Polski Cyberpunk 2077 – gra, która (mam nadzieję) zmiażdży cały matrix!

original

Jakiejkolwiek by nie mieć opinii o CD Projekcie trzeba przyznać, że gry produkują wyśmienite. Sukces Wiedźmina, szczególnie w obszarze międzynarodowym, jest wyczynem godnym szacunku. Wiedźmin nie był banalną grą, tylko rozbudowanym RPG, któremu udało się zaskarbić sympatię zarówno graczy, jak i mediów.

Pierwsze plotki, jak i sprawdzone informacje, na temat Cyberpunk 2077 pojawiły się już jakiś czas temu. Wiadomo było, że CDProjekt RED pracuje nad nową, ambitną produkcją, będącą przeciwieństwem Wiedźmina – przynajmniej w kontekście realiów gry. RED poszedł w kierunku BioWare, które oprócz swoich Dragon Age równolegle produkuje Mass Effect. Model sprawdzony, osiągnął sporo sukcesów. Wszystko wskazuje na to, że CDProjekt RED będzie firmą, która nie tylko powtórzy ten model rozwoju (próby podejmowało się wielu producentów), ale będzie pierwszą, której się to uda. Prognoza może na wyrost, ale uważam, że CDP RED zasłużyło sobie swoimi dokonaniami na ogromny kredyt zaufania i osobiście bardzo im kibicuję.

Z czym będziemy mieć do czynienia? W 1994 roku wydawnictwo Copernicus Corporation wydało w Polsce grę fabularną Cyberpunk 2020. Był to system, który przez bardzo długi czas cieszył się ogromną popularnością nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Miłośnicy Dicka, czy Gibsona dostali szansę przeżycia przygody osadzonej w świecie przyszłości, w których prawa dyktują bezwzględne megakorporacje. Świata, w którym technologia stała się integralną częścią bytu ludzkiego, a wszelkiego rodzaju implanty i augmentacje były na porządku dziennym.

cyberpunk-2077-teaser-4

Cyberpunk 2077 nie jest grą wziętą z sufitu. CDProjekt Red odrobił zadanie domowe i tak, jak Wiedźmin inspirowany był twórczością Sapkowskiego, tak z CP2077 zdecydowano się pójść o krok do przodu i włączyć w cały proces Mike’a Pondsmitha, czyli twórcę papierowego Cyberpunka. Wszystko to sprawia, że gra nie będzie cukierkowa i skierowana dla wszystkich – producenci celują w dojrzałego i pragnącego ambitnych produkcji gracza. To dobrze, bo to może świadczyć, że otrzymamy coś o wiele ciekawszego od Mass Effecta i coś o wiele bardziej rozbudowanego i klimatycznego niż Deus Ex: Human Revolution. Rozgrywka ma się różnić od Wiedźminów. Przede wszystkim świat ma być otwarty i gracz otrzyma gigantyczną swobodę w przemieszczaniu się po Night City, w której nie zabraknie miejsc-ikon znanych z papierowego Cyberpunka: Bar Afterlife, w miejscu dawnej kostnicy, czy Forlon Hope dla weteranów.

Zwiastun, który poniżej macie okazję zobaczyć, pokazuje, że do tematu producenci podeszli na serio i nie mają zamiaru pieścić się z graczem: będzie mocno, teknologicznie i mam nadzieję, że tak bardzo hardkorowo jak tylko starczy im odwagi! Jest na co czekać i to nie dlatego, że jest to Polska gra, tylko dlatego, że je doświadczeni ludzie, z udokumentowanymi sukcesami, wzięli się za temat, od którego gracze dostają ciar. To nie będzie dla grzecznych dziewczynek i miłych chłopców.

Jak dziś ma się scena gier fabularnych – przyznam się, że nie mam pojęcia – wypadłem z orbity na przełomie tysiąclecia, ale jeśli ktoś z Was ma wiedzę to piszcie w komentarzach – to dobre miejsce do dyskusji na ich temat.

» «
  • http://greytalent.wordpress.com/ Krancul

    Ostatnio trochę zawiodłem się na Cd Projekt, ale tym wydawniczym, czyli teraz cdp.pl. Ich strona to lekka porażka. Jednak Redzi jak zwykle mnie powalają. To będzie nowy wyznacznik jakości, choć nie wiem jeszcze jakiej. również mam nadzieje, że zmiotą wszystko.

  • LooZ

    Nie żebym nie widział, ale gdzie link? ;)

    • http://antyweb.pl/author/grzegorzu/ Grzegorz Ułan

      Zniknął:). Już dodane.

  • bidon

    Nie rozumiem pojazdu po świetnym Deus Ex. IMO był bardzo klimatyczny.

    • http://www.antyweb.pl/ Markus Marcinkiewicz

      Nie ma pojazdu po Deus Ex. Jest tylko nadzieja, że CP2077 będzie jeszcze bardziej rozbudowany i klimatyczny.

  • DanielBulinski

    Najbardziej cieszy jednak ukryty przekaz i Wiedźmin 3 już 5 lutego :D

  • http://twitter.com/peterovgocs Piotr pETEROV Kogut

    Patrzyłem na jedną ze stron i ta gra ma wyjść dopiero w 2015 roku, albo później. Przez ten czas powinno wyjść parę takich tytułów.

    • http://www.antyweb.pl/ Markus Marcinkiewicz

      Oby. Narazie się nie zanosi na nic ciekawego…

  • Borejko

    Jak dziś ma się scena gier fabularnych ?

