Nowe Audi A8 w ciemnym świetle
79

Nowe Audi A8 – premiera. Autonomiczna jazda, haptyczne przyciski dotykowe, zdalne parkowanie

Auto, które wyznacza technologiczne trendy w motoryzacji? Zdecydowanie Audi A8. Model 2017 wyposażony został w tryb autonomicznej jazdy w korku, dotykowe panele z haptyczną reakcją, prawdziwie zdalne parkowanie, technologię Mild Hybrid, nowe rozwiązania z dziedziny aktywnego bezpieczeństwa i wiele innych nowinek, o których dowiecie się z tego, aktualizowanego na bieżąco materiału.

Dlaczego premiera nowego Audi A8 jest tak ważna? Powód jest jeden: każda kolejna generacja tego auta wyznacza standardy w dziedzinie rozwiązań technologicznych, jakie będą obecne w motoryzacji w kolejnych latach. Wystarczy spojrzeć na właśnie ustępującą generację (III o oznaczeniu kodowym D4), która została zaprezentowana w 2009 roku, a wprowadzona na rynek rok później. Jak dawno to było? Pierwszy Samsung Galaxy S – 4-calowy ekran o rozdzielczości 480 × 800, z procesorem o taktowaniu 1 GHz, 512 MB RAM, Android 2.1 – wydany został w czerwcu 2010 roku właśnie. Szmat czasu, prawda?

Audi A8 2017 czerwone od przodu

Audi A8 2017 z boku podczas jazdy

Matrix LED w Audi A8 2017

Co Audi A8 D4 miało na pokładzie? Adaptacyjny tempomat działający od zera, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, Night Vision, system półautomatycznego parkowania, układ ostrzegający przed kolizją i w razie konieczności starający się jej zapobiec: Audi Pre Sense, światła Matrix LED, Head-Up Display, aktywne zawieszenie, system kamer z funkcją widoku „z lotu ptaka”. Dziś te funkcje (wciąż nie wszystkie) można spotkać jako wyposażenie opcjonalne aut z segmentu E (klasa wyższa), D (auta klasy średniej) czy nawet C (hatchbacki). Wciąż nie są one więc standardem pomimo, że są obecne na rynku od przynajmniej 7 lat (część wspomnianych systemów była dostępna wcześniej). Właśnie dlatego nowe Audi A8 jest tak ważne. To spojrzenie w przyszłość.

Audi A8 2017 zaparkowane przed budynkiem

Audi A8 2017 widok na prawy bok auta

Światła tyle w technice OLED w Audi A8 2017

Nowe Audi A8 – premiera

Nowe Audi A8 – jeszcze zamaskowane – mieliśmy okazję zobaczyć na premierze filmu Spider Man. W sieci od jakiegoś czasu krążyły również filmy prezentujące wybrane funkcje tego samochodu, m.in. autonomiczna jazda w korku, zdalne parkowanie czy funkcja masażu dla pasażerów siedzących z tyłu. Dziś jednak wszystkie – no może prawie wszystkie – karty zostaną odsłonięte, bo równo o 9:30 startuje oficjalna konferencja, na której zostanie pokazane nowe Audi A8. Poniżej znajdziecie najważniejszy zestaw informacji na temat tego auta wraz z omówieniem działania niektórych elementów, z którymi miałem możliwość zapoznać się nieco wcześniej, a które po raz pierwszy dostępne są właśnie w nowym Audi A8.

Audi A8 2017 wnętrze auta

Audi A8 2017 tylne siedzenia i elektronika

Transmisja na żywo Audi Summit 2017

Aktywne zawieszenie i wszystkie koła skrętne. Technologia Mild Hybrid

Śladem swoich poprzedników nowe Audi A8 ma aktywne zawieszenie. Pozwala ono nie tylko na regulację siły tłumienia, ale także na odpowiednią reakcję na nierówności na drodze, które trzeba BĘDZIE pokonać. Takie coś było już dostępne w samochodzie Mercedes-Benz Klasy S. Ważną sprawą jest niewątpliwie aktywna redukcja wychyłów nadwozia, która poprawia pewność prowadzenia – tak ważną w samochodzie o sportowym charakterze, a takie właśnie jest Audi A8.

Najważniejszą funkcją jednak jest powiązany z aktywnym zawieszeniem system bezpieczeństwa, który w razie wykrycia najpewniej nieuniknionego uderzenia bocznego unosi tą stronę samochodu o 80 mm. Dzięki temu siłę uderzenia pochłonie w największym stopniu podłoga samochodu, która jest znacznie sztywniejsza.

Nowe Audi A8 ma być również wyposażone w skrętną tylną oś – mieliśmy okazję już tego doświadczyć w Audi Q7 i SQ7. Audi deklaruje, że średnica zawracania A8 będzie mniejsza od znacznie mniejszego Audi A4.

Wspomniane wcześniej elementy nie byłyby możliwe w realizacji we wspomnianym zakresie gdyby nie 48-voltowa instalacja elektryczna. Ta nie jest nowością w gamie Audi, bo wcześniej miał ją m.in. sportowy SUV SQ7, ale w nowym Audi A8 po raz pierwszy debiutuje technologia Mild Hybrid z maszyną elektryczną o mocy 12 kW i momencie obrotowym 60 Nm. W przypadku nowego A8 ma ona umożliwiać aktywację nowego trybu żeglowania – całkowite wyłączenie silnika spalinowego – w następujących zakresach prędkości: między 55 a 160 km/h oraz poniżej 20 km/h. Ma to zapewnić oszczędność paliwa na poziomie 0,7 l na 100 km. Oczywiście kierowca będzie mógł liczyć na niewielki „boost” podczas przyspieszania, o którym wspominałem w podpiętym materiale – szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych. Nie ma jednak mowy o ruszeniu samochodu z zatrzymania wyłącznie używając energii elektrycznej.

