12

HTC nie będzie jedynym partnerem Valve – konkurencyjne gogle VR tworzy LG

Rzeczywistość wirtualna i tworzony z myślą o niej sprzęt nieustannie zyskują na popularności. Potwierdzają to zarówno wyniki sprzedaży, jak i deklaracje oraz premiery kolejnych firm. Świeżym przykładem LG, które swoje gogle stworzy z firmą Valve. Tą samą, która wcześniej zbudowała podobny produkt z HTC. Konkurencja rośnie - klienci powinni się cieszyć.

LG podjęło już działania na polu VR, w ubiegłym roku zaprezentowali gogle stworzone z myślą o flagowcu G5. Pech polegał na tym, że smartfon cieszył się słabym zainteresowaniem, co firma przyznała już kilka tygodni temu. W efekcie na popularności nie mogły zyskać i gogle. Przyszedł czas na drugie podejście. Podczas imprezy GDC w Kalifornii, na stoisku Valve ma być zaprezentowany sprzęt współtworzony z LG. Na razie nie wiadomo o nim zbyt wiele, nie znamy daty premiery i ceny, wiadomo, że będzie to gadżet podłączany do komputera.

Dla południowokoreańskiego producenta pojawia się szansa na rozkręcenie nowego biznesu – niedawno pisaliśmy, że sprzedaż gogli Sony wygląda całkiem nieźle. Valve zyska z kolei nowego partnera i wzrośnie szansa na spopularyzowanie platformy Steam VR. Wydaje się, że najgorzej wyjdzie na tym wspomniane już HTC, które przestaje być jedynym partnerem Valve. Korporacja z Tajwanu będzie musiała starać się jeszcze bardziej i powinno jej zależeć na wygraniu tego starcia: biznes mobilny nie radzi sobie zbyt dobrze, sprzęt VR miał być dla niego solidnym wsparciem. Jednak niewiele z tego wyjdzie, jeśli HTC zacznie tracić klientów na rzecz innych firm.

  • itakumre

    Podoba mi się się podejście Valve. Większy wybór i konkurencja zawsze dobra dla konsumenta.
    Póki co, jestem baaaardzo zadowolony z zestawu Oculusa ale w następnej generacji gogli VR być może chętnie przyjrzę się goglom SteamVR od np. LG.

    • Oby tylko nie wyszło jak z telewizorami 3D…

    • itakumre

      Proszę Cię, tylko znowu nie te chybione porównania do 3DTV…

    • Nie porównuję ;) Dostrzegam znacznie większy potencjał, ale zastanawiam się, czy teraz patrzymy na początek poważnych zmian czy modę.

    • Marx

      ani moda ani poważne zmiany. Czemu widzisz tylko dwie skrajności?

    • Subiektywnie-obiektywny

      Coś nazira dawno nie było… Czyżby w końcu poleciał zasłużony ban?

    • mietko

      Zobaczymy co pokaze LG bo ten oculus i htc to takie zabawki w porowaniau do tego co przygotowal MS i partnerzy

    • itakumre

      No chyba jednak nie bardzo. Póki co nikt nie widział i nie testował funkcjonalnych gogli od MS i partnerów, więc na razie to tylko czcze obietnice. Nie ma za bardzo do czego porównywać i nie za bardzo wiadomo kiedy się to zmieni. A Oculus i HTC/Valve w tym czasie w miejscu stać nie będą.
      Dla mnie największym problemem z goglami od MS to zamknięcie ich w Windows Store oraz brak kontrolerów ruchowych. Bez obsługi bogatej biblioteki już wydanych gier/aplikacji VR nie wróżę MS sukcesu.

    • mietko

      https://uploadvr.com/gdc-2017-hands-on-with-microsofts-first-windows-holographic-vr-headset/

      Gry na windows mixed reality juz sa i wiele nowych powstaje. Jeśli oculus i htc nie wprowadza czegoś z inside out tracking to propozycja MS zdecydowanie bardziej do mnie przemawia + wsparcie na poziomie systemu nie aplikacji tez jest lepszym rozwiązaniem gdyż możesz uruchamiać zwykle aplikacje i np przypiąć je do wirtualnej ściany.

    • Marx

      Ciekawe że nikt nie pisze o graczu który najwięcej sprzedał… Sony

    • itakumre

      Jak pisałem tą odpowiedź to jeszcze nie widziałem tego artykułu na UploadVR. Ale rzeczywiście jakiś prototyp już jest. Z tego co czytałem, dość słabo wypada jego ekran, który wyświetla obraz tylko w 60Hz a poza tym to tylko LCD a nie Amoled/OLED.
      Inside out Tracking ma swoje zalety ale też i wady – np. brak możliwości śledzenia kontrolerów ruchowych – przynajmniej na ten moment. A jest to kluczowe w wysokiej jakości zestawie VR.
      Niemniej jednak nad tą metodą trakcji Oculus już od dawna pracuje – prototyp Santa Cruise. Ale to bardziej rozwiązanie mobilne – przy podpinaniu zestawu do PC/konsoli jeszcze długo najlepszą metodą będzie ta wykorzystująca zewnętrzne sensory.
      Obsługa Windowsa za pomocą tych gogli wygląda bardzo fajnie ale zarówno Rift jak i Vive dostaną wsparcie dla tej platformy – co MS potwierdził już wcześniej.
      Te pokazówki gier „mixed reality”, o których zapewne myślisz są tworzone na Hololens nie na te gogle od np. Acera, które nie są rozwiązaniem AR – nie mają przezroczystych ekranów, a kamery z przodu tego nie zastąpią.
      Poza tym, patrząc obecnie na zasoby Windows Store ciężko wierzyć, że nagle deweloperzy rzucą się na produkcje VR na tą platformę. Być może kiedyś, czas pokaże. Na razie VR od MS wygląda dość słabo.

    • mietko

      LCD pewnie w tych najtańszych wydaje mi się ze droższe będą na oledach, w finalnej wersji będzie 90Hz.
      Nie wiem w sumie jaki pomysl MS ma na sledzenie kontrolerow – zobaczymy. Santa Cruise to prototyp te urządzenia będą za miesiąc dwa albo trzy w sklepach. Dlaczego niby zewnętrze sensory które musisz montować, kable się placza itd. jest lepsza opcja? Kwiestia czasu jest zestaw bezprzewodowy bez kabli który to w wydaniu technologii MS ma zdecydowanie więcej sensu. Rift i Vive nie wiadomo czy dostanie wsparcie dla MS MR z racji innej technologii sledzenia ruchow. Mowie o normalnych grach które będą wydawane na scorpio i przy okazji powedruja do sklepu w windows 10. Pozyjemy zobaczymy :D