instagram ikona
0

Jak założyć konto firmowe na Instagramie

Ostatnio zadzwoniła do mnie znajoma z pytaniem, jak założyć konto firmowe na Instagramie. Przyznałem, że nie znam odpowiedzi na to pytanie, wydawało mi się, że pewnie zwyczajnie, tak jak na Facebooku. Okazało się, że jednak nie i nie jest to takie oczywiste, postanowiłem to sprawdzić i opisać dla innych osób, które będą chciały kiedyś to zrobić. Obecność firm na Instagramie jest coraz powszechniejsza, jednym wychodzi to lepiej innym gorzej, niemniej to popularne medium społecznościowe, warto tam być i aktywnie się udzielać.

Zmiana konta prywatnego na firmowe na Instagramie

Na Instagramie są dwie opcje na założenie konta firmowego. Jeśli do tej pory korzystaliście z konta prywatnego, macie już sporą liczbę obserwujących i nie chcecie od zera zaczynać, możecie po prostu przełączyć je na konto firmowe w menu ustawień aplikacji (operacja ta jest odwracalna).

zmiana konta prywatnego na firmowe instagram instrukcja smartfon

Założenie nowego konta firmowego na Instagramie

Jeśli chcemy zostawić sobie konto prywatne i korzystać z dwóch, musimy założyć kolejne konto prywatne, by później je przełączyć na firmowe, tak jak powyżej. Najlepiej w takim przypadku skorzystać z menu ustawień na naszym dotychczasowym koncie – Dodaj konto i zarejestrować jako nowe, by móc później wygodnie przełączać się pomiędzy tymi kontami.

założenie nowego konta firmowego na instagramie instrukcja

konto firmowe zdjęcie profilowe znajomi fb wybór konta

Po założeniu nowego konta, dostępne będą w menu na górze oba, możemy przełączać się pomiędzy nimi. Pozostaje jeszcze przełączyć nowe konto na firmowe, tu konieczne jest powiązanie go z fanpage na Facebooku, czyli jest to wymóg, nie da się założyć firmowego konta na Instagramie bez konta firmowego na Facebooku, no i trzeba podać jeszcze przynajmniej jeden sposób kontaktu.

łączenie konta firmowego instagram z fb i konfiguracja

Dodatkowe funkcje konta firmowego na Instagrammie

Co zyskamy z nowym kontem firmowym? Przede wszystkim dostęp do szczegółowych statystyk wyświetleń czy zasięgu postów oraz szybkie i wygodne narzędzie do publikowanie własnych reklam na Instagramie. Do tego będzimy mieli wgląd w dane demograficzne odbiorców naszych wpisów (wymagane posiadanie 100 obserwujących). Ciekawą opcją są też statystyki relacji, pozwalające ocenić skuteczność działań na Instagramie. Poza tym, samo korzystanie, publikacja i interakcje działają identycznie jak na koncie prywatnym.

instagram profil firmy statystyki reklama

instagram screenshot smartfon statystyki konta firmowego

Dwuskładnikowe uwierzytelnianie na Instagramie

Jedyny problem, jaki zauważyłem przy tym rozwiązaniu – dwóch kont w jednym, to konieczność podania dwóch różnych numerów telefonów do dwuskładnikowego uwierzytelniania. Podanie tego samego numeru na koncie firmowym, dezaktywuje dwuskładnikowe uwierzytelnianie na koncie prywatnym, no ale to zrozumiałe. Podobnie to działa jak w przypadku Google Authenticator, gdy przenosimy się na nowy telefon, musimy skorzystać z takiej opcji w ustawieniach konta Google i autoryzując nowe konto, stare przestaje działać. No, ale jeśli mamy firmę, mamy też zapewne firmowy numer telefonu, więc problemu tu nie powinno być z włączeniem dwuskładnikowego uwierzytelniania na obu kontach.