nissan leaf reflektor
56

Jadę do Japonii obejrzeć nowego Nissana Leaf. Co chcecie o nim wiedzieć?

Właśnie szykuję się na ponad 20 godzinną podróż do Tokyo, a wyjazdem tym jestem bardzo podekscytowany z dwóch względów. Przede wszystkim, pierwszy raz odwiedzę Japonię, miejsce które już od dawna bardzo chciałem zwiedzić. Najważniejsze jednak, że pierwszy raz będę obecny na premierze japońskiego w pełni elektrycznego samochodu, czyli nowego Nissana Leaf. Na szczęście o premierze tego samochodu wiadomo tak naprawdę niewiele w przeciwieństwie do klasycznych premier technologicznych, liczę więc na niespodzianki.

Co do tej pory wiadomo o nowym Nissan Leaf?

Tak naprawdę niewiele. Z plotek możemy dowiedzieć się, że elektryczny samochód z Japoni będzie posiadał blisko dwa razy większe baterie. Oznacza to, że będziemy mogli przejechać na jednym ładowaniu między 300-400 km. Znacząco więcej niż w poprzedniej wersji. Kolejna rzecz to technologia ProPILOT, pozwalająca Nissanowi na autonomiczną jazdę podczas podróży na autostradzie. Samochód sam będzie kontrolował tor jazdy, przyspieszał, zwalniał itp. Docelowo ProPILOT ma być systemem autonomicznej jazdy Nissana, możemy więc oczekiwać dynamicznego rozwoju tej technologii w najbliższych latach.

Obecna wersja Leaf:

Nissan Leaf srebrny kolor

Z wyglądu nowy Nissan Leaf ma być nieco podobny do Micry, natomiast wiele źródeł twierdzi, że wygląd będzie bardziej agresywny i dynamiczny. Moim zdaniem uciekanie od klasycznego wyglądu nudnego auta miejskiego jest dobry rozwiązaniem. To, że auto jest małe i przeznaczone do jazdy po mieście, nie musi być jednoznaczne z nudną i „bezpieczną” designersko stylistyką.

Przy okazji nowego Nissana Leaf warto wspomnieć, że poprzedni model elektrycznego samochodu cieszył się na świecie dużą popularnością. W sumie sprzedano go ok. 260 tysięcy sztuk. Jak na samochód elektryczny jest to imponujący wynik.

Co chcielibyście wiedzieć o nowym elektrycznym Nissanie?

Plan wyjazdy mamy bardzo ambitny, między innymi spotkania ze wszystkim najważniejszymi osobami w Nissanie. Jeśli macie jakieś pytania, które chcielibyście zadać odnośnie nowego Nissan Leaf lub generalnie rynku samochodów elektrycznych, branży samochodowej itp. To zachęcam do napisania ich w komentarzu. Postaram się uzyskać na nie odpowiedź.

Japonia!!!

Poza zawodowymi sprawami mam nadzieję, że zobaczę jak najwięcej z Japonii. Wreszcie będę mógł na własne oczy przekonać się czy te opowiadania o jakże odmiennej kulturze i zachowaniach są widoczne okiem zwykłego turysty. Poza tym Japonia to przecież źródła nowych technologii, fantastycznego świata gier konsolowych, anime itp. Jak mógłbym nie być podekscytowany takim wyjazdem? Przepraszam za trochę infantylne zwierzenia, ale trudno jest mi ukryć podekscytowanie. Jeśli macie czy też znacie jakieś ciekawe nietypowe miejscówki w Tokyo dajcie znać. Mam nadzieję, że będę miał szansę je odwiedzić.

  • Czy da sie zagazować

    • Doskonałe pytanie Milordzie – LPG rządzi w Polsce :)

    • Anonim

      W Polsce niestety rządzi TDI.

    • Qrak

      Wolałbym znaczek 1.9 TDI i generator czarnego dymu.

  • Szymon Pieprzyk

    jak jedziesz to daj znać po wszystkim jak droga ;)

    • Łatwo nie będzie – 5h do Dubaju, potem 4h czekania i potem 10-11h do Tokyo. Jestem jednak gotowy :

      – 2 ebooki
      – 2 seriale z Netflix pobrane
      – Nintendo Switch
      – 10 playlist na Spotify w trybie offline

    • Mac Kowal

      Weź ogarnij „My name is Earl”. Jeden z lepszych i sensowniejszych seriali komediowych :) Jak masz tyle czasu, to się nie zawiedziesz :)

    • ofca

      > 10-11h do Tokyo
      Nie chce wyjsc na Wujka Dobra Rade, ale postaraj sie co jakies 2 godziny wstac i przejsc po pokladzie, zeby pobudzic krazenie w nogach ;)

      BTW, czym lecisz?

