14

Kto jeszcze wierzy w tradycyjne komórki?

Do rodziny telefonów Nokii dołączyły dwa zupełnie nowe modele: 206 i Asha 205, które mają kilka cech wspólnych, ale to co najbardziej przyciągnie naszą uwagę to ich cechy charakterystyczne. Podobnie jak najnowsze Lumie, Nokia 206 będzie dostępna w iście oryginalnych wersjach kolorystycznych, zaś Asha 205 została wyposażona w przycisk z logiem… Facebooka. A już myślałem, […]

Do rodziny telefonów Nokii dołączyły dwa zupełnie nowe modele: 206 i Asha 205, które mają kilka cech wspólnych, ale to co najbardziej przyciągnie naszą uwagę to ich cechy charakterystyczne. Podobnie jak najnowsze Lumie, Nokia 206 będzie dostępna w iście oryginalnych wersjach kolorystycznych, zaś Asha 205 została wyposażona w przycisk z logiem… Facebooka. A już myślałem, że żaden producent się na to nie odważy.

Pamiętacie smartfony HTC Cha Cha i Salsa? Tak, ja też musiałem wspomóc się Wikipedią. Miały być to telefony niezwykle „towarzyskie”, nastawione na życie w Sieci (i poza nią mam nadzieję), a w dużej mierze przyczyną sukcesu miał stać się fizyczny przycisk z logiem Facebooka. Telefony nie cieszyły się raczej zakładaną przez producenta popularnością, mimo to wydaje się, że Nokia wie co robi.

Model Asha 205 to typowy telefon z klawiaturą QWERTY. Ciężko jednoznacznie określić jego kształt, ponieważ bryła telefonu to połączenie obłych kształtów z ostrymi wykończeniami. Specyfikacja naturalnie nie powala na kolana – aparat 0,3 megapiksela czy brak obsługi sieci 3G dają do zrozumienia, kto może być zainteresowany tym modelem. Jak wspomniałem, telefon posiada fizyczny przycisk Facebooka, który pozwoli nam między innymi na udostępnienie fotki czy posta na portalu. Nie jest on aż tak eksponowany przez Nokię, jak robiło to HTC – i bardzo dobrze.

Mówiąc „nareszcie!” można by skomentować debiut Nokii 206. Telefonu, który nie tylko kształtem czy specyfikacją ma przyciągnąć klientelę. Bardzo często o naszym wyborze decyduje nawet… kolor urządzenia, a w tej kwestii nowa Nokia ma się czym pochwalić. Odważne barwy jak jasny niebieski czy żółty nareszcie zrywają z zasadą „szary czy czarny?” i mam wielką nadzieję, że pozostali producenci pójdą to drogą, jeżeli chodzi o tzw. feature-phone’y, jak i smartfony.

Zupełnie nową funkcją jest Nokia Slam, pozwalająca na błyskawiczne udostępnianie multimediów za pomocą technologii Bluetooth. Nie jest wymagane parowanie urządzeń, wystarczy wybrać opcję Nokia Slam i umieścić telefon w niewielkiej odległości od drugiego urządzenia. Nowa funkcja ma współpracować także ze smartfonami z systemem Android.

Nie sądziłem, że z takim zaangażowaniem i uparciem Nokia będzie rozszerzała swoją ofertę „zwykłych” telefonów, przemycając do nich takie cechy jak przycisk Facebooka, czy kolorowe obudowy kojarzone z serią Lumia. Ale strategia wydaje się być przemyślana – podczas gdy niemal wszyscy producenci komórek wpadli w wir „smartfonomanii”, Nokia oprócz serii Lumia wprowadza na rynek tradycyjne słuchawki, które z całą pewnością znajdą swoich odbiorców.

Źródła grafik: Nokia.

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.