15

Play podał wyniki finansowe za 2016 – milion numerów na kartę na minusie

Pierwszy swoje wynika za 2016 podał Orange, w których okazało się, że baza klientów na kartę zmniejszyła się o milion numerów. Ponieśli też spora stratę netto w wysokości 1,74 mld zł. Dziś Play przesłał nam swoje wyniki za IV kwartał i za cały rok 2016.

Zarówno w danych za ostatni kwartał jak i cały rok mamy tu same kilkuprocentowe wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem.

W 2016 r. odczuliśmy efekty rejestracji kart prepaid. Pomimo negatywnego wpływu tego procesu na rynek, udało nam się zwiększyć bazę abonencką do poziomu 14,4 mln (w porównaniu z 14,15 mln na koniec grudnia 2015 r.). Na koniec grudnia 2016 r. nasz udział w rynku kształtował się na poziomie 26,3% i pozostaliśmy drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym (MNO). Wprowadziliśmy także oferty duet, które okazały się być wielkim sukcesem dla PLAY. Nasza baza klientów kontraktowych zwiększyła się do 58% (w porównaniu do 50% na koniec 2015 r.).

Jeśli chodzi o bazę klientów na koniec roku Play miał w posiadaniu 14 415 tys. klientów, prawie 2% więcej niż na koniec 2015 roku. Mocno wzrosła im za to baza klientów abonamentowych, bo aż prawie 20%, to pewnie wynik obowiązkowej rejestracji kart. Część kartowców udało się namówić na przejście na abonament. Na koniec 2015 roku było ich 7 080 tys., a na koniec 2016 roku – 6049 tys., czyli podobnie jak Orange, Play stracił milion numerów na kartę. Przy czym to stracił powinienem wziąć w cudzysłów, bo jak widać część z nich zostawili sobie w ofertach na abonament.