13

No to mamy już komplet, teraz wszyscy kurierzy Poczty Polskiej z terminalami płatniczymi

Tak jak informowałem Was o takich planach, przy okazji wprowadzenie płatności kartą i BLIK-iem za przesyłki pobraniowe w placówkach Poczty Polskiej, wyposażyli teraz i swoich kurierów w terminale, dzięki czemu w przypadku dostarczenia przesyłki przez kuriera Poczty nie musicie się martwić o gotówkę, zapłacicie za nią bezgotówkowo.

Poczta Polska wyposażyła 3,5 tys. kurierów w terminale płatnicze, dzięki czemu zarówno klienci indywidualni jak i biznesowi mogą regulować płatność za przesyłki pobraniowe kartą płatniczą lub BLIK-iem.

W 2016 roku blisko 30% takich paczek opłacanych było gotówką przy odbiorze, więc to spora grupa osób kupujących w sieci, która teraz będzie miała ułatwiony proces płatności. To istotne w kontekście tego, iż średnia płatność za takie przesyłki oscyluje wokół kwoty 200 zł.

Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej:

Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest korzystne dla naszych klientów. Zwiększa ich bezpieczeństwo i komfort. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy.

Skąd taki duży odsetek przesyłek pobraniowych? Według badania Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, większość klientów zamawia towary w ten sposób z przyzwyczajenia (20%), anonimowości (16%) – choć tu nie wiem, w którym miejscu zachowują anonimowość, brakiem zaufania do sklepów (15%) i obawą, że zamówiony towar nie dotrze (14%), ale to chyba łączy się z tymi klientami, co mają brak zaufania do sklepów.

Partnerami Poczty Polskiej w tym wdrożeniu są podobnie jak w przypadku placówek pocztowych – Mastercard, Visa i eService.