BMW X5 G05
4

Pokazano najnowsze BMW X5 G05: oto nowa era modeli BMW

Na kilka miesięcy przed oficjalną premierą pokazano pierwsze zdjęcia nowego BMW X5. Najpierw wypłynęły nieoficjalnie, a teraz mamy już oficjalne informacje.

Najnowsze BMW X5 jest czwartą odsłoną dużego SUV-a z Bawarii. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1999 roku, a głównym projektantem był sławny Chris Bangle. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, auto zdecydowanie urosło, a my już wiemy jak ma wyglądać najnowsze wcielenie X5. Co ciekawe pierwsze zdjęcia pojawiły się na kilka miesięcy przed oficjalnym debiutem samochodu. Znamy też kilka ważnych informacji o wyposażeniu i jednostkach napędowych.

Oto nowe BMW X5 G05: większe, nowsze, nowocześniejsze

W przypadku nowego BMW X5, które zostało oznaczone jako G05 mowa przede wszystkim o większym nadwoziu, ale również o nowocześniejszym wyposażeniu i szerokiej gamie jednostek napędowych. Wymiarowo, „x-piątka” jest dłuższa o 36 mm, szersza o 66 mm i wyższa o 19 mm od poprzednika, a jej dokładne wymiary to 4922 mm x 2004 mm x 1745 mm. Zwiększył się także rozstaw osi do 2975 mm (+42 mm). Producent obiecuje bardziej przestronne wnętrze oraz większą przestrzeń ładunkową.

BMW X5 G05

W stylistyce nadwozia najbardziej w oczy rzucają się mocno powiększone osłony chłodnicy – legendarne już „nerki”, które teraz sprawiają wrażenie połączonych w jedną całość. Kształt lamp przypomina te stosowane m.in. w Serii 7 czy BMW X3 z wąskimi paskami świateł przeciwmgielnych wbudowanych z zderzaki. Dość mocno przeprojektowano tylny pas z wąskimi światłami, zupełnie nieprzypominającymi te z obecnie sprzedawanych aut. Masywny zderzak kryje dwie końcówki układu wydechowego. Nowe BMW X5 G05 może stać nawet na 22-calowych kołach (opcjonalne wyposażenie).

BMW X5 G05

W kabinie nowego BMW X5 G05 mamy jeszcze więcej miejsca oraz najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Przede wszystkim pojawi się nowa deska rozdzielcza z wirtualnymi zegarami BMW Live Cocpit Professional. O tym ostatnim rozpisywaliśmy się szerzej kilka tygodni temu. W kabinie podróżować może aż siedem osób, a bagażnik pomieści od 645 do 1860 litrów bagażu. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy takie pozycje jak wyświetlacz Head-Up Display nowej generacji czy system audio Bowers&Wilkins z 20 głośnikami. Nie zapomniano też o nastrojowym oświetleniu Ambiente, czterostrefowej klimatyzacji czy systemie multimedialnym z dwoma ekranami  dla tylnych foteli.

Oto nowe BMW X5 G05: ewolucja pod maską

W ofercie jednostek napędowych każdy z klientów znajdzie coś dla siebie. Najsłabszymi będą odpowiednio: 2-litrowy benzyniak 252 KM oraz 2-litrowy diesel 231 KM (oba 4-cylindrowe). Wyżej mamy już jednostki odpowiednio 6- i 8-garowe – mowa tutaj m.in. o 3-litrowym benzyniaku 340 KM, 3-litrowym dieslu 262 KM, ale też 4.4 V8 o mocy 462 KM. Kwestią czasu jest pojawienie się wersji hybrydowej oraz usportowionej M550d oraz najmocniejszej X5 M, którą prawdopodobnie napędzać ma silnik z najnowszego M5 (4.4 V8 o mocy 600 KM i 750 Nm momentu obrotowego).

BMW X5 G05

Nie do końca wiadomo na razie więcej o wyposażeniu w systemy bezpieczeństwa. Z pewnością pojawią się najnowsze generacje aktywnego tempomatu, systemu utrzymywania samochodu w pasie ruchu, a także zdalne parkowanie. Mówi się, że pojawią się także kamery termowizyjne oraz kolejne wersje układów półautonomicznych.

Nowe BMW X5 G05 będzie miało swoją oficjalną premierę podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu, a do oficjalnej sprzedaży trafi na początku listopada bieżącego roku. Wtedy też powinniśmy poznać oficjalne cenniki.

BMW X5 G05