26

Picture-In-Picture w aplikacji Facebooka. Nie to was jednak wkurzy… [prasówka]

Facebook chce, żebyśmy oglądali więcej filmów. Wprowadza zatem nowości do swojej aplikacji mobilnej. Część z nich może się wam nie spodobać...

Facebook jeszcze bardziej filmowy

Jedną z najciekawszych nowości jest bez wątpienia tryb Picture-In-Picture, w ramach którego możemy oglądać wideo w małym okienku w rogu ekranu. Co ciekawe, możemy to robić zarówno wewnątrz aplikacji Facebooka jak i poza nią. Wówczas działa to analogicznie, jak „Chat Heads” z Messengera. Jest jednak też druga strona medalu, bo aktualizacja wprowadza też automatyczne odtwarzanie wideo z dźwiękiem bezpośrednio wewnątrz newsfeeda. Oznacza to, że możemy się nieźle zdziwić, kiedy na lekcji czy zajęciach nagle nasz telefon zacznie grać podczas przeglądania postów. Pozostaje prawdopodobnie jedynie wyciszenie dźwięków multimediów na urządzeniu. Z pozostałych zmian warto wymienić m.in. aktywny podgląd podczas przewijania, a także możliwość prostego powiększania pionowych klipów do pełnego ekranu.

Nowości powinny trafić lada moment do aplikacji na Androida i iOS wraz z nadchodzącą aktualizacją.

LG G6 z ogromną baterią

Pojawiają się kolejne przecieki na temat LG G6. Okazuje się, że smartfon ma mieć największą baterię w całej historii flagowców LG. Mówi się tutaj o ogniwie 3200 mAh. Czy to jednak pozytywna wiadomość? Mówi się, że G6 będzie posiadał 5,7-calowy wyświetlacz Quad HD. To oznacza duże zapotrzebowanie na energię. Wobec takiej sytuacji akumulator o opisywanej pojemności wcale nie musi być atutem. Wręcz przeciwnie. Dodajmy do tego, że G6 ma być pierwszym flagowcem LG, w którym nie będziemy mogli wymienić baterii. A przynajmniej tak sugerują przecieki.

Google będzie produkował filmy dla dzieci

W ramach YouTube Red ma powstać szereg autorskich produkcji Google’a adresowanych do najmłodszych odbiorców. W sumie planowane są cztery seriale, które będą dostępne wyłącznie dla użytkowników opłacających subskrypcję (10 dol. miesięcznie). Informację tę podano wraz z komunikatem o drugiej rocznicy uruchomienia aplikacji YouTube Kids, która dotąd zanotowała 30 mld odtworzeń dostępnych tutaj formatów. Każdego tygodnia używa jej 8 mln aktywnych użytkowników. Google chce poprawić ten wynik, do czego posłużą mu autorskie formaty. Warto tutaj podkreślić, że firma w 2016 roku zasiliła swoją płatną ofertę 20 własnymi produkcjami. To ciągle niewiele w porównaniu z np. Netfliksem. Widać jednak, że autorskie produkcje są jednym z filarów płatnego YouTube’a i nie ulegnie to zmianie.