tiger dzień pamięci screenshot 1 września
137

Marka Tiger pokazuje środkowy palec na 1 Sierpnia „Chrzanić to co było”

Myślałem, że Social Media nie są w stanie mnie już zaskoczyć. Niestety marka Tiger (to ten napój energetyczny, którego nie polecam pić nawet najgorszym wrogom) przebiła poziom dna i zanurkowała tak głęboko, że aż przez chwilę brakowało mi słów. Poniższy wpis ukazał się na ich Instagramie 1 Sierpnia.

CHRZANIĆ TO CO BYŁO, WAŻNE TO CO BĘDZIE #ROZPIERDOL

W taki obrzydliwy, prostacki i głupi sposób budują sobie SM w Tigerze (a dokładnie tutaj Instagram). Chrzanić Powstańców Warszawskich, chrzanić Dzień Pamięci… Ważne, aby były kliki i serduszka i dużo komciów. To przecież jest dzisiaj najważniejsze. Dzień Pamięci nie jest przecież cool, a tożsamość narodowa budowana na historii, to coś trudnego w komunikacji. Nawet nie chce tutaj tłumaczyć, jak złe są tego typu działania i jak ważna jest pamięć i historia dla każdego narodu. Widzieliśmy już wykorzystywanie wydarzeń historycznych w marketingu i budowanie sobie na ich bazie popularności – Tiger natomiast przebił wszystko.

Nie wiem jakich kretynów do Social Media zatrudnia Tiger, ale patrząc po ich wpisach i komentarzach oceniłbym, że są to ludzie, którzy przedawkowali Tigera, co wpłynęło na funkcjonowanie ich mózgu. No, ale pewnie to jest cool, bo młodzi lajkują i komentują – jakąkolwiek odpowiedzialność w biznesie mają zapewne w dupie. Odpowiedzialność nie sprzedaje.

Mam szczerą nadzieję, że kiedy ludzie dowiedzą się o tym akcie debilizmu, to stracicie klientów. Agencji, która opiekuje się Tigerem życzę, aby nikt jej już nigdy więcej nie zatrudnił. Nie da się tego zwalić na studenta, bo jak widać na Instagramie jest to część większej akcji, która była na pewno planowana z dużym wyprzedzeniem. Klient więc też musiał o niej wiedzieć.

Ps. Dzwoniłem do PR Maspexu po komentarz, ale niestety nikt nie odbiera.

  • Daniel Markiewicz

    niestety ale marka jest targetowana więc takich ludzi jest więcej

    • nie rozumiem ?

    • Daniel Markiewicz

      wiedzą jakich mają klientów i co ich klienci myślą na dany temat, wpisują się w trend. EB zrobiło podobną akcję

    • Ogau

      Dokładnie. Odbiorcami są idioci to idiotyzmy wypisują.

    • Widząc po ilości zaangażowanych ludzi w taki content – jednak chyba nie trafiają.

    • Daniel Markiewicz

      ci co protestuja raczej nie są klientami :)

    • Mariusz Budzisz

      ja jestem klientem Tigera i to mój ulubiony energetyk, a wypraszam sobie, idiotą nie jestem ;)
      wg. mojej skromnej osoby firma Tiger dopuściła się przestępstwa zniesławienia. Nie zapominajcie panowie „artyści” z PR-u że powstańcy to Bohaterowie Narodowi, jutro do prokuratury wpłynie wniosek o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, bo coście odjebali to jest już kurwa szczyt.
      (nie)Pozdrawiam

    • Marx

      „to mój ulubiony energetyk”
      nie chciałbym cię obrazić, ale używanie energetyków o czymś świadczy…

    • Adi

      Nie wiem o czym w Twoim świecie świadczy używanie energetyków. Masz jakąś pracę naukową na ten temat? Nie pijam ich wcale bo mi szkodzą ale nienawidzę takiego szufladkowania na podstawie informacji które nic nie mówią o człowieku.

    • Marx

      w sumie sam odpowiedziales „Nie pijam ich wcale bo mi szkodzą ”
      Jesli ktos swiadomie sobie szkodzi – to troche dziwne

    • mongol13

      Niee, ja nie mam zamiaru kogokolwiek szufladkować. Po prostu z piciem energetyków jest jak z piciem kawy- wypijesz, daje ci to pozornego strzała siły i koncentracji po którym „możesz wszystko”, ale licz się z tym, że po niedługim czasie pojawia się ta część wykresu z bardzo stromym zjazdem w dół, w efekcie po jakimś czasie wyjściowo jesteś jeszcze bardziej wyjebany, niż przed wypiciem i to się tyczy każdego energetyka- począwszy od kawy, przez tigery, a na red bullach kończąc. Zero różnicy.

    • Radek

      Nie rozpędzaj się tak – stawianie kawy i energetyków w jednym rzędzie, to jednak nadużycie.

    • Chaos Deterministyczny

      W sumie to samo można powiedzieć o papierosach i alkoholu. No i jedzeniu w kfc i mcd oraz o niesegregowaniu śmieci. To o czymś świadczy.