Ciekawostką jest tutaj jedna funkcja, która zawitała do Audi A8 z… Golfa :) Systemy pokładowe Golfa VII FL cały czas monitorują sytuację przed samochodem i gdy tylko poprzedzający pojazd rusza, komputer w łączy nasz silnik nawet jeśli mamy jeszcze wciśnięty hamulec. To dobre rozwiązanie, bo zdecydowanie poprawia komfort użytkowania samochodu z systemem Stop-Start. Jak widać technologia w grupie Volkswagena przepływa również w górę :)

Audi A8L 2017 prezentacja auta

Audi A8 2017 prezentacja auta na targach

prezentacja aut Audi

Audi A8 2017 reflektory grill i przód

Konfigurowalne panele dotykowe z haptyczną reakcją zwrotną

Ze względu na coraz większą liczbę funkcji w nowoczesnych samochodach koniecznością stało się wykorzystanie ekranów dotykowych, za pomocą których wydaje się polecenia. Nie każdemu to jednak odpowiada ze względu na brak wrażenia obcowania z czymś fizycznym. Po dotknięciu człowiek nie ma przekonania, że wirtualny przycisk został użyty. Jest to szczególnie ważne w samochodzie, gdzie jednak kierowca powinien patrzeć na drogę i jakiekolwiek odwrócenie uwagi powinno trwać możliwie najkrócej. W przypadku dotykowego ekranu zwykła zmiana temperatury klimatyzacji urasta do problemu porównywalnego z odczytaniem wiadomości na telefonie – na tak długi czas odrywamy oczy od drogi. Problem został przez wielu zauważony i dosyć często mówi się, że obsługa wszystkiego za pomocą dotykowego ekranu to nie jest dobre rozwiązanie w samochodzie. Zresztą sam mam podobną opinię, o czym pisałem choćby tutaj. Trudno zastąpić fizyczny przycisk, który znajduje się w doskonale nam znanym miejscu i na którego nie trzeba patrzeć w momencie jego wciskania.

Panele dotykowe z haptyczną i akustyczną reakcją

W nowym Audi A8 zastosowano ciekawe rozwiązanie, bo znajdziemy tam szklane płytki dotykowe, które dają akustycznie i haptycznie znać, że zostały użyte. Tak się składa, że jakiś czas temu miałem okazję sprawdzić to na własnej skórze i własnymi palcami doświadczyć tych płytek dotykowych. Co czułem? Po wciśnięciu przycisku odnosiłem wrażenie, że rzeczywiście nadusiłem coś fizycznego – w każdym razie miałem pewność, że żądaną funkcję uruchomiłem. Nie jest to może identyczne uczucie jak w przypadku tradycyjnych, fizycznych klawiszy, ale względem zwykłego dotykowego ekranu to kolosalna poprawa.

Nie miałem możliwości użytkować tego zbyt długo, więc nie powiem czy takie haptyczne panele wystarczą by pożegnać fizyczne przyciski. Wciąż brakowało mi pewnego wyczucia granicy pomiędzy jednym, a drugim przyciskiem, co moim zdaniem również jest ważne. Ale może to kwestia dopracowania.

Audi A8 2017 ustawienia siedzeń i skrzynia biegów

Panele dotykowe z haptyczną i akustyczną reakcją

Audi AI traffic jam pilot – w pełni autonomiczna jazda w korku

Nowe Audi A8 będzie potrafiło w pełni autonomicznie podróżować w korku (do prędkości 60 km/h) – deklaruje producent. Część z Was zapyta: no ale zaraz, przecież już Audi Q7 miało asystenta jazdy w korku. Owszem, ale wspomniany asystent wymaga aby kierowca cały czas nadzorował jego działanie i co jakiś czas jest on zmuszany do udowodnienia, że siedzi za kierownicą i kontroluje sytuację. Nowe Audi A8 dzięki AI traffic jam pilot ma działać w takiej sytuacji w pełni samodzielnie i kierowca będzie mógł nawet oglądać telewizję albo czytać gazetę. Oczywiście wciąż będzie musiał siedzieć na swoim miejscu i być gotów na wezwanie do przejęcia kontroli, ale nie będzie musiał cały czas kontrolować sytuacji na drodze. Audi A8 to też pierwsze auto, które do obserwacji otoczenia wykorzystuje nie tylko radary i kamery, ale także skaner laserowy.

Skaner laserowy w Audi A8 2017

Omawiana powyżej funkcja oznacza, że Audi A8 to pierwszy na świecie samochód umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie 3. To diametralna poprawa względem poziomu drugiego, na którym de facto są dziś dostępne, najbardziej zaawansowane samochody. W ich przypadku kierowca musi cały czas nadzorować sytuację na drodze.

Ograniczenia? Audi AI traffic jam pilot będzie działał w omawiany sposób wyłącznie na drogach szybkiego ruchu, gdzie mamy bariery oddzielające ruch w przeciwnych kierunkach. Producent wspomina też, że funkcja ta będzie stopniowo udostępniana na kolejnych rynkach zależnie od uwarunkowań prawnych i z uwzględnieniem lokalnych zasad ruchu drogowego. Można więc przypuszczać, że przynajmniej w Polsce jeszcze trochę poczekamy, zanim będziemy mogli doświadczyć tego systemu. Do tego czasu tradycyjny, choć usprawniony, asystent jazdy w korku będzie musiał wystarczyć przyszłym polskim właścicielom Audi A8.

