25

Zdarzyło Ci się rozbić ekran w smartfonie lub zalać go? Nowa usługa w Orange jest dla Ciebie

Nie tak dawno pisałem Wam o istnej pladze potłuczonych ekranów, które można obserwować w rękach polskich posiadaczy smartfonów, czy to w komunikacji miejskiej czy na ulicach. To się zdarza nagminnie i wynika z tego, że spora cześć użytkowników nic z tym nie robi i nadal korzysta z aparatu.

Trudno się dziwić, często są to spore koszty. Na przeciw temu problemowi wychodzi właśnie Orange i udostępnia nową usługę Orange Smart Care. Abonament za usługę wynosi 7,98 zł, pierwszy miesiąc za darmo. To naprawdę niewiele w skali miesiąca, a w przypadku takiej awarii jak stłuczenie ekranu czy zalania, odchodzi nam problem i nagły spory wydatek. I co ważne, w ramach usługi możemy liczyć na naprawę uszkodzenia niezależnie od przyczyny ich wystąpienia.

Usługa obejmuje swoim zakresem:

  • Usługa obejmuje swoim zakresem: usunięcie Uszkodzenia Wyświetlacza (tj. naprawę lub wymianę Wyświetlacza), a także naprawę lub wymianę Obudowy, aparatu (przedniego lub tylnego) oraz przycisków, o ile Obudowa, aparat lub przyciski uległy Uszkodzeniu wraz z Wyświetlaczem, jeżeli zachodzi konieczność naprawy lub wymiany tych elementów Urządzenia,
  • usunięcie skutku Zalania wodą Urządzenia (tj. osuszenie Urządzenia albo wymianę Płyty głównej),
  • diagnozę stanu Urządzenia za pomocą aplikacji mobilnej Diagnoza Urządzenia Orange Smart Care, d)
  • bezpłatną Infolinię Techniczną,
  • pokrycie kosztów Ekspertyzy wykonanej przed dokonaniem Naprawy celem stwierdzenia dokładnego zakresu Uszkodzenia lub skutków Zalania wodą i kosztów Naprawy,
  • organizację i pokrycie kosztów transportu Urządzenia, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do i z Punktu naprawczego,
  • przyjmowanie zgłoszeń Uszkodzenia lub Zalania wodą przez Infolinię Techniczną (w Dni robocze w godzinach 8.00-18.00) lub on-line (24 h przez 7 dni w tygodniu na www.orangesmartcare.pl),
  • możliwość śledzenia statusu Naprawy (w tym otrzymywania informacji o wysyłce Urządzenia oraz dostarczeniu Urządzenia do Punktu naprawczego) przez Infolinię Techniczną (w Dni robocze w godzinach 8.00-18.00) lub on-line (24 h przez 7 dni w tygodniu na www.orangesmartcare.pl),
  • 10% zniżki na wykonanie Naprawy wykraczającej całkowicie poza Limit lub naprawy wykraczającej poza zakres Usługi, z wyłączeniem telefonów (w tym smartfonów) marki Apple. Zniżka określona powyżej naliczana jest od rynkowych cen napraw.

Jaki jest ten limit kosztów naprawy?

W ramach Usługi Klient otrzymuje odnawialny co rok kwotowy Limit na wykonanie Napraw. Limit ten wynosi 700 zł brutto, niezależnie od liczby Napraw możliwych do zrealizowania w ramach tego Limitu.

