Telekomy

PIIT mówi, że telekomy to nie banki, Czytelnicy, że to nie jest niedojedzony obiad w restauracji

Grzegorz Ułan
PIIT mówi, że telekomy to nie banki, Czytelnicy, że to nie jest niedojedzony obiad w restauracji
48

Przedwczoraj UOKiK wszczął postępowanie względem wielkiej czwórki, które ma na celu ustalenie czy pieniądze z niewykorzystanych środków na koncie prepaid mają wracać do klienta, czy przepadać po okresie ważności.

Dziś Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji prosi o opamiętanie się prezesa UOKiK i pozostawienie stanu aktualnego, uważa, że w przeciwnym wypadku mogłoby to wpłynąć na atrakcyjność ofert na kartę.

Argumentacja PIIT opiera się głównie na porównaniu do banków:

Operatorzy telekomunikacyjni nie są bankami i nie świadczą usług przechowywania środków na koncie, które podlegają zwrotowi w gotówce lub przelewem po upływie terminu ważności konta. Usługi finansowe są regulowane przez inne przepisy prawne i powiązane z innymi kosztami dla klienta.

oraz do bonów:

Dyskutując o modelu sprzedaży w systemie przedpłaconym trzeba pamiętać, że analogiczna praktyka nabywania towarów/usług jest powszechna i szeroko przyjęta nie tylko w telekomunikacji, ale i w innych sektorach. Przykładem takich rozwiązań są różnego rodzaju karnety, bony towarowe czy bony prezentowe. Umożliwiają one otrzymanie nabytej usługi lub towaru w konkretnie oznaczonym czasie. Po upływie terminu ważności klientom nie jest zwracana kwota, za którą bon czy karnet został zakupiony.

Natomiast pod naszym wpisem Czytelnicy argumentowali jeszcze inaczej w tym wątku:

W moim odczuciu problemem są tu środki, które klienci zgromadzili przez dłuższy czas w ofertach, gdzie dostępne usługi się kumulują po wielokrotnym doładowaniu. Często dochodzi do sytuacji, że mamy na koncie zgromadzone po kilkadziesiąt złotych i ten fakt ogranicza nam jakby swobodny wybór innego operatora. Bo w takim przypadku środki te nam by przepadły.

Nie mam co prawda recepty jak ten problem rozwiązać, ale to postępowanie ma też na celu znalezienie takiego rozwiązania, które zaspokoi oczekiwania klientów w takich sytuacjach, gdy chcą w pewnym momencie przenieść swój numer do innego operatora.

Photo: norgallery/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hotmobile