Gry

Monument Valley pojawiła się w House of Cards i sprzedaż gry wystrzeliła w kosmos

Paweł Winiarski
Monument Valley pojawiła się w House of Cards i sprzedaż gry wystrzeliła w kosmos
21

Ta świetna pozycja dla iOS i Androida była już popularna, ale jej pojawienie się w serialu sprawiło, że okupuje teraz czołowe miejsca na listach sprzedaży obu wirtualnych sklepów. Trzeci sezon jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich lat. Główny bohater, Frank Underwood, postanawia odpręży...

Ta świetna pozycja dla iOS i Androida była już popularna, ale jej pojawienie się w serialu sprawiło, że okupuje teraz czołowe miejsca na listach sprzedaży obu wirtualnych sklepów.

Trzeci sezon jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich lat. Główny bohater, Frank Underwood, postanawia odprężyć się po ciężkim dniu i oderwać od rzeczywistości. Bierze w dłonie iPada i włącza logiczną grę Monument Valley. I chyba nikogo nie powinien dziwić fakt, że po emisji tego odcinka sprzedaż gry wystrzeliła niczym rakieta.

Gra Monument Valley na słabą popularność raczej narzekać nie mogła, choć mówiło się, że większość osób albo ją spiraciło, albo zagrało dzięki promocji na androidowym Amazon Appstore, gdzie jakiś czas temu rozdawana była za darmo. Jednak po gościnnym występie w House of Cards gra wskoczyła do pierwszej dziesiątki najlepszych płatnych aplikacji - na 7 miejsce w aplikacjach, na 3 w podkategorii gry. W pierwszej dziesiątce jest również w sklepie Google - warto dodać, że w obu wirtualnych przybytkach nie trafiła dotychczas nawet do Top 25.

A żeby było zabawniej, twórcy gry nie zapłacili za jej umieszczenie w serialu ani grosza. To producenci House of Cards odezwali się do autorów gry, studia Ustwo. Nie jestem zdziwiony, w końcu Monument Valley jest naprawdę świetną pozycją. W kwietniu ubiegłego roku wystawiliśmy jej na AntyApps maksymalną notę.

To kolejny dowód na to, że seriale wypierają zarówno klasyczne oglądanie telewizji jak i mocno konkurują z obrazami kinowymi, mając na odbiorców ogromny wpływ. No i nie oszukujmy się, umieszczenie czegokolwiek w tak popularnym serialu musi nieść za sobą podobne skutki. I choć jako jeden z nielicznych w redakcji jestem „nieserialowy”, to z tego co słyszałem, product placement w House of Cards to mistrzostwo.

grafika: 1, 2

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

AndroidiOSHouse Of Cards