Koszt naprawy obejmuje:

  • w przypadku Uszkodzenia – koszt naprawy Wyświetlacza (tj. koszt części zamiennych użytych do naprawy Wyświetlacza oraz koszt wykonania naprawy) lub koszt wymiany Wyświetlacza (tj. koszt nowego Wyświetlacza oraz koszt jego wymiany), a także naprawę lub wymianę Obudowy, aparatu (przedniego lub tylnego) oraz przycisków, które uległy uszkodzeniu, wraz z Wyświetlaczem, jeżeli zachodzi konieczność naprawy lub wymiany tych elementów Urządzenia,
  • w przypadku Zalania wodą – wykonanie osuszenia Urządzenia lub koszt wymiany Płyty głównej (tj. koszt Płyty głównej oraz koszt jej wymiany), z wyłączeniem kosztu udostępnienia i odbioru Urządzenia Zastępczego dostarczonego Klientowi lub Użytkownikowi na czas Naprawy. Koszt części zamiennych/elementów Urządzenia użytych do napraw objętych Usługą w ramach Limitu oraz w ramach częściowego wykorzystania Limitu nie jest wyższy niż koszt części zamiennych/elementów Urządzenia użytych do napraw wykraczających całkowicie poza Limit lub poza zakres Usługi (z uwzględnieniem zniżki, o której mowa § 6 ust. 7 pkt i)

Z całym regulaminem możecie zapoznać się pod linkiem. Tak na gorąco oceniając, wygląda to naprawdę dobrze i wydaje mi się, że może spotkać się ze sporym zainteresowaniem, przynajmniej wśród tych klientów, którym takie wypadki jak zbicie ekranu czy zalanie telefonu, zdarzają się dosyć często.

Źródło via Telepolis.

  • Konrad

    Wystarczy poczytaj opinie w necie jak te programy działały wcześniej, operator znajdywał wyłączenia dla zalania / zbicia (np. śmieszny argument działania celowego) i ubezpieczenie było nic nie warte. Na wykopie kilka spraw było opisanych, ciekawe czy tu będzie jakakolwiek zmiana na plus.

    • No już na wstępie zaznaczają, że przyczyna uszkodzenia nie ma znaczenia, w regulaminie usługi też. No, ale wiadomo dopiero z czasem przyjdzie czas na opinie, jak to działa i czy działa

    • espedwa

      Wymieniałem w dwóch telefonach stłuczone ekrany (5zł do abonamentu) 4 dni i telefon w domu ,kurier przyjeżdżał i po problemie
      ale może farta miałem

    • Miałem sam takie sytuacje z poprzednimi programami, jedyny problem był z tym że koszt naprawy był refundowany, więc kasę trzeba było wyłożyć. Ale wracała.

  • qwerty

    A jeśli cena samego wyświetlacza >700 zł to co wtedy? Za resztę + robociznę dopłacam? A stawki będą na pewno śmiesznie wysokie…
    Pewnie będzie jak zwykle – stówa na rok wyrzucona w błoto.

    • „10% zniżki na wykonanie Naprawy wykraczającej całkowicie poza Limit lub naprawy wykraczającej poza zakres Usługi, z wyłączeniem telefonów (w tym smartfonów) marki Apple. Zniżka określona powyżej naliczana jest od rynkowych cen napraw.”

  • BloodMan

    Szkoda że Orange za chwilę włączy toto coś każdemu do abonamentu tak „po cichu” przy przedłużaniu umowy…
    Tak samo jak z ubezpieczeniami, srutu tutu pierdu pierdu a potem się okazuje że trzeba do nich dzwonić, pisać i smsować aby wyłączyć usługi których nigdy się nie chciało.

    • Marcin

      Jednym kliknięciem wyłączasz po zalogowaniu się na ich stronie, a jest włączana, bo na początku za darmo i dla zachęcenia.

  • ClintWestwood

    Mnie odstrasza argument że tylko dla nowych aparatów – zmiana czeka mnie dopiero gdzieś w 2019 więc mimo szczerych chęci – odpadam

  • zakius

    8zł + nadpłata za usługi + nadpłata za raty…
    łącznie wyjdzie pewnie ze 25-35zł miesięcznie, w okresie trwania umowy akurat się uzbiera na nowy telefon albo i dwa

  • jan

    Czy to dotyczy tylko telefonow zakupionych w orange? Jesli tak to pewnie w cenie telefonu juz bedzie to wkalkulowane albo kazda naprawa bedzie powyzej 700 zl znajac zycie. Ostatnio znajomy oddal na gwarancji sgs7e bo sie wyswietlacz rozmywal i powiedzieli ze moze wymienic na inny ale juz nie wspomnieli ze rozszerzona 3 letnia gwarancja przepadla

  • yo!