    Przepraszam że lansuje się na AntyWeb. Tutaj znaleźć można opinie ludzi z polskiej branży RPG nt. upływającego roku:
    http://gryfabularne.blogspot.co.uk/2012/12/podsumowanie-roku-2012-rpg-wedug.html
    http://gryfabularne.blogspot.co.uk/2012/12/podsumowanie-roku-2012-rpg-wedug_29.html
    http://gryfabularne.blogspot.co.uk/2012/12/podsumowanie-roku-2012-rpg-wedug_30.html

    Sporo lektury – wypowiedziało się tam 30 zaangażowanych osób w polski rynek, a jeśli ma być w skrócie, nie jest źle choć bywało lepiej.

    Na marginesie w ubiegłym roku wznowiono CP 2020. Wydał grę podobnie jak przez nastu laty Copernicus Corporation.

    • http://Antyweb.pl Grzegorz Marczak

      dobre zestawienie

    • Borejko

      Dzięki Grzegorz.

    • http://toread.discordia.pl/ Piotr Gnyp

      @Borejko:disqus – mogłeś wspomnieć też, że nic a nic tu nie ma o cytadelowskim projekcie tłumaczenia ;) A był przecież, tak jak i warhammerowy i cthulhowy.

    • Borejko

      Piotrek ja nie kojarzę CP 2020 z Cytadeli serio. Mam w domu WFRP, ale CP 2020 nie pamiętam. Starość nie radość.

  • DonEladio

    „że otrzymamy coś o wiele ciekawszego od Mass Effecta i coś o wiele
    bardziej rozbudowanego i klimatycznego niż Deus Ex: Human Revolution.”

    Nie no to już jest śmieszne, gra od cdp nie ma szans zbliżyć się nawet do mass effect, może do deus ex, obiecać to ja tez mogę złote góry, ale bez odpowiednich ludzi i budżetu mogą pomarzyć, a nie mają takich fachowców jak bioware chociażby.”

    „Jak dziś ma się scena gier fabularnych – przyznam się, że nie mam pojęcia”

    O TAK, to jest jeszcze lepsze, ale przynajmniej w 100% prawdziwe, nie ma to jak opinia od człowieka, który w tym siedzie, a nie czekaj…

    • http://www.gramy.se/ Piotr Piekarski

      Wracaj do piwnicy i zrób rzut 2k12 na uspokojenie.

    • LooZ

      metacritic:

      Mass Effect 3 – 89/100 recenzetów – 45/100 graczy

      Wiedźmin 2 – 88/100 recenzentów – 84/100 graczy

      Noo, na bank. Nie mają żadnych szans.

    • http://Antyweb.pl Grzegorz Marczak

      dobrze jest napisać merytoryczny komentarz „nie ma szans” :)

    • DonEladio

      Za to lepszy merytorycznie jest ten „Jak dziś ma się scena gier fabularnych – przyznam się, że nie mam pojęcia”.

      Od osoby, która w tym samym wpisie oceniała gry fabularne.

    • http://www.facebook.com/people/Piotrek-Szuber/100000982203967 Piotrek Szuber

      za to lepiej kasować tytuł nie dając mu żadnych szans >.>
      można mędrkować jakie to fajne/złe będzie do momentu wydania tej produkcji. Z mojej strony życzę jak najlepiej dla tego tytułu bo u nas z produkcją gier wiadomo jak jest ;)

    • http://www.antyweb.pl/ Markus Marcinkiewicz

      Pozwolisz chłopie, że ja jednak pozostanę przy swojej optymistycznej opinii :)

    • Aur

      staaary, na jakim świecie Ty żyjesz? Nie mają odpowiednich ludzi?

      Przy Wieśku 2 pracowali chyba najlepsi artyści w branży (nie wypowiem się nt. np. ludzi od AI albo level designerów, ale jeżeli chodzi o warstwę artystyczną, to jest to ścisła światowa czołówka. Logo jest mega, cała oprawa wgniata w fotel, a teasery i trailery robi sam Bagiński. Tyle w temacie

  • Gosc

    Hej Markus,

    nie rób z siebie skończonego idioty i sprawdź w słowniku co oznacza augmentacja.

    Dzięki i szacun

  • http://www.facebook.com/notoja Dekard Aep Vidhell

    Wiedzmin 2 też miał być otwarty… i do pod względem świata to fo Gothica 3 się nie umywał

  • wujo444

    Autorowi gratuluję zdolności prekognicji. Po następnym trailerze na pewno będzie już mógł napisać recenzję gry i opowiedzieć zakończenie.

    • http://www.facebook.com/ze4lot Maciej Płocki

      Prekognicja – jasnowidzenie zalążków przyszłości szczególnie dotyczące negatywnych motywów.

  • http://twitter.com/lukaskosmala Łukasz Kosmala

    Jak na razie to nie pokazali nic ciekawego, i nie ma to nic wspólnego z gameplayem. Od strony technicznej za parę lat gra może lśnić, ale designem nie powala. Jonathan Jacques-Belletête powiedział po udanym Deus EX że większości produkcji cały czs gdzieś kluczy wokół odgrzewanych graficznie kotletów. Patrząc na te 2.20min odnosi się wrażenie że twórcy za dużo się naoglądali u innych.

  • Łukasz Kosmala

    Póki nie zaprezentują gameplayu to sobie można wróżyć fusów. Trailer nic nie pokazuje, a ma za zadanie tylko wygenerować hype dla inwestorów (którzy nie kumają że dwie minuty z hakiem nie mają nic wspólnego z CDP prócz praw do nowego IP).

Przeczytaj poprzedni wpis:
inteligentny-dom
Odyseja kosmiczna 2001 – Inteligentny dom

Temat inteligentnego domu ciągle się gdzieś przewija, ale nie słyszałem zbyt wielu opinii o jego funkcjonowaniu w praktyce. Właściwie to...

Zamknij