruchomienie wszystkich trzech serwisów już w ramach Zenbox.pl. Słyszałem też, że wystarczy dać im dostęp do swojego konta i baz, a z chęcią wykonują tę całą robotę za klientów, ale że sam lubię się czasem pobawić takimi rzeczami, zabrałem się osobiście do tych przenosin.

domeny

Dość fajnie rozwiązali samo podpięcie domen. Wystarczy dodać je w panelu w postaci całej nazwy, a na serwerze automatycznie tworzone są katalogi o takich samych nazwach.

katalogi

Wystarczyło skopiować zawartość serwisów z poprzedniego serwera do właściwych katalogów oraz zaimportować bazy danych, a w plikach konfiguracyjnych poszczególnych serwisów podmienić adres bazy i dane logowania do nich. W zasadzie transfer w tym momencie zakończyłem. Zrobiłem to sobie wcześniej, na spokojnie, zanim rozpocząłem jeszcze migrację formalną.

bazy

Kody AuthInfo uzyskałem błyskawicznie, jednak sam transfer trwał kilka dni, a dla jednej z domen globalnych ponad 10 dni, nie wiem czyja to była wina, czy poprzedniego hostingu czy firmy Tucows. W każdym razie w momencie podpięcia domen zaczęły się schody, ale okazało się, że nie dla mnie. Tutaj już odezwał się we mnie leniwiec i skorzystałem ze sławnego już supportu Zenbox.pl:).

pomoc

Zgłoszenia wysyłałem o różnych porach, zwykle wieczorem, kiedy to miałem czas przysiąść do tego. Zawsze spotykałem się z błyskawiczną reakcją. Problemem okazały się różnice w konfiguracji serwerów oraz moje skrypty. WordPress, nieaktualizowany od kilku miesięcy, PHP Link Directory z 2005 roku i Joomla, wersja z 2007 roku (przy okazji sobie zaktualizowałem). Z Joomlą chłopaki walczyli do 1 w nocy, rano odczytałem tylko info, że wszystko już śmiga.

W momencie udanego transferu ostatniej z domen, tej globalnej, miałem już wszystkie serwisy w pełni działające na nowym serwerze, zanim jeszcze wygasł abonament u poprzedniego usługodawcy. Z uwagi na wspomniane problemy odnotowałem tylko kilkuminutowe przestoje, związane z ich rozwiązaniem przez obsługę Zenboksa.

Podczas całych tych przenosin spotkał mnie tylko jeden zgrzyt, wynikający z mojej niewiedzy. Otóż okazało się, że za sam transfer domen .pl i .com.pl musiałem zapłacić po 20 zł (już raz je przenosiłem, 5 lat temu bez ponoszenia takich opłat). Podobno wina leży po stronie NASK-u, ale taką informację powinien Zenbox udzielić lub zamieścić, gdzieś w widocznym miejscu na stronie (jednak była taka informacja). Domenę globalną normalnie mogłem opłacić i przedłużono mi jej ważność o kolejny rok, uwzględniając okres jej obowiązywania jeszcze u poprzedniego operatora.

Niemniej, jeśli stajecie teraz przed opcją zmiany hostingu, mogę śmiało polecić Wam ten hosting pod rozwagę. Jeśli macie też dodatkowe pytania, co sprawdzić u nich, co i jak działa – piszcie w komentarzach, sprawdzimy ich już do końca:).

Leniwiec – Martha de Jong-Lantink.

  • Dość fajnie rozwiązali samo podpięcie domen.

    Przecież to jest najnormalniejszy w świecie Direct Admin (z własną nakładką) dostępny na połowie hostingów – druga połowa to cPanel.

    • No własnie… Nic kosmicznego…

    • No nie miałem tak w poprzednim:). Wszystko ręcznie wklepywane – tu i tu:)

    • W Futurehost masz przeniesienie całej strony wliczone w cenę usługi – w każdym pakiecie. Rozważ to w przyszłym roku, skoro rzeczywiście jesteś leniwcem :)

    • W ZB też, czytaj ze zrozumieniem i skończ sobie używać z reklamą nie w swoim temacie ;)

    • mr_zola

      @ed90c6e59457f00412d903d49413354c:disqus to chyba nie jest Wasz temat więc każdy może pisać na co mu moderator pozwoli.

    • @mr_zola:disqus ja rozumiem ale Szymon z FutureHost namiętnie spamuje KAŻDY nasz i innych firm wątek, wychwalając na wyrost swoją firmę ;)

    • mr_zola

      @iTomek:disqus to akurat niezaprzeczalny fakt a czytając teraz jest odpowiedzi w innych wątkach pod tym wpisem to jeszcze parę takich komentarzy i zrobi sobie czarny PR

    • Jego sprawa, jego wizerunek. Każdy sobie wyrobi zdanie.

    • :D

    • mr_zola

      widzę że zenbox ma obciążenie dopuszczalne 50% a futurehost tylko 10%, a i RAMu też skąpicie 256 a zenbox ma 1024

    • Staramy się dawać tak dużo aby nasi klienci mieli „na głowie” głównie właśnie pakiet UU. Dodatkowo wzorcowe maszyny mamy najszybsze w PL :)

    • Shephard

      ale wiesz co to jest procent nie? :D

    • Błąd.

      Mamy dopuszczalne chwilowe obciążenie procesora 100% dla każdego pakietu. W Zenbox maksymalne chwilowe obciążenie rdzenia procesora wynosi 50% do maksymalnie 100% w najdroższym pakiecie.

      Wartości 5-30% to wartości maksymalnego obciążenia procesora na dobę. W Zenbox to 20 do 60% – ponownie rdzenia, a nie całego procesora.

    • i tak wolimy ZenBox’a.

    • Taka próba wywołania wojenki w komentarzach jest żałosna. Aż trudno mi uwierzyć, że to tak naprawdę można. Żenua panie @barol:disqus

    • Apropo DA, to jako nieliczni go rozwinęliśmy i przerobiliśmy a nie daliśmy default jak hmm no właśnie FH ;)

      Szymon, rozumiem partyzancki marketing, ale czy masz zamiar latać za nami pod każdym wątkiem i reklamować FH? Trochę godności ;)

    • Rozumiem, że fakty są niewygodne. Niemniej jeśli mam okazję sprostować nierzetelne informacje, to czemu miałbym tego nie robić? Jestem takim samym czytelnikiem Antyweba jak Ty, więc chyba mogę?