Audi A8 2017 srebrne audi widok od boku

Zdalne parkowanie

Funkcja zdalnego parkowania była już dostępna np. w Mercedesie Klasy E. Jednak w tym przypadku konieczne było najpierw znalezienie i oznaczenie miejsca parkingowego wcześniej prowadząc jeszcze samochód. W przypadku Audi A8 taki tryb jest możliwy. Nowością jednak jest, że Audi potrafi samodzielnie wjechać w znane sobie miejsce parkingowe bez konieczności ręcznego wskazywania mu wolnego miejsca. Wystarczy, że ustawimy samochód odpowiednio – chodzi o kąt przy którym czujniki są w stanie zmapować wolną przestrzeń – i po prostu aktywujemy funkcję zdalnego parkowania. Systemy pokładowe zrobią wszystko w pełni samodzielnie.

Nowe Audi A8: silniki

W pierwszej kolejności Audi A8 dostępne będzie z dwoma silnikami V6: 3.0 TDI o mocy 286 KM oraz 3.0 TFSI o mocy 340 KM. Choć nazwy brzmią znajomo, to Audi twierdzi, że zostały znacząco usprawnione. W późniejszym czasie do gamy dołączy znany już z SUV-a SQ7 4.0 V8 TDI o mocy 435 KM, a także również 4-litrowy V8 TFSI o mocy 460 KM. Na szczycie gamy ma być jednostka W12 o pojemności 6 litrów. Niestety moc nie została podana.

Audi A8: 6.0 W12 silnik

Audi A8 e-tron quattro napęd auta

Ciekawostką może być wersja Audi A8 L e-tron quattro. To samochód hybrydowy typu Plug-In: silnik spalinowy 3.0 TFSI V6 wraz z jednostką elektryczną mają oferować następujące parametry: 449 KM oraz 700 Nm. Akumulator litowo-jonowy, podobnie jak w innych autach tego typu, ma zapewnić zasięg 50 km w trybie bezemisyjnym. Akumulatory mają mieć możliwość ładowania bezprzewodowego.

car-to-x

Już od jakiegoś czasu słyszymy o komunikacji car-to-x, czyli przesyłaniu informacji z samochodu do szeroko rozumianej chmury i odbieranie z niej potencjalnie przydanych danych. Od kilkunastu miesięcy pewien wycinek tej funkcjonalności realizują samochody: Audi A4, A5, Q5 oraz Q7, ale póki co komunikują się one głównie ze sobą. Audi podjęło jednak współpracę z BMW i Daimler (właściciel marki Mercedes-Benz) w celu stworzenia wspólnego systemu wymiany informacji drogowych. Co ma to na celu?

Chodzi o możliwie zmapowanie dróg i otoczenia jezdni, by zwiększyć bezpieczeństwo, komfort, a także w niedalekiej przyszłości umożliwić autonomiczną jazdę. Kilka przykładów:

Audi A8 2017 car to x

Na jezdni rozlany został olej i przejeżdżający w tym miejscu samochód wpadł w poślizg (kontrola trakcji została uruchomiona). Informacja o tym została wysłana do serwerów i każdy kolejny – oczywiście kompatybilny z systemem – samochód otrzymuje odpowiednio wcześnie ostrzeżenie, że w tym miejscu należy zwolnić. Między samochodami Audi ten mechanizm działa już dziś. W przyszłości ma być rozszerzony do współpracy między wspomnianymi wcześniej markami.

Współpraca z sygnalizacją świetlną. Wyobraźcie sobie sytuację, że Wasz samochód otrzymuje na bieżąco informacje na temat tego ile jeszcze czasu będzie świeciło się „zielone” na następnym skrzyżowaniu. Komunikat jest jasny: jadąc z tą prędkością zdążysz lub: lepiej zdejmij już nogę z gazu, bo i tak złapiesz się na „czerwone”. Profit? Mniej nerwów, mniej zużytego paliwa i dłuższe interwały między wymianą m.in. elementów układu hamulcowego.

Zdaję sobie sprawę, że właściciel Audi A8 raczej nie szuka miejsca parkingowego na ulicy, ale mowa o systemie, który wykorzystywany jest/będzie również w autach z niższych segmentów. Zapewne marzeniem każdego z Was jest, by samochód podał Wam precyzyjną informację gdzie w pobliżu znajduje się wolne miejsce parkingowe i jeszcze Was tam zaprowadził, zgadza się? Koncepcja car-to-x również obejmuje taki scenariusz. Samochód, który zaparkował wysyła informacje do „chmury” na temat pozostałych miejsc. Na bieżąco uzupełniana baza danych pozwoliłaby – znowu – oszczędzić czas, stres i paliwo (pieniądze).

Procesor sieciowy w Audi A8

Dlaczego o tym piszę? Bo nowe Audi A8 jest już przystosowane do komunikacji car-to-x. Na pokładzie – jako pierwsze auto na świecie – ma zamontowany już modem LTE Advanced, który umożliwia transfer tak dużej ilości danych.

Oświetlenie w Audi A8: Matrix LED z przodu oraz OLED z tyłu

W Nowym Audi A8 doczekaliśmy się kolejnej generacji systemu Matrix LED. Gdyby ktoś nie wiedział jak takie oświetlenie działa, to odsyłam do testu tego systemu na przykładzie Audi Q7. W przypadku A8 otrzymujemy jednak jeszcze więcej sfer, ale co najważniejsze: pojawi się więcej niż jeden poziom (wiersz) źródeł światła. Dotychczas niemal wszystkie samochody (wyjątkiem jest tutaj Mercedes-Benz Klasy E i jego Multibeam LED) umożliwiały zarządzanie źródłami światła, ale wyłącznie na zasadzie pionowych kurtyn. Wspomniana Klasa E ma również pionowe kurtyny – co oczywiste – ale źródła światła w tym samochodzie ułożone są w trzech wierszach, co zresztą udało mi się uchwycić na podpiętym filmie. Nowe Audi A8 ma więc porównywalnie precyzyjnie sterować oświetleniem.

matrix LED Audi A8 przód auta

Ale liczba źródeł światła to jedno, bo i tak najważniejsza jest szybkość działania i skuteczność wykrywania innych obiektów na drodze, a w tym Audi Matrix LED było dotychczas bardzo mocne. Zobaczymy jak będzie z kolejną generacją tego systemu.