    • Marx

      w sumie masz racje. Robienie sobie krzywdy swiadomie ma swoja nazwe.

    • Adi

      Szkodzą mi w sensie że mam po nich lekkie kłopoty żołądkowe. Jeżeli uważasz że każdy kto robi cokolwiek co chociaż trochę szkodzi (jedzenie smażonego mięsa, cukru, niewielkie ilości alkoholu, mieszkanie w mieście, narażanie się na stres w pracy, słuchanie za głośnej muzyki, szybka jazda samochodem itp.) jest idiotą to z czego Ty czerpiesz przyjemność w życiu? ;)

    • Marx

      nie uzylem nigdzie slowa „idiota”. Picie energetykow moim zdaniem jest bez sensu, bo nie sa ani smaczne, ani korzystne dla zdrowia. Jak sie truc to chociaz z przyjemnoscia.

    • Adi

      Smak jest rzeczą baaaardzo mocno subiektywną i nikt nie ma monopolu na dyktowanie co jest smaczne a co nie.

    • Marx

      jesli smakuje ci energetyk to jestes wyjatkiem. I nie jest to zadne dyktowanie tylko statystyka.
      Jesli pijesz wiec dla smaku, to taniej wyjdze ssac landrynki.

    • Adi

      Ok, czyli jeśli okaże się że statystycznie większość nie lubi smaku pomidorowej to ci co ją lubią, również mają przestać ją lubić? I pokaż mi badania starystyczne potwierdzające że większości nie smakują energetyki bo jakoś nie wierzę.

    • Marx

      A ty wciaz bierzesz to do siebie. Ja ci nic nie kaze robic, rob sobie co chcesz.

      Statystyka to statystyka i klocic sie z nia nie ma sensu. Moja jest taka ze w wsrod znajomych nie mam ani jednej osoby, ktorej energetyk smakuje. To pozwala mi wysnuc wniosek ze jestes wyjatkiem.

      Jest tez inna mozliwosc. Pijesz z innyych powodow, np dlatego ze reklama robi ci wode z mozgu. Albo chcesz byc cool wsrod kolegow, ktorym tez to nie smakuje, ale pija. Presja otoczenia bywa okrutna.

    • Adi

      Ale ja pisałem że nie piję przecież :P Ale z tego co pamietam to gdy ostatnio miałem to ustach (łyk czy coś) to było naprawdę smaczne.

    • Lard Vader

      Tym bardziej, że de facto kupujesz puszkę oraz (głupie) przeświadczenie, że spływa na ciebie splendor marki czy jej twarzy (jakiś mordobijca, lepszy cwaniak). W środku ten sam koncentrat na landrynkach.

    • Gzub

      Inteligentny też nie jesteś skoro pijesz to gówno ;)

    • kuba

      Każdy ma prawo pic co chce przecież to nie zabronione żeby pic tigera czy jakiś inny napój :)

    • Sebastian Florek

      chyba chodzi o to, że musieli tworzyć te hucpę dla grona odbiorców o znanych im poglądach i taka grupa „bez szacunku” wskoczyła im w „dobry odbiór” Nie wierzę że zapalili konopie i powariowali. Musieli to adresować w taki sposób nieprzypadkowo. Tiger to szajs.

    • Bracie, gwarantuję Ci, że gdyby zapalili konopie to na pewno by nie wariowali. ;)

    • Jack Morgan

      Nie bardzo wiem skad taka akurat gwarancja. W takim znaczeniu jak mial na mysli @sebastianflorek:disqus po trawie jak najbardziej mozna „wariowac”.
      Tzn. pomysl na film, ktory wydawal sie druga „Incepcja” po krytycznej analizie okazuje sie niekoherentnym gniotem; piosenka, ktora slyszysz w radiu jest najwybitniejszym utworem w historii dzwieku mimo, ze to Zenek Martyniuk.
      A pomysl na kampanie reklamowa moze sie wydawac naprawde genialny dopoki ktos nie spojrzy na niego trzezwym okiem i w pore nie zwroci uwagi, ze jest z tym pewien problem.

      Tutaj przypuszczam, ze do tego nie doszlo i geneza calej tej sytuacji jest bardziej cyniczna. Ale praca na fazie niesie za soba kreatywne niebezpieczenstwa.

    • Cayden Cailean

      No właśnie chyba im się coś target rozjechał : energetyk (napój dla kiboli), a kibole właśnie lubią się stroić w piórka niby patriotyzmu. Efekt łatwo przewidzieć : shit storm na maksa…

    • mongol13

      A mi się wydaje, że jest znacznie prościej- po prostu w agencji marketingowej J. Walter Thompson Group Poland z którą już notabene Maspex rozwiązał umowę chcieli się przekonać czym jest marketing samobójczy, o którym wspominał AdBuster przy okazji faila z marketingiem EB. Ich wpisy na społecznościówkach- no sorry, ale pokazują, że oni nie idą w kreatywną jakość, tylko badziewną ilość i kontrowersję naprawdę najniższego szczebla. Zalew szamba byle tylko coś powiedzieć, czymś takim równie dobrze może się zająć jakiś bot lub dzieciak chcący sobie dorobić do kieszonkowego w wakacje.

    • Janusz Ryszard

      Ale przecież Tiger oficjalnie przeprosił i dość hojnie przeprosił samych powstańców, więc wątpię żeby ten jeden wpis wpisywał się w ich filozofię biznesu.

    • Daniel Markiewicz

      albo nie miał co robić z 500tys zł więc się dogadał

    • sylwiappp

      Lepiej dać to powstańcom niż by na co innego to przeznaczyli im to chociaż się przyda taka kasa.

  • Michał

    z tego co widać to już pokasowali z Instagrama.

    • Tego sie można było spodziewać. Bardzo ciekawy jestem komentarza. To nie był jednorazowy strzał tylko element całej akcji którą musiał klient zatwierdzić

    • Klient? A właścicielem nie jest Michalczewski? Nie chcę nikogo urazić, ale po nim ewidentnie widać, że zebrał w życiu sporo ciosów na głowę.

    • Adi
    • Gonia

      Ale to na prawdę był dzień lotnika czy tam lotnictwa. Ktoś nie skojarzył
      z rocznicą, tak samo jak dnia pamięci nie skojarzył z powstaniem. Ale 
      ważne, że finał jest pozytywny, pół miliona na powstańców poszło.

    • Lard Vader

      Pokaż im inne, bo na razie twierdza, że to nic takiego. ;-)

    • ula

      ajjjj teraz to będziecie się czepiać każdej daty?

    • Na stronie głównej TigerPower.pl jeszcze się przewija

    • Wiesz, tam trzeba stronę edytować – tak szybko nie pójdzie

  • Ari

    Już usunęli wpis z 1. sierpnia.

    • Magdalena Stefańska

      No właśnie, z 1 sierpnia, a afera jest dopiero teraz? Szybko się pokapowali ludzie bu ha ha Gdyby nie ruszyła lawina, to pewnie większość teraz komentujących wcale by nie zauważyła tematu. Dobrze, że przeprosili i przyznali się do błędu a zadośćuczynienie na pewno zostanie dobrze spożytkowane.

    • Jarek

      No właśnie tak to wygląda, że nagle po takim czasie rozkręca się afera i mimo przeprosin i miłego gestu ze strony Tiger, niektórzy próbują jak najdłużej krzyczeć „HURR BOJKOT!”, wolałbym żeby Ci wszyscy krzykacze przelali kilka złotych na zbiórkę dla powstańców.

    • anna

      racja sama dopiero sie dowiedziałam o tej aferze, szczerze mówiąc dopiero teraz widzę ten wpis z 1 sierpnia tak bym pewnie nie zwróciła na niego uwagi zresztą dla mnie to jak zwykła reklama no ale i tak przeprosili więc jest spoko. Dobrze że w ogóle to zrobili.

    • mateusz

      Usunęli bo przeprosili to oczywiste:) Nie ma co do tego wracać.

  • Chris

    Cóż to MASPEX :P taką maja strategię marketingową widać … ostatnio mieli promocję Tymbark z Wyborczą, ;)

  • dasdasdasd

    bardziej byłbym ciekawy jaka agencja obsługuje Maspexa. Fajna żenada

  • Bartłomiej Kaliński

    @hazan1:disqus a to nie jest przypadkiem ta agencja – https://www.jwt.com/pl/poland?

  • gghghghghgh

    Tylko przypomnę że obecny Tiger to nie jest „stary Tiger” (który obecnie nazywa się Black).

    • Marcin G.

      Ja tylko przypomnę że firma FoodCare (obecny producent napoju Black) próbował wyślizgać Dariusza Michalczewskiego na kasę wbrew umowom. (nawet Michalczewski wygrał w sądzie w tej sprawie). Wynikiem czego Dariusz Michalczewski wziął markę Tiger i dał się przygarnąć Maspexowi.

  • Łukasz Preś

    Ja w to nie wierzę w ogóle, fake to jest? Włamał im się ktoś na konto? Nie mieści mi się to w pale.

    • Widać na insta ze to cześć większej akcji więc nie ma mowy o takim tłumaczeniu

    • Łukasz Preś

      No to w takim razie to jest dno dna.

    • jadwiga

      Zwykła pomyłka i tyle….pewnie nie wiedzieli, nie kapnęli się że też tego dnia jest rocznica powstania..

  • Karol Lisiecki

    ta firma to również „tymbark made in GówoPrawda” więc nie ma co się dziwić..

  • Karol Lisiecki

    ta firma to również „tymbark made in GW” więc nie ma co się dziwić..

  • Bękart Mroku

    Nie przesadzajmy z tym onanizowaniem się przeszłością, szczególnie niezbyt wygraną. Co było to było. Ważne jest jutro. Budujmy pamięć na zwycięstwach a nie porażkach.