      My też pracujemy nad własnym motywem graficznym do Direct Admina – jesteście pierwsi, przyznaję. Jednak naprawdę chcesz się licytować? Powiedz mi, kto pierwszy wprowadził promocję darmowego przedłużenia przy migracji?

      http://futurehost.pl/przejdz-do-futurehost vs http://zenbox.pl/migracja.html

      Po prostu bullshit marketing mi nie odpowiada i mam prawo go nie tolerować.

    • Faktów nie znasz, tworzysz teorie.

      Nie rozbawiaj mnie, nie występujesz jako osoba prywatna tylko spamujesz ofertą swojej firmy i szukasz taniej sensacji. Nie dość że uprawiasz sam bullshit marketing to w dodatku partyzancki jak jakaś mała firemka a nie pro firma.

    • Marketing partyzancki uprawiam tak samo jak Ty :)

      https://www.facebook.com/kondux/posts/10201218297762947

    • Nie rozbawiaj mnie, chociaż miło mi, że wszędzie mnie śledzisz ;) Do znajomego pisałem i to w formie żartobliwej.

    • Shephard

      Jacy tam pierwsi, tych szablonów jest trochę, poza tym to żadne osiągnięcie przecież.

    • @93384829e035ae012706ecd9945e1a2a:disqus ale my przecież nie chwalimy się, że pierwsi :)

    • Shephard

      Moja odpowiedź, jak widać była do Szymona.

    • @93384829e035ae012706ecd9945e1a2a:disqus sorry :) My wychodzimy z założenia „Nie musimy być pierwsi, musimy być lepsi” :) Inne firmy korzystają z setek rozwiązań, my staramy się to zawsze pokazać lepiej i z lepszą funkcjonalnością dla klientów.

    • Rafał Stalec

      Jak bym czytam o Apple „Nie byli pierwsi ale zrobili to lepiej” :D

    • O to to ;)

    • Andrzej

      Po pierwsze to ja jakoś nie widziałem w rzeczonym poście żadnej reklamy Szymona w przeciwieństwie do Twoich postów, w których masz chamski link do strony w nazwie usera a jedynie merytoryczną dyskusję

      W Twoim poście poza reklamą widzę natomiast prywatne wycieczki do konkurencji zarzucając brak godności… Po takich postach zastanawiam się kiedy polscy biznesmeni nabiorą klasy i zasad w biznesie… zwłaszcza wypowiadając się pod własnym nazwiskiem i promując swój biznes.

    • deha21

      Tomasz Fiedoruk przynajmniej odpisuje oficjalnie i wiadomo, że będzie reklamował swoją firmę. Szymon Barczak natomiast nie ma podpisu i czytając go wziąłem go za zwykłego użytkownika, który korzysta z usług FutureHost. Dopiero potem się okazało, że coś ma z tą firmą wspólnego. Kto więc gra bardziej nie fair? Nie bronie nikogo ale jak dla mnie to Tomasz Fiedoruk odpowiada tu rzeczowo i się nie przekrzykuje, np.:
      – my mamy fajny szablon DA
      – nie byliście pierwsi!
      – obciążenie procesora jest takie i takie
      – a my mamy lepsze!

      Tak to dla mnie wygląda…

    • Hej, wystarczy kliknąć w moje imię i nazwisko :)

    • deha21

      Kto normalny będzie klikać w imię i nazwisko osoby komentującej? Można jak ktoś jest naprawdę zainteresowany, ale czy normalny użytkownik będzie sprawdzał czy to ktoś z firmy czy zwykły użytkownik? Po prostu mnie to zmyliło na początku.

    • alkuzad

      lol

    • A kiedy wywalicie !@!#!# iframe? :P

    • Dla mnie w hostingu od zawsze liczy się wsparcie, dlatego na przykład cały czas jestem w Hostersach bo wiem że mogę liczyć na super support. Admin i panele są fajne ale nie krytyczne.

    • Jaki tam jest WebMail? RoundCube, inny czy autorski?

    • Zgadzam się z tym zdecydowanie. Zwłaszcza, że z tego co kojarzę w Hostersach dostaje się indywidualnego konsultanta, z którym konsultuje się każdą sprawę. Niemniej Hostersi swoje kosztują :)

    • kp

      Grzegorz support to Ty masz ze względu na nazwisko. Miałem w hostersach vpsa. Wspomnę tylko, że raz-dwa razy w miesiącu serwer zdychał dlatego, że jakaś inna równoległa maszyna zabierała mu zasoby, ale wracając do supportu. Dzwoniłem przez dobre pół roku, jak taki typowy wk*****jacy klient co żyć nie daje, że jego serwer leży. Za każdym razem to samo. Obiecanki cacanki, a serwisy padały. Support, który robił tyle: „tak wiemy o awarii, nasi administratorzy już nad tym pracują”. 260zł miesięcznie. Mówiłem, że przeniosę się do OVH, mimo tego, że migracja kosztowała mnie tyle co kilka faktur od nich. Za 350 zł miesięcznie, dedyk, 4 razy lepsze parametry i nareszcie święty spokój…

    • Naprawdę nie jesteś jeszcze w ZenBox?
      Cholera musi tam być ładna pani w Hostersach.
      2 lata razem bez kłótni… idealny związek.

  • molodeckidarek

    Otóż okazało się, że za sam transfer domen .pl i .com.pl musiałem zapłacić po 20 zł (już raz je przenosiłem, 5 lat temu bez ponoszenia takich opłat) —– dziwne ?

    • Oczywiście, że dziwne – bo to bzdura. Transfer domen polskich nie jest płatny. Zenbox widocznie nalicza taką opłatę, ale powinien się do tego przyznać, a nie zwalać winę na podmioty trzecie.

    • Nie zwalamy winy na podmioty trzecie. Opłaty są jasno widoczne. Mówiłem o tym, że w przypadku domen .pl transfer nie oznacza automatycznie jej przedłużenia, jak w przypadku globalnych, Grzesiek mnie źle zrozumiał. Sorry Szymon nie ma sensacji ;)

    • Mirek

      Nigdy nie spotkałem się z opłatami za transfer domen, co prawda nie będę nigdzie przenosił domen (mam jakieś 200) od obecnego rejestratora, ale jakbym teoretycznie zdecydował się na zenbox, to za sam transfer płacę 4000 zł? Porażka, dyskwalifikacja i „ujma” :)

    • Zależy, tak samo dlaczego w innych firmach przedłużenie domen kosztuje 120zł brutto, u nas 80zł brutto a w OVH 50zł brutto. TAKI RYNEK.

