SNES Classic Europe
24

Nintendo SNES Classic – 2 miliony sztuk w miesiąc

Nintendo nie ma może najlepszej passy jeśli chodzi o nowe konsole (Wii U), ale nadal cieszy się sporym sentymentem wśród graczy starej daty. W zeszłym roku nowa edycja konsoli NES Classic cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, że została wyprzedana w ciągu kilku dni. Kolejny odgrzewany model, SNES Classic również notuje ogromną popularność.

Według najnowszych informacji opublikowanych przez Nintendo, w nieco ponad miesiąc od premiery, SNES Classic znalazł już ponad 2 miliony nabywców. W październiku z łatwością przebił popularnością Xboxa One czy PS4, ale nie powinno to dziwić, bo cena tej konsoli to ~80 USD. Wynik ten mógłby być pewnie nawet lepszy, gdyby nie fakt, że w wielu miejscach na świecie konsoli zabrakło w sklepach. Największą zaletą konsoli Nintendo jest fakt, że dostarczana jest z pakietem 21 gier.

Nintendo 64 następne w kolejce

Wszystko wskazuje na to, że to nie koniec powrotów starych konsol na półki sklepowe. Jakiś czas temu pisaliśmy, że NES Classic ponownie trafi do sprzedaży, a wiele wskazuje też na to, że Nintendo przywróci jeszcze jednego klasyka – Nintendo 64. Ten model może nie cieszył się już w Polsce tak dużą popularnością bo w tym czasie do gry wkroczyło już Sony ze swoim PlayStation, ale nadal oferuje kilka kultowych gier. Wśród nich można wymienić chociażby Super Mario 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Super Smash Bros oraz Goldeneye.

Wraz z konsolą N64 Classic powinien wrócić także charakterystyczny pad, którego projekt dołączony jest do wniosku o rejestrację znaku towarowego. Trudno jednak obecnie spekulować kiedy nowa konsola miałaby trafić do sklepów, prawie na pewno będzie to przyszły rok.

N64 pad

Skoro nie sprzedaje się nowe, to sprzedajmy stare

Nintendo początkowo planowało zakończyć sprzedaż SNES Classic przed końcem bieżącego roku, ale duży popyt sprawił, że konsola będzie jeszcze dostępna w 2018 roku. W następne wakacje powinien powrócić też NES Classic. Do całej gamy dołączy jeszcze wspominany powyżej N64 Classic. Trudno nie odnieść wrażenia, że taka strategia bardzo pasuje Nintendo. Ostatnie lata nie były najlepsze dla japońskiego producenta, o ile przenośne konsole typu 3DS oraz Switch cieszą się niesłabnącą popularnością, to ciężko oczekiwać aby Japończycy zaczęli konkurować z Xbox One i PS4.

  • Kamienna Gęba

    Od czego by tu zacząć… To tak:
    1. Zdjęcie tytułowe. Nie rozumiem czemu jest na nim amerykańska a nie europejska wersja konsoli. Może i SNES nie był w Polsce zbyt popularny ale był znacznie popularniejszy niż NES i jakoś nie myliliście wtedy zdjęć z Famiconem mini.
    2. Wii U to konsola z poprzedniej generacji i została zastąpiona przez Switcha. Nie rozumiem więc twierdzenia, że Nintendo sobie nie radzi i powoływanie się na nią. Równie dobrze można twierdzić, że Microsoft prowadzi w wojnie konsol, bo Xbox 360 sprzedawał się lepiej niż PS3. To bez sensu, odnośmy się do tego co JEST na rynku a nie tego co było.
    3. I „perełka”: „ile przenośne konsole typu 3DS oraz Switch cieszą się niesłabnącą popularnością, to konkurencja ze strony Sony (PS4) czy Microsoftu (Xbox) jest zbyt silna. Już chyba nikt nie wierzy, że Nintendo będzie jeszcze w stanie wrócić na rynek konsol podpinanych do telewizorów.” Switch jest konsolą podpinaną pod telewizor. To hybryda, ta konsola wręcz z tego słynie, jakim cudem Cię to ominęło?

    • Nie moje klimaty, ostatnio się tym interesowałem w czasach Wii i X360 ;)

    • Driggooziz

      To po co się bierzesz za newsa? Doczytaj również znaczenie słowa passa.