    • Bez sensu. Historii nie można traktować selektywnie. Zresztą porażki uczą znacznie więcej niż zwycięstwa.

    • Bękart Mroku

      Może i uczą i to zostawmy na historię. A świętujmy zwycięstwa. Bądźmy dumny zwyciężającym narodem. Nie cieszmy się z porażki. Przeanalizujemy ją wyciągnijmy wnioski i nie popełniajmy znów tego błędu. Ale świadomość narodową budujmy na zwycięstwach.

    • monk

      Tu chodzi o szacunek do poległych. A tu go zdecydowanie zabrakło.

    • Bękart Mroku

      Może troszeczkę, ale też bym z tego sprawy wielkiej nie robił.

    • Marcin G.

      Właśnie o tym pisze Bękart Mroku. Zgoda, polegli, w heroicznej walce. Cześć i chwała. Ale ile można jeszcze nad tym się rozwodzić? Pamięć i budowanie tożsamości to piękna rzecz, ale domeną młodych niech będzie złota przyszłość tego kraju, a nie krwawa przeszłość!

      PS. Reklama to z pewnością nie miejsce na taką dyskusję, i należy ja potępić.

    • Rincewind

      On nie wie co to jest…. On w sumie nie wiele wie.

    • GLOCK

      przecież nikt nie swietuje 1 sierpnia! okazanie szacunku osobom mającym odwagę walczyć o lepsze jutro jest wg ciebie onanizaowaniem się??

    • Bękart Mroku

      Nie? Na pewno?
      Ginącym głupio?, tak to onanizowanie się.
      Walczyć trzeba mądrze. Nie idzie się na czołg z gołymi rękami a z wyrzutnią p.panc. A jak się nie ma szans to się czeka i zwiększa się swoje szanse. Bo zginąć to byle idiota potrafi.

    • Chaos Deterministyczny

      Czytam i czytam i nie mogę przeczytać. „Walczyć trzeba mądrze”. Ok, załóżmy, że wszyscy stosują się do tej rady. W takim razie kto i dlaczego przegrywa?

    • Bękart Mroku

      Przegrywa gorszy, sprzęt, taktyka, morale czy inne czynniki. Ale nikt normalny nie atakuje dużo silniejszego i lepiej wyposażonego przeciwnika. Jeśli wiesz, że nie masz szans na zwycięstwo to nie atakujesz, czekasz, knujesz i w momencie pojawienia się realnych szans zwycięstwa atakujesz. To jest mądra walka. Nie sztuką jest zginąć lecąc z gołymi rekami na stanowisko CKM sztuką jest przeczekać i zniszczyć te stanowisko nie ginąc.

    • Pawel

      Właśnie dzięki Powstańcom możesz żyć w wolnym kraju i pisać takie dyrdymały.

    • Bękart Mroku

      Ciekawa teoria. O ile pamiętam to zebrali łomot i nie wyzwolili warszawy nie wspominając o kraju.
      Ale może pamięć mi płata figle.
      Sądzę, że to byli dobrzy ludzie, więc bardziej by się przydali żywi przy odbudowie kraju. No ale Polacy lubią pięknie, romantycznie i bezsensownie zginąć :(

    • Marcin G.

      Uzasadnij, bo nie rozumiem. Czy mowa o tym, że dzięki Powstaniu Warszawskiemu po zakończeniu II WŚ NIE TRAFILIŚMY na pół wieku do strefy wpływów Związku Radzieckiego?

    • GLOCK

      nie! nigdzie nie widziałem girland, baloników i strzelających korków od szampana.
      uczczenie minuta ciszy osób które miały odwage powiedzieć DOSĆ, miały odwagę stanąc do walki z przeciwnikiem silniejszym i lepej zorganizowanym tylko dlatego ze chciały być wolne, chciały pokazać ze nie poddaliśmy się i bedziemy walczyć bo kochamy swój kraj i wierzymy ze może byc lepiej to chyba nie jest tytaniczny wysiłek.

      poza tym wątpie aby ktokolwiek z osób biorąca czynny udział w walkach w momencie śmierci pomyślał ze nie było warto! i może zabrzmi to trywialnie ale umierali jako wolni ludzie!

      historię kształtują i zmieniają osoby które są gotowe ponieść ryzyko i są gotowe płynąć pod prąd. ciekawe jak by sie potoczyla nasza historia gdyby stoczniowcy stwierdzili po co próbować? system jest silniejszy ma milicję i wojsko a my tylko kamienie i determinację zeby nie ustąpić!

