ofo - wypożyczalnia rowerów z chin
4

Chińska wypożyczalnia rowerów Ofo chce wejść do Polski

Jak podaje serwis Money.pl, chiński gigant na rynku wypożyczalni rowerów planuje uruchomienie własnej wypożyczalni w Polsce. Na ich stronach pojawiły się oferty pracy w Warszawie, poszukują menadżera, który będzie kierować warszawskim biurem oraz będzie odpowiedzialny za stworzenie zespołu pracowników oraz dyrektora komunikacji, menedżera marketingu i szefa zaopatrzenia.

Aktualnie Ofo może pochwalić się 200 milionami użytkowników w 13 krajach na całym świecie, wypożyczających ich rowery w 200 miastach. W bazie mają łącznie 10 milionów rowerów.

rower ofo - detale, szczegóły, części

To będzie prawdziwe wyzwanie dla Veturillo, które króluje na razie na tym rynku w Polsce. Przewagą Ofo będzie na pewno skala oraz sposób działania ich wypożyczalni. Ich sposobem na zdobycie danego rynku jest wypuszczenie dużej liczby rowerów, większej niż konkurencja i tym zwykle wygrywają.

ofo smart lock - szczegóły

Do tego wypożyczenie takiego roweru jest prostsze i szybsze niż Veturillo. Odblokowuje się go aplikacją (w której wyszukujemy też dostępne rowery), wystarczy zeskanować kod QR z ramy. Do tego zostawić można go wszędzie, nie ma żadnych stacji dokujących, nie trzeba również go przypinać do stojaków.

ofo app

Tak więc w zasadzie to będzie raczej konkurencja dla Cross Bike, o którym pisałem Wam we wrześniu. Tu zasada działania jest taka sama, zresztą podpatrzyli to właśnie w Chinach i postanowili wdrożyć u nas w kraju:

Rozwiązania, gdzie użytkownicy mogą parkować tam, gdzie chcą, istnieją już w Azji od dwóch lat. Są tam bardzo popularne. Właśnie tam natchnęło nas, aby stworzyć Cross Bike, kiedy pewnego dnia, chodząc po Szanghaju, natknęliśmy się na takie właśnie rowerki. Ściągnęliśmy aplikację i zauroczyło nas to, jak łatwe są w obsłudze, jak szybko się je wypożycza i jak uroczo wyglądają. Pomyśleliśmy, dlaczego by nie zrobić tego w Warszawie.

cross aplikacja i rower miejski

Ale jak wspomniałem może być im ciężko konkurować z Ofo, jeśli ci zaleją rynek dużą ilością swoich rowerów. Fakt formowania ekipy, która będzie tym zarządzać w Warszawie w obecnym okresie, może świadczyć, że będą chcieli ruszyć już od nowego sezonu rowerowego. Zapowiada się więc ciekawie na wiosnę.

Źródło: Money.pl via Ofo.

  • ofo_FAN

    Dokładnie tak. to jest początek końca wypożyczalni rowerów miejskich. Chińczycy dobrze kombinują. Samorządu budują infrastrukturę. Rowerami miejskimi stworzyły otoczenie. Tera wejdą oni, cali na żółto. Z masa rowerów, z o wiele niższymi cenami z lepszym modelem biznesowym i z potężnym kapitałem na wejściu. Ile to potrwa rok? pół roku? Przecież Wavelo czy inne systemy nie mają klientów tak naprawdę, którzy by byli im „wierni” – nie mają tego co jest podstawą w biznesie, bo Ci wszyscy ludzie po prostu odinstalują ich apki i wejdą w oFo… Osobiście uważam, że to się wydarzy i dobrze, że się wydarzy

    • To by było słabe, teraz prawie na każdym rogu są poustawiane te ich stacje z rowerami

    • ofo_FAN

      To będzie bardzo dobre rozwiązanie. Rynek tych usług musi się zmienić i to tak naprawdę będzie powodować masowe użytkowanie rowerów w miastach

  • gom1

    Pozostaje pytanie jak szybko rowery zostaną rozkradzione.