Felietony

Nowe, mniejsze mapy, gesty i skórki do broni - oto nowości, które trafią w tym roku do PlayerUnknown's Battlegrounds

Paweł Winiarski
Nowe, mniejsze mapy, gesty i skórki do broni - oto nowości, które trafią w tym roku do PlayerUnknown's Battlegrounds
1

Studio Bluehole nie rozpieszcza graczy dodatkową zawartością do niezwykle popularnego battle royale PlayerUnknown's Battlegrounds. I dobrze, siły twórców powinny iść przede wszystkim w optymalizację gry i naprawianie wszelkiej maści błędów. Nie znaczy to jednak, że nie ma żadnych planów na 2018 rok. Wręcz przeciwnie, są - i to dość znaczące dla samej gry.

Roadmap 2018

Zapowiedź nowości nazwano Roadmap 2018 i patrząc na dotychczasowe zmiany w grze, plany są dość imponujące. Odpowiedzialność również - gra to sprzedażowy fenomen (przede wszystkim na PC, choć również wersja dla Xboksa One radzi sobie świetnie), więc i oczekiwania graczy mogą wydawać się trudne do spełnienia, szczególnie przez ekipę która przez miesiące nie potrafiła wyjść ze swoją grą z wczesnego dostępu, a do ideału PUBG wciąż bardzo dużo brakuje. To jednak nie przeszkadza graczom, którzy wciąż szaleją na punkcie tej produkcji - sam się do nich zaliczam, od jesieni spędziłem w grze 120 godzin, co jak na mój ograniczony czas jaki jestem w stanie przeznaczyć jednej grze jest fenomenalnym wynikiem. Ale do rzeczy.

Na pierwszy ogień twórcy pochwalili się zmianami związanymi z renderowaniem budynków. Rozumiecie - 2018 rok, a autorzy turbopopularnej gry skaczą pod sufit widząc, że ich produkcja zaczyna powoli przypominać wizualnie tytuły sprzed kilku lat.

Nowa mapa 4x4 km

W kwietniu na testowy serwer trafi nowa, dość mała jak na PUBG mapa 4x4 km. Będzie to wyspa, na której walka zostanie zintensyfikowana - jak sami możecie się domyślić, ze względu na mniejszy obszar przy zachowaniu tego samego zestawienia około 100 graczy. Krótsze mecze, walka od pierwszych minut - zapowiada się niezła sieka, w sam raz na odskocznię od większych, znanych już miejscówek. Kolejna mapa ma mieć obszar 8x8 km i również pojawi się najpierw na serwerze testowym - ale do tego wszyscy się już przecież przyzwyczailiśmy, prawda? Sam spędziłem tam ponad 20 godzin - kuszą mnie te nowości, cóż mogę poradzić?

Emotki i skórki na broń w PUBG

Serio, nie żartuję. Twórcy PUGB chcą wprowadzić do swojej gry gesty dla postaci. Ja wiem, że to bardzo popularna rzecz w grach sieciowych, ale w ogóle do tej produkcji nie pasuje. Z drugiej strony będzie pewnie kolejnym elementem na rynku Steam, więc nie jestem raczej zdziwiony.

Na szczęście pozostałe społecznościowe nowości, które zapowiedziano pasują już lepiej. W przyszłości dostaniemy osiągnięcia, wewnętrzne listy znajomych oraz czat głosowy dla składów - dostępny z menu głównego gry. Będzie też można w większym stopniu zmieniać wygląd bohatera, w tym jego spadochron i uwaga...zmieniać skórki broni. Tu już ewidentnie zmiany idą w kierunku jeszcze większej monetyzacji PUBG.

Niedługo na serwerze testowym rozpoczną się testy dziurawienia pojazdów, co ma zwiększyć realizm rozgrywki. Mam nadzieję, że razem z nim poprawiona zostanie fizyka pojazdów, to cały czas bowiem kuleje.
W 2018 roku zostanie ponadto przemodelowany system animacji w trybach TPP i FPP, dzięki czemu gra ma wyglądać lepiej i realniej. Niby drobiazgi, ale faktycznie brakuje animacji wsiadania do auta czy zmiany miejsc.
I na koniec obietnica poprawy mechanizmu lotu ze spadochronem oraz walki bez broni, jak również z bronią na bliski dystans - patelnią czy maczetą.

Bluehole obiecuje ponadto ulepszenia w temacie stabilności gry (przydałoby się!) oraz walki z oszustami. Jak sami wskazują, obu problemów nie da się wyeliminować w całości, natomiast zespół cały czas pracuje nad tym, by zabawa była dla wszystkich przyjemniejsza i bardziej fair.

W pierwszej połowie 2018 do gry trafią ulepszone dźwięki aut, w tym na przykład odgłosy wydawane przez zawieszenie - biorąc pod uwagę jakimi gruzami jeździ się w PUBG, może być naprawdę wesoło. Ekipa pracuje ponadto nad ziemią/powierzchnią, która mogłaby w przyszłości reagować na warunki atmosferyczne, takie jak deszcz. Zmieniony zostanie również dźwięk wydawany przez poruszających się graczy - w taki sposób, że będzie inny w zależności od tego jakie oraz ile przedmiotów ze sobą niosą. Dostaniemy również inne dźwięki oddechu podczas różnych czynności, takich jak bieganie, celowanie czy wstrzymywanie oddechu.

PUBG w świecie e-sportu

PlayerUnknown's Battlegrounds dość nieśmiało wchodzi do świata e-sportu, natomiast z tego co do tej pory widziałem ma ogromny potencjał. Firma chce tworzyć e-sportowe battle royale, a w samym PUBG cały czas rozwijać system trójwymiarowych powtórek, które pozwolą lepiej pokazać mecze. Ulepszany będzie również tryb widza, który zostanie zintegrowany z powtórkami podczas starć transmitowanych na żywo. Prace nad API mają natomiast pomagać twórcom, którzy chcą produkować zewnętrzne kody do e-sportowych rozgrywek.

grafiki

źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu