Felietony

Pierwsza edycja rankingu blogów na Facebooku

Grzegorz Marczak
Pierwsza edycja rankingu blogów na Facebooku
29

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie...

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie zgadza, jest niezrozumiałe to dajcie znać - autorzy tego rankingu są otwarci na wszelkie sugestie.

Jeśli chodzi o definicje co jest blogiem a co nim nie jest to Fanpage Trender przyjął jedną i dość prostą zasadę "Przyjęliśmy więc definicję, że blogiem jest to, co jego twórcy sami nazywają blogiem, stąd też obecność w zestawieniu chociażby ... Antyweb" dodałbym i nie tylko, ale to cytat :)

No dobra a teraz trochę ciekawych danych:

Ranking według interaktywności

 

Ranking według liczby zaangażowanych fanów

 

Liczba fanów i jej zmiana

 

Ranking według średniej liczby "osób które o tym mówią"

 

Ranking postów według wskaźnika interaktywności

 

Poniżej zamieszczam słownik pojęć, gdyby ktoś miał wątpliwości co do określeń użytych w zestawieniach

Interactivity Index to zbiorcza miara aktywności na danym fanpage'u - opublikowanych czy wykonanych na nim: like'ów, komentarzy, postów i multimediów, z uwzględnieniem ich wagi (czyli jest to suma tych aktywności * wagi); najmniejsze znaczenie przypisujemy "lajkom", następnie komentarzom, postom a największą - multimediom.
//inaczej to: wWażona suma wszystkich aktywności na fanpage’u. Lubię to jest mniej angażujący niż komentarz, ten z kolei jest mniej angażujący niż wpis (także z multimedium). Dlatego, też aktywności te są odpowiednio przeważone by uzyskać najbardziej trafny wskaźnik

Relative Interactivity uwzględnia w tym rachunku liczbę fanów; dokładnie jest to wartość Interactivity Index wykonana przez fanów podzielona przez liczbę fanów i pomnożona przez 1000 - tak, żeby można było porównywać fanpage różnej wielkości (tj. o bardzo dużych różnicach w liczbie fanów np. 1500 vs 150 000). Jest to w uproszczeniu liczba aktywności na pojedynczego fana. Wskaźnik ten powstał po to, by można było dokonywać porównań fanpage’ów o różnej liczbie fanów.

Liczba fanów – łączna liczba użytkowników Facebooka, którzy polubili daną stronę i pozostawali jej fanami w okresie, którego dotyczy badanie (np. w miesiącu grudniu)

Liczba zaangażowanych fanów – liczba fanów, którzy choć raz w badanym przedziale czasu byli na danej stronie aktywni, czyli „polubili”, skomentowali posty, dodali multimedia, napisali post na tablicy strony.

Procent zaangażowanych fanów – odsetek fanów, którzy byli aktywni na danym fanapge’u w badanym przedziale czasu.

Liczba osób, które o tym mówią – syntetyczny parametr wprowadzony przez Facebooka. Wskaźnik to suma wszystkich użytkowników Facebooka, którzy byli aktywni (lubili, komentowali, publikowali wpisy, dzielili się treściami itp.) na danym fanpage ’u w ciągu ostatnich 7 dni.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

blogiFacebook