21

Pierwszy milion użytkowników Ubera w Polsce

To już trzeci rok, od kiedy to Uber dostępny jest w Polsce. Zaczynali w 2014 roku, początkowo uruchamiając swoje usługi w Warszawie, później do tego grona dołączając kolejne polskie miasta Kraków, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Łodź czy niektóre miasta z Konurbacji Górnośląskiej. Dziś Uber świętuje właśnie osiągnięcie granicy miliona zarejestrowanych użytkowników w Polsce, co stawia nasz kraj na trzecim miejscu w Europie, pod względem wielkości rynku dla Ubera, wyprzedza nas tylko Wielka Brytania i Francja.

Uber uważa, że taki sukces w Polsce wiąże się z dużą akceptacją nowych technologii wśród młodych Polaków, aż 72% z nich, z największych miast Polski żywi przekonanie, że wskazanie nawigacji GPS jest bardziej wiarygodnym sposobem naliczania opłat niż wskazanie taksometru, a 60% bardziej ufa weryfikacji kierowcy w aplikacji mobilnej niż identyfikacji kierowcy w pojeździe.

Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce:

Dziękujemy milionowi polskich użytkowników za zaufanie, którym nas obdarzyli – w ciągu niespełna 3 lat obecności na polskim rynku Uber stał się najpopularniejszą aplikacją do zamawiania przejazdów. Użytkownicy Ubera zwracają uwagę na bezpieczeństwo, wygodę i przystępną cenę, a nas cieszy, że ponad 95% z nich jest zadowolonych z korzystania z aplikacji.

Wszystko ładnie, pięknie brzmi, ale ten czas to też pasmo nieustających problemów, czy to z urzędami czy samymi taksówkarzami. A wszystko wskazuje, że to nie koniec. Kilka dni temu na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa pojawiły się propozycje zmian w ustawie o transporcie drogowym, według których wprowadzony zostanie obowiązek posiadania licencji przez wszystkich kierowców trudniących się drogowym przewozem osób, również tych, będących pośrednikami. Taka zmiana może sprawić, że spadnie zainteresowanie współpracą z Uberem przez kierowców, którzy traktują tę pracę jako dodatkowe zajęcie i dodatkowy zarobek, a konieczność ubiegania się o licencję może skutecznie ich do tego zniechęcić.

Niemniej usługa się rozwija, milion zarejestrowanych użytkowników robi wrażenie, nie straszna jest dla nich ta nagonka ze strony urzędów czy taksówkarzy. Uber przy tej okazji przygotował dla nich specjalną promocję, która zwiększa wartość kodu polecającego z 15 zł do 30 zł. Szczegóły promocji dostępne są na stronie http://t.uber.com/milion.

  • pookg

    Kiedy Policja zajmie się tymi nielegalami przewożącymi ludzi?

    • Państwo się już tym zajmuje, mają wprowadzić obowiązek posiadania licencji

    • kofeina

      Przecież ten obowiązek już dawno istnieje…

    • Jakieś 3 lata temu scedowane to było na gminy, od nich zależało czy wprowadzić taki obowiązek czy nie

    • kofeina

      Ustawa o transporcie drogowym raczej przewiduje obowiązek posiadania licencji na tego typu przewóz, który dokonują kierowcy współpracujący z Uberem. To o czym mówisz, to może bardziej, że gminy mogły zwolnić z obowiązku posiadania takiej licencji?

    • „Przypomnijmy; 13 czerwca Sejm RP uchwalił tzw. ustawę deregulacyjną. Objęła ona m.in. zawód taksówkarza. Ustawodawca pozostawił w gestii radnych miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców decyzję o tym, czy chcą utrzymać obowiązek ukończenia szkolenia dla taksówkarzy zakończonego egzaminem potwierdzającym znajomość topografii oraz przepisów porządkowych w zakresie transportu drogowego taksówką.”

      http://krakow.pl/aktualnosci/65161,29,komunikat,licencja_na_taksowke_-_z_egzaminem_czy_bez_.html

    • kofeina

      No i to jest powód, dla którego się nie dogadujemy – nigdzie nie napisałem, że mają obowiązek posiadania licencji taksówkarskiej, którą domniemałeś. I uważam, że na taką obowiązku nie mają.

  • Robert Patryk Krasoń

    Milion milionem, ale kiedy Uber wyjdzie na plus? :-)

    • Z tym to globalnie leżą:)

    • www

      A co? Udziałowcem jesteś?

    • Daniel

      Sprawa jest prosta, przyciągają ludzi ile się da aż wciągnąć tyle że więcej już nie będzie się dało i wtedy wyłączać darmowe kupony na 1 przejazd oraz podniosą ceny. Ludzie będą dalej korzystać bo przyzwyczajenia są silniejsze.

  • Ja

    Ciekawe ile z tych użytkowników zamówiło więcej niż jeden przejazd za darmowy kod przy rejestracji.

  • Uber już RIP.
    Nie korzystam z usług mafii hosztaplerów reklamowanych na blogach.

    • Apocalypse

      No tak, jak Nazir nie korzysta to rzeczywiście RIP…

    • Nie będę dorabiał mafii i kombinatorów , mam legalnie działające korporacje taxi i nie potrzebuję szarej strefy i oszustów z cenami które są celowo zaniżane

    • CommentsCommunicationMajor

      Jakiej szarej strefy? Co to jest „celowe zaniżanie cen”? Istnieje jakieś „niecelowe” obniżanie cen? Wiadomo, że obniżają ceny, żeby realizować więcej przejazdów.

      W Uberze płacisz niemal zawsze tyle, ile aplikacja zapowie, a za przejazd możesz dostać normalną fakturę VAT. I do tego pobierasz ją wygodnie ze strony zamiast ścigać korporację taksówkarską z innego miasta.

  • Ymnytor

    Ustawa zamiast zaostrzać prawo do przewozu promując jedną grupę ze zbędnymi licencjami powinna zliberalizować prawo do przewozu.
    Tylko to zapewni uczciwą konkurencję

  • thatsmee

    a ja chwale sobie to, że MyTaxi daje na pierwszy przejazd 50 zł przy podaniu kody ‚mytax1’ :)

  • Janek

    Ilość klientów mówi sama za siebie. To firma której coraz więcej osób ufa, wybierając środek lokomocji.

  • Tom

    aplikacje typu Uber są po to, żeby nam, klientom ułatwić życie. I bardzo mnie to cieszy, że Uber nie wycofuje swoich działań

  • Krzysiek

    Wycena kosztów przed podróżą bardzo mi odpowiada. W taxi to zawsze była loteria i dziwne taryfy na taksometrach