    • Bękart Mroku

      Uczczenie minutą ciszy i ogólny przekaz sugerują, że czyn dobry i godny naśladowania, pochwała.
      Ależ masz rację. Byli to wspaniali dzielni ludzie. Którzy jednak zrobili głupotę. Co krajowi dała ich śmierć? Powiedzieli dość, stanęli przeciwko silniejszemu wrogowi i zginęli bohatersko i romantycznie. A nie pomyślałeś, że więcej dobrego mogliby zrobić, żyjąc? Ucząc kolejnych ludzi? Przekazując idee ? A może po prostu pomagając komuś. Później po wojnie mogliby tworzyć nową Polskę, lepsza. Może jakby żyli inaczej by się losy Polski potoczyły? Wbrew pozorom czasem śmierć jest najłatwiejszym rozwiązaniem, ucieczką, nie ważne jak bohaterska by była. Czasem jest trudniej żyć dalej i coś robić. To jest większe bohaterstwo.
      No ale wtedy nie moglibyśmy płakać i pokazywać jakim to Chrystusem narodów jesteśmy.
      A stoczniowcy nie wyszli przeciwko systemowi tylko przeciwko podwyżkom cen ;-) I mieli dużo większą szanse na przeżycie niż powstańcy.

    • Bulitl

      Trochę jest prawdy w tym co piszesz ale pamiętaj, że Ci ludzie wierzyli, że są w stanie wygrać z silniejszym. Wierzyli, że mogą zapewnić kolejnym pokoleniom wolną Polskę. Inaczej patrzeć z perspektywy czasu i znając już zakończenie tamtych wydarzeń, a inaczej być tam w tej chwili i wierzyć, że Twoja śmierć nie będzie daremna.

    • Bękart Mroku

      Wierzyli bo ktoś im głupot do głowy nakładł. Ja jeszcze rozumiem jakby mieli uzbrojenie, amunicję, przeszkolenie.
      Bo zapewne w tej ilości co byli dobrze uzbrojone i wyszkolone oddziały z taką motywacją miały szansę odbić warszawę.
      Śmierć zawsze jest głupia. Lepiej żyć i próbować zmieniać świat.
      Ale masz rację z ich perspektywy mogło to wyglądać zupełnie inaczej.

    • Parys

      Nie ma co bić piany – szacunek że potrafią przeprosić.

    • ehh

      Charakter tej ziemi tych ludzi,.. Ja wiem Bękart że jest Ci to obce i jak by trzech chciało to byś dał ale nie wszyscy na szczęście są tacy spolegliwi…

    • Bękart Mroku

      A z sensem?

    • a

      Bękart jesteś gorszy niż Tiger, idź już spać, bo mama Merkel się na ciebie zezłości.

    • Bękart Mroku

      Próbowałeś, plus za to. Szkoda, że nie wyszło ☹

    • Darek

      To nie są wydumane teorie Bękarta, to są powszechnie znane, głoszone przez wielu historyków, publicystów i ekspertów fakty że PW nie miało prawa się udać i już wtedy o tym wiedziano… Zmanipulowano młodych naiwnych ludzi i wysłano do z góry przegranej walki w myśl patosu i idei. To nie odbiera czci, heroizmu, odwagi czy szacunku ludziom którzy walczyli i zginęli! Mieli odwagę jakiej nie mam ja i pewnie nie wiele osób… Co nie zmienia faktu że celebrowanie naszych klęsk (a było ich wiele) w XXI wieku i opieraniu na naszym „nieszczęściu” naszej tożsamości narodowej nie musi się wszystkim podobać. To skamlanie na świecie o tym jak to świat, narody i ludzie nie przejmuje się razem z nami naszym męczeństwem zaczyna być irytujące. Czekam na moment aż cofniemy się do wojen napoleońskich czy potopu szwedzkiego a może jeszcze wcześniej, toć klęsk do płakania nad sobą mamy wiele… Ja bym wolał żeby naród i nasi narodowi patrioci wyciągali z historii wnioski i nie powielili błędów, bo nasza buńczuczność i nieznanie naszego miejsca w szeregu może się znowu źle skończyć.

    • Kamil

      bekart, to najpierw coś osiągnij, zwycięż (ale nie w rankingu na debila roku), a potem pogadamy o budowaniu na zwycięstwach.

    • Bękart Mroku

      Nie moja wina, że ostatni nasz sukces to 1410.

    • Piotr Potulski

      1683

    • Maciej Janoszko

      To temat na inną dyskusję. Tu masz fucka pokazanego Powstaniu, domyślnie: ze wszystkimi jego ofiarami. Czyli nie ma tu nic z racjonalnej postawy typu chłodna ocena sensu PW, tylko bezsensowne szarganie pamięci również tych niewinnych ofiar – dzieci, kobiet, starców, etc.

    • Bękart Mroku

      Można to i tak odebrać, ale tez można lżej. Tak jak napisałem. Przestać płakać nad tym co było a zająć się jutrem. Odbiór tego typu przekazów jest bardzo subiektywny. Jednego urazi innego nie. Jeden odbierze jak Ty inny jak ja. Ryzykowne. Zapewne chodziło tylko o dym i rozgłos.

    • Maciej Janoszko

      Hm, nie zgodzę się. Pokazywanie „fucka” komukolwiek to bardzo wymowny gest, nie widzę tu wielu dróg interpretacji. Jeśli gest leci z tekstem o PW, to wymowa jest jednoznaczna – fuck PW, fuck powstańcy, fuck ofiary.
      To, że chodziło o rozgłos, jest jasne, ale nie traktowałbym tego w kategoriach usprawiedliwienia. Taka forma przekazu i tak „bogata” argumentacja jest po prostu formą przemocy, kompletnie nieuzasadnionej i nieskutecznej w wywoływaniu pozytywnego vibe’u wokół marki. To jest głupsze i bardziej prostackie niż prowokowanie muzułmanów przez karykatury Mahometa w Charlie Hebdo. I jeśli chodziło o „dym i rozgłos”, to dziwne że w to nie poszli, dopiero by było…

    • Bękart Mroku

      W kontekście reklamy fuck jest pokazany dla dnia pamięci, nie dla PW. 
      Przynajmniej ja to odbieram w taki sposób żeby nie rozpamiętywać a żyć przyszłością.

    • Maciej Janoszko

      Dla dnia pamięci…o czym? O PW.

      „Żeby nie rozpamiętywać” – to też brak szacunku. Niby dlaczego nie? Ktoś, kto to przeżył, będzie to widział dzień w dzień. Masa ludzi wspomina swoich bliskich, którzy w Powstaniu zginęli, zostali ranni, czy stracili dach nad głową. W czym to, że o tym raz w roku mówią, przeszkadza Sebkowi ze słodzonym napojem w rączce? Przecież nikt na siłę na obchody nie ciągnie, można iść do roboty, na basen czy palić zioło z kumplami na ławce. Nie wiem, jaki śmietnik trzeba mieć w głowie, żeby odmawiać innym ludziom prawa do obchodzenia się z własną traumą tak, jak mają ochotę. Kim są ludzie, stojący za tą reklamą, żeby mówić tym, którzy ucierpieli w trakcie PW – „oj, zabijali to zabijali, burzyli to burzyli, na ch… drążyć temat” ?

    • Bękart Mroku

      „Nie wiem, jaki śmietnik trzeba mieć w głowie, żeby odmawiać innym ludziom prawa do obchodzenia się z własną traumą tak, jak mają ochotę.” – niech obchodzą w domu.
      Gloryfikuje się głupotę jak już napisałem.
      Krytykowanie dnia pamięci o tym wydarzeniu jest trochę czymś innym niż krytykowanie wydarzenia. Wydarzenie było dramatyczne, ale nie na tyle „dobre” aby cały naród o tym pamiętał.
      Jakby pokonali Niemców przynajmniej w Warszawie, to by było wydarzenie do świętowania. Ot i tyle.

    • Maciej Janoszko

      No właśnie, krytykowanie dnia pamięci o wydarzeniu jest odebraniem głosu wszystkim, którzy chcieliby coś na jego temat powiedzieć, również krytykom czy sceptykom.

      A przecież ukazał się „Obłęd ’44” i dość często się analizuje zasadność rozpoczęcia Powstania, był dość drastyczny i mało przychylny dla decydentów z AK film – „Miasto 44” bodajże…Nawet w tym głównym nurcie narracji nie brakuje wzmianek,że większość ofiar to były osoby cywilne, których nikt o zdanie nie pytał…Dzień pamięci o WYDARZENIU to również wspominanie tysięcy dramatów takich ludzi, z oceną samego powstania i jego skutków polityczno-militarnych to nie powinno mieć nic wspólnego.
      Świętowanie nie musi oznaczać niczego radosnego, ani nie musi być powiązane ze szczególnie radosnym momentem w historii.

    • Maciej Janoszko

      Głupotą byłoby udawać, że nic się nie stało w ’44.
      Dzień Pamięci to także dyskusje i także te krytyczne wobec PW. Jak mówisz, militarnie i politycznie to wydarzenie było kompletną klęską, ale może właśnie dzięki rozmowom, analizom i zbieraniu głosów, także tych krytycznych (” Obłęd ’44”, „Miasto 44”, itd.) jest szansa, że nie będzie powtórki z rozrywki.
      Poza tym, jest jeszcze jeden aspekt. Większość poległych w trakcie PW to cywile. To ogromna ofiara, kiedy jesteś z boku walki między dwoma frakcjami i nagle zostajesz zamordowany za nic, albo wygoniony z karabinem na barykadę. Uważam, że wspominanie krzywdy tych ludzi to absolutne minimum zadośćuczynienia ze strony państwa polskiego i wydaje mi się kompletnym nietaktem wchodzenie między te strony i nakazywanie im „siedzenia w domu”.

  • Smok

    Nie wierzę w to. Ktoś im się włamał albo to jakieś nadużycie osoby odpowiedzialnej – co za tym idzie nieodpowiedniej osoby.

  • Ari

    A dlaczego to wyszło dopiero teraz? Dziś 9 sierpnia, a opublikowali 1…

    • Krzysztof Radzikowski

      bo to target gimbazjalistow – wyszlo przyapdkiem jak komus na isnta wyszkoczylo i poszlo na grupe SM :)

    • Marcin G.

