14

Memorigi – Przepiękny menadżer zadań na Androida

Tak jak obiecałem, Android wcale nie poszedł w odstawkę. Nadal będę śledził ciekawe aplikacje pojawiające się na tym systemie i dzielił się z Wami znalezionymi perełkami. Do takich mogę z powodzeniem zaliczyć aplikację Memorigi, która jest menadżerem zadań do zrobienia i przypominania. Przede wszystkim urzekło mnie w niej wykonanie, wygląd i prostota działania. Wprawdzie mamy w sklepach mobilnych multum tego typu programów, ale rzadko udaje się trafić na tak dobrze wykonaną pozycję. Właściwie jedyną jej wadą jest to, że w pełnej funkcjonalności jest płatna, ale myślę, że warto wydać jednorazowo 19 zł za tak dopracowaną produkcję.

Memorigi natywnie ma już zdefiniowane podstawowe kategorie zadań, takie jak Osobiste, Zakupowe, Pomysły, Książki do przeczytania czy Zawodowe. Wszystkie oczywiście można edytować, zmieniać nazwę czy dodawać nowe, jedną wybraną ustawić jako główną, gdzie domyślnie będą lądowały zadania dodawane z ekranu głównego.

Dodawanie zadań odbywa się z poziomu przypiętego plusa u dołu ekranu. Panel nowego zadania wyświetla się na całym ekranie, dzięki temu szybko i wygodnie możemy dodać jego tytuł, datę, powtarzanie zadań czy lokalizację oraz notatki przyporządkowane konkretnemu wydarzeniu. Można też zmienić ikonę wyświetlaną przy zadaniu na liście głównej, rozróżniającą zadania w zależności od ich kategorii.

Podczas ustawiania daty zadania mamy do wyboru dwa tryby, albo zdefiniowane już kluczowe godziny w ciągu dnia albo do ręcznego wprowadzenia konkretnej daty i godziny w kołowym odpowiedniku zegara, coś w stylu rozwiązania znanego z androidowego budzika.

Wyświetlanie głównej listy zadań można ustawić na trzy sposoby. Najlepiej prezentuje się to tak jak widzicie na zdjęciu w coverze, czyli widok kalendarza z aktualnym dniem oraz z dniem poprzedzającym i następnym. Pozostałe dwa tryby to lista zdefiniowanych zadań, jedna, która wyświetla zadania pogrupowane według dni, druga dodatkowo rozbija zadania na godziny.

Nie zabrakło też obsługi gestami do zarządzania zadaniami, przenoszenia poszczególnych zadań pomiędzy kategoriami czy odkładaniem ich na później.

Oprócz tego jest możliwość tworzenia powtarzających się zadań, które mają się pojawiać w regularnych odstępach czasu, na przykład, co 15 minut. Można też ustawić powtarzanie w konkretne dni tygodnia lub miesiąca.

To wszystko dostępne jest w wersji płatnej za 18,99 zł. Jest to jednorazowa płatność.

Jest też wersja Premium z dodatkowymi mniej znaczącymi funkcjami, jak dla mnie w przypadku menadżera zadań. Jest to między innymi tworzenie zadań z poziomu „pływających” ikon, które się pojawiają przy pominiętych połączeniach, przypomnieniach czy podczas kopiowaniu tekstu w zewnętrznych aplikacjach.

Mamy tu też przypomnienia powiązane ze zdefiniowaną lokalizacją zadania czy integracja z dziennymi raportami pogodowymi oraz dodatkowe motywy kolorystyczne. Wersja Premium dostępna jest za 7,09 zł miesięcznie, w przypadku rocznej subskrypcji 4,75 zł miesięcznie.

Strona główna aplikacji Memorigi.
Aplikacja do pobrania z Google Play.