    • Mirek

      Nie piszę o cenach przedłużenia domen (bo na tym zarabiacie później), a na transferze domeny od innego rejestratora do Was. Przerabiałem chyba większość większych firm/rejestratorów i nie spotkałem się z opłata za transfer „peelki” nigdzie. Ale to Wasza piaskownica …

    • Domeny to nie nasz core business. Doszliśmy do wniosku, że lepiej dać tańsze przedłużenia i opłaty za transfer.

    • Mirek

      To czemu nie daliście tych tańszych przedłużeń? :)

      EOT z mojej strony

    • @472c3adc568c14a21ba73332c2e64c67:disqus no właśnie aby nie ścigać się na to kto da taniej :) Ktoś chce ultra tanio to polecamy OVH, my chcieliśmy to mieć taniej od „liderów” w sprzedaży domen w PL przy zachowaniu równowagi.

    • to sprobuj sobie kiedys w domeny .pl – ja nie wiem, ze ta firma ciagle istnieje – to co tam sie dzieje, to sie nadaje na dobry artykul co najmniej – i az sie dziwie, ze antyweb jeszcze jej sie do dupska nie dobral…

    • Mirek

      Pisałem wcześniej, że przerobiłem chyba większość dużych czy średnich rejestratorów w PL, swoje boje z tą firmą tez miałem :] A co do zenbox i cen przedłużen peelek to raczej taka średnia półka, ani za drogo ani za tanio – średniacy :) Tylko ten transfer domeny hehehe

    • Uwadze

      Transfer .PL jest DARMOWY. Oni po prostu koszą dodatkową kasę za to.

    • Nigdzie nie pisaliśmy, że globalnie nie jest. U nas tak wyglądają ceny. Analizuj całościowo mamy transfer ale za to nienajdroższe przedłużenia. Suma sumarum, taniej niż w TOP5 ;)

  • Kacper Krętowski

    „W każdym bądź razie”? Cóż to za wyrażenie?

    • Taki potworek mi się wkradł. Poprawione.

    • deha21

      Tak się przecież mówi popularnie, co w tym dziwnego.

    • Kacper Krętowski

      Często słyszy się również formę „poszłem”, czy to znak, że jest poprawna?

    • deha21

      To nie znak, że jest poprawna. Ale nie ma sensu robić sensacji z takiego stwierdzenia.

    • endru098

      Jakiś czas temu słyszałem, że już poprawnie.

  • Polecam :) są super :)

  • ok to ja z pytaniem – czy jest jakiś edytor stref DNS w tym wbudowany szczególnie dla rekordów MX :)

    • Tak, jest pełne zarządzanie rekordami DNS

    • w takim wypadku patrząc na cenę to jest bardzo ciekawa opcja

    • Uwadze

      Wręcz odwrotnie, niemal każdy ma edycje DNS (mało kto nie ma) i nie trzeba przepłacać.

    • wiem ale o strefach nic nie było na stronie stąd pytanie :)

    • Adrian Staniszewski

      jest to co oferuje DirectAdmin i nic mniej, nic więcej.

    • Jest więcej ;) DA u nas to baza panelu ale mamy go rozbudowanego, zmodyfikowanego etc.

    • Adrian Staniszewski

      a konkretniej mozna? gdzie, o co

    • Chodź do nas i sam się przekonaj :) 14 dni bez żadnych zobowiązań

    • Adrian Staniszewski

      mam zakładac 2 konto, skoro z 1 nie jestem zadowolony i zadnych zmian nie widze? pytam bo jesli zmiany sa to chyba w css albo html

    • Sorry za dużo już dyskusji. To nie jest tylko DA, dochodzą do tego jego modyfikacje jak wydzielenie serwera pocztowego, system backupów etc.

    • Adrian Staniszewski

      Nieszkodzi, nie obrazam sie. To teraz slucham jakie to zmiany? :) (poza wykastrowasniem z 2 funkcji).

      Konkretnie co zmieniliscie w samym DA – bo dodanie czegos bokiem, to dodanie czegos bokiem.

    • To coś źle zrozumiałeś. Zabraliśmy dwie „proste” funkcje i daliśmy 10x lepsze rozwiązania, tak „kastrujemy” ;)

    • Adrian Staniszewski

      No właśnie dobrze zrozumiałem. Ja przyznaje, e backup w ZenBoxie jest miodzio. Ja się czepiam tylko tego, ze w samym DA nic nie zmienialiscie. Usuneliscie z niego 2 funkcje i dodaliscie 2 niezalezne, oddzielne aplikacje. Chwala wam za to, dzialaja ok ale DA jako DA sie nie zmienil – poza usunieciem 2 funkcji.

    • To tylko dwie widoczne, od backendu sporo się przemieliło.

    • kegir

      ale co konkretnie? fakty! bo kazda twoja wypowiedz to mydlenie oczu, zero konkretow!

    • @e0bd5cdc3a2b2786520253c3ae569c1b:disqus nieee no bez dramatyzowania ;) Gdzie mydlę oczy? Panel ma setki funkcji, zmian, usprawnień. Nie sądzisz chyba, że ad hoc wszystko pamiętam jak z rękawa. Wyślij nam maila, czy po prostu załóż konto testowe i przekonaj się sam :)

    • Oczywiście jest :) A jak masz jakieś wątpliwości to ustawimy Ci wszystko za Ciebie :)

    • Tomku mam dwie sztuki VPS z DA administrowany przeze mnie więc myślę że podołam w razie przenosin ale dziękuję za szybką reakcję – muszę przeanalizować jaki pakiet był by dla mnie potrzebny

    • W razie czego pisz do mnie śmiało na PW :)

  • Sceptycznie podchodzę do wszystkiego, co „na pewno będzie lepiej”, ale z kurde… Jest dużo lepiej, już od 3 miesięcy. Żal mi tylko, że chyba nie mają wolnych weekendów :>

  • Też przeniosłem się do nich, jak Netart zażyczył sobie za przedłużenie serwera 500 złotych… po trzech, czy czterech latach, jakie tam spędziłem.

    • Cieszymy się, a firmy na n i h sporo osób do nas przechodzi i podobnie jak Ty, pełne ZEN :)

    • Cała przyjemność po mojej stronie :)

    • Piotr Sapek

      Identyczna historia i pełne zadowolenie z obsługi klienta w Zenbox. To co najbardziej mnie zaskoczyło, to nie tylko szybkość i kultura odpowiedzi (dosłownie minuty!) ale również autentyczna chęć pomocy w nawet najbardziej błahych sprawach. Pełna profeska.

  • Adrian Staniszewski

    Pozwole sobie odnieść się do tego „artykułu”, który pomimo ze jest sponsorowany to udaje ze nie jest – i nie twierdzę, ze ktoś komuś za coś płacił ale autor w tekście zachowuje się jak ktoś kto 1 raz ma do czynienia z hostingiem, dosłownie 1 raz a w kalendarzu mamy rok 2001.