      Albo dlatego że dopiero wczoraj znalazł to ktoś z konkurencji i postanowił nakręcić inbę, żeby całe internety o niczym innym nie gadały. To normalna praktyka w biznesie :)

    • mikez88

      Akurat konkurencji bardziej pasowałoby, żeby o marce Tiger nikt nie wspominał. Prędzej sami sobie tę inbę nakręcili, bo widocznie naturalnie się nie rozniosło. A taki pewnie był plan.

    • Maro

      Szczególnie, że wyszli z twarzą i jeszcze zrobili trochę dobrego, więc suma sumarum akcja wyszła na plus Tigerowi.

  • G

    Panie Grzegorzu, po co zawraca Pan głowę czytelnikom takimi artykułami? Nie lepiej napisać coś anty-PiS? :) Pozdrawiam serdecznie

  • Sven

    Już ktoś zrobił stronę z „najlepszymi” grafikami reklamowymi Tigera – http://rozpierdlol.pl

    • Marcin G.

      O i ta strona to własnie dowód na wysterowaną akcję PRową. No chyba ze ktoś naprawdę tak się zagotował z nienawiści że postanowił zreprodukować haniebną grafikę tyle razy aż mu przejdzie :)

  • Vir

    Jak to u nas: nigdy po środku, zawsze jedna albo druga skrajność. Albo totalne sranie na coś, albo mentalna masturbacja nad tym samym. Eh…

  • patrzę i nie wierzę własnym oczom…

  • Piotr Potulski

    Są debile w koszulkach z kotwicą, to są i tacy co pokazują środkowy palec. Obie grupy mają swoje marki dla ubogich umysłowo. Za wszystkim stoi firma, która chce robić hajs i ma w dupie, czy na koszulce będzie Dmowski, czy Lenin – ważne, że prawa do grafiki za darmo i się sprzedaje.

  • Hydroburger Yyy

    Zachowania niemoralne nie są debilne. Są po prostu niemoralne

  • nsu

    Teee Grzegorz a co na twoj wpos Agora? Jedziesz na granicy. Przeciez dobrze wiesz ze w tej grupie mediowej nie lubi sie narodowcow

  • Jakub Matyaszczyk

    Może i posty Tigera były okropne i obraźliwe, ale wpis powyżej nie reprezentuje wyższego poziomu…

  • KornelJD

    Powinni wymierzyć temu dziadostwu taką karę finansową, by byli niewypłacalni i upadli.

  • Mateusz

    Już się pojawiło oświadczenie z przeprosinami ;)

    https://www.instagram.com/p/BXk1Bx9gYZo/

    • w00kie

      Szacunek dla nich, że potrafili się przyznać do błędu i przejść do porządku dziennego. W dzisiejszych czasach coraz częściej widzi się rżnięcie głupa „i co nam zrobicie”.

    • Mateusz

      Z jednej strony tak, ale z drugiej strony, takie coś (oryginalny post z 1 sierpnia) w ogóle nie powinno się pojawić publicznie :)

  • Pawel

    To pokłosie „róbta co chceta”, niejakiego Owsiaka.
    To kompletny brak szacunku. To totalne zidiocenie. Brak jakichkolwiek autorytetów, brak tożsamości narodowej.
    Brak słów!

    • Szaweł

      Mój borze!

  • Marlina

    Czy to nie dziwne, że nagle po ponad tygodniu rzesze patriotów się obudziły? Na moje to to jakaś ściema…

    • kermit

      Wychodzi na to, że Tiger przelewając pieniądze na fundusz wykazał się mimo wszystko większym patriotyzmem, niż Ci wszyscy krzykacze

    • Rincewind

      Jak ktoś nie wpłacił 0.5 mln to nie jest patriotą, co?

  • placidus

    Trzeba zrobić update:
    https://www.facebook.com/ChajzerFilip/posts/881620218671187
    Zajrzyjcie :) Tiger wpłacił 500 000 złotych na konto powstańców jako przeprosiny. Szybka reakcja :) I to się chwali :)

    • Marcin G.

      No ładny gest, wymierny nawet. Ale na pewno nie wystarczy żeby naprawić złamane serca patriotów.

    • Lucca

      Szacunek dla nich, moim zdaniem mega pozytywnie

    • doogopis

      Narazie tylko pisze! Kto niby udowodni gdzie ta kasa potem trafiła? Może tak jak z Afryką, gdzie kasa trafia do firm a nigdy do biedoty która ją potrzebuje!
      Gdyby nie zrobili takiego gestu,to by ich tak z błotem zmieszali,a 500 000 to dla nich pewnie tyle co dla nas 500zeta! Wielki mi gest!
      Jednak łatwo kupić ludzi! Takie antypolskie świnie powinno sie wieszać za jajca na rynku a nie zachwycać sie bo sypneli grosza na kaleki! A protez pewnie nikt nie zobaczy! https://uploads.disquscdn.com/images/5bab321a3e51573922195cd078e7b8f2fb331a43c359d8d2d94a747e5d989171.jpg

  • Staineer

    Tigera nie pije ale rozpamiętywanie i gloryfikowanie jednej z największych porażek tego narodu to patologia..

