logo play
33

Play ucieka Orange, mają już 15,2 mln klientów

Play wczoraj pochwalił się swoimi wynikami za ostatni kwartał 2017 roku, w swoim raporcie wykazali, że na koniec roku mieli w bazie już 15,2 mln klientów. Z tego na abonament przypadło 9,4 mln, a w ofertach na kartę 5,8 mln.

Ważne informacje dla inwestorów są takie, ze Play na koniec 2017 roku odnotował 6,7 mld zł przychodu, okazały się on mniejszy o 9% niż w 2016 roku. Jednak największy spadek mieli w przypadku zysku netto, bo aż o 45,8% z 712 mln zł do 386 mln zł. No, ale to bolączka wszystkich telekomów, związana między innymi z wejściem w życie nowych zasad roamingu. W Play jest tym większa, że nie mają za bardzo gdzie te straty sobie odbić.

Jørgen Bang-Jensen, prezes Play:

W IV kw. 2017 r. podejmowaliśmy dalsze działania w celu spełniania oczekiwań naszych klientów oraz świadczyliśmy usługi o najwyższej jakości, co przełożyło się na dalszy wzrost naszej bazy do poziomu 15.2 mln klientów. W 2017 r. zwiększyliśmy liczbę abonentów kontraktowych o 1 064 tys. Jesteśmy mocno skoncentrowani na realizowaniu naszej strategii, co przekłada się na mocny wzrost wyników handlowych oraz solidne wyniki finansowe. Nasze przychody operacyjne za rok 2017 osiągnęły poziom 6 670 mln zł, co stanowi wzrost o 9.0% w porównaniu do roku 2016, podczas gdy nasza skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do poziomu 34,4%, +1,2 p.p. w porównaniu do roku 2016.

Co do liczby kart SIM mogą mieć powody do zadowolenia. W III kwartale wyprzedzali Orange o milion kart w prepaidzie, ale mieli 400 tysięcy mniej klientów kontraktowych.

Na koniec 2017 roku mieli już łącznie 15,2 mln klientów, Orange natomiast 14,4 mln, czyli to już prawie milion na plusie. Jednak rozbijając to na klientów kontraktowych Orange nadal przoduje, na koniec 2017 roku mieli 9,7 mln klientów abonamentowych, Play ma 9,4 mln, za to dużo więcej klientów w ofertach na kartę ma Play, bo 5,8 mln, a Orange jedynie 4,7 mln.

Niemniej widać w Play ładne wzrosty liczby klientów kontraktowych jak i w prepaidzie, w porównaniu z III kwartałem, kiedy w ofertach abonamentowych mieli 9,2 mln, a na koniec roku zwiększyli stan posiadania o 200 tysięcy, podobnie w ofercie na kartę odnotowali wzrost o 100 tysięcy z 5,7 mln do 5,8 mln kart SIM. Jak tak dalej pójdzie, uciekną pomarańczowym jeszcze bardziej w 2018 roku.