52

Tylko na Antyweb. Nowy Newsweek.pl już jest – widzieliśmy przedpremierowo

Newsweek.pl zmienia się nie do poznania. W ślad za Newsweekiem Plus oraz aplikacją wPunkt podążył główny serwis, który po około roku prac doczekał się odświeżenia warstwy wizualnej. Magazyn online - tak mamy myśleć o nowym serwisie Newsweeka. Przed debiutem rozmawiałem z redaktor naczelną Aleksandrą Karasińską.

Wiosna okazuje się pracowitym okresem dla polskich wydawców, a wśród nich o uwagę powalczy nowy Newsweek.pl. Serwis generował w pierwszym kwartale roku ponad 15 milionów odsłon każdego miesiąca, a liczba realnych użytkowników przekracza 3 miliony. Tym, co daje największą satysfakcję redakcji jest średni czas spędzony na stronie przez każdego z użytkowników – mówimy tu o ponad 5 minutach.

Newsweek.pl – magazyn online

To sprawa, że Newsweek jest tylko utwierdzany w swym przekonaniu o kroczeniu właściwą ścieżką – u podstaw serwisu leżą obszerne, trudne teksty, a nie wiadomości z ostatniej chwili. Tych oczywiście nie brakuje, ale na Newsweek.pl czytelnicy zgłaszają się po opinie, analizy, komentarze czy reportaże. Około 80% publikowanych treści dotyczy polityki polskiej i zagranicznej. Nowa odsłona ma ich jeszcze bardziej zaangażować, pozwolić na wyeksponowanie treści oraz ułatwić nawigację. Nowy układ to także szansa na zwiększenie przychodu bez irytowania czytelników nachalnymi reklamami.

Celem zadania, które sobie postawiliśmy, było podkreślić najbardziej wartościowe treści na stronie, wyróżnić autorów, w szczególności publicystów Newsweeka, uwypuklić nowe treści. Udało się uzyskać większą przejrzystość serwisu i bardziej nowoczesną formę magazynu.

Marta, Ogórkiewicz, Product Manager Newsweeka

Koniec i początek zmian jednocześnie

Cały projekt wystartował ponad rok temu. W sierpniu 2016 roku pojawiły się nowe galerie, zaś dwa miesiące później serwis rozbudowano o “stream artykułowy” pozwalający wygodnie śledzić serię wydarzeń. Już wtedy pojawiły się oznaki wzrostu – o 30% podniosła się liczba odsłon na sesję, a współczynnik odrzuceń spadł o 10%. Kontynuując swoje działania Newsweek pragnie wciągnąć czytelników na jak najdłużej. Jakiś czas temu serwis wyposażono w pasek nawigacyjny u dołu ekranu umożliwiający na szybkie przechodzenie pomiędzy artykułami. Dzisiejszy redesign to zwieńczenie tych kilkunastu miesięcy prac. Jak przyznaje Aleksandra Karasińska, rynek cyfrowych mediów wymaga ciągłej uwagi i ciągłych zmian. Jej zdaniem nie istnieje złoty środek – potrzebne jest sprawdzanie różnych rozwiązań i weryfikowanie, które z nich się przyjmą. Tak radzą sobie nawet najwięksi, New York Times czy The Economist.

Newsweek chce utrzymać fotel lidera

W nowej odsłonie Newsweek.pl nie mogło zabraknąć integracji z sieciami społecznościowymi. Po zaznaczeniu kawałka tekstu pojawi się dymek pozwalający udostępnić cytat z linkiem na Twitterze. Cytowane wewnątrz tekstów wypowiedzi są uwypuklone i posiadają własne przyciski do udostępniania – to następstwo popularnego cyklu materiałów, w których co tydzień zestawia się najciekawsze wypowiedzi minionych 7 dni. Zaangażowanie Newsweeka w tym obszarze wcale nie dziwi – tytuł lideruje w statystykach popularności na Facebooku oraz Twitterze, a blisko 35% ruchu w serwisie stanowią właśnie media społecznościowe. Aktywność spowodowała 62% wzrost ruchu z Facebooka. Nie bez znaczenia są też transmisje online na żywo, które organizowane są coraz częściej – choć początkowo Newsweek wykorzystywał z YouTube’a, to aktualnie sięga po Facebook Live ze względu na łatwość obsługi oraz zasięgi.

Po odwiedzeniu odświeżonego Newsweek.pl zauważymy, że stronę poszerzono i stała się bardziej czytelna. W miejsce stosunkowo wąskich i niewielkich banerów promujących teksty wprowadzono szeroką na całą stronę zajawkę oraz bloki tematyczne grupujące materiały o danej tematyce. Te bloki posiadają czarne tło, w celu wyróżnienia wybranych treści. Nieco niżej znajdziemy pola dedykowane opiniom – ich autorzy zostali uwypukleni, podbbnei jak cała redakcja. Nie jest to z pewnością najbardziej innowacyjny czy odmienny od pozostałych serwisów informacyjno-magazynowych, ale nowy układ i sposób prezentacji tekstów przypadł mi do gustu.

