Google

Na Google Plus nie uświadczymy raczej prostych adresów profili

Grzegorz Ułan
Na Google Plus nie uświadczymy raczej prostych adresów profili
13

Facebook, udostępniając proste adresy profili, zrobił duży krok naprzód w popularyzacji swojej sieci społecznościowej. Prawie natychmiast ruszyły rezerwacje adresów, odbieranie tym, którzy za bardzo się pospieszyli i rezerwowali zastrzeżone nazwy marek. Ruszyła też cała machina promocyjna i adresy t...

Facebook, udostępniając proste adresy profili, zrobił duży krok naprzód w popularyzacji swojej sieci społecznościowej. Prawie natychmiast ruszyły rezerwacje adresów, odbieranie tym, którzy za bardzo się pospieszyli i rezerwowali zastrzeżone nazwy marek. Ruszyła też cała machina promocyjna i adresy te zaczęły się pojawiać w reklamach firm w telewizji, radio i gazetach.

Wydawałoby się, że Google, uruchamiając swój serwis społecznościowy, od razu udostępni proste adresy. Nic takiego się nie stało, wręcz otrzymaliśmy adresy w postaci wielu cyfr, których nie sposób zapamiętać, bez wspomagania serwisów skracających linki. Sam osobiście w kilku swoich wpisach na AW o przyszłości G+, żywiłem nadzieję, że z czasem taką opcję Google udostępni. Dziś rozwiały się moje próżne nadzieje wpisem na Google Plus na profilu Android Developers.

Wydaje mi się, że http://www.google.com/+ mówi nam tym samym byśmy sami sobie poradzili z tym, jeżeli chcemy mieć ładny adres profilu. Czy jest ładny to kwestia sporna. Ważniejsze jednak jest to, iż zwyczajnie zupełnie nic nie mówi o adresie docelowym, dla większości odbiorców. Nie mówiąc już o trudnościach w jego uzyskaniu dla stron, firm, które nie będą miały pojęcia, jak ustawić takie przekierowanie w swoim serwisie.

Inaczej teraz spoglądam na te nowe logo plusa. Google chce by jego serwis kojarzył się tylko i wyłącznie z plusem i mają mu w tym pomóc profile firmowe, promujące swoje adresy serwisów www z + na końcu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebookgoogle plus