iko logo aplikacji
14

Polacy pokochali płatności poprzez aplikację – 1,5 mln aktywnych użytkowników IKO

To imponujący wynik - 1,5 miliona aktywnych aplikacji IKO na telefonach klientów największego polskiego banku - PKO Banku Polskiego. Do tego 100 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE robi wrażenie.

Wynik imponujący o tyle, że pół miliona zdobyli w pół roku. O pierwszym milionie aktywnych aplikacji IKO pisałem Wam w grudniu ubiegłego roku, pracowali na niego prawie 4 lata, więc można powiedzieć, że popularność IKO rośnie teraz w nieporównywalnie większym tempie.

Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim:

Konsekwentnie realizujemy założony w stosunku do IKO plan i rozwijamy aplikację tak, by pozostawała najlepszą na polskim rynku. Stała poprawa ergonomii naszych kanałów zdalnych, w tym w szczególności IKO, przyciąga do Banku nowych klientów. Dynamicznie rosnąca liczba aktywowanych aplikacji pokazuje, że IKO spełnia oczekiwania i jest uniwersalnym narzędziem do obsługi finansów osobistych i realizacji płatności. Wsłuchujemy się w potrzeby użytkowników IKO i w najbliższym czasie odpowiemy na nie kolejnymi nowymi funkcjami w aplikacji – między innymi powiadomieniami push o zdarzeniach dotyczących posiadanych przez nich produktów.

1,5 mln aktywnych aplikacji IKO

IKO notuje ponad 700 tysięcy unikalnych użytkowników w tygodniu, którzy logują się do aplikacji 5 milionów razy, generując 2,8 mln transakcji w miesiącu. Daje to 1 transakcję w IKO, co sekundę.

100 tys. aplikacji IKO z aktywnymi płatnościami zbliżeniowymi

Jeśli chodzi o płatności HCE w IKO, zadebiutowały one półtora roku temu. Od tego czasu 100 tysięcy użytkowników IKO aktywowało w tej aplikacji wirtualne karty zbliżeniowe, dokonując nimi 1,2 mln płatności zbliżeniowych. Przekłada się to na 57 tysięcy transakcji w tygodniu.

Trudno nie odnieść wrażenia, że to właśnie aplikacja IKO napędza popularność całego Polskiego Standardu Płatności BLIK. Statystyki BLIKA, które opublikował NBP, opisywałem Wam w zeszłym tygodniu. Gołym okiem widać, że większość transakcji w tym systemie generują użytkownicy właśnie aplikacji IKO.

  • cyanoone

    Sam korzystam i bardzo polecam ;)

  • Maciej Węglarski

    Ja korzystam z AndroidPay.
    Na początku byłem sceptyczny do tej formy płatności,ale okazała się bardzo wygodna i głównie z tego teraz korzystam ;-)

    • Też fajna opcja, ale mniej dostępna na razie od BLIKA

    • Maciej Węglarski

      I właśnie to jest główny problem tej usługi.
      Miejmy nadzieję, że coraz więcej banków zacznie to wspierać.

  • www

    IPKO do niedawna działało perfekcyjnie. Od około tygodnia, zatrzymanie aplikacji: albo podczas obsługi kodu BLIK – wypłata z bankomatu albo podczas zapłaty powyżej 50 zł w sklepie.

    • Snowsky

      U mnie wciąż działa perfekcyjnie :)

    • disqus_kiwcik29ff

      Niedawno postanowiłem przetestować IKO i założyłem konto w PKOBP, moja pierwsza próba wypłaty z bankomatu poprzez BLIK zakończyła się wykrzaczeniem aplikacji i zawieszeniem bankomatu PKO na około 2 minuty, kolejka za mną nie była tym zbyt zachwycona. Dla porównania wypłacałem już bardzo dużo razy w mBanku używając BLIK i aplikacja nigdy się nie wykrzaczyła.

    • www

      Dokładnie o tym napisałem lecz zawiesza się na około 30-40 sekund nie 2 min :)

    • disqus_kiwcik29ff

      40 sek. czy tam 2 minuty bez znaczenia, to wieczność przy dużej kolejce i jedynym bankomacie PKO w okolicy

    • www

      Masz rację. Czas płynie inaczej dla kogoś kto jest w toalecie a inaczej dla kogoś, kto czeka za drzwiami :)

  • Foldex

    A ciekawe jak tam stoi mBank z użytkownikami ;)

  • pan Roman

    Trzeba im oddać, że ta apka jest bardzo udana. Po apce BZWBK to moja druga ulubiona.

  • Gamer

    Korzystam na co dzień jako główna forma płatności. IKO w telefonie, wirtualna karta z HCE. Zabieram tylko telefon oraz ID i mam wszystko. Jeśli przypadkiem trafię na jakąś skamielinę (co w Warszawie raczej sie nie zdarza), wypłacam szybciutko poprzez blika. Aplikacja bardzo przejrzysta i funkcjonalna, do płatności poniżej 50zł nie muszę nawet odblokowywać telefonu.
    Korzystam już jakieś 8-9 miesięcy – polecam każdemu jako drugie czy kolejne konto do płatności telefonem.

  • Samuraj

    Korzystam wespół z Millenet i to jest genialne.
    Bez gotówki, bez karty.
    Wszystko smartfonem.