29

Pierwsza edycja rankingu blogów na Facebooku

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie zgadza, jest niezrozumiałe to dajcie znać – autorzy tego rankingu są otwarci na wszelkie sugestie. Jeśli chodzi o definicje […]

Zespół Fanpage Trender przygotował bardzo ciekawe zestawienie jak blogi radzą sobie na Facebooku jeśli chodzi o interakcje z czytelnikami, fanami czy jakkolwiek nazwiemy osoby które obserwują blogowe fanpage. Jest to pierwsza edycja tego zestawienia dlatego jeśli lista jest niepełna czy coś się nie zgadza, jest niezrozumiałe to dajcie znać – autorzy tego rankingu są otwarci na wszelkie sugestie.

Jeśli chodzi o definicje co jest blogiem a co nim nie jest to Fanpage Trender przyjął jedną i dość prostą zasadę „Przyjęliśmy więc definicję, że blogiem jest to, co jego twórcy sami nazywają blogiem, stąd też obecność w zestawieniu chociażby … Antyweb” dodałbym i nie tylko, ale to cytat :)

No dobra a teraz trochę ciekawych danych:

Ranking według interaktywności

 

Ranking według liczby zaangażowanych fanów

 

Liczba fanów i jej zmiana

 

Ranking według średniej liczby „osób które o tym mówią”

 

Ranking postów według wskaźnika interaktywności

 

Poniżej zamieszczam słownik pojęć, gdyby ktoś miał wątpliwości co do określeń użytych w zestawieniach

Interactivity Index to zbiorcza miara aktywności na danym fanpage’u – opublikowanych czy wykonanych na nim: like’ów, komentarzy, postów i multimediów, z uwzględnieniem ich wagi (czyli jest to suma tych aktywności * wagi); najmniejsze znaczenie przypisujemy „lajkom”, następnie komentarzom, postom a największą – multimediom.
//inaczej to: wWażona suma wszystkich aktywności na fanpage’u. Lubię to jest mniej angażujący niż komentarz, ten z kolei jest mniej angażujący niż wpis (także z multimedium). Dlatego, też aktywności te są odpowiednio przeważone by uzyskać najbardziej trafny wskaźnik

Relative Interactivity uwzględnia w tym rachunku liczbę fanów; dokładnie jest to wartość Interactivity Index wykonana przez fanów podzielona przez liczbę fanów i pomnożona przez 1000 – tak, żeby można było porównywać fanpage różnej wielkości (tj. o bardzo dużych różnicach w liczbie fanów np. 1500 vs 150 000). Jest to w uproszczeniu liczba aktywności na pojedynczego fana. Wskaźnik ten powstał po to, by można było dokonywać porównań fanpage’ów o różnej liczbie fanów.

Liczba fanów – łączna liczba użytkowników Facebooka, którzy polubili daną stronę i pozostawali jej fanami w okresie, którego dotyczy badanie (np. w miesiącu grudniu)

Liczba zaangażowanych fanów – liczba fanów, którzy choć raz w badanym przedziale czasu byli na danej stronie aktywni, czyli „polubili”, skomentowali posty, dodali multimedia, napisali post na tablicy strony.

Procent zaangażowanych fanów – odsetek fanów, którzy byli aktywni na danym fanapge’u w badanym przedziale czasu.

Liczba osób, które o tym mówią – syntetyczny parametr wprowadzony przez Facebooka. Wskaźnik to suma wszystkich użytkowników Facebooka, którzy byli aktywni (lubili, komentowali, publikowali wpisy, dzielili się treściami itp.) na danym fanpage ’u w ciągu ostatnich 7 dni.

  1. Piotr napisał(a):

    a my mamy blisko 96% osób które o tym mówią i gdzie jesteśmy ? :)
    https://www.facebook.com/klasyczny

  2. Maciej Barański napisał(a):

    W sumie mój też by się tam przydał ;) http://facebook.com/idosk8

  3. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

    zgłaszajcie a będzie wam dane :)

  4. Piotr napisał(a):

    gdzie zgłaszać ? :)

    1. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

      Tutaj w komentarzach – poproszę później zespół Fanpage Trendera o przejrzenie i uwzględnienie zgłoszonych blogów

    2. Tomek napisał(a):

      No to brakuje jeszcze na pewno: http://chatolandia.pl/. Można się pośmiać :D a fanów ma ponad 13 tysięcy :)

  5. Tomek Sułkowski napisał(a):

    Zucha nie ma, no co jest ;)

    1. ZUCH napisał(a):

      no właśnie. w kilku powyższych tabelkach bym się znalazł.