    Do meritum, czyli do ZenBox. Korzystałem niestety przez okres miesięcy kilku i niestety była to droga przez mękę. Dotychczas przez okres lat ok. 12 z supportem w hostingu kontaktowałem się moze 1-2 razy. W ZenBox dobiłem juz chyba do 10-12 zgłoszeń i nic nie wskazuje, ze będzie lepiej.

    Do ZenBoxa przeniosłem się jako „namiastki VPS, poączonej z shared hostingiem”. Brzmi fajnie, ale prawda taka, ze otrzymujemy wykastrowanego shareda z innym, dośc drogim modelem rozliczeniowym i supportem który szybko odpowiada na tickety. TYLE.

    Z obiecywanego VPs nie zostało nic, z możliwości instalacji pakietów na żądanie take – okazuje się ze się nie da i tyle.

    To co niestety boli to notoryczne błędy z najprostszymi rzeczami. Poczta działa jak chce, kilka razy zgłaszałem juz problemy. Zawsze coś się zle ustawilo, coś popsulo, coś sprawdza, naprawia.

    Dodanie domeny to samo, SSL rowniez – znowu cos ktos zrobil i musza poprawiac. Wymowke maja tez fajna, ze administrator czegos tam zle ustawil i beda poprawiac, naprawiac.

    Ogolnie jesli ktos ma duzo czasu i checi na zabawe to niech bierze – aha i duzo peniedzy, bo rozwiazanie jest dosc drogie.

    Do autora:

    Co z tego ze nie masz odwiedzin, jak i tak za nie placisz? 3 miesiace nie mialem odwiedzin a i tak za nie placilem, w sharedzie zostalby mi przynajmniej transfer, tutaj nie mam nic – kasy tez. Jak ktos juz wspomnial ich rozwiazania to zwykla nakladka czy them na DirectAdmina i tyle. Dziala jak dziala – poza tym ze sypie mega duzo bledow i problemow.

    NA koniec naszej wspolpracy przyszedl moment kiedy okazalo sie ze SMTP na serwerze jest tylko po to aby sie psuc i nie dzialac, bo mailingu do 200 osob wyslac nie moge bo nie. Mam sobie radzic za pomoca mail().

    Co do samego ZenBox.
    Jeśli chcesz poznać support ZenBox, nudzi ci się, nie masz z kim pogadać, popisać i lubisz jak non stop coś nie działa a dodatkowo lubisz przepłacac to jest o hosting dla Ciebie!

    • Nie wszyscy muszą się na wszystkim znać. Zapewniam Cię, że wielu właścicieli stron do końca nie wiedzą jak to wszystko działa i nie muszą wiedzieć. Podzieliłem się swoimi osobistymi wrażeniami, możesz się zgadzać lub nie. Widzę, że masz inne doświadczenia, rozumiem. Nie wszystko, wszystkim i wszędzie wychodzi bez potknięć.

    • Adrian Staniszewski

      Nie wiem o czym była twoja odpowiedź, bo nic z niej nie wynika. Tak samo jak z tekstu powyzej.

      Gdyby zamiast ZenBox wpisac dowolna nazwe hostingu opartego na DA to poza dyskusyjnym modelem rozliczen tekst pozostalby bez zmian.

      Jest to wiec reklama, bowiem nie obiektywnie reklamujesz cos co reklamy nie wymaga. Publikujesz to jako artykul wiec wymagam ja i inni od ciebie wiedzy i pojecia o tym o czym piszesz.

    • Nie patrz na naszą ofertę „jednoskładnikowo”, panel czy ogólnie jego silnik DA to tylko jedna ze składowych naszej kompleksowej oferty i nie, każda firma z DA nie jest taka jak my ;)

    • Lubię placki

      Jasne, nie muszą – zróbcie teraz proszę artykuł o mnie i o tym jak za 5 dych klientom przenoszę stronę na serwer LinuxPL i wszystko po prostu działa – i strona kosztuje klienta góra 50zł/miesięcznie za hosting. I też klient nie musi się na niczym znać – ba, nawet nie odpala klienta FTP ani razu, daje mi login i hasło i zapomina o problemie, bo po godzinie strona jest już na innym serwerze – a działa tak samo.

      za to nie ma problemów z SMTP, wysyłką newslettera, konfiguracją itd. itp.

      Nie mam nic wspólnego z linuxpl, po prostu jestem zadowolonym klientem.

    • Wolę kartofle
    • Lubię placki

      I tak jest wyżej niż zenbox. :] Chociaż zasady działania tego „rankingu” nie rozumiem – przecież tam każdy może napisać co mu ślina na język przyniesie? Chociażby to o mailingu w linuxpl – można go wykonywać, jednak nie z kupionych baz danych (takie zasady) i z ograniczeniem 300 maili co 15min bodajże. Robiłem mailing na 3tys. osób i wszystko działało.

    • Marcin

      > Jak ktos juz wspomnial ich rozwiazania to zwykla nakladka czy them na DirectAdmina i tyle.

      Dokładnie – widzę zwykłe DA oblatane CSSem

    • To skoro to tylko nakładka która ma ułatwić użytkowanie, oraz jest przyjemniejsza dla oka to czemu nikt wcześniej tego nie wprowadził ?! Jak dla mnie artykuł fajny i normalny, ale u nas nie można czegoś pochwalić od tak sobie, a jeśli już tak bardzo chcemy oceniać to proszę bardzo w zeszłym roku, chciałem się przenieść do FH, ale sorry czekać na odpowiedź 5 dni to trochę za długo :) Nikt poza tym nie mówi, że zenbox jest dla wszystkich prawda ?! Ale skoro jest takie poruszenie w artykule to mówi samo za siebie, że ktoś się poczuł zagrożony :)

    • ale sorry czekać na odpowiedź 5 dni to trochę za długo

      Niemożliwe :) Jesteś pewny, że nie zrobiłeś na przykład literówki w adresie e-mail?

    • To usługa shared i nikt nie mówił nigdy o instalacji dowolnych modułów na życzenie. Taka oferta jest w planach custom.

      Zgłosiłeś w sumie DWA problemy, raz z pocztą (pomagaliśmy jak możemy, innym klientom działa) i instalacją certyfikatu SSL, z SSL nie była nawet nasza wina gdyż dałeś klucz na jedną domenę a chciałeś to jeszcze na innej, co jest po prostu fizycznie niemożliwe.

