14

Nie wierzę, że pokazano tak wiele smartwatchy z Android Wear

Lista smartwatchy z Android Wear stale się poszerza. Fossil powraca z nowymi modelami, Misfit zapowiedział obecność Android Wear na smartzegarku Vapor, a na liście są też firmy Diesel, Emporio Armani i Michael Kors.

Przed trzema dniami do grona producentów dołączył Guess ze swoim szeroką ofertą smartwatchy, nieco wcześniej Tag Heuer zaprezentował drugą wersję smartzegarka, czyli Connected Modular 45.

Dla Fossila to już trzecia generacja urządzeń. Po pierwszym, pojedynczym modelu zobaczyliśmy kilka nowych urządzeń w zeszłym roku. Model Q Marshal wypadł w teście całkiem nieźle, ale zdecydowanie istniała przestrzeń na poprawę. Czy właśnie tego można spodziewać się po najnowszych smartzegarkach? Już po renderach widoczny jest brak flat tire, czyli oponki w dolnej części ekranu – wyświetlacz jest w 100% okrągły. Ponadto, specyfikacja nowych Fosilli, podobnie jak innych nowych zegarków z Grupy Fossil, opiera się na ekranie AMOLED oraz procesorze Snapdragon Wear 2100 od Qualcomma.

Fossile Q Venture i Q Explorist są promowane jako najsmuklejsze smartwatche na rynku i mają zostać wprowadzone do sprzedaży jesienią. Diesel On zobaczymy w pięciu wariantach stylowych na grudniowe święta, Emporio Armani Connected na początku września, a Michael Kors Access Sofie i Access Grayson pojawią się na rynku na jesień.

Misfit Vapor, w którym będzie można także pływać, wyposażony będzie w pulsometr i GPS. Do sklepów nadjedzie późnym latem. Wyceniono go na 199 dolarów i będzie oferowany w 5 wersjach kolorystycznych.

Każdy z powyższych zegarków będzie działał pod kontrolą Android Wear 2 i obsługiwał wszystkie jego nowe funkcje w miarę swoich (sprzętowych) możliwości. Co istotne, każdy z producentów przygotował własne aplikacje i zestawy cyferblatów, by móc wyróżnić się na tle kokurencji. Dla przykładu Michael Kors pozwoli ustawić jedno ze zdjęć z Instagrama, jako tło tarczy.

Fani Android Wear mają mnóstwo powodów do zadowolenia – wybór jest coraz szerszy. Dla sceptyków to kolejna szansa, by przekonać się do smartwatcha – jak widać Google wraz z partnerami nie zamierzają odpuścić. Wręcz przeciwnie, po premierze Android Wear 2 nastąpiła solidna ofensywa.

 

 

  • Namar Okmar

    Google zrozumiało, że w tej kwestii bardziej opłaca się wspierać znanych producentów tradycyjnych zegarków? Czy oni sami tak rzucili się na ten rynek?

    • Marx

      nikt się nie rzucił, po prostu naturalny rozwój. To blogerzy najpierw nadmuchali balonik a potem zauważyli że jest za duży, i nawet na tym portalu wieścili fiasko smartwatchy. Blogerzy zawsze muszą dramatyzować jak małe dzieci. Weźmy np tytuł tego newsa: „Nie wierzę, że pokazano tak wiele smartwatchy z Android Wear”. Ale co tu jest do wierzenia? Przecież taki artykuł opisuje po prostu fakt. W sumie trochę wstyd się przyznać że trudno uwierzyć w fakty, więc doceniam szczerość :)

      Fakt jest też taki, że po okresie niemowlęctwa zegarki powoli zaczynają dorastać. Przede wszystkim Android Wear prezentuje jakiś sensowny poziom. Zajęło to trochę i sporo jest jeszcze do poprawienia, ale osiągnęli minimalny poziom przyzwoitości. Przynajmniej w kwestii sterowania, dostosowania wyglądu, komunikacji. Słabo jest jeszcze z baterią.

      A ci nowi producenci to tak naprawdę producenci biżuterii. AW nie daje zbyt dużego pola do popisu jeśli chodzi o modyfikację systemu (na szczęście – producenci nie mają głupiego wytłumaczenia że muszą dostosować nakładkę) więc jedyne czym można się wyróżnić to obudowa, bo w środku wszystkie mają to samo.

    • Konrad Kozłowski

      Myślę, że to wszystko rozgrywa się na jakiejś zasadzie partnerstwa.

    • Flint_PS

      Diesel

    • Konrad Kozłowski

      Diesel On.

    • Mateusz Mazurek

      Też mi się podoba :)

  • Dawid Pacholczyk

    Ja ciągle nie mogę się przekonać do tego, że smartwatch jest lepszy od smart bandów. Dla przykładu zarówno MS Band 2 jak i najnowszy Gear Fit są idealne na do codziennego użytkowania a i nawet codziennej garderoby

    • Konrad Kozłowski

      Wear mógłby działać na czymś podobnym – też bym nie pogardził.

    • Marx

      a czy musi być lepszy? nie może być inny? zarówno opaski jak i zegarki mają swoje miejsce na rynku. Opaska to raczej nie biżuteria, ale funkcjonalność. Zegarek to coś więcej niż funkcja, powinien też być ładny.

    • Dawid Pacholczyk

      nie chodzi o wygląd, ale właśnie o to, że opaski nie są rozwijane w równym stopniu. Trochę jak Konrad wspomniał, że Wear też mógłby tam zawitać :)

    • Marx

      opaski rzadko mają ekrany odpowiedniej wielkości, no i bateria to też byłoby wyzwanie. Przecież głównie z powodu baterii nie ma chyba małych zegarków z AW

  • Mogą pokazać i milion zegarków. Ale niech ogarna ceny. :/

  • paweł

    A smartwatche współpracujące z Androidem i iOS tak jak te od Garetta? Są tanie i praktycznie przy funkcjonalności tych urządzeń jako takich nie ma potrzeby wydawania większych na nie pieniędzy. Moim zdaniem jako uzupełnienie telefonu nie ma co wydawać większych kwot