Ciekawostką są również tylne lampy. Użycie techniki OLED do ich wykonania nie jest czymś zupełnie nowym, bo mieliśmy to już wcześniej np. w BMW serii 4, ale w Audi A8 są one wysoce programowalne. Ponoć nie poznaliśmy jeszcze wszystkich możliwości tych świateł :)

OLED w Audi A8 widok z boku

Zaglądamy w przyszłość?

Gdy dziś wsiada się we właśnie ustępujące Audi A8/S8 łatwo zauważyć, że projekt wnętrza ma już swoje lata. Wgryzając się jednak w zainstalowane rozwiązania trudno nie docenić inżynierów projektujących ten samochód 8-9 lat temu. To auto wciąż oferuje technikę, która wcale nie jest standardem nawet w autach klasy wyższej. Już wtedy – w czasach przed Samsungiem Galaxy S – mieliśmy szczątkową, ale jednak jazdę półautonomiczną, w pełni adaptacyjne reflektory, aktywne systemy zapobiegające kolizjom itd. W świecie technologii 8 lat to wręcz inna era. A właśnie technologia najbardziej odróżnia samochody sprzed 2010 roku i obecne.

Haptyczny panel dotykowy Audi A8 - finger point

Nowe Audi A8 ponownie ma wyróżniać się technologią. Jest to pierwsze auto zdolne do jazdy autonomicznej 3. poziomu. Jest gotowe na car-to-x. Potrafi zdalnie zaparkować. Systemy aktywnej ochrony potrafią przygotować samochód na nieuniknione uderzenie, także boczne. Długo by wymieniać. Audi po raz kolejny zbiera praktycznie wszystkie nowości i umieszcza je w jednym samochodzie: limuzynie A8. Tym samym, ponownie tworzy auto, które będzie wyznaczało standardy przez najbliższe lata.

Tak naprawdę poznaliśmy dopiero szczątkowe informacje na temat nowego samochodu. Przed nami jeszcze wiele do odkrycia. Wciąż nie wiemy jak działają pozostałe systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy (ponoć jest ich aż 41), jak bardzo rozbudowano Matrix LED, nie wiemy też co dokładnie oferuje system multimedialny. Znana jest data rozpoczęcia seryjnej produkcji tego samochodu (wrzesień 2017) – wtedy też najpewniej będziemy mogli zapoznać się z pierwszymi dziennikarskimi testami tego samochodu.

Audi A8 zaparkowane w mieście

Audi A8 2017 czerwone w trasie

  • Adi

    #Jaramsie :)

    • audiquatro

      Ja tez

  • Andrzej Śliwa

    Strasznie dużo pie…. za przeproszeniem na tej konferencji

  • Tomek Niewinnian

    wygląda jak każde inne audi

    • Karol

      Dobrze że nie kombinują. Raz BMW zrobiło taki błąd

    • Telekom

      Czyżby mowa o E65/66? :)

    • DW

      A Mercedes zrobił doskonałą linię Coupe i zjadł Audi :)

    • Greg

      Akurat coupe Audi też robi bardzo dobre

    • Gruby81

      To akurat duża zaleta

    • Niemirovsky

      Wolę takie Audi, niż co chwilę prawie takiego samego Mercedesa, który z wyglądu jest jeszcze nudniejszy od Audi i BMW razem wziętych.

    • Zibi

      Zadanie dla spostrsegawczych : znajdź dwie różnice między E klasą i S klasą

  • Karol

    Autonomiczna jazda w korku I kierowca będzie mógł oglądać tv w tym czasie? Chcę to zobaczyć

  • Tomasz Niechaj

    Na tę chwilę muszę zakończyć uzupełnianie. Za kilka godzin pojawią się kolejne aktualizacje.

  • Nie jestem fanem Audi, ale przyznać muszę że to piękne auto. Napakowana do niego technologia lekko oszałamia.

    • He he

      Tyle elektroniki… ciekawe jak to w deszczu działa :)

    • Extreeme

      Tak samo jak dzisiejsze auta, działają :)

    • Greg

      To nie Alfa żeby uszczelki przeciekały

  • Misiek

    Tylko na kij autonomiczna jazda w A8L gdzie takim samochodem jeździ się posiadając szofera?
    Ktoś płaci szoferowi te 7-15 tys mc by prowadził bezpiecznie samochód a nie by się opierniczał czytając gazetkę w korkach

    • Artur Łukasz

      znam kilka osób które posiadają poprzednią wersje i nie mają szofera, dziwne.

    • Guy

      Znasz kilka osob, ktore posiadają akurat A8L? Dziwne.
      Chociaż nie, zapewne jesteś sprzedawca samochodów.

    • Maciej Mielcarek

      Akurat znam osobę, która posiada BMW 750Li i bynajmniej nie jeździ nią z tyłu. Pamiętam jak wspominała wypad na narty ze znajomymi i chwaliła sobie możliwość luźnego trzymania nóg, co w przypadku wersji zwykłej nie byłoby możliwe ( przy kierowcy o wzroście 2 m i pasażerze o podobnym wzroście z tyłu te dodatkowe miejsce nogi to jednak ogromny plus). Nie wszyscy klienci aut tego segmentu poruszają się z szoferami i nie wszyscy mają poniżej 170 cm wzrostu by móc się cieszyć się przestrzenią w każdym pojezdzie do którego wsiądą ( mam 196 cm i wiem coś o tym). Nadmienię tylko, ze 15-20 tys. więcej nie robi wrażenia dla potencjalnego klienta tego segmentu :)…

    • ErnestN

      Audi A8 zawsze były autami dla kierowcy. To że masz możliwość rozsiąść się z tyłu gdy twój szofer prowadzi auto nie oznacza że wciąż nie chciałbyś go od czasu do czasu samemu prowadzić

    • Waldi

      Gdzie tyle szofer zarabia? :O

    • Misiek

      W Polsce chociażby, nie mówimy o wożeniu pani z skarbówki:) a osoby, które kupują sobie nową limuzynę :)

  • SmackThat

    Do S klasy i Panamery umywa się…!!!