    • Kamienna Gęba

      Czyli piszesz tekst na temat o którym nie masz pojęcia bo…. Bo właściwie co? Jak to jest, że taki Dark Archon, prowadzący niszowy portal o grach bez najmniejszej wiedzy o elektronice kiedy robił materiał o różnicy między PAL i NTSC w odniesieniu do liczby klatek potrafił się przygotować merytorycznie i przedstawić temat, z którym mu nie po drodze sensownie a redaktor z podobno największego bloga technologicznego w Polsce pisze bzdury bo to „nie jego klimaty”? No coś tu jest nie tak. Jakbym ja kiedyś coś takiego popełnił i ktoś by mi zwrócił uwagę to przeprosin z mojej strony by nie było końca a tekst bym poprawił zamiast pisać „nie moje klimaty :)” Jeszcze tylko „LOL” i „iksde” do pełni szczęścia brakuje.

    • Poprawiłem rażące błędy. Oczywiście macie prawo do swojego zdania. Informacja jest o 2 milionach sprzedanych egzemplarzy. Reszta to opinia dyletanta. Taki dzisiaj dzień, że mi przypadł ten temat.

    • Artur Dąbrowa

      Dobieracie artykuły w redakcji wg ‚losowania’ i później nie znając się na temacie piszecie na jego temat ? Zdumiewające, że w tak krótkim artykule można zawrzeć takie błędy i niejasności.

    • Marian Koniuszko

      Obstawiam, ze reszta „redakcji” rozjechala sie na Wszystkich Swietych po domach, a Pieczonka dostal zadanie przetlumaczenia RSSow na polski. I wszystko byloby ok gdyby sie do tego ograniczyl, niestety postanowil dorzucic tez cos od siebie.

    • Kamienna Gęba

      Fakty nie podlegają opiniom. To, że Switch jest konsolą zarówno przenośnią jak i stacjonarną to fakt, to że Wii U to poprzednia generacja również jest faktem. Jeśli czegoś nie wiesz to to sprawdź zamiast o tym pisać i wymyślać. A jeśli nie masz czasu/ochoty sprawdzić to nie poruszaj takich tematów. Na prawdę dało się napisać o sprzedaży SNES-a mini bez wspominania o Wii U, Switchu i całej reszcie.

    • Marian Koniuszko

      Ja dorzucilbym jeszcze:

      – „wiele wskazuje też na to, że Nintendo przywróci jeszcze jednego klasyka – Nintendo 64” – to „wiele wskazuje” to myslenie zyczeniowe graczy. Nic na to nie wskazuje obecnie, Nintendo nigdy nie wypowiedzialo sie na temat N64, zadnych przeciekow nigdy nie bylo, a jedyne podstawy do czekania na N64 mini to nadzieja graczy. Zatem spekulowanie na temat tego, kiedy ta konsola moglaby trafic do sklepow to jak spekulowanie na temat sniegu w lipcu.
      – ” Ostatnie lata nie były najlepsze dla japońskiego producenta” – a tu to juz w ogole jestem ciekaw skad autor to sobie wymyslil – palec z ktorego to wysysal musial byc naprawde gruby. Owszem, WiiU bylo wpadka, bo konsola sprzedala sie slabo (choc na samym poczatku, w pierwszych miesiacach, sprzedawala sie lepiej niz PS3/X360), ale jej produkcje Nintendo zakonczylo na poczatku tego roku, Dodatkowo Nintendo zarabialo na kazdej sprzedanej sztuce. 3DS, 3DS XL, 2DS, New 3DS, New 3DS XL, New 2DS – wszystkie te konsolki sprzedawaly sie i nadal sprzedaja wysmienicie, obecnie to poziom okolo 80mln sztuk. Faktycznie „nie najlepsze lata”, biorac pod uwage, ze – ponownie – Nintendo zarabia na kazdym sprzedanym egzemplarzu.
      – „o ciężko oczekiwać aby Japończycy zaczęli konkurować z Xbox One i PS4” – proponuje porownac sprzedaz Switcha ze sprzedaza PS4 i (szczegolnie) Xboxa One w tym samym okresie.