    • Tak jest, to nie mój pierwszy lot międzykontynentalny i zawsze staram się rozchodzić podczas długiego lotu.

    • Marecki

      Z Wawy są bezpośrednio do Tokio loty przecież, ponadto bliżej już Paryża czy Berlina. Z Paryża jest jakieś 13h do Tokio.

    • Morski Morświn

      Fly4free mówił że z 14 przesiadkami będzie taniej :)

  • Mustachian

    Ile będzie kosztować i czemu tak drogo?
    Czy będzie w Europie kompatybilny z wtyczką CCS?
    Z jaką maksymalną mocą będzie mógł być ładowany?
    Czy Nissan postawi krzyżyk na standardzie CHAdeMO?

  • Wally_Bishop

    emmmm niic? po co opisywać taki szrot w polsce?

  • Borek

    Zapytaj jaka prędkość max w trybie propilot? Kiedy multilane? Kiedy przywołanie przez aplikację mobilną?

  • Marcio

    2 razy większe baterie = 2 razy droższy od poprzedniego?

    • zobaczymy

    • Doge Wow

      Plotki w internetach mówią że za „golasa” 2 edycji zapłacimy mniej niż za 1 generacje, może być to spowodowane spadkiem kosztów produkcji baterii do samochodów przez rozwój tego rynku

  • Anonim

    Zobacz, czy też będzie tak paskudnie wyglądać, jak prawie wszystkie elektryki. W przypadku obecnej generacji ten paskudny przód to ładniejsza strona auta – tył jest tragiczny.

    • BMW I3 jest imo całkiem spoko

    • Herman92

      Dzisiaj musiałem za tym jechać i nie jest ani trochę spoko ;/

  • Qba

    Jaki ma zasięg zimą przy temperaturze -20 stopni?

  • Bozz

    Jaki ślad węglowy generuje wyprodukowanie jednego Leafa?

  • jamirq!

    Czy to wyjazd sponsorowany? Jeżeli tak to czy masz swobode opinii?

    • Jasne że mam

    • Marecki

      Wyjazd sponsorowany do Dubaju czy Japonii? ;)

  • Annamaria

    Nic.

  • Slawko

    Fajna wycieczka sponsorowana.

    • Marecki

      Pytanie czy tylko do Dubaju sponsorowana przez szejków czy dalsza część też ;). Szkoda że autor postu nie zdobył sie na odpowiedzenie wprost że wyjazd sponsorowany.

  • Doge Wow

    1. Skoro większe baterie to jak tam sprawa z ładowaniem? Czyli czas kiedy mamy do dyspozycji:
    -normalne gniazdko 230V
    -przeciętna stacja ładowania aut EV
    -czy przewidują jakieś szybkie ładowarki czy zostawią obecne (tj. Stacje ładowania aut nissan leaf), i jeśli wybiorą drugą opcje to o ile i czy w ogóle wydłuży się czas ładowania względem 1 generacji leaf’a
    2. To nie pytanie a takie jakby twoje zdanie, czy w środku jest przestronnie, i czy auto nada się do codziennych zastosowań, czy komfortowo wejdą 4 osoby i średnie zakupy do bagażnika, niektóre miejskie auta mają z tym problem a design bagażnika 1 generacji był baaardzo niepakowny o ile istnieje takie określenie
    3. Cena i dostępność w europie ale o te dwie rzeczy się nie martwie bo żeby przegonić model 3 (a to chcą przecież zrobić) muszą mieć dobrą cene i dostępność
    4. ProPilot, czy jest podział na lepszego i gorszego (jak autopilot 1.0 i 2.0 w tesli) czy jest w standardzie, ile potrafi etc.
    5. Napęd będzie pewnie na tył ale czy będzie opcja dokupienia 2 motoru? (Jak będzie na przód to to pytanie i następne pomiń)
    6. A czy z samym napędem na tył auto będzie stabilne (nie będe bał się nim jechać 130 na autostradzie)
    7. A już mi się kończą pomysły…nie wiem, jak na coś wpadne to edytuje :)

    • Daniel Markiewicz

      ad1: bateria 40KWh czyli z normalnego gniazdka 3KW wychodzi 13-14h, jeśli będzie bateria 60KWh to 20h
      – przeciętna stacja ładowania 22KW czyli 2h
      – szybkie ładowarki CHADEMO 50KW czyli poniżej godziny
      ad3. Leaf nie konkuruje z Teslą, bo to osobna kategoria wielkości, cena ma być podobna do obecnego LEafa
      ad4 Propilot prawdopodobnie będzie tylko w najlepiej wyposażonej wersji Leafa
      ad5. Napęd oczywiście na przód, skąd pomysł że miałby być na tył? drugiego motoru brak
      ad6 bez sensu

    • Doge Wow

      Wiem że 6 jest bez sensu, ale potem mi się pytania kończyły :/ usune

  • Alot

    Ja bardzo bym chciał wiedzieć, co to ma wspólnego z IT i profilem AW.