      Przeglądam Twoje tickety i „problemy” i w konfrontacji z Twoim opisem wydaje mi się, że mówimy o dwóch różnych osobach i sprawach. Rozumiem, że możesz być niezadowolony ale proszę, trzymaj się faktów.

    • Adrian Staniszewski

      1. Na ramach AntyWeb wypowiadaliścię się o mozliwości instalacji pakietów, taka oferty była kiedyś, teraz nie wiem w ramach waszej pomocy czy info na stronie. W ticketach takze informowaliscie o tym ze bedzie taka mozliwosc, tyle ze nie tego, ze pozniej, a na koncu nagle okazalo sie ze wcale – a ja kupowalem hosting gdzie taka mozliwosc byla – miala byc

      2. Co do SSL to nie pisalem o ostatnim tickecie – gdzie zglaszajac pomylilem nazwe domeny, chodzilo oczywiscie o to gdzie certyfikat byl instalowany. Problem z SSL nie jest w moich ticketach, bowiem zglaszany byl oddzielnie i tam byly problemy, ktos cos zle ustawil..

      Ja nie czepiam się normalnych „rozmów” o tym jak co działa. Czepiam się tego ze musze pisac ze nie dziala to co powinno

    • Rozumiem, ale napisałeś jakby była tragedia a miałeś dosłownie dwa problemy drobnostki, rozwiązane w dodatku.

      Nie kojarzę żebym gdziekolwiek pisał o dowolnych modułach, na pewno nie.

    • Adrian Staniszewski

      Ja nie napisałe o dowolnych, była mowa o mozliwosci instalacji. Wyszlo ze nie instalujecie nic.

    • O nie nie, od startu dodaliśmy już kilka modułów, ale nie dodajemy każdego „jak leci” tylko jeśli go uznamy za bezpieczny i stabilny.

    • Karol

      Jestem zaskoczony, że przedstawiciel firmy hostingowej może posunąć się do upublicznienia tego typu infomacji publicznie. Może Panu Adrianowi to nie przeszkadza ale dla mnie jest to zwykłe nadużycie. Coś takiego nie powinno mieć miejsca w profesjonalenej firmie hostingowej.

    • Jakie dane były tutaj niejawne, wrażliwe etc.? Użyłem jedynie sformułowań wyjaśniających to co już Pan Adrian sam zechciał podać do informacji publicznej.

  • Również korzystam i polecam – głównie z powodu wsparcia, bo nie mam w temacie jakiejś wielkiej wiedzy technicznej a chłopaki a) reagują błyskawicznie, b) zawsze potrafią przetłumaczyć moje „chciałbym cośtam” na faktyczne funkcje lub działania. I jest super :)

  • hosting ninja

    Czym rozni sie zenbox od setek innych firm na whmcs oraz direct adminie :)

    Bez jaj :) najlepsze w tym wszystkim jest to ze nie maja jak byc innowacyjni bo wzieli gotowce za 1000 zl :)

    • Stosujemy też Linuxa jak większość etc. etc.

      Liczy się efekt synergii stosowanych rozwiązań oraz how to aby to zrobić jeszcze lepiej niż do tej pory na rynku.

      Nie trzeba być pierwszym ale trzeba być lepszym, i to staramy się udowadniać.

  • Michał Szutowicz

    @barol:disqus Ja rozumiem, że konkurencja itd. Ale to już trochę przesada panowie… hejtujecie boldem, bo jeszcze ktoś nie zauważy.

    Ja od czasu Zenboxa jestem mega zadowolony. Support 24/7 załatwia moje problemy w 3 minuty od zgłoszenia. Jakby byli pizzerią to bym słyszał dzwonek do drzwi w momencie zamawiania. ;)

    Co do przenoszenia domeny, mogłem sobie trzymać domenę dalej na AZ ale chciałem mieć wszystko w jednym miejscu. Info o tym, że liczą za to sobie 20 zł dostałem – żadnych przekrętów czy wyciągania ode mnie kasy nigdy nie było. Zen-love. Przykro tylko, że konkrecja zamiast zaoferować coś dobrego robi syfy w komentarzach.

    • dopyo

      Czym się różni jego rzekomy hejt z Waszym mizianiem się po majciorach?

    • @cfb47e3511ba00d3f21e303849b25121:disqus a tym, że @Szuta:disqus nie ma w tym żadnego interesu, a FH liczy na darmową reklamę i na siłę próby punktowania konkurencji. My za nimi nie latamy po internecie pisząc jacy są be, chociaż moglibyśmy bo mamy lepsze argumenty ;)

    • Michał Szutowicz

      @dopyo Ale się butthurt zrobił. Wojny gimbów? Aplle vs Microsoft, Google vs Bing, Android vs iPhone, Xbox vs PlayStation itd… A teraz wojny hostingów? Litości.

      Mi jest z Zen cudownie. Jak ktoś kocha swój hosting, jakikolwiek, to cudownie. Miłość, czekolada, kotki, zen. Jak ktoś lubi, to nawet „mizianie się po majciorach. ”

      Buziak dla hejtujących smutasów. Love.

  • Korzystam z zenboxa i jestem mega zadowolony. Dla mnie czyli osoby która jest leniwa i nie jest mistrzem informatycznym, zrobienie za mnie wiekszosci roboty tj. przeniesienie bloga z poprzedniego serwera, postawienie i zrobienie wszystkiego za mnie jest super. Sam męczyłbym się z tym pewnie kilkakrotnie bo sam bym coś zepsuł 2 pierwsze razy albo o czymś zapomniał. Poza Tym obsługa w Zenboxie jest natychmiastowa. BOK odpisuje od razu, a jezeli nie ma osób które moga mi pomoc tez mi odpisuje zywa osoba ze do osoby która to zrobi zlecenie dotrze np. jutro o 9. Polecam serdecznie!!

  • deha21

    Zenbox.pl to ciekawa alternatywa. Nie sprawdzi się jednak u mnie. Mam serwis z około 30k UU/miesiąc. Teraz w Unixstorm.org płacę 130 zł za rok, a w Zenbox.pl musiałbym płacić 320 zł (z rabatem z płatność z góry). Ja bym przepłacał. Na pewno jest to ciekawa propozycja dla ludzie, którzy potrzebują dużo przestrzeni na dysku i dużego transferu. Może za jakiś czas będę potrzebował to się przerzucę ;)

    • Rozumiem. Niestety nie chcemy być najtańsi a najlepsi i to wiąże się z kosztami. Marże mamy niskie, stosujemy za to najdroższe i najlepsze technologie i rozwiązania.

