9

Plus traci sporo numerów prepaid, ale nie odzyskuje ich w postpaidzie

Jesteśmy już po prezentacji wyników za II kwartał 2017 roku u wszystkich operatorów. Śledząc ich tabelki związane z posiadaną bazą klientów, nasuwa mi się jeden wspólny mianownik, jeśli chodzi o Orange i Play. Oba telekomy tracąc numery na kartę, odzyskują je w zbliżonych cyfrach w ofertach na abonament. T-Mobile wiadomo, odzyskuje dopiero bazę po kiepskim 2016 roku i te wzrosty nie są tak widoczne jeszcze. A jak jest z Plusem?

Dziś Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki za II kwartał 2017. Ogólne wyniki ze wszystkich usług (internet, telewizji, telefonia) są dość optymistyczne. Grupa wypracowała w minionym kwartale 2,4 mld zł przychodu, co daje 1,1% wzrost rok do roku. Zysk netto natomiast wyniósł 282 mln zł, tu wzrost był na poziomie aż 22% w ujęciu rok do roku.

To dane dla inwestorów, po pełny raport zapraszam pod ten link, a my zerknijmy na interesujące nas cyfry, czyli bazę klientów.

Na koniec czerwca 2017 roku Plus miał w bazie 11,4 mln klientów, z czego 8,6 mln w ofercie na abonament, a 2,8 mln w ofercie na kartę. Jednak porównując rok do roku, widać tylko kilkuprocentowe wzrosty w przypadku abonamentów, a kilkudziesięcio procentowe spadki w przypadku prepaid.

Różnicę widać na tych wykresach, najwyraźniej nie udaje się Plusowi odzyskać klientów z ofert na kartę w ofertach na abonament, na takim samym poziomie, jak w przypadku Play i Orange.

Optymistycznie natomiast kształtuje się średni przychód na klienta (ARPU), zarówno w ofercie na abonament, jak i ofercie na kartę – powoli, ale systematycznie rośnie. Zwłaszcza w prepaidzie, gdzie na koniec kwartału ARPU wyniosło 20,5 zł „na głowę”, co jest 8,5% wzrostem rok do roku.

Na uwagę i pochwałę zasługuje tu fakt, że Plus podaje w wynikach jedynie aktywnych użytkowników. W raportach swoich nie uwzględniają tzw. „martwych dusz”, w przeciwieństwie na przykład do Play. Z wynikami pozostałych operatorów możecie się zapoznać w pozostałych naszych wpisach.

  • Marcin Czajka

    Jakby nie patrzeć grupa Solorza w każdym segmencie prepaida co najmniej 1/4 w dół. Ratuje ich jedynie ARPU, bo teraz wiekszosc klientow wybiera jednak oferty typu no limit za 25 PLN.

    • To prawda, ARPU maja chyba dwa razy większe niż Play, ale w CP dużo z tego robi oferta telewizyjna

    • Matylda

      1. W Prepaid nie pomogło im do końca zarzekanie się, że nie będzie roamingu w UE. zamiast wpłacić znowu 25 zł na konto dużo ludzi przez wakacjami przeniosło się do konkurencji.

      2. Oferta Plus na kartę niczym nie wyróżnia się od konkurencji, Plus stara się, żeby w salonach oferta na kartę nie odciągała ludzi od smart-dom i Polsatu Cyfrowego. Fajna oferta jest w ofercie A2 ale jej nie da się kupić w salonach.

    • Patryk7588

      a2mobile kupisz w Żabce oraz Fresh Market.

    • Marcel

      Bo prawda jest taka, że prepaidy Plus ma zdecydowanie lepsze – dzięki łączeniu usług są sporo tańsi. Chociaż na kartę ten Plushak przecież dobrze u nich wygląda.

    • Donald

      Chyba chodziło Ci o Postpaid. czyli ogólnie rozumiane usługi abonamentowe. To fakt, tu plusowi trudno zarzucić np. drożyznę. Zwłaszcza przy łączeniu usług.

    • Ablelard

      Teraz Plus zaproponował Duet na kartę. I to jest całkiem całkiem rozwiązanie. Tylko trzeba mieć parę.

  • Kubik

    Plus pozyskuje abonamentowców, a traci kartkowiczów. Inna sprawa, że jako jedyny operator liczy swoich abo zgodnie z wytycznymi UE, a to oznacza, że swoich prepaidowców uznaje tylko tych, którzy nie tylko przyjmują, ale i wykonują połączenia.

    • Andriej

      To fakt, liczą rzetelnie, w przeciwieństwie do innych operatorów. Inna sprawa, że ostatnio wprowadzili fajną ofertę Duet na kartę. NO i plus wrócił też do częśtych bonusów na doładowanie. To na pewno ważne dla potencjalnych klientów.