      Dobra rada na przyszlosc: jesli o czyms nie masz zielonego pojecia, to lepiej nie wypowiadac sie na ten temat publicznie.

    • Kamienna Gęba

      I oni na prawdę nie rozumieją skąd się biorą grupy na FB pokroju „czytam AntyWeb dla beki”.

    • Zebrało się kółko wzajemnej adoracji widzę, to tylko na szybko:
      Ad.1 Wii U wyszło w 2012, Xbox One i PS4 w 2013, to jest przepaść?
      Ad.2 Nintendo zarejestrowało znak towarowy N64 Classic, to jest fakt a nie spekulacja, dziwne, że taki znawca o tym nie słyszał.
      Ad.3 Skoro w Nintendo było tak super, to czemu kurs akcji wystrzelił dopiero jak pojawił się bodaj Mario Bros na smartfonach, a od 2011 do 2016 szorował po dnie?
      Ad.4 Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale Switch nie konkuruje z PS4 i XOne na polu gier AAA, sprzedaż może i ma większą ale to nie ten segment rynku.
      Ad.5 Komu ją ukradłem, gdzie napisałem, że jest moja?

    • Kamienna Gęba

      Nie kółko wzajemnej adoracji a całkowicie obcy sobie ludzie, których po prostu poraził nędzny poziom tego pseudo tekstu. Od początku:
      1.WiiU NIE JEST OBECNĄ FLAGOWĄ KONSOLĄ NINTENDO.
      Czego nie rozumiesz w tym zdaniu?
      2. To, że jakaś firma coś zarejestrowała o niczym nie świadczy. Do Gacka też zarejestrowali kontrolery ruchowe a te pojawiły się dopiero przy Wii
      3. Zdefiniuj szorował po dnie i wyjaśnij czemu zawsze po premierze iPhone kurs akcji Apple zawsze spada. Podpowiedź: to zależy od akcjonariuszy i ich ruchów a nie realnej sytuacji w firmie.
      4. Tak, gry po 200 – 250zł to nie ten segment co PS4 czy XOne…
      5. Nie masz bladego pojęcia o prawach autorskich, prawda?

    • I dalej…
      1. Xbox One i PS4 też nie są już flagowcami, jest PS4 Pro i Xbox One X, ale jakie to ma znaczenie? Wii U było porażką, fanbojstwo tego nie zmieni.
      2. Nie jakaś firma, tylko Twoje kochane Nintendo: https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/016991325
      3. Szorował po dnie oznacza w okolicach swojego historycznego minimum w okolicach 10 USD – https://finance.google.com/finance?q=OTCMKTS%3ANTDOY&ei=-jz6WengDIvcswHt9rPgBQ
      4. Poczekaj, lecę po Wiedźmina 3 na Switcha…
      5. Grafika pochodzi z wniosku o znak towarowy, dodałem link do wniosku, żebyście nie pisali, że jakaś firma go sobie zarejestrowała.

    • Kamienna Gęba

      1. Czyli nie rozumiesz co się do ciebie pisze tylko przekręcasz cudze komentarze i fsnbojami rzucasz. Pytanie czy zrozumienie przekracza Twoje możliwości czy po prostu nie chcesz zrozumieć?
      2. Czy potrafisz się odnieść do tego co napisałem?
      3. No i…? Coś z tego wynika czy coś?
      4. Aaaa…. Bo ty nie wiesz nawet co to są gry AAA…. Ale od kiedy Twoja ignorancja to moja wina?
      5. Czyli nie wiesz co to są prawa autorskie…

