19

Gdybym tylko mógł tak omijać kolejki w innych lokalach czy kawiarniach jak w KFC

Nie jestem zwolennikiem zasady "im więcej technologii, tym lepiej", ale w wielu przypadkach zadziwia mnie brak ochoty wprowadzenia udogodnień, z których może skorzystać naprawdę spora grupa użytkowników. Bo ile osób posiada dziś smartfona i używa aplikacji mobilnych? Jeśli mógłbym ominąć kolejkę w lokalu, to na pewno to zrobię. Dlatego brawa dla KFC.

O początkach tego projektu w Polsce pisałem na Antyweb jakieś ponad pół roku temu. Pod koniec maja 2017 KFC rozpoczęło testy nowej usługi, którą dziś określa się „przeskocz kolejkę”. Nazwa robocza to oczywiście „skip the line”. Zasady jej działania są wręcz banalne – pobieramy aplikację na telefon, tworzymy konto/logujemy się, składamy zamówienie i uzupełniamy dane odnośnie płatności, by zakończyć proces. Jeśli wskazaliśmy jak najszybszy termin odbioru zamówienia, to będzie ono gotowe w kilka minut. Co jednak najważniejsze, nie ma problemu z wyborem innej pory – za 30 minut czy godzinę. Akurat wtedy, gdy będziemy przejeżdżać koło restauracji KFC czy po prostu do niej dotrzemy, żeby zjeść na miejscu.

Uważnie obserwujemy rynek, śledzimy trendy i tworzymy innowacyjne rozwiązania. Przeskocz kolejkę jest nowością w polskiej branży restauracyjnej i idealnie wpisuje się w coraz szybszy tryb życia i wszechobecność smartfonów – Maciej Jędrychowski, KFC Digital Manager.

Zamawiamy i płacimy w aplikacji KFC, odbieramy w lokalu. Bez kolejki

Do uruchomienia usługi doprowadziły kilkumiesięczne testy i jeśli już mieliście szansę z niej skorzystać albo tylko widzieliście, że jedna z restauracji już ją oferuje, to nie przeoczyliście się – w najbliżej położonym ode mnie lokalu również pojawiła się dobre kilka tygodni temu, ale KFC dopiero teraz rozpoczyna kampanię, ponieważ obecnie nowość dostępna jest już w 170 z 240 lokali na terenie Polski. By sprawdzić, które konkretnie, musicie zajrzeć do aplikacji.

Ta dostępna na iPhone’a oraz Androida, więc bez problemu pobierzecie ją z App Store i Google Play. Od dłuższego czasu nie zmieniała się, jedynie poprawiano jej niektóre elementy i dodawano nowe funkcje. Interfejs jest więc czytelny i nikt nie powinien mieć żadnych przeszkód podczas przeglądania promocji, menu czy składania zamówienia. By to zrobić naciskamy na najwyższy z kafelków na ekranie głównym i podążamy za instrukcjami na ekranie.

W prawym górnym rogu zmienimy porę odbioru zamówienia, a poniżej znajduje się opcja zmiany lokalu. Kolejny krok zakłada wybór pomiędzy zamówieniem na miejscu na wynos. Gdy to wszystko już ustalicie, pozostaje jedynie uzupełnić koszyk i złożyć zamówienie. Przy każdej pozycji znajduje się cena, więc przy rozliczeniu nie powinna na Was czekać żadna niespodzianka.

Płatności możecie dokonać na miejscu za pomocą karty lub wewnątrz aplikacji, co biorąc pod uwagę cały zamysł, będzie lepszym wyborem. Do płatności wykorzystywany jest system PayU, który umożliwia rozliczenie online za pomocą karty, BLIKa, szybkiego przelewu lub konta PayU – dla każdego coś dobrego, więc nie ma na co narzekać.

To po prostu działa. Kto następny?

Miałem możliwość sprawdzić już w praktyce, jak działa „Przeskocz kolejkę” od KFC. Nie mam żadnych zarzutów do takiego systemu składania zamówień i wydaje mi się, że to nawet wygodniejsza metoda od kiosków w McDonald’s, do których ustawiają się już kolejki, ponieważ początkowo nieprzychylni im klienci już docenili możliwość uniknięcia… stania w kolejce. KFC podąża ścieżką takich gigantów jak Starbucks, który w USA swoim klientom od dawna pozwala na zamawianie kawy oraz posiłków jeszcze zanim trafią do lokalu.