  • Damian

    Przecież jest więcej firm z top100.wht.pl (nie bede podawal linkow, poklikajcie sobie topy) które oferuja darmowe przenosiny, support 24h, te same panele adm. i to za cene 2 x mniejsza niz zenbox z jeszcze lepsza konfiguracja i limitami! Smieszy mnie to marketingowe ciśnienie po blogach i gdzie sie da za zenboxem jakby to niewiadomo co było :X Ludzie, myslcie troche ;)

    • Czyli najlepiej jakby była 1 firma na rynku? ;) Jest dużo firm. Nie wyróżniamy się tylko tym co przytoczyłeś. Zapraszam, zobacz i przekonaj się sam.

  • yamato

    ile jeszcze mozna?!? zenbox zenbox zenbox. rano w poludnie i wieczor. zygac sie chce. trzeba byc bardzo naiwnym zeby dac sie fakturowac po UU.

  • Ersnets

    UWAGA, wpis sponsorowany. Zenboxem każdy już chyba rzyga. Reklama jest dobra, ale bez takich natręctw.

    • deha21

      Już powyżej autor napisał, że każdy wpis sponsorowany musi być zaznaczony jako „sponsorowany”. To wynika z prawa. Sam robię w mediach to wiem i wiem też, że wiele osób zarzuca pisanie sponsorowanych informacji nawet jeśli takimi nie są.
      Pomyśl chwilę i się zastanów, czy informacja o nowym Google Maps, czy nowym iPadzie jest tekstem sponsorowanym? Idąc twoim tokiem myślenia chyba tak. W takim razie serwisy typu Antyweb czy wiele innych nie miały sensu istnienia. Po prostu, bo każdą informację można rozważać w kwestii reklamy…

    • Ersnets

      Ja wiem, że wiele osób nie przejmuje się prawem :) Nie bądź głupi, o Google Maps pisze się bo to potęga w Internecie i każdy chce o nich wiedzieć, a Zenbox jest ostatnio największym spamerem marketingowym i każdy jasno i dobitnie daje znać, że ma tych informacji dość.

    • deha21

      No dobrze, ale nie każdy wpis na ich temat od razu musi być artykułem sponsorowanym…

  • Kamil

    ” … skorzystałem ze sławnego już supportu Zenbox.pl:)”

    Hehe :D

  • Ale może tak podsumowując, autor jest zadowolony z zenbox, wielu innych osób tutaj również się wypowiedziało na plus, zenbox ma fajny marketing, wiele osób za tym poszło i jest zadowolonych. A czy jak komuś się coś nie podoba, to musi z tego korzystać, bo trochę nie rozumiem tutaj polityki niektórych firm. Zawsze będzie rotacja na rynku i nie będzie tylko jednej firmy hostingowej, ale widać niektórzy chcieliby mieć wszystkich ;)

  • Jurek

    Tomasz Fiedoruk | zenbox.pl , a Ty sie nie nudzisz w tej pracy?:P Ruchu nie ma?

    • Kamil

      Spoko Zenbox TEAM po nocach walczy z Jooomalom

    • Go

      Chopaky walczyły ;)

    • Nudy na pudy, już sobie urlop zaplanowałem … na 2020 ;)

    • Jurek

      No wlasnie widze jaki zapierdol na fejsie i blogach :P jeszcze sporo komentarzy zostało do odpisania tu i tam

    • No to akurat 1% z moich działań na dziś ;)

  • W marcu po bojach ze starą firmą hostingową zdecydowałem się na zenbox przede wszystkim ze względu na dwie rzeczy:

    – pozytywny szum wokół firmy, co powoduje, że jak są na świeczniku to muszą się dwa razy bardziej starać

    – licznik oparty o UU, a nie transfer liczony w GB co też jest istotne, bo nie ma ryzyka, że Ci nagle strona padnie, bo przekroczysz pakiet przy skoku ruchu. W przypadku UU jest tak zwany pakiet bonusowy, który jest rezerwą gdyby nagle był jakiś „wykop efekt”.

    Kiedy prowadzisz serwis z ambicjami a nie blogaska potrzebujesz firmę, która Cię nie zawiedzie. Mnie póki co nie zawiodła. Kontakt z suportem też bardzo dobry.

    Tak, za ten wpis dostałem dożywotny hosting w zenbox ;)

    • Haha dzięki :) Dzisiaj sporo hostingów chyba będę musiał rozdać ;)

    • feamoignargfaionakfj9ajfopamjv

      „W przypadku UU jest tak zwany pakiet bonusowy, który jest rezerwą gdyby nagle był jakiś „wykop efekt”.”

      Nawet jeszcze lepiej, „wykop efekt” jest chyba inaczej liczony. A raczej nie liczony ;)

    • No tak, dzięki za spostrzegawczość, umknęło mi te pytanie :) Tak, mamy taki bonus dla klientów, ruch z Wykop.pl nie jest wliczany do ruchu z planu.

    • pawellek

      Ale co wtedy? Podawane przez Was statystyki Piwik będą nierzeczywiste ?

    • Ruch jest odejmowany z „rozliczeń” nie z samych statystyk jako takich.

    • pawellek

      Będzie gdzieś podane ile zostało ruchu odliczone ?

    • @pawellek:disqus myślimy o jakimś widgecie Wykopowym. Ogólnie wprowadziliśmy to jako ciekawostkę, bonus a spotkało się z szerokim zainteresowaniem :)

  • Andrzej Dzirba

    nie chce mi się czytać tych wszystkich komentarzy – dla mnie liczy się tylko to, że wirtualnemapy.pl, które są dość mocno zasobożerne postawiłem na Zenie i działa świetnie; 2 razy miałem problemy ale zostały rozwiązane szybko; raz strona nie działała godzinę – ale to i tak lepiej niż poprzedni hositng …. h***.pl …

    zresztą wszystkich zapraszam do zobaczenia – śmiga: wirtualnemapy.pl

    • ludek

      no ja mam 403 z sieci home.pl

    • Andrzej Dzirba

      u mnie działa – i dość sporo osób wchodzi …

  • asdfsaf

    „Mam trzy serwisy, które nie generują ruchu większego niż te kilka tysięcy, a musiałem rokrocznie płacić za nie 360 zł.”

    Tego nie rozumiem, jakim cudem za 3 serwisy ktore nic nie robia placi gosc 350zl … to chyba jakis nigeryjski szwindel byl.

    Teraz placi Pan 150zl za kolejne nic nie robiace serwisy, ok ale jakby Pan poszukal to pewnie i za 50zl by znalazl Pan hosting na te stronki o niczym i efekt bylby taki sam.