    Czyżby w końcu stwierdzili, że nie chcą kasą się dzielić z ubezpieczycielami? Tylko niech uważają – za podobną rzecz T-Mobile zostało wpisane na listę ostrzeżeń publicznych KNF…

  • betasap

    ja po x latach uzywania iP kupiłem samsunga s7 edge – tel po ok miesiacu upadl na podlage – przod pekniety / tyl pekniety – nauczony doswiadczeniami z apple ( gdzie wymiana wyswietlacza w autoryzowanym punkcie to max 700) dzwonie do samsunga – a tu sam przod 1250 zl – hehe – nawet taka gwarancja z orange nie da rady bo tu max 700 :-( – chore rozumie, ze wyswietlacz moze byc drogi – ale wymiana we flagowcu za tyle to przesada – #mojOstatniSamsung

  • borka

    UWAGA!!! To ubezpieczenie to jedna wielka ściema!!! Wymiana szybki s7 edge… Czekam na telefon już prawie 2 MIESIĄCE… i cały czas słyszę to samo: BRAK CZĘŚCI, OPÓŹNIONA DOSTAWA, POINFORMUJEMY PANA SMS… a co na to Orange? Nic, przecież mam kartę SIM i dostęp do ich usług jest nie ograniczony, A co z miesięczną ratą za telefon którego nie mogę używać bo leży na serwisie? Nic, trzeba płacić… i ewentualne roszczenia kierować do w/w serwisu… nie wspominając o tym że dopłacałem do naprawy prawie 500zl z własnej kieszeni bo koszt wymiany szybki w s7 edge przewyższa limit ubezpieczenia… NIE POLECAM i rezygnuje z tego ubezpieczenia… jak i z całego orange za

    • łukasz

      i co doczekałeś się?

    • Miłosz Lewandowski

      ???

  • michal

    wykupiłam ubezpieczenie w orange i płace msc 7,98
    teraz kiedy dzwonie dowiedzieć sie o statusie naprawy okazuje się ze naprawa nie została wykonana!
    po kolejnej interwencji nagle musze dopłacić do naprawy 85zł
    mam limit 700 a w cortland naprawa wyświetlacza kosztuje 659zł
    CZAS NAPRAWY 60MIN!
    http://www.blog.cortland.pl/home/wydarzenia/146-wymiana-ekranu-szybki-iphone-cena
    dla mnie to zbywanie klienta i naciąganie na dodatkowe koszty.
    podczas zgłoszenia milutko a jak juz chce informacji to juz nie koniecznie bo oni nic nie wiedza..
    MUSZE CZEKAĆ AŻ KTOŚ ŁASKAWIE SIE DO MNIE ODEZWIE
    zero szacunku dla klienta – najważniejsze żeby płacił!
    szczerze NIE POLECAM!!!

  • AAron

    Mam podobny problem jak koledzy poniżej, koszt naprawy przekroczył limit kwoty 700zł musiałem dopłacić 85 zł plus za telefon zastępczy 50zł, telefon w naprawie już dwa tygodnie a oni mi dziś przesyłają że naprawa może potrwać od 7 do 10 dni roboczych czyli kolejne dwa tygodnie. Kurwa przecież to jest wielki przekręt czemu tym się ktoś nie zajmie, i mają na ciebie wyjebane to nic że zapłaciłeś za telefon ponad 3000zł, to jest kpina i robienie z klienta debila jak rozmawiasz z konsultantem, tak już w serwisie już naprawiają po czym mail że jeszcze tyle czasu. Mało że oszukali na umowie to jeszcze teraz w chuja robią.

