5

Na poczcie można już płacić smartfonem, a na Envelo założyć Profil Zaufany

Dziś ogłoszono dwie nowości od Poczty Polskiej, które ucieszą tych, co nie lubią płacić gotówką czy kartą w placówkach pocztowych, oraz tych, co chcą założyć Profil Zaufany, a nie chcą specjalnie udawać się w tym celu do Urzędu Skarbowego.

Płatności BLIK w placówkach Poczty Polskiej

O wprowadzeniu płatności BLIK w placówkach Poczty Polskiej poinformował nas dziś rzecznik PP. Wdrożenie tej opcji rozpoczęło się z końcem lutego, dziś już działa we wszystkich 4600 placówkach.

Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej:

Płatność za pomocą BLIKA to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności.

Zakładanie Profilu Zaufanego poprzez Envelo

Informację o nowej opcji założenia Profilu Zaufanego, podał dziś z kolei branżowy serwis Cashless. To teraz najszybsza możliwość zdobycia PZ, obok oczywiście dokonania tego przez system transakcyjny jednego z trzech banków ( PKO BP, Millennium oraz ING Bank Śląski).

Wystarczy założyć konto, jeśli jeszcze nie macie, na platformie Envelo i udać się do najbliższej placówki Poczty Polskiej, by uwierzytelnić swoją osobę, poprzez okazanie dowodu tożsamości. Po wszystkim, na email dostaniemy link do aktywacji Profilu Zaufanego. Całość nie powinna zająć dłużej niż pół minuty, ja swoje konto zakładałem i aktywowałem w US, ale trwało to znacznie, znacznie dłużej, nie licząc dojazdu.

Cieszę się, że coraz więcej opcji założenia PZ pojawia się w ostatnim czasie. Już dziś można przy jego pomocy na przykład złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego czy założyć działalność gospodarczą, a cały czas dochodzą nowe możliwości.

  • Grzegorz Mrózek

    A od 2 lat wdrażają z mozołem obsługę Banku Pocztowego do aplikacji Envelo. Z miernym skutkiem.

    • Już testowane jest wśród pracowników nowe rozwiązanie bankowe EnveloBank, z tym raczej połączą

    • Grzegorz Mrózek

      Bosh… Z jakim wysiłkiem wdrażają tę funkcjonalność… Ale co poradzić. Zanim pracownicy przetestują tę apkę, najpierw muszą sprzedać określona ilość produktów (znicze, znaczki, prenumeraty, zabawki, etc.). Poza tym patrząc na rozwój Envelo i komentarze wokół tej aplikacji, to spodziewam się sukcesu na miarę InPostu :P

  • Przemysław Ligenza

    Nie polecam… 2h na poczcie podczas 3 wizyty I bez rezultatu. Obsługa nie potrafi przebrnąć przez formularz założenia profilu zaufanego. Pół godziny to minimum jak już nauczą się procesu… :/

  • czekam na maila z potwierdzeniem już 7 godzin i cisza