    • Rincewind

      Patologia to udawanie, że coś nie maiło miejsca. Np. Udział Niemiec w II wojnie światowej.

  • Popieram rękami i nogami. Takiego aktu debilizmu w świecie reklamy to ja sobie nie przypominam. I teraz prawicujące śmietniki w stylu wykopu i tvp mają jazdę.

    • Joanna K.

      Dobrze, że przynajmniej zrozumieli swój błąd i wyciągnęli lekcję, trzeba zwrócić Tigerowi honor, bo zachowali się honorowo.

    • Piotr Potulski

      Jakie „zrozumieli swój błąd” – chyba żartujesz. Zrobili akcję „skandal” – publika lubi się oburzać i nabzdyczać. Później napisali list z przeprosinami, więc są już w porządku, mają honor itd. A efekt jest taki, że piszą o nich nawet na Antywebie. Za kilka tygodni gównoburza wygaśnie, a „świadomość marki” pozostanie.

  • VanillaBear

    Ten artykuł to dno

  • Demoll

    Jak pokazujecie w agencji reklamowej pracują naprawdę experci, Bravo panowie i panie. Z ich pomocą nawet jakiś tam portal pseudo it pisze o promowanym produkcie i to za darmo😇 ciekawe ile aw chciał by kasy od Tigera by napisać o nim tyle słów co tu ale z umową itp? Nie sprawdzimy bo experci z agencji zrobili to za full darmo. Raz jeszcze brawo.

  • Bogdan Borkowski

    Jeden ze szczytow debilstwa polskiego, kogos powinno sie rzucic na kolana, szefa „Tygrysa”, decydujacego o rozpowszechnieniu tego kretynizmu, kreujacego to gowno, prawdopodobnie „mlody, prowokujacy pornograf po kokainie”,odpowiedzialnego w firmie reklamowej, etc; Do dziela ! …B.B.

  • Szymon Stolarek

    Możecie mnie zjeść, ale w sumie poniekąd popieram Tigera. Rozumiem, że zastosowane przez niego środki wyrazu mogą boleć i obrażać, ale moim zdaniem to dobrze, że mają dość tej całej martytologii. Ile można płakać o tym, że jesteśmy dzielni bo radośnie idziemy w pierwszym rzędzie po łomot jak mięso armatnie? Poza tym Powstanie Warszawskie, choć było inicjatywą szczytną i wymagającą odwagi, było skazane na klęskę. Spowodowało wiele zniszczeń. Było źle zaplanowane, źle skoordynowane, źle zaopatrzone i przeprowadzone w złym terminie.
    Może powinniśmy rozliczyć ludzi odpowiedzialnych za tę inicjatywę, gdy jeszcze żyli, zamiast cieszyć się z tego, że dzięki nim wielu ludzi zmarło, a Warszawę zniszczono?
    Zapraszam do kulturalnej dyskusji.

  • Lard Vader

    Nie pierwszy ich wybryk przy okazji „święta”. Tak sobie zaplanowali.

  • doogopis

    To przecież Zydowscy okupanci obecni w polityce,niszczący od lat nasz naród odpowiadają za takie antypolskie zagrywki!
    https://uploads.disquscdn.com/images/bee8dc5fcabdd14571169e8d690b0d683f8b270600f01f7e5344bcdbfaeacb2d.jpg
    Od zawsze! https://uploads.disquscdn.com/images/8826892badd65ef624a7a0c607a9834b8479ec3614fb5d51ab6c6f40940583f4.jpg
    Ci ludzie w polityce dbaja by żyło nam sie jak najlepiej! Podobno! https://uploads.disquscdn.com/images/95afdf07d46b6f0833e67a0e163a2dd6359dd918782afaa26c6f351320f72fa1.jpg mordercy narodu Polski!

  • Alek

    Wina marketingu Tigera, że taką kampanię obrał, a nie koncernu całego. Ważne, że przeprosili i wpłacili kasę na Powstańców.

  • Kwasu

    Tydzień po 1 sierpnia wyszła ta sprawa? Podejrzane, swoją drogą ludzie nie macie innych problemów?

  • A to akcja nie ważne co mówią, byleby mówili o nas? Darmowe wpisy we wszystkich największych mediach. Gównoburza i pewność, że wszędzie Tiger będzie na tapecie. Ciekawe czy te pół miliona, które zapłacili w ramach kojenia rozszarpanych nerwów obrażonych kosztowałaby taka reklama, czy mniej…

  • lili

    Bez sensu mówić o czymś co i tak już jest wyjaśnione, przeprosili więc nie ma co tu dalej dyskutować. I tak zrobili więcej niż musieli.