Motoryzacja

Debiutuje Mercedes-AMG GT S Roadster: szatan z wiatrem we włosach

Marek Adamowicz
Debiutuje Mercedes-AMG GT S Roadster: szatan z wiatrem we włosach
0

Sportowy dział Mercedes-AMG przygotował nie lada gratkę dla swoich klientów. Oto nowy Mercedes-AMG GT S Roadster, czyli wyczynowe auto sportowe bez dachu! To jedno z najszybszych cabrio na świecie!

Nowy Mercedes-AMG GT S Roadster jest kolejną wersją prezentowaną w cennikach modelu GT Roadster. Wersja S pozycjonowana jest między podstawową odmianą Mercedesa-AMG GT Roadster, a prawie najmocniejszą GT C Roadster. Obecnie w ofercie auta bez dachu brakuje najmocniejszej odmiany GT R Roadster, ale podejrzewamy, że jej pojawienie jest tylko kwestią czasu. Zobaczmy więcej szczegółów nowego Mercedesa-AMG GT S Roadster.

Mercedes-AMG GT S Roadster: wypełnia lukę

Nowy Mercedes-AMG GT Roadster  (bez znaczenia, którą wersję wybierzemy, choć im mocniejsza tym lepsza) jest bez wątpienia jednym z najszybszych i mocniejszych samochodów typu roadster na całym świecie. Wersja S dość znacząco różni się od podstawowej odmiany GT Roadster. Mowa tutaj przede wszystkim o standardowym pakiecie AMG Chrone, na które składają się m.in. elementy aerodynamiczne pomalowane w kontrastowych barwach, a na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy pakiet niektórych części nadwozia wykonanych z włókna węglowego.

Wnętrze nowego Mercedesa-AMG GT S Roadster de facto nie różni się w żaden sposób od tych w pozostałych odmianach. Mamy tutaj sportową kierownicę obszytą zamszowym obiciem z kontrastującymi nićmi, skórzane fotele również z przeszyciami w innym kolorze oraz wykończenie deski rozdzielczej aluminium, włóknem węglowym, skórą i alcantarą. Przed oczami kierowcy są tradycyjne zegary z wykończeniem carbonowym i żółtymi elementami. Całość jest niezwykle elegancka i luksusowa.

Mercedes-AMG GT S Roadster: wzmocniona „podstawa”

Jednak najwięcej dzieje się pod płaszczykiem karoserii. Mowa tutaj przede wszystkim o wzmocnionej jednostce napędowej i zmianach w zawieszeniu i innych elementach podwozia. Jednak od początku. Mercedes-AMG GT S Roadster napędzany jest 4-litrowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem. W tej wersji generuje on 522 KM i 670 Nm momentu obrotowego co, w porównaniu do podstawowego Mercedesa-AMG GT Roadster (476 KM i 630 Nm) i Mercedesa-AMG GT C Roadster (557 KM i 680 Nm) jest idealnym wypełnieniem luki pomiędzy dwoma wspomnianymi samochodami. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 308 km/h. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej, sportowej skrzyni automatycznej DCT.

W przypadku wyboru Mercedesa-AMG GT S Roadster za bezpieczne zatrzymanie tego samochodu odpowiadać ma sportowy układ hamulcowy z kompozytowymi tarczami. Ponadto w standardzie znajdziemy m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL, elektronicznie sterowany, aktywny dyferencjał tylnej osi, sportowy wydech oraz elementy aktywnej aerodynamiki w przednim pasie znanej jako AIRPANEL. Kierowca ma też do wyboru jeden z pięciu programów jazdy: komfort, sport, sport+ indywidualny i wyścig. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy też pakiet AMG Dynamic Plus z jeszcze ostrzejszymi nastawami wszystkich podzespołów i dwoma dodatkowymi programami jazdy: manualnym i wyścigowym.

Nowy Mercedes-AMG GT S Roadster jest idealnym uzupełnieniem oferty sportowego roadstera od Meredesa. Ta wersja trafi do sprzedaży na wybranych rynkach w Europie, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów jeszcze w lipcu bieżącego roku. Cennik pozostaje tajemnicą firmy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu