68

Program I Polskiego Radia słucha obecnie najmniej Polaków w całej historii badań

Spadająca oglądalność TVP pociąga za sobą również spadki w statystykach słuchalności publicznych stacji radiowych Polskiego Radia. Trudno się dziwić, to ten sam, jedynie słuszny przekaz, który rani uszy Polaków, więc odchodzą systematycznie od mediów naszego publicznego nadawcy.

Według ostatniego badania Radio Track realizowanego przez Kantar Millward Brown, Program I Polskiego Radia osiągnął właśnie najniższą słuchalność w całej historii tych badań (7,1%). Druga z publicznych rozgłośni, popularna niegdyś „Trójka”, czyli Program III Polskiego Radia odnotował najgorszy wynik od 8 lat (6,3%).

Jak z pozostałymi stacjami? W badanej fali od września do listopada największą słuchalnością może się pochwalić wieloletni lider tych badań RMF FM – 25,8%, na drugim miejscu Radio ZET – 13,5%, a na trzecim i czwartym wspomniany Program I i III Polskiego Radia. Dalsze miejsca przypadły VOX FM (3,8%), Radio Maryja (2,1%), TOK FM (1,9%), Antyradio (1,7%), RMF Classic (1,3%). Natomiast Polskie Radio 24, które zastąpiło w eterze we wrześniu „Czwórkę” 0,5%, Program II podobnie, a na końcu Muzo.FM – 0,3%, a szkoda, że do tak niewielu osób dociera, bo ostatnio świetnie grają, zwłaszcza wieczorami. Polecam – mają mało reklam ;).

To rozgłośnie ogólnopolskie, jeśli chodzi o sieci radiowe liderem jest ESKA z wynikiem 7,7%, na drugim miejscu Audytorium 17 (grupa regionalnych stacji Polskiego Radia, czyli na przykład Radio Kraków czy Radio Dla Ciebie) – 5,2%, a podium zamyka RMF Maxxx z wynikiem 3,6%. W zestawieniu pojawiło się po raz pierwszy Meloradio, które również we wrześniu zastąpiło Radio Zet Gold, co nie poprawiło wyników słuchalności (0,5%), a jest gorzej niż w poprzedniej fali badań (0,9%).

Źródło: Press.pl.
Photo: Wavebreakmedia/Depositphotos.