    • Marian Koniuszko

      1. Czyzbys sugerowal, ze PS4 i XOne nie sa juz produkowane? Bo twierdzisz, ze to ta sama generacja sprzetu co WiiU, ktore produkowane juz nie jest (a w 2017 wyszla na ta konsole JEDNA gra).
      2. W tym samym tygodniu Nintendo zarejestrowalo trademarki dla NES mini i SNES mini, wraz z rysunkami kontrolerow z kazdej konsoli. Czyzby NES classic i SNES classic nigdy nie wyszly i to dopiero zapowiedz ich wyjscia? Moze zyjemy w alternatywnym wszechswiecie, w ktorym fizyka kwantowa ma zastosowanie do mini-konsol i one jednoczesnie sa juz sprzedawane i sa dopiero zapowiedziane? Tysiace pytan, zadnych odpowiedzi!
      3. Gdybys umial czytac wykresy akcji i potrafil je odniesc do wydarzen na rynku, to moglibysmy podyskutowac. Ale najwidoczniej jest to umiejetnosc zupelnie Ci obca i nie dostrzegasz korelacji miedzy tym, co i w jakich ilosciach sprzedawalo Nintendo w latach 2007-2010 a wykresem cen akcji tej firmy.
      4. Poczekaj, lece po Zelde na PC. Albo PS4. Albo XBoxa. Nie ma? Ah, ok, no to w takim razie Mario Kart? Mario Oddyssey? Co to w ogole za argument ze jakiejs gry, ktorej premiera odbyla sie 3 lata przed premiera sprzetu nie jest na ten sprzet dostepna? Switch i tak ma lepsze wsparcie 3rd party niz mialo WiiU, a dobra sprzedaz tej konsoli moze tylko zachecic wieksza liczbe studiow do wydawania swoich gier takze na Switcha.
      5. A informacja o tym skad ta grafika pochodzi to sie zapodziala w notatkach?

      Reagujesz agresja na zwrocenie uwagi na razace bledy we wpisie, ktory jest w zasadzie tylko o tym, ze SNES Classic sprzedal sie w 2 milionach egzemplarzy. Kropka. Ja rozumiem, ze mozesz miec placone od literowki, wiec trzeba wylac jak najwiecej wody zeby tekst mial 10.000 znakow zamiast miescic sie w tweetcie, ale skoro juz sie zabierasz za pisanie na jakis temat, to warto by cos na ten temat wiedziec. Twoje wyklocanie sie, ze WiiU to ta sama generacja co PS4 jest nawet nie zabawne, co zenujace.

      Ale co ja tam wiem, jestem tylko anonem z internetu, powinienem sluchac co mowi BLOGER z nabozna czcia i nie podwazac jego interpretacji faktow, bo BLOGER TO JEST KTOS. Czy moze dziennikarz? Nie wiem co jest teraz bardziej modne.

    • Kamienna Gęba

      Blogger ma się do dziennikarza jak strażnik miejski do policjanta. Chciałby, ale to go przerasta.

    • Wii U jest z 2012 roku, Xbox One i PS4 jest z 2013 roku, aż takiej przepaści jeśli chodzi o czas ich premiery nie ma.
      Switch nie jest konsolą, która miałaby konkurować z produktami Sony i Microsoftu, gier stricte AAA na niego nie ma.

    • Kamienna Gęba

      Nie ważne z jakiego roku, ważne że nie jest z obecnej generacji sprzętu Nintendo. To, że Switch nie konkuruje bezpośrednio z PS4 czy XOne nie zmienia tego, że wbrew temu co nasmarowałeś jest konsolą stacjonarną, która świetnie się sprzedaje. A co do gier AAA to jest to kolejna bzdura z Twojej strony.

    • Ja

      To już wiem dlaczego piszesz, że wiele wskazuje na to, że powstanie N64 mini (marne szanse).

    • Pudło, Nintendo zarejestrowało już znak towarowy N64 Classic – http://www.knowyourmobile.com/games-consoles/24304/nintendo-64-classic-release-date-specs-price-games
      Więc szanse są dużo większe niż marne. A to tylko jeden z linków, dużo więcej serwisów o tym pisało.

    • Ja

      (Trade mark without text) -> N64 Classic. OK.

  • kkk

    Przykre to…. chciaz nie to jest przykre że dyletant pisze ten „artykul”, ale to ze ja to czytam :(

  • Karol Hamann

    Nintendo naprawdę nie idzie sprzedaż nowych konsol, w ostatnich 10 latach jedna na pięć była niewypałem, Switch wcale nie jest najlepiej sprzedającą się konsolą w Ameryce i Japonii od dwóch miesięcy.

  • tomek

    Artykuł u wypowiedzi atutora pod postem – żenada.
    A myślałem że coś zmieniło się na Antywebie (wróciłem po kilku miesiącach przerwy). Jest już tylko gorzej. Niestety z antywebem trzeba pożegnać się na dobre.