player
22

Player bezapelacyjnym liderem w Polsce z wynikiem 4 milionów użytkowników

Platformy OTT cieszą się w naszym kraju rosnącą popularnością. Kolejne osoby decydują się na wykupienie abonamentu i z tego też powodu powstają kolejne usługi. Ostatnie badania popularności pokazują jednak, że lider jest jeden.

Player na pierwszym miejscu

Badania przeprowadził Gemius/PBI. Spośród wszystkich dostępnych w Polsce serwisów OTT, to właśnie na Playerze ludzie spędzają średnio najwięcej czasu, natomiast aplikacja mobilna jest najczęściej używana w całym kraju. W marcu osiągnięto wynik aż 4 milionów realnych użytkowników. Rezultat ten robi wrażenie i to właśnie dzięki niemu może pochwalić się zaszczytną pozycją lidera. Konkurencja nie jest bardzo daleko, jednak aktualnie Player dysponuje bezpieczną przewagą.

Strona player.pl jest odwiedzana regularnie przez 3,5 miliona użytkowników. Przeciętnie spędza tam każdy ponad 5 godzin i 23 minuty, co oznacza, że pozostaje ona najbardziej angażująca spośród wszystkich serwisów OTT w Polsce. Sam program stworzony na urządzenia mobilne może natomiast pochwalić się liczbą prawie miliona użytkowników. To pokazuje bardzo dobrze, że filmy, seriale czy programy chętnie ogląda się zarówno w domu, jak i poza, kiedy to dysponujemy jedynie telefonem. To dowodzi również nasze zamiłowania do urządzeń mobilnych.

Interesująco wypadają również dane dotyczące osób w wieku 15 – 34 lata. Okazuje się, że wielu spośród nich, dokładniej 1,6 miliona, na co dzień korzysta z usług Playera – w witrynie średnio spędzają ponad 6 i pół godziny. Jestem zaskoczony tym, jak znaczna część młodszego grona odbiorców zdecydowała się właśnie na wybór tej platformy. W dodatku to przeczy nieco teorii, jakoby ta grupa wiekowa skupiała się jedynie na Youtubie oraz portalach ze streamami.

Dane zgromadzone przez Gemius/PBI wskazują również jasno, że Polacy najchętniej wybierają te serwisy OTT, które są związane z rozpoznawalnymi, dużymi stacjami telewizyjnymi. Myślę, że na razie konkurencja, niekojarząca się ze znanym nadawcą, ma utrudnione zadanie i za wyjątkiem tych najbardziej reklamowanych, nie mają zbytnich szans na sukces.

źródło: informacja prasowa

Sprawdź aktualną ofertę Player.pl!