like facebook billbord
24

Podoba Wam się nowy styl Facebooka?

Po kilku wpadkach Facebook jest bardzo ostrożny we wdrażaniu zmian w wyglądzie serwisu. Robi to na raty, eksperymentując na wybranych grupach użytkowników. Ich reakcja na wszelkie modyfikacje jest kluczowa, dlatego po udanym okresie testowym nowy wygląd niektórych elementów Facebooka powinien pojawić się już u wszystkich.

Nowy wygląd przycisków

Naturalnie spora część z Was mogła zauważyć te zmiany nieco wcześniej. Niektórzy nawet nie zwracają na nie uwagi, dopóki oczywiście nie wpływa to na korzystanie z serwisu. Tym razem Facebook nie zdecydował się na radykalną przemianę, skupiając się na ułatwieniu korzystania z najczęściej używanych funkcji serwisu na urządzeniach mobilnych oraz desktopie. Właśnie dlatego zwiększeniu uległy trzy najważniejsze przyciski znajdujące się pod każdą aktywnością: Lubię to, Komentarze i Udostępnij. Wszystko po to, by tapnięcie w nie było jeszcze łatwiejsze.

 

styl komentarzy facebook wygląd przed i po wygląd postu zmiana facebook przed i po

Komentarze niczym rozmowa w komunikatorze

Dodatkowo, zdecydowano się na zwiększenie kontrast, by uzyskać większą przejrzystość oraz zmianę ikon wspomnianych przycisków. Wpadają one w styl, z którego skorzystał niedawno Twitter aktualizując swoje aplikacje. Nowy wygląd czyni je lepiej widocznymi, co oczywiście zachęca do częstszego skorzystania z ich funkcji. Jeśli zajrzycie w komentarze, to może Was spotkać szok. Zamiast standardowego sposoby wyświetlania dyskusji pod postem czy zdjęciem, Facebook zdecydował się na skrzystanie z dymków, które znamy z komunikatorów. Zmianie uległ także kształt zdjęć profilowych wyświetlanych przy autorze wpisu czy komentarza – zamiast kwadratowego jest teraz okrągłe. Po raz kolejny Facebook modyfikuje sposób wyświetlania linków – zobaczcie poniżej.

wygląd aplikacji facebook przed i po screenshot ze smartfona

Jeżeli zdarza Wam się korzystać z Facebooka na desktopie, to część wdrażanej aktualizacji zobaczycie także w przeglądarce. Tutaj również zdjęcia profilowe mają okrągły kształt, a przyciski są większe i bardziej widoczne. Na moim koncie nie pojawił się (jeszcze?) nowy styl komentarzy – nie natknąłem się na osobę, o której taka zmiana byłaby już widoczna, co pozwala sądzić, że Facebook nie zamierza w tym momencie ingerować w wygląd komentarzy w pełnej wersji Facebooka.

Wątki w komentarzach na Instagramie

wątki w komentarzach na instagramie - zmiany

Instagram również nie próżnuje, ale zamiast podbierać innym (czytaj Snapchatowi) pomysły na angażowanie użytkowników, postanowił wykorzystać funkcję znaną chociażby z Facebooka. Mowa o wątkowaniu komentarzy pod zdjęciami, co ma zapobiec rosnącemu bałaganowi w dyskusjach. Do tej pory jedynym środkiem pozwalającym skierować swoją wypowiedź do konkretnej osoby było oznaczenie jej w treści komentarza, ale niemożliwe było zachowanie ciągłości wymiany zdań, gdy pod zdjęciem pojawiały się kolejne wypowiedzi. Wątki zdecydowanie to wszystko ułatwią.

  • Moim skromnym zdaniem nie ma co się rozwodzić nad takimi kwestiami jak durne ikonki. Lepiej podyskutować o degenracji facebooka i instagrama: wprowadzenie kretyńskich „stories” do obu serwisów, czy zawalanie facebooka i instagrama nachalnymi reklamami. Zrobiła się już z tego taka „gazeta.pl”, że się odechciewa zaglądania. Instagram był taki przejrzysty! Powoli używanie tych usług traci sens. A już najbardziej dobijające jest kiedy śledzę z własnej woli jakąś firmową stronę na facebooku i jestem na bieżąco z czyjąś ofertą, a mimo to instagram serwuje mi dodatkowo ich reklamy. Paranoja.

    • Elmot

      Boleję nad tym co zrobili z IG :( FB odpuściłem, ale aż przykro patrzeć na to jak obecnie wygląda IG.

    • Daniel

      Akurat Stories na Instagramie się fajnie przyjęło i wiele osób z tego korzysta.
      W porównaniu z Facebook’iem i Messengerem.

    • Tylko, że jest to podróbka pomysłu Snapchata i wciśnięcia go na siłę ludziom, którzy go nie chcą. Może spodobało się tym, którzy korzystali z obu tych programów?

    • Daniel

      Ktoś komuś każe używać tego rozwiązania? Jak ktoś nie chce, to nie musi dodawać swoich materiałów do Stories. Ja Snapchata nie używałem, ale ze Stories używam cały czas.

