14

Nie wierzę, że pokazano tak wiele smartwatchy z Android Wear

Lista smartwatchy z Android Wear stale się poszerza. Fossil powraca z nowymi modelami, Misfit zapowiedział obecność Android Wear na smartzegarku Vapor, a na liście są też firmy Diesel, Emporio Armani i Michael Kors.

Przed trzema dniami do grona producentów dołączył Guess ze swoim szeroką ofertą smartwatchy, nieco wcześniej Tag Heuer zaprezentował drugą wersję smartzegarka, czyli Connected Modular 45.

Dla Fossila to już trzecia generacja urządzeń. Po pierwszym, pojedynczym modelu zobaczyliśmy kilka nowych urządzeń w zeszłym roku. Model Q Marshal wypadł w teście całkiem nieźle, ale zdecydowanie istniała przestrzeń na poprawę. Czy właśnie tego można spodziewać się po najnowszych smartzegarkach? Już po renderach widoczny jest brak flat tire, czyli oponki w dolnej części ekranu – wyświetlacz jest w 100% okrągły. Ponadto, specyfikacja nowych Fosilli, podobnie jak innych nowych zegarków z Grupy Fossil, opiera się na ekranie AMOLED oraz procesorze Snapdragon Wear 2100 od Qualcomma.

Fossile Q Venture i Q Explorist są promowane jako najsmuklejsze smartwatche na rynku i mają zostać wprowadzone do sprzedaży jesienią. Diesel On zobaczymy w pięciu wariantach stylowych na grudniowe święta, Emporio Armani Connected na początku września, a Michael Kors Access Sofie i Access Grayson pojawią się na rynku na jesień.

Misfit Vapor, w którym będzie można także pływać, wyposażony będzie w pulsometr i GPS. Do sklepów nadjedzie późnym latem. Wyceniono go na 199 dolarów i będzie oferowany w 5 wersjach kolorystycznych.

Każdy z powyższych zegarków będzie działał pod kontrolą Android Wear 2 i obsługiwał wszystkie jego nowe funkcje w miarę swoich (sprzętowych) możliwości. Co istotne, każdy z producentów przygotował własne aplikacje i zestawy cyferblatów, by móc wyróżnić się na tle kokurencji. Dla przykładu Michael Kors pozwoli ustawić jedno ze zdjęć z Instagrama, jako tło tarczy.

Fani Android Wear mają mnóstwo powodów do zadowolenia – wybór jest coraz szerszy. Dla sceptyków to kolejna szansa, by przekonać się do smartwatcha – jak widać Google wraz z partnerami nie zamierzają odpuścić. Wręcz przeciwnie, po premierze Android Wear 2 nastąpiła solidna ofensywa.