Serwis internetowy ma być dopiero początkiem. Zapowiedziane zostały zmiany w Newsweeku Plus, gdzie wszystkie treści dostępne są za paywallem.

  • marcpst

    czerwoniutki jak ideologia która za nimi stoi

  • neo

    Reklama antypolskiego szmatlawca pokroju Gwna Wyborczego, ktory nadaje sie jedynie do podcierania wiadomo czego…

  • Wizualnie fajne. A graficy dobrze wyczuli klienta jaki ma sentyment do koloru czerwonego

    • regoat

      newsweek nie ma nic wspolnego z komunizmem to tylko inna spojrzenie na sprawy jak ty. rozsądnym okiem. z tego co widac prawica idzie w ograniczaniu swobód obywatelskich i wszystko musi byc centralne,albo panstwowe, a z TV leje się bezszczelna kłamlia propaganda. Przypomina ci to coś ?

    • Tym komentarzem wygrałeś wszystko

    • Daniel

      No ja mam wrażenie że to właśnie polska prawica chciałaby wszystko znacjonalizować i wepchnąć w posiadanie państwa – więc zdecydowanie prawicy jest bliższy komunizmu. A newsweek jest zdecydowanie od centrum na lewo.

    • aflo

      10/10 :)

  • Jerry

    Byle przepchać politykę. Za wszelką cenę…

  • Marcin

    Mój Ojciec raczył mawiać : „Małpa w garniturze to nadal małpa a nie dżentelmen”

    • janek

      Własnie !
      Wyglad nie ma znaczenia tylko to co jest w serwisie

    • Jack Morgan

      Szanowny tatus brzmi jak ktos, kto wyglaszal taki sentyment za kazdym razem jak zobaczyl schludnie ubranego czarnoskorego.

  • gość

    Tytuły tekstów na fotce drugiej od dołu niszczą system :D „na nienawiści do Kaczyńskiego tak zostałem wychowany”

  • neo

    Usuwanie niewygodnych komentarzy?
    Newsweek to antypolska gazeta pokroju GW.

    • Konrad Kozłowski

      Usuwane są komentarze wulgarne i niezwiązane z treścią wpisu. Nie bawimy się tu w uprawianie polityki.

    • Czytelnik

      Czytelnicy uważają że często i za często mieszacie się w politykę. Czytelnicy piszą o tym w komentarzach.

    • Konrad Kozłowski

      Powyższy tekst nie zawiera ani jednej wzmianki o polityce, dlatego komentarze mają być od niej wolne.

    • Ala Mierzejewska

      To przecież jest – od lat – przede wszystkim gazeta polityczna – zresztą chyba najlepsza w Polsce, choć Polityka jest też świetna, ma znakomitych autorów, a do tego dba o dobrą polszczyznę. W politykę należy się mieszać, bo niby jak inaczej można o niej pisać?

    • jan

      A czy mój usunięty komentarz był wulgarny albo niezwiązany z treścią? Panie Konradzie czy nakaz cenzury przyszdł z aw czy od Lisa? jak sie ma to do wypowiedzi nazira na aw którego posty są i wulgarne i niezwiązane z treścią artykułów?

    • Jak to mawiają w TokFM „spokojnie, bo zaraz Lis zadzwoni”

    • marcpst

      lis zabronił ośmieszać newsweeka więc ten łysy od antyweba pilnuje, ja napisałem komentarz o motywie przewodnim czyli wściekłym czerwonym kolorze jako o metaforze ideologii stojącej za tą gazetką no i komentarz poleciał do śmieci :D

    • Jack Morgan

      Najwyzej oceniany komentarz obecnie to: „Wizualnie fajne. A graficy dobrze wyczuli klienta jaki ma sentyment do koloru czerwonego” by @BitMon:disqus

      Czyli praktycznie to samo przeslanie. A komentarz nieusuniety. Moze twoj komentarz polecial do smieci za cos innego? Moze uzyles wulgaryzmow, moze zboczyles za bardzo z tematu, moze nie jestes taki blyskotliwy jak ci sie wydawalo?

    • regoat

      antypolska bo?

    • Daniel

      Bo to ostatnio takie bardzo fajne słowo jest, „antypolskie”, „zdrajcy” etc.

    • Daniel

      Co jest takiego antypolskiego w Gazecie Wyborczej?
      To że ma inny punkt widzenia?

  • jan

    A w nagłówkach tylko pis i Kaczyński, nic więcej. Portal prowadzony przez chorych ludzi z nienawiści dla chorych ludzi z nienawiści.

  • Mateusz

    Ładnie to wygląda, ale jak dla mnie zbyt jaskrawe kolory. Inną sprawą są teksty w Newsweeku, najbardziej tendencyjne artykuły o polityce jakie kiedykolwiek czytałem.