    Jednakże napiszę więcej jak mój dobry znajomy kupi, bo jest fanem audi i czekał na nowe A8 :-)

    • Gruby81

      Panamera ze swoim sterowaniem klimatyzacją może się schować :D

    • Greg

      Co takiego ma S klasa czego nie ma w nowym A8?

    • SmackThat

      Po pierwsze: prestiż, to jest Mercedes, najstarsza marka samochodów na świecie.
      Po drugie: wygląd, sorry ale w audi każdy nowy model wygląda jak lifting poprzedniego
      Po trzecie: silniki, najlepsze audi nie ma szans z najlepszymi esami :-)
      Po czwarte: jakość wykonania, z tą częścią dyskutować nie będziemy, jeśli jeździłeś A8 i S klasa sam wiesz.

      Tak naprawdę audi jest tylko dla osób którym bardziej podoba się ich stylistyka i tylko dlatego.
      Tym bardziej jeśli przyznaje to fan audi, coś w tym jest.

      Słowa fana audi:
      „Wiem że merc lepszy, ale mnie się akurat audi lepiej podoba”

      PS: posiada S8 i R8, jego żona Q7

      Słowa ode mnie:
      Audi jest dobre, BMW nawet bardzo dobre, ale pamiętaj, że najlepszy jest tylko jeden :-)

      Chcesz coś dodać?

    • Xytras

      Nie wiem jak a8 i Sklasa, ale porownanie A3 do A i A6 do E wypada bardzo blado dla gwiazdy.. Audi jest nudnawe, ale jakosc i design wnetrza ma absolutnie bezkonkurencyjne

    • SmackThat

      A3 do A klasy i uważasz, że A3 jest lepsze? Akurat w tym segmencie A klasa jak i CLA są totalnie bezkonkurencyjne.

      Co do A6 i E klasy masz trochę racji, w W212 w skąpej konfiguracji jakość skóry pozostawia wiele do życzenia.
      Zmieniło się to w nowej klasie E W213.

      Jeśli chodz i dobre modele samochodów mogę dużo napisać, ponieważ wielu znajomych mam, albo w salonach, albo handlują, ale nie badziewiem za 20.000. Oraz ludzi z kasą :-)

      Także mam okazję zawsze testować dla siebie wieke różnych aut.

      Wracjąc do tematu, audi jest dobre, ale np BMW jest jeszcze lepsze, a merc wypada najlepiej.

      Porównanie w każdej klasie w większości wypada merc. BMW 6 jest naprzykład bezkonkurencyjne w swojej klasie, CLS nie ma z nim szans i przyznaje to bez mrugnięcia okiem. Bardzo dobrym modelem audi jest nowe A5, co do A8 to się okaże.

    • bo2

      A3 w 2008 roku VS A klasa 2008 roku. AAHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHHH Skończmy lepiej ten temat. Z A klasy, dziadostwa na miarę chińskich samochodów śmieje się każdy.
      Z dzisiejszej A klasy wobec dzisiejszej A3 wychodzą równe pojedynki. Oczywiście A3 miażdży jakością wykonania, prowadzeniem, standard. Zwykle A3 ogólnie wygrywa, później seria 1 i na końcu jak zwykle mietek ze swoim autem.

    • SmackThat

      Chodzi o aktualny model klasy A który produkowany jest od roku 2012, poprzedni to chłam.

      A klasa 45 AMG dla Twojej świadomości od 2012-2016 to najszybsze auto w swojej klasie, w zeszłym roku audi wprowadziło rs3 które bije merca, jednak w lrzyszłym roku już nowa A klasa więc audi padnie.

      Rzeczywistość wygląda tak, że wychodzi model mercedesa, króluje przez kilka lat, dopiero wszystkie inne firmy doskakują i robią coś mocniejszego, ale później znów mercedes wydaje lift lib nowy model i reszta znów leży.

      Przeanalizuj sobie wszystkie modele z ostatnich, choćby 20 lat :-) a zobaczysz, że w 15 z nich wygrywa mercedes, audi no może w 5 :-) a to tylko dlatego, że mercedes nie będzie wydawał nowego modelu co 4 lata bo to za często :-)

    • bo2

      Audi powstało w 1904 roku, niszczyło mercedesa w wyścigach najszybszych i najlepszych bolidów świata, a Hitler rozdawał przepiękne Audice z rzędowymi ósemkami i V12 pod maską swoim najwyższym współpracownikom.

      Co do jakości wykonania, masz racje, mercedes to kpina i wstyd. To co się działo w w220, gdy były aluminiowe A8 to dramat, dzisiaj trzaski we wnętrzu S klasy to coś strasznego. Zawsze Audi posiadało najlepszej jakości wnętrza i komplementowało to praktycznie każde medium motoryzacyjne. Jakość blach jest również nie do podważenia, a to co sobą prezentowało W220 wobec wchodzącej A8 D3, a nawet starej już A8 D2 to żenada i śmiech. Mercedes nie ma prestiżu, jak podjeżdża pogniła kaczka z gwiazdą na masce, następnie pogniła w220, a po tym pogniły w124 z grubą złotówą w środku. Z czym do ludzi?

      Wygląd to kwestia gustu, dla mnie najpiękniejszą limuzyną wszechczasów jest Audi S8 D3. Ładniejszej nie będzie. S klasy zawsze były brzydkie, nudne i miały okropne wnętrza, albo plastikowy syf W220, albo tablet 40 cali w W221. Dramat.

