Mazda MX-5
7

Nowa Mazda MX-5: zobacz sportowe cabrio po lekkich zmianach

Japońska legenda poddana została bardzo skromnym modyfikacjom. Z zewnątrz praktycznie nie widać różnicy. Dużo dzieje się za to pod maską i w kabinie.

Faceliftingi przeprowadzane przez Mazdę od zawsze były delikatne, a wręcz subtelne. Nie inaczej było w przypadku nowej Mazdy MX-5, która od czterech lat zdobywa serca klientów. Teraz zaaplikowano delikatne poprawki, które mają dać jeszcze więcej frajdy z jazdy. Najwięcej zmieniło się pod maską.

Mazda MX-5

Przed japońskimi konstruktorami postawiono wręcz karkołomne zadanie: jak poprawić coś co jest fenomenem i legendą? Dlatego też w przypadku tego liftingu zdecydowano się na modyfikację mechanicznej strony nowej Mazdy MX-5, niż poprawianiem stylistyki. Lifting dotknął obydwie wersje nadwoziowe: z miękkim dachem i RF. Najwięcej wysiłków włożono w modyfikacje mocniejszej jednostki napędowej. W silniku 2.0 SkyActiv-G przeprojektowano dolot, tłoki oraz zawory, przez co osiągnięto dwa cele – delikatnie spadła masa samochodu, przy jednoczesnym wzroście mocy. Wcześniej do dyspozycji było 160 KM i 200 Nm momentu obrotowego – po modyfikacjach mamy aż 181 KM i 205 Nm. Mazda chwali się również, że nowy silnik jest ekonomiczniejszy i emituje mniej szkodliwych substancji niż jego poprzednik, a ogranicznik obrotów przesunięty został z 6800 na 7500 obr/min.

Mazda MX-5

Zmiany zastosowano również w kabinie nowej Mazdy MX-5. Przede wszystkim pojawi się długo wyczekiwana dwuosiowa regulacja kolumny kierowniczej (teraz można było robić to wyłącznie w osi wyżej/niżej, a teraz będzie można też bliżej/dalej) oraz na desce rozdzielczej zadebiutuje większy wyświetlacz systemu multimedialnego  – ten ostatni ma zwiększoną rozdzielczość oraz lepszą szatę graficzną. Z kolei ekran komputera pokładowego przestanie być monochromatyczny.

Do oferty nowej Mazdy MX-5 zostały dodane nowe wzory felg aluminiowych oraz odcienie wykończenia (m.in. dachu w wersji RF).Dodatkowo na pokładzie pojawi się też system Mazda City Safety (automatyczne hamowanie w awaryjnej sytuacji). Zmiany, które zaaplikowano nowej Maździe MX-5 na razie dotyczą samochodów sprzedawanych w Japonii. Kwestią czasu jest jednak wprowadzenie ich na europejskich i światowe rynku.