    Wiec cala opowiesc to opowiesc kogos kto bardzo przeklacil, ucieszyl sie ze przeplaca mniej, czyli nieswiadoma osoba opisuje cos o czym nie pa wiekszego pojecia ale cieszy sie ze kupila podkoszulek za 150zl bo wczesniej chodzila w levisie za 300zl a nigdy nie byla w cropp gdzie sa po 39zl.

    Mozna tylko ze to tylko zle swiadczy o piszacym i calej firmie ktora wcisnela mu usluge jak armate na muche.

    • Jak to nic nie robią, gdzie tak napisałem? Zarabiają na siebie, bez obawy:)

    • Dlatego u nas jest korelacja kosztów z unikalnymi użytkownikami, aby klient płacił dopiero więcej im potencjalnie i logicznie może sobie na to pozwolić :)

    • dymatro

      A jak zdobyć kod promocyjny?

    • Mamy „trochę” odmienną politykę, niż TOP10 firm hostingowych i nie dajemy „super” promocji na 90% i potem obuchem w głowę na kolejne lata ;) Ale podpowiem, na taki mały kod :) Dla płatności rocznej użyj mojego pseudonimu z sieci to dostaniesz bonus od firmy :)

    • dymatro

      Hehe, dzięki :))

    • Michał Szutowicz

      To oprócz tych 2 miesięcy gratis jest coś jeszcze? Zamawiacie mi pizzę ;D ? Muszę koniecznie przedłużyć następnym razem z tym kodem promocyjnym! Ale to dopiero jak ten okres wygaśnie, czyli za rok.

    • @Szuta:disqus promocję 2 miesiące gratis dla płatności rocznej masz stałą :) Nastawiamy się właśnie na docenianie klientów, którzy zostają z nami dłużej a nie „nachapaniu” ich na rok i potem zniechęcenie :)

    • Michał Szutowicz

      Jasne jasne. Macie już jakiś wzór tego cyrografu dla stałych klientów :P?

    • @Szuta:disqus nie ma :) Klientów zatrzymujemy poziomem naszych usług, zawsze dajemy drogę wolną aby klienci widzieli, że chcemy się starać :)

  • Ludzie skąd Wy bierzecie tyle jadu? Matka Was niekocha(ła), żona rzuciła, kochanka nie dała? Skąd taki ból dupy?!

    • ninja

      z życia ;)

  • Chipeurope

    Widzę konkurencja ma najzwyczajniejszy w świecie butthurt. Sorry, ale ja wolę dać te 20 PLN i mieć najlepszą obsługę techniczną, jaką można sobie tylko wymarzyć.

  • feamoignargfaionakfj9ajfopamjv

    Jestem u nich właściwie od początku, polecam :)
    Odpowiedź na tickety zawsze po kilku minutach :)

  • Piter

    Co jak co, hosting bardzo dobry.
    Mam tylko problem z brakiem dostępu przez klientów z Holandii i Portugalii, coś związanego z polityką bezpieczeństwa serwera, ale zajęli się tym od ręki i problem będzie dziś rozwiązany :) Na inne moje pytania odpowiadają w ciągu 10 minut więc support pierwsza klasa. Oby tego nie zmienili.

  • Jakiś czas temu skorzystałem z okresu testowego i powiem, że jest całkiem ok. Ja osobiście wolałbym jednak zwykły DA bez zmienionej skórki i uważam ten pomysł za zły – dla osób leniwych, dla osób nie znających się na rzeczy to się może wydawać autorskim panelem, co prawdą nie jest. Natomiast dla osób, które już coś wiedzą lub poruszają się w DA bardzo dobrze, to udziwnienie i początkowo powoduje tylko lekką frustrację. Moim zdaniem to bardzo dobrze, że wiele film ma gołe DA lub gołe cP, bo łatwiej jest mniej obeznanym w trakcie migracji.

    Co do najmocniejszych serwerów wspomnianych w jednym z komentarzu – może i takie są, ale tego nie widać chociażby po czysto wrzuconym WordPressie. W PHP nie ma żadnego akceleratora, a WP działa o tyle wolno, że to po prostu widać (chyba że dorzucimy jakiś plugin od cache). Ja wiem, że na dużych hostingach to się nie zawsze spisuje, ale jednak z przyjemnością zobaczyłoby się np. APC. Samego serwera www się nie przeskoczy: są już firmy z nginxem i widać, że to jest prawdziwy kop (co potwierdzam bo sam używam na swoim VPSie). Nie chcę tutaj pisać, że to ważny czynnik. Typowy klient nie będzie wiedział o czym mowa, on po prostu zauważy, że jego strony działają („ładują się”) o wiele szybciej.

    Kłótnia o % CPU w komentarzach. Panowie, to nawet nie jest tak żenujące jak „porównywanie sobie ptaszków”, bo nie ma żadnego punktu odniesienia. Jedna firma może dać np. 5% rdzenia na Xeonie najnowszej generacji 3 GHz, a druga 60% na Atomie 1,2 GHz ;) To niemal zawsze jest jakaś pusta wartość i dopiero przy użyciu, o ile firma udostępnia statystyki obciążenia, da się coś więcej powiedzieć.

    Nie podoba mi się taki a nie inny model rozliczeniowy. Nie wszystko w nim jest jasne, jak to przy każdym „nolimit”. Co jeżeli wrzucę serwis ze sporym downloadem (8-9 GB plików, oczywiście legalne) a mam bardzo niewiele wizyt? Co w sytuacji, gdy spora część plików leży i jest bardzo rzadko pobierana? No a co wtedy, gdy inne są pobierane bardzo często, bo w wielu miejscach zalinkowane? Regulamin zabrania tworzenia downloadu dla zewnętrznych serwisów, ale ja mam na myśli naturalne linkowanie na forach, wpisach itd. Jak w takiej sytuacji przy np. niskim pakiecie zachowa się Zenbox? Same ceny za ilości UU są moim zdaniem dosyć wygórowane. Może nie dla osób leniwych, dla osób z nawet kilkoma stronami-wizytówkami, ale zobaczmy na przykład jakich sporo – jakieś niewielkie forum dyskusyjne, ruch ma ze stałych użytkowników, nieco nowych. Nie ma tam za wiele postów, ale mają powiedzmy 900-1000 UU dziennie. Wtedy nawet pakiet za 300zł nie będzie wystarczający, gdzie forum bez problemu poleci w wielu innych firmach za mniej niż 1/2 tej kwoty… To jest po prostu fakt, ale wynika on chyba z takiego a nie innego targetu firmy.