      Silniki to również kwestia doboru. Audi w 2000 roku posiadało najszybszą limuzynę na świecie, czyli S8 D2 ze skrzynią manualną, której dorównywały tylko super rzadkie brabusy. S8 D3 z lamborghini pod maską, to klasa sama w sobie.

      S8 D4, to najszybciej jeżdżąca limuzyna wszechczasów, pokonująca na torze BMW M5, o mietkach nie piszę, bo one zawsze na torach były dziadowskie.

      Ogólnie mietek to takie oszukańcze i do niedawna niezwykle gnijące samochody. Słaba jakość wykonania i jazda na historii, która nie była jakoś taka super. Mietek miał szczęście, że Audi/AutoUnion zostały zajechane przez ruskie bydło po wojnie i mógł w końcu robić co chciał.

    • SmackThat

      Po pierwsze, Mercedes za czasów hitlera, przed nim oraz po uchodziła za najbardziej prestożową firmę. Hitler nie rozdawał Audi, coś Ci się chyba w głowie pomieszało, albo Jesteś kdwrwany od rzeczywistości.
      SS i najważniejsze osoby w Rzeszy jezdziły Mercedesami, a Porschd robiło silniki do Tigerów :-)

      Po drugie, jakość wykonania słaby był w modelu W211 a nie W220, czytaj ze zrozumieniem to co ja piszę. „Zawsze audi posiadało najlepsze wnętrza ble ble ble…”
      Skąd takie info? Chyba autami nie jezdziłeś. Najlepsze wnętrza, jeśli już tak chcesz wiedzieć to z koncernu VW group robi, Bugatti, Bentley, Porschd i Lamborghini. Skóry stosowane w tych autach to ikona.

      Po czwarte, tablet 40 cali w W221 LOL !!!

      Po piąte primo, dałeś przykład Audi z 2000 roku, ale nie napisałeś, że Audi tylko przez 3 lata miało lepszy silnik od mercedesa, w 2002 był lift S klasy i wyszła S55 AMG z 500 koniami, tak jakby to audi jezdziło jak zabawka przy tym Mercu.

      S8 D4 najszybsza limuzyna świata, była przez nawet nie rok w wersji S8 Plus hahah… teraz jest S klasa po lifcie 3,5s do setki.

      Rozczaruje Cię, ale audi to nie jest tak dobra marka samochodów jaką Ty tutaj malujesz. Zaczynając od jakości wykonania a na prestiżu kończąc.

      PS jak już dajesz argumenty to chociaż nie wysysaj ich z palca, podpieraj się rzeczywistością. Kłamstwo to nie argument :-)

    • bo2

      Jak to Hitler nie rozdawał Horchów?

      https://i.ytimg.com/vi/i2Wag7eJRlg/maxresdefault.jpg

      Naziści pociskali tymi niezwykle luksusowymi samochodami, podobnie jak Mietkami. Prestiż Mietka był na poziomie Prestiżu Auto-Union, który posiadał w sobie luksusowe Horche. Mało ludzi o tym dzisiaj wie, bo auto-union, Horch, czyli Audi praktycznie zdechło po wojnie, bo leżało w bardzo pechowym miejscu, który należał się sowieckiej swołoczy. Dopiero VAG wskrzesił Audi i wyprostował go na właściwy tor. Mietek przez ten czas nie miał swojego największego niemieckiego konkurenta i mógł sobie naklejać łatki dla młodych pokoleń, bo kto pamięta co się działo 90 lat temu? Kto pamięta, że najszybszymi bolidami przed wojną, były bolidy V16 Auto-union? Mietek tylko płakał.

      Jakość wykonania modelu W220 jest straszna. Lamborghini nie robi dobrej jakości wnętrza, bzdura. Jakość w samochodach lamborghini jest taka sobie. Można powiedzieć, że w VAGU najlepszej jakości wnętrza posiada Audi. Odpowiedniki Bentleya i Porsche nadal mają niektóre elementy gorzej wykonane, aczkolwiek należy pamiętać, że mówimy o najwyższych możliwościach jakościowych. Być gorszym w jakości od Audi, to żadna ujma. Mietek jest na poziomie skody. MAX. Nowa superb jest lepiej wykonana, od S klasy poprzedniej generacji, a nawet dzisiejszej. Nie sorry, według mnie Skoda Superb jest lepiej wykonana, niż dzisiejsza E klasa. Serio.

      https://www.youtube.com/watch?v=uk4FbEvt-Ec

      DRAMAT.

      Jak w 2002 roku wyszedł lift S klasy, chwilę później wyszło niezwykłe dla mnie Audi A8 serii D3. Nawet nie trzeba dyskutować w wyższości D3 nad niezwykle nieudaną i gnijącą W220, bo dopiero W221 mogło coś tam nawiązać. Nie mam najmniejszego pojęcia, jak można było kupować W220 FL w 2004 roku, zamiast A8 D3. Tóż to dwa światy. W obu siedziałem, z jednego się z lekkim niesmakiem śmiałem, drugi podziwiałem.

      S8 D4 jako najszybsza limuzyna świata koleżko, to nie przyśpieszenie 0-100, tylko osiągi na torze. O to mi chodziło. Przyśpieszenie 0-100 potrafi zrobić każdy głąb. Były 800 konne MTMy co robiły 3 sekundy do 100 i co z tego? S8 D4 na torze Hockenheim Short, osiągnęło taki sam czas jak CLS 63 AMG Performace, a było szybsze niż E63 AMG Performace. Nie wiem jak to w Audi zrobili, ale jest to niezwykłe.

      http://fastestlaps.com/tests/65t8eilrcz7t

      Audi to bardzo dobra marka samochodów, szanuje ich za jakość wykonania wnętrza, za jakość wykonania podwozia i nadwozia oraz za kierowanie Lamborghini, Bentleya i współpracę z Porsche. Nigdy nie robili gnijącego syfu, zawsze auta były solidne i bardzo dobrze wykonane. Dla mnie to na pewno jest marka lepsza niż Mercedes. Bardziej wyrównaną walkę prowadzi z BMW.
      Nie wiem gdzie kłamałem, skoro argumentuję ciebie jak na ringu. To, że czegoś nie wiesz, nie oznacza, że druga strona właśnie coś takiego sobie wymyśliła.