    • EL Wu

      Czyli nie czytałeś Gazety Polskiej i innych nibypatriotycznych wytworów.

    • Mateusz

      Szczęśliwie nie. Obecnie ograniczyłem się do czytania Business Insidera(zarówno polskiego jak i angielskiego) i kuriera lubelskiego w formie cyfrowej. Na obecną chwilę z prasy drukowanej zrezygnowałem w ogóle.

    • Daniel

      Nie trzeba czytać działu polityka.

  • Max

    Ważna jest kasa i manipulacja umysłami, oficjalne media to mentalne gówno utrzymujące ludzi w lęku (szukanie wrogów to główna atrakcja „publicystów”). Ale aby to dostrzec, trzeba umieć to zaobserwować. :)

  • Robert Andegaven

    Od dzisiaj nie czytam Antyweb

    • A zatem my od dzisiaj nie piszemy :( Nawet nie wiesz, ilu ludziom zniszczyłeś życie…

    • Grzegorz Krycki

      Idź na SW. Oni też o tym dziś napisali, znaczy się wczoraj.

  • Dominik Mańkowski

    Ciekawe czy byście napisali artykuł jakby wSieci albo niezależna.pl zmieniły stronę. Ten sam syf, tylko z Kaniami zamiast z Lisami

  • Reaver

    z cyklu jesli jestes za glupi by myslec to kup dostep a my powiemy jak jest naprawde. Nie dziwne ze potem mamy spoleczenstwo dronow okopanych po jednej ze stron konfliktu.

  • Drooith

    Szit dalej pozostaje szitem nawet w innych kolorach. Pierwsza fotka już to pokazuje – zły nienawistny szary Kaczyński szczujący się z równie szarą Szydło. A na dole radosny uśmiechnięty ‚lider opozycji’ na kolorowym tle z krokodylem a obok jakiś kolejny wielki europejczyk. To jest żenujące jak to się ogląda.

    „Newsweek chce utrzymać fotel lidera” – no tam po stronie ‚totalnej opozycji’ to sami liderzy chcący utrzymać fotel ;)

    ps. Antyweb, przestańcie politykować plz.

    • pająk krzyżak

      Nagłówki jak z dawnej gadzinówki PZPR :)

      Zabrakło tylko „PiS na złość rolnikom zrzuciło stonkę na pola

  • żipżi

    Kolejny powód by omijać Toruń i was.

  • doogopis

    Tylko jako ciekawostkę której nikt nie jest ciekawy!
    ” proponuje też przeczytanie świątecznego wydania Newsweek’a z 2002 tytuł Wyzwania 2003. Artykuł zaczyna się tak: Któz by mógł przypuszczać, że jednak prasa przełamie się i zacznie pisac prawdę. To rzeczywiście wielkie „wyzwanie” roku 2003. „Niesamowite odkrycie – Ziemia jest płaska!, Jak tą wiadomość przyjął świat?” – brzmi podtytuł.
    W archiwum polskiego Newsweeka jest jeszcze dostęp.”

    I co nie mówiłem!

  • Cyr4x

    Szkoda tylko, że treści nie podążają za wyglądem. Kupa w ładnym opakowaniu, to nadal kupa.

  • Rafał

    Newsweek ten szmatławiec, co ja tu widzę na portalu bądź co bądź komputerowym.
    Co tam będą pisać: jak to Polacy rozpętali 2 wojnę światową i mordowali żydów? Czy też jak to wstrętni Polacy nie chcą przyjąć kilkaset tysięcy biednych kobiet z dziećmi z afryki? Może występy gościnne Holland albo innej Jandy?

  • Kamil

    Dawno przestałem czytać. W zasadzie każdy z wiodących tygodników przestałem kupować. Więcej rzetelnych informacji znajduję na facebooku lub blogach :) Z prasy jedyne co dzisiaj kupuję się zdarza to Angora aby sobie przejrzeć i podsumować, puls biznesu i przekrój.

  • JanDzban

    Już większy obiektywizm polityczny panuje na pudelku niż na tym czymś serio oni od początków swojego istnienia nie napisali nawet jednego dobrego słowa o pisie nawet jednego. Jakby się okazało że jutro na ziemię spada meteoryt to na bank tuzy dziennikarskie z newsweeka znaleźli by powiązanie tego faktu z Kaczyńskim.

    • Grzegorz Krycki

      Ta, a Macierewicz miałby kolejną sprawę do wyjaśnienia.

    • Zbyszek

      Twój komentarz pokazuje, że Lis z Michalskim dobrze wykonują powierzone zadania.

  • 123

    Żenada reklamować taki sh…

  • Przemek
  • ———

    Niezwykle wybiórczo opisujecie zmiany na polskich portalach internetowych. Nie napisaliście o zmianach na stronie Gosc.pl…