    Na koniec, co by nie mówić, cieszę się że sporo osób przechodzi z molochów typu „hołm” czy „nazfa” – w Zenboxie na pewno będzie im lepiej, nie będą zlewani przez support. Te osoby, którym wymienione hostinKi nie pasują, w Zenboxie raczej też ukojenia nie znajdą (ze względu na wspomniany model rozliczeniowy). Mnie osobiście bardzo zniesmaczyła intensywność marketingu po otwarciu oferty. Rewolucji to nie przyniosło, a było tak okrzykiwane w wielu serwisach, na wielu blogach, że bardzo szybko się przejadło. Oczywiście, dla firmy to coś na plus, bo większa szansa że ktoś trafi na informację i się zdecyduje (co komentarze pana Tomasza o ilości klientów tu lub na innym serwisie zdają się potwierdzać), no ale kogoś może nieco zniechęcić ;)

    • Co do CPU to ja nawet nie wchodziłem w tę polemikę ;) Odnośnie szybkości bym polemizował bo w zasadzie wszyscy klienci dają nam znać, że strony chodzą im o wiele szybciej niż w poprzednich firmach co potwierdza to co sami wiemy, konfigurując odpowiednio środowisko oparte o LiteSpeed + MYSQL Percona + najwydajniejszy storage na rynku.

      Dzięki za obszerną opinię, bardzo takie cenię, konstruktywne uwagi są zawsze mile przez nas widziane. Chcemy być coraz lepsi i nie spoczywać na laurach.

  • wlenart

    a jak z rozproszenie usług nie ma problemu gdy hosting w zenbox, domena w ovh, a poczta u googla? rozumiem też że na jednym koncie można trzymać kilka stron a UU po prostu się sumują?

    • @wlenart:disqus jasne, nie ma problemu – poszczególne usługi możesz trzymać gdzie tylko sobie chcesz :) Per konto możesz mieć tyle serwisów / domen ile chcesz, nas interesuje właśnie sumaryczny ruch UU.

  • disqus_OZeE9OOu7D

    O jezu… Autor to kompletny noob i ignorant… Masakra…

  • Mareczek

    Drogi Antywebie, sam artykuł na plus ale zdjęcie u samej góry trochę na wyrost… często jestem zmuszony korzystac z laptopa podpiętego pod telefon via dane mobilne, które jak wszyscy wiemy, w obecnym czasie w większości sieci są jeszcze ograniczone; i jak widzę jak łąduje mi się bezsensowne, nie mające związku z tematem zdjęcie („odezwał się leniwiec” więc trzeba dac zdjęcie leniwca..) i do tego ważące tyle (1,5mb) to mnie krew zalewa. Przemyślcie, dzięki.

  • Krzysztof Dróżdż

    Nie mam nic przeciwko ZenBox (u mnie się sprawdza, a i Klientom chętnie go ostatnio polecam), ale nie bardzo rozumiem 2 zachwytów Autora:

    1. Przecież to jest tylko oskórkowany DA.
    2. Po diabła przy okazji zmiany hostingu zmieniać operatora domeny? Przecież to się ma nijak do siebie – spokojnie można zmienić hosting, a domenę zostawić gdzie się chce i tylko ją odpowiednio skierować. Ba, to rozwiązanie jest nawet zazwyczaj o wiele lepsze i wygodniejsze, bo przy rozstaniu z hostingiem nie będziemy mieli problemów z domeną (a takie rozstania nie zawsze odbywają się niestety w przyjacielskiej atmosferze).

  • Łukasz

    Witam. Dlaczego antyweb już nie korzysta z usług zenbox?? Nie podołali??

    • W drodze wyjaśnienia :)

      1. Grzegorz ma u nas konto prywatnie.
      2. Antyweb jako Antyweb hostuje u nas niezgrani.pl

      Nie ma czegoś takiego jak „zenbox i czemuś nie podołać” ;)

    • Łukasz

      Ale sam antyweb był u was, a teraz jest gdzie indziej….??

    • Antyweb.pl nigdy* u nas nie był. Jak Grześka bym przekonał, to bym raczej oficjalnie o tym pisał. ;)

      *niestety :)

  • Bolo

    Schody zaczynają się, gdy firma musi obsłużyć więcej, niż 5 klientów dziennie (tak, jak to teraz robi mały zenbox). Gdy klientów jest 300, potem 500, a potem 10.000, to już odpowiadanie na maila po 10 minutach nie jest możliwe – przynajmniej nie jako standard i średnia. Na razie zenbox próbuje ugrywać przewagę tym, że są szybcy i elastyczni, ale jak padnie za chwilę np. Octawave (finanse K2 nie wyglądają ciekawie), to zenbox z całym inwentarzem i tak będzie musiał sprzedać się konkurencji. Siłą rzeczy i tak wszyscy wylądują albo poza Polską, albo w… firmie, co dom się nazywa ;)

    • Ostatnio mieliśmy 13 000 ticket. :) Dziennie to już nawet i kilkaset zgłoszeń. Dajemy radę.

      Co do zagrożeń. OW ma stabilne podstawy, oddzielną strukturę od K2, i ogólnie K2 cienko też nie przędzie. ;) Ale nawet jeśli coś, jesteśmy w stanie do 12h w pełni odtworzyć naszą strukturę. Będąc odpowiedzialną firmą mamy oczywiście przewidziany prawie każdy scenariusz i posiadamy plany pod to. :)

    • Bolo

      A jaki macie szacowany zysk netto za obecny rok? To tajne dane? Nie warto nimi się pochwalić, skoro wszystko tak rośnie? ;-) Ludzie chcieliby chyba jednak wiedzieć, czy faktycznie jesteście nie tylko szybcy, ale i stabilni finansowo – konkrety proszę ;-)

    • Takie dane to wie o nas tylko żona i US. ;) Mogę jedynie Cię zapewnić, że cały zysk prawie inwestujemy dalej w rozwój i niestety póki co ze służbowych Ferrari jeszcze nici. :)

  • Michal Adamczyk

    a jak wygląda sprawa przedłużania domen? ile to kosztuje? jak przenosic to wszystko :)

  • Potwierdzam – przenieść bloga na serwer Zenbox można wykonać tak na prawdę nic nie robiąc :) Wystarczy kilka maili dla supportu i sprawa załatwiona. Ponadto zmierzyłem prędkość wczytywania bloga na starym serwerze przed migracją i po migracji na serwer Zenbox. Według narzędzia Google Page Speed udało się zwiększyć szybkość ładowania strony o +20 jednostek na komputery, gdy strona już leżała na Zenboxie: https://www.youtube.com/watch?v=pLyf5Tykhv0