    • Nikt nie każe tego nikomu używać. To nie ZUS i US. ;-) Tu chodzi mi o to, że nie ma to sensu względem pierwotnej koncepcji instagrama. Ale to akurat nie jest takim problemem (sam napisałeś, że niektórym się podoba) jak tony reklam, które wskakują między fotki.

    • sly.vstr

      Nigdy nie korzystałem ze Snapchata, bo nie widziałem sensu posiadania osobnej aplikacji, ale ze Stories korzystam i uważam, że są wygodne i wpasowują się dobrze w cel Instagrama (w przeciwieństwie do fb i messengera). Biorąc pod uwagę popularność tej funkcji, ciężko powiedzieć, że to był zły pomysł.

    • I tu się mylisz. Ze snapa w ogóle nie korzystałem, a Insta Stories używam bardzo często i sobie chwalę. Minusem są coraz częstsze i niedopasowane reklamy ;/

    • Przynajmniej z dyskusji wynika, że niektórym to pasuje. :-) Ja zainstalowałem kiedyś Snapchata, ale mnie nie ruszył. Fakt, że instagram zrobił to lepiej. I tak najbardziej drażnią mnie reklamy…

    • Cyr4x

      Instagram w założeniu miał być aplikacją z prostymi filtrami retro i serwisem do dzielenia się zdjęciami. Coraz bardziej od tego założenia odchodzi, a popularnych serwisów do dzielenia się zdjęciami jest więcej, choćby 500px i Flickr.

    • Konrad Kozłowski

      Masz rację, IF i TT idą drogą wytyczoną przez FB i to nie wróży nic dobrego. Algorytmy i reklamy niszczą obydwa serwisy, a to tylko początek.

    • Właśnie. Ciekawe, czy kiedykolwiek pojawi się masowy odwrót od FB i Instagrama, czy też zaszło to za daleko? I przy tym wszystkim dla mnie ciekawy jest fakt, że w czasach kiedy FB wyświetlało dyskretne reklamy w prawym pasku na górze, to były całkiem dobrze dobrane i czasem w nie klikałem. A generalnie nie klikam w reklamy nigdy, chyba, że niechcący! Na razie przy każdej reklamie na Instagramie odruchowo klikam w „Report Ad” i „It’s sexually inappriopriate”. ;-)

    • Szymon

      Nachalne reklamy? Gdzie? Że co któreś zdjęcie jest reklama? To nie jest nachalna reklama. Przecież one praktycznie nie przeszkadzają, a akurat w moim przypadku bardzo często są ciekawe i zatrzymuje się na nich na dłużej, żeby obejrzeć do końca. Ba, nawet raz coś kupiłem dzięki nim a niezliczoną ilość razy dowiedziałem się o jakiś eventach, koncercie etc. Nachalne reklamy to są na onetach, joemomsterach (na którym musisz dodatkowo zapłacić by mieć konto – haha), gdzie wszędzie dookoła masz jakieś gówna, do tego jeszcze wyskakujące okienka. A to rozumiem że chcecie płacić za dostęp do fb? Albo mieć mikrotransakcje? Bo to jest biznes. Ale ogólnie zauważyłem, że w Polsce jest straszna nagonka na reklamy, za granicą jest ona o wiele, wiele mniejsza.

    • Co 3, 5, 7… w różnych odstępach. To jest losowe, ale coraz częstsze. Cieszę się, że Tobie odpowiadają reklamy. Szczęściarz. Ale to, że na innych portalach jest gorzej, to nie jest argument. Podobnie fakt, że gdzieś/ktoś ignoruje i łatwiej toleruje reklamy niż w naszym kraju, to też nie jest argument. Co do płatności: tak, chciałbym mieć wybór i móc płacić twórcom/dostawcom za ich pracę i nakłady środków, ale nie oglądać reklam. Podobnie jak np. możesz zrobić aplikację do sklepu Google Play: darmową z reklamami, i płatną bez nich. Proste.

    • Szymon

      To jest również według mnie bardzo fajny model ;) ale najprawdopodobniej Facebookowi się to nie opłaca, skoro czegoś takiego wprowadzić nie chcą

  • Dominik Mańkowski

    Albo mi się wydaje, albo oni te wszystkie aplikacje zamierzają połączyć w jedną kiedyś. Do tego to dąży.

    • Konrad Kozłowski

      Był raz taki projekt i zakończył się ogromną klapą.

    • Kiedy to było i jaka to była aplikacja?

  • Alot

    Przez kilka dni na desktopie miałem wszystko zaokrąglone. Wróciło do normy wczoraj, jest kwadratowe.

    Generalnie takie drobiazgi wizualne nie sprawią, że będzie lepiej.
    FB powoli staje się niesterowalnym gigantem.

    • wefhy

      U mnie są okrągłe od 3 lat, zawsze się wszyscy dziwili jak zauważali ;)

    • Alot

      Znaczy się jesteś testerem z zawodu.
      Wystąp może do FB o jakąś pensję.

  • Anonim

    Ale ten FB jest głupi. Fota telefonu z przyciskami sprzętowymi (bezczelnie skopiowany Samsung) i czarny pasek z przyciskami ekranowymi.

    • adqw

      co?
      Przecież to jest mockup

  • damianglu

    No cóż lepiej to wygląda ale w żadnym razie nic nie zmieniło, dalej się zacina i ma mase niepotrzebnych „bajerów”.