    • Lel

      Dodam jeszcze, że w magazynie Sport Auto France – 5/2016, Audi S8 D4 Plus osiągnęło 3,4 sekundy do 100. Przypominam, że seria D4 to starocie.

      Najnowszy i najświeższy W222 S65 AMG FL posiada 4,3 sekundy do 100. Dramat.

      Możesz podać źródło, gdzie S klasa ma 3,5 do 100?

    • SmackThat

      „Mietek jest na poziomie skody. MAX. Nowa superb jest lepiej wykonana, od S klasy poprzedniej generacji, a nawet dzisiejszej. Nie sorry, według mnie Skoda Superb jest lepiej wykonana, niż dzisiejsza E klasa. Serio.”

      Nic więcej do powiedzenie nie mam, poziom dyskusji z Tobą zszedł do poziomu przedszkolaka :-)

      Jak dorośniesz do konwersacji mężczyzn z przyjamnością zaproszę Cię na Whisky lub Piwo, zależy co lubisz. A jak narazie kilka lat musimy poczkekać.

      Pozdrawiam

      PS dla Twoje świadomości „to jest lepsze bo mam takie zdanie” to nie jest argument.

      Dorośnij :-)

    • bo2

      Mam dorosnąć, bo o czymś sądzę?

      Oczywistym faktem jest, że jak rozmawia się o tym, o czym się nie powinno rozmawiać, czyli osobistych odczuciach i gustach, to nie ma tutaj miejsca na argumenty, oprócz mojego jedynego argumentu czyli trzaski i korozja. Dla mnie nowa skoda superb jest lepiej wykonana od nowego mercedesa E klasy i nie jest to nic dziwnego. Skoda superb ma jakość wnętrza mniej więcej na poziomie lamborghini Huracan. Skoda Superb ma znacznie lepiej wykonane wnętrze, niż Ferrari 360. Co w tym dziwnego?

      Lepiej koleżko dorośnij, bo masz problem z prowadzeniem dyskusji.

    • SmackThat

      To że dla Ciebie kolor czerwony jest niebieski nie oznacza, że tak jest w rzeczywostości. Subietywna oponia na temat czegokolwiek nie wiąże się z pisaniem głupot :-)

      Dla Ciebie jest lepsza skoda ok :-)

      Powodzenia

    • bo2

      Kończę dyskusję, bo zeszło z dyskusji na szczeniackie ad personam. Dziękuję za recenzję swojej osoby. Jakości porównywalnej z wnętrzem E klasy. Szkoda czasu. Nara.

    • SmackThat

      Przyjedź swoją skodą lub audi, porównamy do mojego Porache i brata S klasy.

      Kiedy wpadasz? :-)

    • SmackThat

      Już nie Jesteś taki mądry kiedy proponuję Ci coś realnego, prawda?

      Tak właśnie zachowuje większość ludzi :-)

      Propozycja nadal aktualna, jak się zdecydujesz, napisz proszę :-)

      Pozdrawiam

    • Zibi

      Myślę, że jak typ ci napisał, że skończył dyskusję I JĄ skończył, to oznacza, że ją skończył tak? Masz coś z garem człowieku?

  • ali

    Wszystko i znacznie więcej niż to co pokazało audi to już nie nowość od jakiegoś czasu: http://www.cadillac.com/hybrids/ct6-plug-in.html

    • Gruby81

      Wygląda paskudnie. To hybryda plug in a więc wozisz ze sobą ekstra 200 może nawet 300 kg baterii. Nie ma trybów autonomicznej jazdy, adaptacyjny tempomat to za mało

    • Zibi

      Faktura tapicerki dalej robi piling?

  • Maciej Mielcarek

    Te cały autonomiczny asystent jazdy w korku, jest dla mnie ponurym żartem, jeżeli ma działać tylko na drogach, których pasy są oddzielone barierą (czytaj autostrady, trasy szybkiego ruchu). Przecież najwięcej korków mamy na drogach z dwoma pasami ( po jednym w każdą stronę) i w tym przypadku taki asystent byłby zbawieniem ( dziwne bo asystenta toru jazdy ma). W obecnej formie te całe AI jest tylko gadżetem, gdyż w trasie ( w miastach nie użyjesz tego systemu) mając informację odpowiednio wcześniej o powstającym korku zjeżdżasz i nie pchasz się w niego na silę. Mówiąc szczerze prócz prawdziwego asystenta parkowania, nowa A8 nie ma wielkich innowacji,a AI okazuję się niepraktycznym bublem (ponadto pojawia się gwiazdka odnośnie dostępności w zależności od obowiązującego prawa w danym kraju – czytaj jeszcze bardziej okrojone wersje sytemu ). W przeciwieństwie do Audi, reszta jego konkurencji aktualizuje częściej swoje modele i to co niby jest siłą Audi, szybko zostanie pokonane przez BMW i Mercedesa (zapewne stworzą coś na wzór AI, ale będzie działał wszędzie, a nie tak wybiórczo). W sumie bardzo fajny artykuł o tym modelu i czekam na te zapowiadane aktualizacje…

    • PogromcaNazira

      Uwierz kolego, ze np. W Holandii w godzinach szczytu gdzie sie nie pojawisz to trafisz na korek. Glownie na autostradach i drogach szybkiego ruchu. I nie jest to korek typu 5 minut opoznienia, a naprawde spory ruch na bardzo krotkich odcinkach (bardzo duzo zjazdow, wjazdow). I zapewniam Cie, ze taki system dla kierowcow w Holandii to zbawienie.