    Chcecie być jak SW i rozdrobnić się tematycznie?

    • Doge Wow

      Czemu nie, auta i auta elektryczne są bardzo interesującym tematem, nie wiem czemu miałoby to być złe

    • Alot

      Temu, że autorów z wiedzą brak.
      A samo bycie kierowcą to nieco za mało, by pisać o motoryzacji.

      No i najważniejsze – marka AW się rozmywa.

    • Doge Wow

      No dobrze, ale SW i AW piszą raczej o takich tech-ciekawostkach autach, elektryczmy nissan leaf z autopilotem, tesla, hybrydy, samo-prowadzące się pojazdy, jakieś ciekawe rozwiązania, pomysły na auta etc. Nie recenzują oni tu zwykłych aut a piszą o newsach i jeżdżą na premiery tych ciekawszych w świecie technogii, i to jest dobre, i ludzią się to podoba, a jak ci sie nie podoba to wiesz co ;)

    • Alot

      Doskonale wiem co mogę w tej sytuacji zrobić. I najpewniej zrobię, bo już teraz lista autorów AW których da się czytać jest bardzo krótka.

      Niemniej komentuję, bo uważam, że należy sygnalizować naczelnemu takie odczucia.
      Niech ma świadomość, że AW schodzi na SW.

    • Najwyraźniej realia rynku są takie, że bardziej opłaca się robić stronę „o wszystkim i o niczym” niż wyspecjalizowany serwis dla geeków. Ale przynajmniej nie osiągnęli jeszcze poziomu SW, który stał się techno-tabloidem.

    • Marecki

      niedługo AW dołączy do 2ch pozostałych tabloidalnych wytworów: natemat i SW. Ale może takie czasy po prostu.
      Dla geeków jest np. niebezpiecznik (albo geekweek.pl ;)) ale ci z niebezpiecznika raczej na czymś innym zarabiają

    • Alot

      Moim zdaniem AW ma na tyle komfortową sytuację, że nie musi się oglądać na realia, bo ma możliwość ich kreowania.

      I pozostaje żal (ale niewielki, taki tyci tyci), że, kolokwialnie rzecz ujmując, zamiast wskazywać innym kierunek, biegnie ślepo za stadem.

  • Przemix

    Jaki ma kolor.

  • Antyweb to strona polska. Tokio to miasto japońskie. Więc skąd się w tekście wzięło angielskie słowo „Tokyo”?

    • Morski Morświn

      Stąd samąd co web w nazwie antyłep

  • Rav-X

    Jaki ma procesor, ile RAMu i jaka kartę graficzną. Jak od AMD to biorę w ciemno ;-).

  • Max Denmark

    dzielnica Akihabara w Tokio, wszystkie sklepy z elektronika na miejscu. Zabierz paszport na zakupy, VAT jest odliczany bezposrednio w sklepie. Tydzień temu wróciłem, kupiłem iPada Pro 10,5 oraz AirPods. Różnica w cenie niesamowita.

  • Morski Morświn

    Sprawdź proszę ile azjatek typu manga zmieści się na tylnim siedzeniu i czy taciperka łatwo się dezynfekuje

    • Daniel Markiewicz

      i czy choć jedna zmieści się do przedniego bagażnika?

    • Mustachian

      Ma być przedni w nowym Leafie?

    • Daniel Markiewicz

      a dlaczego mieliby przerabiać pół samochodu? stary ma napęd z przodu to i nowy będzie miał

    • Mustachian

      To po co pytasz ile tych azjatek wejdzie z przodu jeśli nie będzie bagażnika przedniego?

    • Daniel Markiewicz

      wiem że nie będzie bagażnika przedniego ale kwestia położenia napędu nie ma z tym wiele wspólnego

  • frimage

    Polecam odwiedzić Sony Center w Ginza Place, gdzie można pobawić się prototypami Sony ( a w barze Ramo Frutascafe zjeść pyszne śniadanie). To także jedyne miejsce gdzie przywitano nas polskim ‚dzien dobry’. ;P No i koniecznie wejść do jakiegoś sklepu Big Camera, albo Yodobashi Akiba na Akihabarze – szczena opada od ilości rzeczy jakie można kupić.

  • Milczek

    Nowa Micra jest bardzo ładna. Jeśli elektryczny Leaf będzie podobny to jedyne o co się martwię to CENA.
    Oby nie był przesadnie drogi ;)

  • Milczek
  • Milczek

    https://www.youtube.com/watch?v=kRMFwcoHaKs

    Na nagraniu prototyp Leaf.
    Na obrazku początkowym prototyp Micry.

  • Aleksander Pieprzyk

    Czy postawię stację ładowania w całej Europie tak jak tesla