  • Aga He

    Nie polecam tej usługi. Już dwa miesiące oczekuję na naprawę telefonu i wiecznie słyszę odpowiedź, że serwis oczekuje na części. Serwis, który oferuje: … Naprawę uszkodzeń mechanicznych wyświetlacza bez względu na przyczynę… nie posiada na stanie podstawowych elementów czyli: oryginalnych wyświetlaczy i przedniej obudowy, do marnego samsunga. Infolinia oraz specjaliści ds.obsługi szkód zapewniają, że producent nie jest w stanie w ciągu dwóch miesięcy dostarczyć ich do serwisu, a najciekawsze jest to , że nikt nie potrafi odpowiedzieć jak długo jeszcze będą oczekiwać na te części. To jakaś kpina!!! A jeszcze dziś usłyszałam: „że jak jestem zainteresowana , kiedy nastąpi naprawa , to mam sama zadzwonić do producenta, kiedy dostarczy części do serwisu”.. SZCZYT BEZCZELNOŚCI. Ta usługa i firma ją obsługująca to jakaś kpina

  • Pan Polak

    Ta usługa praktycznie nie istnieje. Firma DIGITAL CARE odrzuca zgłoszenie uzasadniając bzdurnie swoją decyzję. Ochrona wyświetlacza to fikcja w ORANGE. Właśnie się o tym przekonałem. Wyrzucone, niewielkie, ale zawsze pieniądze.

  • Bartłomiej Dudziak

    Ja również nie polecam orange smart care czekam juz 2 miesiące na swojego s8 i caly czas spiewka ze brak części no kur…ile mozna czekac! NIC Z TYM NIE ROBIA NA SERWISIE I INFOLINII TOTALNA ZLEWKA!

    • Kacper Bysko

      https://uploads.disquscdn.com/images/ef2399c5d889cbaa79aff86c65fd365f2cba5a652ced52c1f9a43cd4619b4301.jpg Umie to samo też czekam na S8+ już 2 miesiące.
      Dzwoniłem w Poniedziałek to szanowna panie powiedziała mi że właśnie dzisiaj dostali części oraz dzwoniłem w Środę to usłyszałem to samo tylko że powiedział mi to szanowny pan.
      Szkoda nerwów na takie firmy pozostaje czekać i liczyć że jeszcze kiedyś telefon zobaczę może odeślą za jakieś 20 miesięcy jak się będzie kończyć umowa.
      Puki co dostałem SONY Xperie M.

  • Ola

    Tragedia! Na naprawe maja 10 dni roboczych, mi mija juz ponad 30 dni roboczych, konczy sie 7 tydzien a telefonu dalej nie mam! Po zamowieniu telefonu zastepczego przez 7 dni go nie otrzymalam. Na infolini nawet z kierownikiem nie mozna porozmawiac a konsultanci nic nie moga zrobic. Jedyny termin jaki jest dla nich swiety to czas odpowiedzi na reklamacje 30 dni. Totalna porazka!!!

  • K.

    Nie reklamujcie oszustów za pieniądze jak nic o nich nie wiecie i nie sprawdziliście jak to działa!. To 700 zł nie wystarcza im na wymiane ekranu w nowym niezniszczonym telefonie, w którym pękła sama szybka. Wszystko nadal idealnie działało a to i tak naciągają ludzi na dopłaty. OSZUŚĆI. Mam nadzieję, że w końcu trafią z tym przed sąd.

  • wlkp

    zaznaczam ze nie miałem przyjemnosci uzywac z owego ubezpieczenia ale opinie sa przerazajace a Orange przoduje w owyj opinii masakra ktos to jeszcze opłaca ubezpieczenie to pzu warta itd tam koszt zaczyna sie od dwudziestu paru złotych a nie wywalac w błoto bo cokolwiek sie stanie to jest celowe uszkodzenie masakra na biedne dzieci lepiej dajcie a nie na te ubzpieczenie poczytajcie opinie itd