    • Tomasz Niechaj

      Potwierdzam. Ta sama historia jest w Niemczech. W Polsce rzeczywiście korki na autostradzie nie są czymś bardzo częstym, aczkolwiek osoby często kursujące między Łodzią, a Warszawą mają pewnie odmienne zdanie :)

    • Maciej Mielcarek

      Akurat maiłem na myśli naszą specyfikę dróg, opisując to wszystko. Dla mnie dojazd do pracy to koszmar, gdyż w porannym szczycie (ulica po jednym pasie w każdym kierunku) jadę przez 15-20 minut w 1,5-2 km w korku ( auta co chwile ruszają by zaraz się zatrzymać). Dlatego system Audi jest dla mnie mało praktyczny bo nie tylko na ekspresówkach robią się uciążliwe korki, a w ścisłym centrum również bywają spore korki…

    • Greg

      Z tymi aktualizacjami to się zapędziłeś. Obecna S klasa jest z 2012 I dopiero co lift zrobili, wsadzając technikę z E klasy. A to już 5 lat.

    • Maciej Mielcarek

      Klasę S masz dokładnie od lipca 2013 roku, Zatem niespełna 4 lata po rozpoczęciu produkcji odświeżyli samochód. Audi po 7 latach musiało pokazać coś nowego i to zrobiło, ale jest to zaledwie „ułamek” możliwej funkcjonalności w tym zakresie. Mercedes już od dawna testuje system autonomicznej jazdy i zapewne teraz zostanie zmuszony do jego wdrożenia (w pewnej jego części) w następnej generacji samochodu. Mercedes przy facelifcie ładuje technologie aktualnie dostępne i bynajmniej mało z nich jest przełomowe (dopiero z następną generacją pokazują nowości, czyli za 3-4 lata S-ka wyznaczy nowy trend marki) .

  • Guy

    o, znowu zdjecia prasowe (nie podpisane), udaja niby Antywebowe.
    Wielcy piewcy i obroncy praw autorskich, hahaha….

  • Maciej Mielcarek

    Widzę, ze artykuł sponsorowany skoro usuwa się posty. Zatem Adios z ta stroną…

    • lanister

      Pa

  • GozdzikLee

    Znów do mody wracają „połączone” tylne światła bleh

  • quiros

    TDI – clean diesel?

  • ErnestN

    Zdecydowanie najfajniejszy materiał jaki czytałem. na onecie po prostu skleili informacje prasową i zadowoleni. Czekam na dalsze rozdziały

  • Waldi

    Dziwne, że ten system traffic jam pilot nie będzie działał w mieście,gdzie przecież są największe korki i najdłużej się w nich stoi. System działa tam gdzie nie ma zwykle korków, bezsens

    • Tomasz Niechaj

      Tak się składa, że akurat w Niemczech korek na autostradzie jest czymś zupełnie normalnym. Stąd też taki system zdecydowanie ma sens także na autostradzie. Oczywiście w pełni zgadzam się z tym, że dobrze by było, gdyby działał on w takim zakresie także w mieście. Rozumiem jednak, że ograniczenia systemowe i prawne na to nie pozwalają.

  • jj

    słaby i tyle

  • Tylko Audi

    Hybryda z silnikiem V6? Ktoś, czytaj BMW powinno się czegoś nauczyć że do auta luksusowego nie wkłada się silnika 2litry, 4cylindry

    • Greg

      Volvo robi to samo. W hybrydzie która ma ponad 400 hp pakują 2 litry i nawet normalnego napędu na cztery koła nie ma

  • audiquatro

    Kiedy wyjdzie na rynek #fajne

  • audiquatro
    • Gryzlii

      Na pierwszy rzut oka przypomina troche nowe A4

  • Tomasz Niechaj

    Dodałem kilka nowych zagadnień. Uzupełniłem niektóre kwestie o nowe informacje.

  • Ondi

    Tył auta zerzniety z BMW :/

    • Greg

      Nie widzę podobieństw

    • Zibi

      W Audi wiemy już że kierunkowskazy działają

  • Artur

    Kurcze bardzo lubię nowe technologie ale jakoś wolę fizyczne przyciski i gałkę do sterowania. O ile zegary w formie wyświetlacza i możliwość ich personalizacji mi się bardzo podoba o tyle te sterowanie klimą chociaż zostawili by w klasyku. W każdym razie bryka robi piorunujące wrażenie.

    • Tomasz Niechaj

      Sam się łamię powiem szczerze. Ceniłem Audi za to, że póki co trzymało się fizycznych przycisków, ale i oni się złamali. Te haptyczne panele dużo poprawiają sytuację, ale wciąż… no nie jest to to samo – choć jak napisałem, to przepaść (o wiele lepiej) względem zwykłego ekranu dotykowego.

  • Tomasz Niechaj

    Dodałem podsumowanie i wygląda na to, że to koniec. W zanadrzu mam jeszcze kilka informacji, ale nie są one jakoś bardzo istotne z punktu widzenia premierowego materiału i moim zdaniem zbędnie by go wydłużały. Dziękuję i miłej nocy!

  • Extreeme

    A tymczasem w Tesli: https://www.youtube.com/watch?v=8afXs5rzqrA Trzeci silnik na dystansie 65K km

  • tył tego auta zaśługuje na jakąś nagrode :O :O

    • Niemirovsky

      Oj tak… Zajebiście ślicznie im to wyszło! :)

  • Greg

    A tak się śmiali że w Infiniti są dwa ekrany, a tu proszę dwa ekrany plus ten przed kierowcą