  6. dante napisał(a):

    Zaraz tu będzie niezła litania linków.
    Też się zgłaszam.
    https://www.facebook.com/zmyslowepiekno

  7. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

    Drodzy ale ja potrafię odróżnić spam od reszty więc … nie polecam próbować :)

  8. Ryfka napisał(a):

    To ja zgłaszam mojego fanpage’a i moją bandę: http://www.facebook.com/szafasztywniary

  9. eMajdak napisał(a):

    Od ukazania się tego wpisu Grzegorzu straciłam 2 fanów ze swej ‚ogromnej’ puli :))))
    Mimo wszystko jest mi niezmiernie miło ;)

  10. ann napisał(a):

    ciekawy wpis

    czekam na informacje co daje taka obecność strony informacyjnej na facebooku?

    na przykładzie antyweb który ma ok 200tys uu miesiecznie 400-500tys wejść i milion odsłon
    a na fb tylko 10tys fanów z czego ‚tylko’ lub ‚aż’ 1700 zaangażowanych

    czy to wogole przekłada się na jakiś ruch? i do tego widget na stronie zajmujący jeden slot reklamowy 250×300 (za który fb nie uiszcza oplat) +lubie to i np widget wykop pl

    osobiście nie prowadzę strony na nk i fb mimo to mam jakieś wejścia z tych serwisów na moje strony www

  11. Grzegorz Marczak Grzegorz Marczak napisał(a):

    ann: a na fb tylko 10tys fanów z czego ‘tylko’ lub ‘aż’ 1700 zaangażowanych
    czy to wogole przekłada się na jakiś ruch? i do tego widget na stronie zajmujący jeden slot reklamowy 250×300 (za który fb nie uiszcza oplat) +lubie to i np widget wykop pl

    Przekłada się i to bardzo – wszystkie powyższe dane nie pokazują przecież klików i przejść na AW a jest ich bardzo dużo z FB, to dla mnie znaczące źródło ruchu. Dodam też, że nigdy nie stosowaliśmy żadnych sztuczek naganiających ludzi ani konkursów z lajkowaniem jako wymóg itp. Jestem osobiście bardzo zadowolony z tego jak się FanPage AW rozwija – niezależnie czy to 10 czy 100k ludzi obserwuje – jest tam po prostu ciekawie.

    1. ann napisał(a):

      Przekonywanie nagrodami chyba na krotka mete, chyba ze kogoś stać aby fundować nagrody codziennie, z drugiej strony startując z nagrodami można uzyskać niezły rozgłos (jesli jest jaka innowacyjna akcja)

      u mnie na 15tys uu miesiecznie jest ok 1%wejść z serwisów społecznościowych (nie prowadzę fanpage, zadnych wtyczek +1, lubie to) – blog informacyjny związany z nowymi technologiami (hardware)

      ostatnio przeglądałem oferte reklamowa spółek chyba z grupy polsatu i jeden serwis wg Gemius ok 100tys uu miesiecznie, miał fanpage z 16 użytkownikami (fanpage nie był świeżo założony) i zdziwiłem się ze taka strona umieszcza duży widget reklamowy facebooka i dodatkowo ‚traci’ czas na obsługę fanpage

      spotkałem w sieci tez wiele stron i sklepów z sztucznie nabitymi fanami, to odrazu widać alexa rank na poziomie kilku milionow i 5tys fanow na facebooku (oczywiscie przeciętny użytkownik wejdzie na stronę sklepu zobaczy kilka tys osób i pomyśli ze to jakiś duży sklep – wiec w tym wypadku fb widget być może spełnia jakieś zadania, gorzej w przypadku serwisów informacyjnych)

      są tez strony które zyskały popularność dzięki fb np kwejk, sprzedajemy, czy gobarbra (tu chyba dzięki marketingowi wirusowemu)

      moje 15tys uu miesięcznie to chyba za mało żeby otwierać fanpage, z 50tys uu to chyba minimum dla typowej witryny informacyjnej (w innym wypadku koszty maga nie być adekwatne do efektów) nie wiem dokładnie jaka jest bariera wejścia na fb, ale chyba przeminął czas kto pierwszy ten lepszy, praktycznie każda strona ma już widget fb, więc chyba nie warto się spieszyć i najpierw osiągnąć rozsądną ilość użytkowników a następnie fanpage

      a jak wygląda relacja odwiedzin z ‚lubię to’ kontra odwiedziny z fanpage (przykładowo ten artykuł 43 lubię to)? może na początek warto dodać kod lubie to do każdego arta

      na pewno jest jeszcze przejmowanie użytkowników przez fb, cześć wchodzi poprzez fanpage facebooka na antyweba, ale gdyby tego fanpagu nie było to i tak wchodziliby poprzez adres bezpośredni antyweb.pl czy rss

  12. Dzięki za sugestie i linki.
    Przejrzymy i w miarę możliwości poprawimy jutro-pojutrze.

  13. Andrzej napisał(a):

    Pierwsze zestawienie, w którym zostałem uwzględniony!

    Ale fajnie :)

  14. dorota20w napisał(a):

    dziękuję za uwzględnienie – jest mi niezmiernie miło :)
    pozdrawiam
    Dorota

  15. Franek napisał(a):

    Polecam aplikację wisdomapp na facebooku. Można tam znaleźć ciekawe informację o użytkownikach facebooka.

  16. Paweł Montwiłł napisał(a):

    Nie wiedziałem, że Szczecin taki popularny!

  17. rudomi napisał(a):

    Rudego mi w tym zestawieniu zabrakło ;) http://facebook.com/rudomi

  18. Dorota napisał(a):

    Mnie też nie ma w tych facebookowych zestawieniach, a w niektórych dałabym radę :).